Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ARL

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ARL

Postprzez Budżak » 11 sierpnia 2008, 23:39

Mam pytanie odnośnie 1,9 TDI (ARL) :twisted:

Leciałem autostradą i było coś koło 235km/h i nagle tryb awaryjny, no to zjechałem, trochę poczekałem i zgasiłem. Odpaliłem i ok, skasowało się. Jadę dalej coś koło 220km/h i znów tryb awaryjny. Zjechałem, odczekałem i znów zgasiłem i odpaliłem. Wszystko działa. Jadę pare kilometrów coś koło 180-200km/h i za mną biaaaaało :evil: Zjazd na bok i zgaszenie silnika (wiem wiem, że nie gasi się od razu, ale był mus).
Po sprawdzeniu czy gdzieś nie cieknie olej i czy nie jest wymieszany z płynem chłodniczym, z kumplami wpadliśmy na "pomysł", żeby na chwilę odpalić. Odpalony i od razu zgaszony, bo rura od IC, ta która wchodzi do EGR zassała się :roll: Zdjąłem rurę i znów odpaliłem. Motor chodzi, ale z jakiś dziwnym metalicznym dźwiękiem :evil:

Turbo tylko się wysrało czy może i motor będzie kaput?


Podpiąłem się pod VAGa i pokazało takie błędy:

17965 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania. Sprawdzić zawór (N75) elektromagnetycznego ciśnienia doładowania.

17564 P1156 Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground


W necie znalazłem takie coś:

za wysokie ciśnienie ładowania>

1) zamienić N75 z N18 (od EGR'a) i sprawdzic wężyki,
2) sprawdzić czy przy zapalaniu sztanga od gruchy przesunie się na całej długości,
3) VAG test elementów wykonawczych N75 (ruszyć sztangą tam i z powrotem),
4) podłączyć jakieś zewnętrzne podciśnienie i zobaczyć jak sztanga sie przesuwa (potrzebny kanał).


I jeszcze takie coś znalazłem :
Ciśnienie turbiny nie może być za duże bo wtedy rośnie temperatura w komorze spalania i może przy maksymalnych parametrach wypalić dziury w tłokach lub upalić zawory :evil: :evil:.


Auto odstawiłem do Rogala, więc na dniach będę wiedział co z autem.

BTW
Dla wnikliwych, to taki sam temat wrzuciłem na SN :peace: .
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: ARL

Postprzez Orzeł » 12 sierpnia 2008, 07:54

było sobie turbo =], przeładowalo i sie wysrało. Czy motor ok to juz musi rogal sprawdzic....
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: ARL

Postprzez bono » 12 sierpnia 2008, 07:58

Jeżeli nie masz robionego programu to może włazić w tryb awaryjny przez EGR.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez wgi » 12 sierpnia 2008, 09:25

Leciałem autostradą i było coś koło 235km/h i nagle tryb awaryjny, no to zjechałem, trochę poczekałem i zgasiłem. Odpaliłem i ok, skasowało się. Jadę dalej coś koło 220km/h i znów tryb awaryjny. Zjechałem, odczekałem i znów zgasiłem i odpaliłem. Wszystko działa. Jadę pare kilometrów coś koło 180-200km/h i za mną biaaaaało


no comment :/
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez mm.max » 12 sierpnia 2008, 09:42

Jeżeli cały czas jechałeś na pełnym bucie przy takiej temp. zewnętrznej jak teraz to nie mal pewne ze olej się zagotował i turbo powiedziało papa.....

Oby tylko wiecej szkód w silniku to nie uczyniło

P.S.
To że ARLe potrafią szybko jeździć to nie zwalnia nas z myślenia prędkości pow. 200km/h utrzymywane przez długie odcinki potrafią w takim upale zamordować i turboleum i cały motor
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: ARL

Postprzez Marcin_TDI » 12 sierpnia 2008, 11:41

olej zagotowało napewno i turbinę szlag trafił zapewne. motor pewnie ok jak odpala i chodzi równo. dobrze że nie zaczął oleju pić bo byś go nie zatrzymał...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: ARL

Postprzez mm.max » 12 sierpnia 2008, 11:48

Marcin_TDI napisał(a):turbinę szlag trafił zapewne. motor pewnie ok jak odpala i chodzi równo. dobrze że nie zaczął oleju pić bo byś go nie zatrzymał...

O ile czegoś motor nie zaciągnął z padającej turbiny ........ oby nie ;)

Oczywiście koledze życzymy jak najmniej problemów i szybkiej reanimacji ARLa
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: ARL

Postprzez Marcin_TDI » 12 sierpnia 2008, 12:25

to by wirnik musiało juz wessać albo jakieś szczątki jego. myślę że przegrzał ją i może łopatki stanęły... a metaliczny dźwięk z silnika ?? skąd dochodzi ?? może coś tam grzebałeś przy EGR i dolot jest rozszczelniony i tak klekocze. kopci coś ??
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: ARL

Postprzez Budżak » 12 sierpnia 2008, 18:04

mm.max napisał(a):Jeżeli cały czas jechałeś na pełnym bucie przy takiej temp. zewnętrznej jak teraz to nie mal pewne ze olej się zagotował i turbo powiedziało papa.....

Oby tylko wiecej szkód w silniku to nie uczyniło
No na pełnym bucie to było raptem 5, może 10 minut :hmmm:


mm.max napisał(a):
Marcin_TDI napisał(a):turbinę szlag trafił zapewne. motor pewnie ok jak odpala i chodzi równo. dobrze że nie zaczął oleju pić bo byś go nie zatrzymał...

O ile czegoś motor nie zaciągnął z padającej turbiny ........ oby nie ;)

Oczywiście koledze życzymy jak najmniej problemów i szybkiej reanimacji ARLa
No z tym, że turbo padło to się już pogodziłem. Oby motor był ok :whoeva:


Marcin_TDI napisał(a):to by wirnik musiało juz wessać albo jakieś szczątki jego. myślę że przegrzał ją i może łopatki stanęły... a metaliczny dźwięk z silnika ?? skąd dochodzi ?? może coś tam grzebałeś przy EGR i dolot jest rozszczelniony i tak klekocze. kopci coś ??
No ten metaliczny dźwięk dochodził właśnie z tyłu silnika czyli raczej turbo ;/


Jutro chyba wszystko się okaże, bo Rogal ma dać znać :nauka: :whoeva: :palacz:
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez Lelon » 12 sierpnia 2008, 20:17

Budżak napisał(a):Leciałem autostradą i było coś koło 235km/h i nagle tryb awaryjny, no to zjechałem, trochę poczekałem i zgasiłem. Odpaliłem i ok, skasowało się. Jadę dalej coś koło 220km/h i znów tryb awaryjny. Zjechałem, odczekałem i znów zgasiłem i odpaliłem. Wszystko działa. Jadę pare kilometrów coś koło 180-200km/h i za mną biaaaaało



Nie pomyślałeś, że jednak coś jest nie tak??? Nie życze Ci źle ale to jest ewidentnie Twoja wina. Następnym razem pohamuj chęć popisania się przed kumplami. Jeżeli lubisz jeździć na pełnym obciążeniu(tzn. z dużymi prędkościami tzn powyżej 210km/h) to lepiej kup benzyne bo diesel nie lubi tych prędkości. Przejedź sie przy aktualnej pogodzie przez pewien czas powyżej 200km/h to tłoki popłyną(szczególnie po chipie).

Pozdro i mimo wszystko życze żeby to było tylko turbo, a następnym razem trochę więcej rozwagi i "lodu" na głowe.
TDI AVF
Zobacz Profil
Lelon
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 maja 2007, 15:42
Lokalizacja: Raszyn/W-wa
Auto: Passat TDI

Re: ARL

Postprzez Sammael » 12 sierpnia 2008, 20:19

Budżak napisał(a):No na pełnym bucie to było raptem 5, może 10 minut

Jazda np. 180 kph, rozpędzenie się do 230 paru i 3 minuty jazdy to gwarantowane 115-120 stopni oliwy przy seryjnej chłodniczce oleju.
Żeby to później wystudzić - min. 10 minut jazdy na 6 w okolicach 160kph.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez vr6 » 12 sierpnia 2008, 21:03

Predkosc to chyba byla radosc po odebraniu nagrody za 1 miejsce :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vr6
Sport
Sport
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20 października 2006, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: LEON II EVO VII

Re: ARL

Postprzez Budżak » 12 sierpnia 2008, 22:04

Lelon napisał(a):Następnym razem pohamuj chęć popisania się przed kumplami.
Ty ale nie wiem po co tego typu teksty? Ja nie jestem jakaś pajacynka czy gówniarz, żeby popisywać się przed kumplami. Fakt, niepotrzebnie było pociśnięte, ale niestety wyszło i tyle. Ja nie napisałem tematu, żebyś tu ktoś wywody strzelał na temat popisów czy pajacowania, tylko żeby wypowiedziały się osoby, które siedzą w temacie TDI.


vr6 napisał(a):Predkosc to chyba byla radosc po odebraniu nagrody za 1 miejsce :P
No trochę tak :P :jezor:
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez Sammael » 12 sierpnia 2008, 22:21

Lelon napisał(a):Nie pomyślałeś, że jednak coś jest nie tak??? Nie życze Ci źle ale to jest ewidentnie Twoja wina. Następnym razem pohamuj chęć popisania się przed kumplami. Jeżeli lubisz jeździć na pełnym obciążeniu(tzn. z dużymi prędkościami tzn powyżej 210km/h) to lepiej kup benzyne bo diesel nie lubi tych prędkości. Przejedź sie przy aktualnej pogodzie przez pewien czas powyżej 200km/h to tłoki popłyną(szczególnie po chipie).
Budżak napisał(a):Ty ale nie wiem po co tego typu teksty? Ja nie jestem jakaś pajacynka czy gówniarz, żeby popisywać się przed kumplami. Fakt, niepotrzebnie było pociśnięte, ale niestety wyszło i tyle. Ja nie napisałem tematu, żebyś tu ktoś wywody strzelał na temat popisów czy pajacowania, tylko żeby wypowiedziały się osoby, które siedzą w temacie TDI.

Panowie - temat jest o czymś innym, dajcie sobie na luz.
Lelon napisał(a):więcej rozwagi i "lodu" na głowe.

Wystarczy wskaźnik temperatury oleju, ochładza umysł i sprawia, że stopa staje się lżejsza. Z pewnością EGT również daje dużo do myślenia...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez Budżak » 12 sierpnia 2008, 23:15

Sammael napisał(a):
Lelon napisał(a):więcej rozwagi i "lodu" na głowe.

Wystarczy wskaźnik temperatury oleju, ochładza umysł i sprawia, że stopa staje się lżejsza. Z pewnością EGT również daje dużo do myślenia...
Sammael dobrze mówisz. Chyba sobie sprawię taki wskaźnik.
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez Kozak » 12 sierpnia 2008, 23:39

Lelon napisał(a):Jeżeli lubisz jeździć na pełnym obciążeniu(tzn. z dużymi prędkościami tzn powyżej 210km/h) to lepiej kup benzyne bo diesel nie lubi tych prędkości. Przejedź sie przy aktualnej pogodzie przez pewien czas powyżej 200km/h to tłoki popłyną(szczególnie po chipie).


nie przesadzajcie że pogonienie ARL-a po wyżej 210 km/h równa się z zajechaniem silnika ,
nie po to fabryka przewidziała więcej aby z tego nie skorzystać

nie odnoszę się tym do wypowiedzi o zatrzymaniu auta z 200 do 0 i momentalnym zgaszeniu silnika

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez Lelon » 13 sierpnia 2008, 00:59

Kozak napisał(a):
Lelon napisał(a):Jeżeli lubisz jeździć na pełnym obciążeniu(tzn. z dużymi prędkościami tzn powyżej 210km/h) to lepiej kup benzyne bo diesel nie lubi tych prędkości. Przejedź sie przy aktualnej pogodzie przez pewien czas powyżej 200km/h to tłoki popłyną(szczególnie po chipie).


nie przesadzajcie że pogonienie ARL-a po wyżej 210 km/h równa się z zajechaniem silnika ,
nie po to fabryka przewidziała więcej aby z tego nie skorzystać

nie odnoszę się tym do wypowiedzi o zatrzymaniu auta z 200 do 0 i momentalnym zgaszeniu silnika


A czy ja gdzieś napisałem, że przegonienie powyżej 210km/h równa się z zajechaniem silnika?
Sam swojego Passata ganiam powyżej 220km/h(licznikowe oczywiście) ale jadąc w trasie staram się nie trzymać nonstop gaz w podłodze(czytaj: jechać z prędkościami powyżej 200km/h) bo to niezbyt zdrowe dla diesla i pare osób się o tym przekonało.
Rozumiesz co mam na myśli? Chodzi o to, że niezbyt zdrowe dla motoru jest długotrwałe wykorzystywanie jego pełnej mocy bo oliwa sie gotuje i traci swoje właściwości(podobno Motul najlepiej znosi takie "pałowanie")

Jako potwierdzenie wklejam cytat z diagtronik.pl (tyczy się głównie aut po programie ale IMO seryjnych też to się tyczy):
- Unikanie jazdy z prędkością maksymalną, która po modyfikacji zazwyczaj jest większa.
- Unikanie jazdy z dużą prędkością, z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu.
- Studzenie silnika w czasie jazdy, polegające na chwilach spokojnej jazdy (nawet wtedy gdy bardzo się spieszymy).
Silnik jest w stanie wytrzymać krótkotrwałe przeciążenia, ale potrzebuje po tym czasu na wystudzenie.
TDI AVF
Zobacz Profil
Lelon
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 maja 2007, 15:42
Lokalizacja: Raszyn/W-wa
Auto: Passat TDI

Re: ARL

Postprzez Budżak » 13 sierpnia 2008, 06:25

Tak na marginesie to jeżdżę tzn. jeździłem :hahaha: na Motulu i nigdy nie gasiłem od razu po pałowaniu. Zawsze odczekał te swoje kilka minut.
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez jaro4444 » 13 sierpnia 2008, 10:48

Na takie upały i mocne pałowanie to albo zewnętrzna chłodnica oleju z temostatem albo wywalić górną i dolną osłonę silnika ;]
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: ARL

Postprzez Budżak » 13 sierpnia 2008, 11:10

jaro4444 napisał(a):Na takie upały i mocne pałowanie to albo zewnętrzna chłodnica oleju z temostatem albo wywalić górną i dolną osłonę silnika ;]
Dolnej osłony nie mam, bo furak trochę leży na glebie i by tarła po ziemi ;]
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez wgi » 13 sierpnia 2008, 11:16

Budżak, polecam - ja w szoku byłem jakie temperatury osiąga olej przy ostrej jeździe :(

Z osłoną pod silnikiem to już wogóle katastrofa.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez Marcin_TDI » 13 sierpnia 2008, 12:51

ale przestancie już tak wypisywać, ja mam wskaźnik oleju i też zdarzało się że pogoniłem 225 i nic się nie stało, temp dopiero rośnie jak zwolnisz, polecam "powoli zwalniać" i jest luz..
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: ARL

Postprzez KoLoS » 14 sierpnia 2008, 07:31

Budżak, jak tam diagnoza? Walec będzie żył? ;)
EX-klubowicz na własną prośbę 8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KoLoS
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 6 sierpnia 2006, 08:06
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: ARL+

Re: ARL

Postprzez jaro4444 » 18 sierpnia 2008, 23:48

Widziałem "walec" w czwartek i był na fajrant wpychany do hali. Więc pewnie bedzie żył bo inaczej by go pod chmurką zostawili ;)
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: ARL

Postprzez Budżak » 18 sierpnia 2008, 23:52

KoLoS napisał(a):Budżak, jak tam diagnoza? Walec będzie żył? ;)
Z tego co Rogal dzisiaj mówił, to będzie żył. I motor raczej ok :PPP

jaro4444 napisał(a):Widziałem "walec" w czwartek i był na fajrant wpychany do hali. Więc pewnie bedzie żył bo inaczej by go pod chmurką zostawili ;)
No też mam taką nadzieję. W końcu nie ot tak chwalą Rogala :))
.
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez maly53 » 19 sierpnia 2008, 13:38

W sobotę przytrafiło mi się dokładnie to samo co koledze.
Prędkość 220 km/h, jechałem może ze trzy minuty i nagle znaczek fotoradar, zhamowałem, przejechałem, dalej wciskam gaz i nie idzie, maks 130 km/h.
Przejechałem trochę i zatrzymałem żeby sprawdzić czy rura z IC nie spadła, ale wszystko było ok.
Zajechałem do mechanika i biały dym za samochodem jak z lokomotywy.
Samochód od razu w górę i diagnoza : turbo kaput.
Wczoraj wydatek na nowe turbo i wieczorem już jeździł.
Pluje sobie teraz trochę w brodę bo podobno bez większych przeróbek mogłem wstawić gt20, ale że śpieszno mi było to wstawiłem oryginalną gt17.

Nauczka na przyszłość fotoradar góra 500 PLN, turbawka wychodzi drożej :(
Zobacz Profil
maly53
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 lutego 2007, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON ARL +

Re: ARL

Postprzez bono » 19 sierpnia 2008, 14:31

IMO wasze turbawki musiały być u kresu swojej działalność. Raczej mi sie nie chce wierzyć, aby w pełni sprawny samochód, po pałowaniu wysrał turbo. W pełni sprawny mam na mysśi zalany odpowiednią oliwą , filtry wymieniane odpowiednio często, zawsze lana dobra waha. Do tego jak każdy wie nie pałowany na zimnym i nie gaszony od razy po ostrej jeżdzie.
Ile mieliście przebiegu ?? Wiadomo, że trubo jest obliczone średnio 150- 250 km, a to ile będzie nam służyć, zależy od sposobu jazdy autem. Czasami jazda na nie odpowiednim oleju może nam rozpiździć turbinę, wystarczy za rzadki olej, który jak osiągnie wysoką temp nie zapewnia nam smarowania. Ja jestem tego zdania:
Kozak napisał(a):nie przesadzajcie że pogonienie ARL-a po wyżej 210 km/h równa się z zajechaniem silnika ,
nie po to fabryka przewidziała więcej aby z tego nie skorzystać
oraz trochę wyobraźni ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez maly53 » 19 sierpnia 2008, 14:40

Mi turbawka padła po 125 tys, jezdze na Motulu i wymieniam olej i filtry co 10 tys.
Zobacz Profil
maly53
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 lutego 2007, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON ARL +

Re: ARL

Postprzez bono » 19 sierpnia 2008, 14:56

maly53 napisał(a):Mi turbawka padła po 125 tys, jezdze na Motulu i wymieniam olej i filtry co 10 tys.
od początku używasz auto, czy kupiłeś od kogoś ? to też ma znaczenie ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez maly53 » 19 sierpnia 2008, 15:52

Niestety kupiłem od kogoś, ja raczej chucham i dmucham na autko.

Szkoda że sypneła się tak nagle, z relacji wyczytanych na forum zrozumiałem że kiedy turbina powoli się kończy to słabnie moc i czuc to jakos, wtedy bym przemyslał włożenie większej. Niestety autko było mi szybko potrzebne i musiałem kupić taką samą.
Zobacz Profil
maly53
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 lutego 2007, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON ARL +

Re: ARL

Postprzez Budżak » 19 sierpnia 2008, 15:54

bono napisał(a): W pełni sprawny mam na myśli zalany odpowiednią oliwą , filtry wymieniane odpowiednio często, zawsze lana dobra waha. Do tego jak każdy wie nie pałowany na zimnym i nie gaszony od razy po ostrej jeżdzie.
Ile mieliście przebiegu ?? Wiadomo, że trubo jest obliczone średnio 150- 250 km, a to ile będzie nam służyć, zależy od sposobu jazdy autem.

Mój ma 151000km, olej Motul wymieniany z wszystkimi filtrami co max 10000km. Nigdy nie pałowany na zimno i gaszony po pałowaniu. Nie wiem jak traktował furę poprzedni właściciel. Ja przejechałem 82000km.


bono napisał(a):
maly53 napisał(a):Mi turbawka padła po 125 tys, jezdze na Motulu i wymieniam olej i filtry co 10 tys.
od początku używasz auto, czy kupiłeś od kogoś ? to też ma znaczenie ;-)
No właśnie. Ja kupiłem auto od kogoś, a nie wiem jak ktoś traktował wcześniej auto ;/
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez Arci9 » 20 sierpnia 2008, 09:35

Przy takich temperaturach na zew. jak np. dzisiaj czy wczoraj, temp oleju strasznie szybko skacze. Wczoraj pogoniłem trochę seacinę (ze 2 może 3 km ok. 200km/h i trochę szybciej przez chiwlę) i zauważyłem, że olej momentalnie osiągnął 120 stopni aby za chwilę dojechać do 130 :o , szybko zjechałem na prawy i studziłem olej jadąc już ok. 100.
Temp. na zew. ok 30 stopni, olej zmieniony 4 tyś. temu :)
były Leonowiec ;-)
powrót do korzeni
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Arci9
Sport
Sport
 
Posty: 475
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 15:32
Lokalizacja: WU/WND
Auto: SuperB Kombi

Re: ARL

Postprzez wgi » 20 sierpnia 2008, 09:53

takie laickie pytanie (generalnie tylko chcę się upewnić): nic z lakierem na masce się nie stanie jak zdejmę wygłuszenie maski?
Obudowa spod silnika zdjęta - temperatura oleju spadła 5-10st.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez Arci9 » 20 sierpnia 2008, 09:58

wgi napisał(a):temperatura oleju spadła 5-10st.

ale piszesz o temp. takiej normalnej (stałej) po nagrzaniu auta?

Mi pokazuje ok. 100 stopni.
były Leonowiec ;-)
powrót do korzeni
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Arci9
Sport
Sport
 
Posty: 475
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 15:32
Lokalizacja: WU/WND
Auto: SuperB Kombi

Re: ARL

Postprzez wgi » 20 sierpnia 2008, 10:17

Arci9, jak miałem osłone pod silnikiem to temp oleju po dynamicznej jeździe miejskiej wynosiła 110 (w trasie 120). Teraz w mieście jest 100.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez Arci9 » 20 sierpnia 2008, 10:34

wgi napisał(a):Arci9, jak miałem osłone pod silnikiem to temp oleju po dynamicznej jeździe miejskiej wynosiła 110 (w trasie 120). Teraz w mieście jest 100.


Czyli identyko jak u mnie też z osłoną.Wczoraj to ewenement, bo jakoś za szybko pojechałem.
Inna sprawa, że zalałem Texaco przy ostatniej zmianie, ale podczas takiej standardowej jeździe nawet dynamiczniejszej nie widać specjalnych różnic w stosunku do Motula , który miałem zalany wcześniej ;)
były Leonowiec ;-)
powrót do korzeni
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Arci9
Sport
Sport
 
Posty: 475
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 15:32
Lokalizacja: WU/WND
Auto: SuperB Kombi

Re: ARL

Postprzez Budżak » 20 sierpnia 2008, 10:44

Że niby taki mały OT :killer: ;]
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez Marcin_TDI » 20 sierpnia 2008, 10:53

a Patryk z CompSportu kiedyś mówił że Motul ma temp oleju o 10st mniejszą niż inne oleje dlatego jest tak zajebisty. Mi nigdy tak nie urosła temp na motulu. 115 to był totalny max jaki osiągnąłem a też wolno nie jeżdżę
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: ARL

Postprzez wgi » 20 sierpnia 2008, 11:17

Marcin_TDI, u mnie oczywiście na motulu.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez maly53 » 21 sierpnia 2008, 20:10

Pytanko: czy po wymianie turbiny na nową powinienem robić korektę programu??
Wydaje mi się że autko trochę słabiej jedzie. Możliwe??? Spodziewałem się raczej efektu odwrotnego.
Zobacz Profil
maly53
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 lutego 2007, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON ARL +

Re: ARL

Postprzez bono » 21 sierpnia 2008, 20:20

maly53 napisał(a):czy po wymianie turbiny na nową powinienem robić korektę programu??

IMO to jest raczej obligatoryjne, ponieważ nie ma dwóch identycznych turbin, tak samo jak nie ma dwóch identycznych silników.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez maly53 » 21 sierpnia 2008, 20:26

Byłem pewien, że jeśli wymiana sztuka za sztukę to obejdzie się bez korekty.

To może jeszcze ktoś mi powie ile $$ średnio biorą za korektę.
Zobacz Profil
maly53
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 lutego 2007, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON ARL +

Re: ARL

Postprzez bono » 21 sierpnia 2008, 20:29

maly53 napisał(a):To może jeszcze ktoś mi powie ile $$ średnio biorą za korektę.
jeżeli wymieniasz turbo to korektę masz już w cenie ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ARL

Postprzez maly53 » 21 sierpnia 2008, 20:37

Tak, jeżeli wymieniałbym turbo u robiących program.
A turbo mi się wysypało daleko poza warszawą i tam je też wymieniłem.
Mechanik który mi ją wymieniał niestety bladego pojęcia nie miał o sofcie.

Program robiłem u Mastersów w wawie i tam po korektę będe musiał pojechać.
Zobacz Profil
maly53
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 lutego 2007, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON ARL +

Re: ARL

Postprzez KoLoS » 22 sierpnia 2008, 08:15

maly53 napisał(a):Program robiłem u Mastersów w wawie i tam po korektę będe musiał pojechać.

więc się udaj tam na korekte i pogadaj z Markiem albo Krzyśkiem jak się sprawy mają
EX-klubowicz na własną prośbę 8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KoLoS
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 6 sierpnia 2006, 08:06
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: ARL+

Re: ARL

Postprzez Budżak » 26 sierpnia 2008, 09:02

No i jest diagnoza. Kierownice były zapieczone, było przeładowanie i dlatego turbo się wysypało.

I teraz pytanie. Od czego się zapiekły kierowniczki? Z tego co kiedyś słyszałem, to zapiekają się od szybkiego gaszenia silnika po pałowaniu, a ja tego nigdy nie robiłem ;/ Jaka mogła być przyczyna?
.
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez mtz » 26 sierpnia 2008, 09:16

Budżak, Ty tego nie robiles, ale moze poprzedni wlasciciel nie dbal o auto jak trzeba, moze jakis zly sofcik...

u mnie bylo podobnie, ja dbalem, chuchalem, dmuchalem, a jak sie przejechalem do dyno na diagnoze, sie okazalo ze nie dosc ze mam niebezpieczny program (podniesione parametry turbiny o 12%! - o czym nie wiedzialem, ani poprzedni wlasciciel w pl) to jeszcze mi turbo przeladowuje i sa zapieczone kierowniczki -> glownie przez ten zly soft, bo suszara dostawala po dupie ze siema, grozilo mi to co Tobie sie stalo... na szczescie wyczyszczenie i wgranie serii pomoglo i teraz ksiazkowo mi pompuje.
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: ARL

Postprzez belzi » 26 sierpnia 2008, 09:18

Budżak, najbardziej zapiekaja sie kierownice od PSJ, wiec jesli krecisz auto do 2 rpm, to masz przyczyne
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: ARL

Postprzez Budżak » 26 sierpnia 2008, 09:27

mtz napisał(a):Budżak, Ty tego nie robiles, ale moze poprzedni wlasciciel nie dbal o auto jak trzeba, moze jakis zly sofcik...

u mnie bylo podobnie, ja dbalem, chuchalem, dmuchalem, a jak sie przejechalem do dyno na diagnoze, sie okazalo ze nie dosc ze mam niebezpieczny program (podniesione parametry turbiny o 12%! - o czym nie wiedzialem, ani poprzedni wlasciciel w pl) to jeszcze mi turbo przeladowuje i sa zapieczone kierowniczki -> glownie przez ten zly soft, bo suszara dostawala po niuńce ze siema, grozilo mi to co Tobie sie stalo... na szczescie wyczyszczenie i wgranie serii pomoglo i teraz ksiazkowo mi pompuje.
No tu masz chyba rację. Może wcześniej była kupa, bo ktoś nie dbał. Ja już rozmawiałem z Rogalem o korekcie programu, a jeżeli będzie to jakaś rzeźba to zrobi nowy program.


belzi napisał(a):Budżak, najbardziej zapiekaja sie kierownice od PSJ, wiec jesli krecisz auto do 2 rpm, to masz przyczyne
Jest mi obcy ten "zajebiaszczy" styl jazdy :P Co niektórzy na forum wiedzą coś o tym :P ;]
.
Zobacz Profil
Budżak
Signo
Signo
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 kwietnia 2006, 18:42
Region: zagranica
Auto: OEM+
Silnik: CJXA 2.0

Re: ARL

Postprzez fr3ak » 26 sierpnia 2008, 10:44

belzi napisał(a):Budżak, najbardziej zapiekaja sie kierownice od PSJ, wiec jesli krecisz auto do 2 rpm, to masz przyczyne


Widać nie wiesz jak Walec jest powożony :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
fr3ak
Sport
Sport
 
Posty: 487
Dołączył(a): 21 stycznia 2007, 14:40
Lokalizacja: warszawa
Auto: Leon 1M

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość