konstant napisał(a):Witam, od jakiegos czas wystepuje u mnie chrobotanie przy wlaczonej klimie (przy wyłączonej nie wystepuje w ogole) - gdzies od 1700-2200 obrotow, pozniej zanika. (wystepuje tylko podczas dodawania gazu, niezaleznie jak gwaltownie to zrobimy).
Prawdopodobne sa 3 opcje: 1. Sprzeglo klimatyzacji do wymiany, sprawdz dokladnie tarcze sprzegielkowa, czy mocowania nie sa zerwane/naderwane, gumki pod nitami wyrobione itp., za slaby docisk do kola pasowego (dzwiek slychac z prawej strony silnika, w szczegolnosci gdy otworzymy okno pasazera, terkotanie) poczytaj rowniez tu:
viewtopic.php?t=12428 ; 2. Rurka grubsza z klimy tlucze o poprzeczke na wysokosci zbiornika wspomagania i wyrownawczego cieczy chlodzacej (dzwiek przenosi sie po rurach i slychac jakby z parownika pod schowkiem z prawej strony, jakby metalowa blacha wpadala w wibracje, dzwiek metaliczny) poczytaj tu:
viewtopic.php?t=12358 ; 3. Sprawdz napinacz paska wielorowkowego i sam pasek (dzwiek slychac z prawej strony silnika, w szczegolnosci gdy otworzymy okno pasazera, terkotanie).
konstant napisał(a):Druga sprawa to glowna lamka w aucie - nie rozumiem zasady jej dzialania, albo mam cos uszkodzone - gdy mam wloczony zaplon dziala prawidlowo, tzn otworze drzwi - zaswieca sie, zamkne gasnie.
Ale gdy wylacze silnik, wyjme kluczyk otworze i zamkne drzwi - swieci sie caly czas i moge ja zgasic tylko recznie.
Czemu tak jest?
Przelacznik w lewo lampka swieci caly czas, przelacznik na srodku lampka nie swieci, przelacznik w prawo lampka reaguje na otwarcie drzwi i centralny zamek.
W sytuacji 3 przelacznik w prawo:
Gdy wyciagniesz kluczyk lampka zapala sie i zgasnie po czasie ok 20sekund, lub po otwarciu i zamknieciu drzwi po czasie 20 sekund, po zamknieciu centralnego zamka od razu gasnie. Gdy nie gasnie mozesz miec uszkodzony uklad czasowy wylaczania lampki lub brak sygnalu z centralnego zamka. VAG powinien pokazac bledy. Gdy otwierasz auto np. pilotem, powinna sie zaswiecic z zgasnac gdy przekrecisz klucz w stacyjce.