Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Climatronic - chrobotanie & problem z główną lampą

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Climatronic - chrobotanie & problem z główną lampą

Postprzez konstant » 29 czerwca 2008, 12:37

Witam, od jakiegos czas wystepuje u mnie chrobotanie przy wlaczonej klimie (przy wyłączonej nie wystepuje w ogole) - gdzies od 1700-2200 obrotow, pozniej zanika. (wystepuje tylko podczas dodawania gazu, niezaleznie jak gwaltownie to zrobimy).
Dziwna sprawa, bylem wczoraj napelnic klime i gosc powiedzial ze nigdy sie z czyms takim nie spotkal i zeby pojechac do mechanika ;/ .
Co moze byc przyczyna, spotkal sie ktos kiedys z czyms takim?

Druga sprawa to glowna lamka w aucie - nie rozumiem zasady jej dzialania, albo mam cos uszkodzone - gdy mam wloczony zaplon dziala prawidlowo, tzn otworze drzwi - zaswieca sie, zamkne gasnie.
Ale gdy wylacze silnik, wyjme kluczyk otworze i zamkne drzwi - swieci sie caly czas i moge ja zgasic tylko recznie.
Czemu tak jest?

ps. jesli te dwa tematy byly juz poruszane, przepraszam, ale szukalem i nic nie znalazlem.
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Reklama

Re: Climatronic - chrobotanie & problem z główną lampą

Postprzez Axee » 30 czerwca 2008, 01:39

konstant napisał(a):Witam, od jakiegos czas wystepuje u mnie chrobotanie przy wlaczonej klimie (przy wyłączonej nie wystepuje w ogole) - gdzies od 1700-2200 obrotow, pozniej zanika. (wystepuje tylko podczas dodawania gazu, niezaleznie jak gwaltownie to zrobimy).
Prawdopodobne sa 3 opcje: 1. Sprzeglo klimatyzacji do wymiany, sprawdz dokladnie tarcze sprzegielkowa, czy mocowania nie sa zerwane/naderwane, gumki pod nitami wyrobione itp., za slaby docisk do kola pasowego (dzwiek slychac z prawej strony silnika, w szczegolnosci gdy otworzymy okno pasazera, terkotanie) poczytaj rowniez tu: viewtopic.php?t=12428 ; 2. Rurka grubsza z klimy tlucze o poprzeczke na wysokosci zbiornika wspomagania i wyrownawczego cieczy chlodzacej (dzwiek przenosi sie po rurach i slychac jakby z parownika pod schowkiem z prawej strony, jakby metalowa blacha wpadala w wibracje, dzwiek metaliczny) poczytaj tu: viewtopic.php?t=12358 ; 3. Sprawdz napinacz paska wielorowkowego i sam pasek (dzwiek slychac z prawej strony silnika, w szczegolnosci gdy otworzymy okno pasazera, terkotanie).

konstant napisał(a):Druga sprawa to glowna lamka w aucie - nie rozumiem zasady jej dzialania, albo mam cos uszkodzone - gdy mam wloczony zaplon dziala prawidlowo, tzn otworze drzwi - zaswieca sie, zamkne gasnie.
Ale gdy wylacze silnik, wyjme kluczyk otworze i zamkne drzwi - swieci sie caly czas i moge ja zgasic tylko recznie.
Czemu tak jest?

Przelacznik w lewo lampka swieci caly czas, przelacznik na srodku lampka nie swieci, przelacznik w prawo lampka reaguje na otwarcie drzwi i centralny zamek.
W sytuacji 3 przelacznik w prawo:
Gdy wyciagniesz kluczyk lampka zapala sie i zgasnie po czasie ok 20sekund, lub po otwarciu i zamknieciu drzwi po czasie 20 sekund, po zamknieciu centralnego zamka od razu gasnie. Gdy nie gasnie mozesz miec uszkodzony uklad czasowy wylaczania lampki lub brak sygnalu z centralnego zamka. VAG powinien pokazac bledy. Gdy otwierasz auto np. pilotem, powinna sie zaswiecic z zgasnac gdy przekrecisz klucz w stacyjce.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Climatronic - chrobotanie & problem z główną lampą

Postprzez konstant » 6 sierpnia 2008, 11:07

Odgrzewam temat, bo musze sie pozbyc tego terkotania.
Tylko nie wiem jak sie zabrac za to, niestety nie jestem zbyt rozenany.
@Axee - dziekuje za odpowiedz, ale tak sobie mysle, jest to wystepuje tylko przy WŁĄCZONEJ klimie, to chyba pierwsza opcja jest najbardziej prawdopodobna, right?

[ Dodano: Sro 06 Sie, 2008 ]
Jeszcze jedna kwestia: chrobotanie nie wystepuje z włączoną klima jesli auto jest na luzie, tak samo z wcisnietym sprzeglem.
Tylko podczas jazdy z przyspieszaniem.
Dziwna sprawa.

[ Dodano: Wto 12 Sie, 2008 ]
Bylem u mechanika, posluchal klimy i mowil ze jednak sprzeglo.
Chyba odstawie auto i zobaczymy co to bedzie.
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości