Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Leon TDI 110 KM - notlauf

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez nico911 » 16 czerwca 2009, 22:33

Witam,

Mam następujący problem z Leonem 1.9 TDI 110 KM (2002).
Dzisiaj podczas jazdy autostrada dostał zadyszki - nagle przy prędkości ok. 130 km/h na V złapałem najprawdopodobniej notlaufa.
Auto nie chciało wchodzić na obroty (powyżej 2k RPM), straciło moc, nie było słychać turbo.

Kody, które dostałem z VAG-a (nie wiem czy wszystkie pojawiły się dzisiaj, któryś mógł być starszy):
17664 - Czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego. Przerwa lub zwarcie z potencjałem plus. Sporadycznie.
17656 - Regulacja początku wtrysku. Różnica w regulacji.
17563 - Czujnik G71 podciśnienia w kolektorze ssącym. Zwarcie z potencjałem plus.

Silnik ma nominalnie 110 KM, ale był czipowany do 136 KM (jeszcze przez poprzedniego właściciela, nie znam szczegółów).
Dodam też, że po restarcie silnika i wykasowaniu kodów pojechałem z kolegą na jazdę testową.
Podczas łapania logów błedy już się nie pojawiły i wszystko wyglądało ok.
Nie wiem czy to może mieć znaczenie, ale kilka minut przez złapaniem notlaufa musiałem ostro wyprzedzić na zimnym silniku.

Z tego co znalazłem na różnych forach przyczyn może być kilka (czujniki, zaworek N-75, gruszka, sztanga), chciałem więc zasięgnąć porady fachowców z tego forum.

Oto logi z testów:

Silnik zimny:

,Group A:,'003,,,
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
,TIME,870-950 rpm,230-370 mg/H,230-370 mg/H,40-75%
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %
,0.8,1155,545,540,38.6
,2,1365,850,725,4.8
,3.2,1659,850,1070,4.8
,4.4,2058,850,1275,4.8
,5.6,2436,850,1275,4.8
,6.8,2835,850,1270,4.8
,8,3192,850,1215,4.8
,9.2,3528,850,1120,4.8
,10.42,3717,850,1070,4.8

,Group B:,'008,,,
,,Engine speed,I.Q. Driver's req.,I.Q. via rpm(Torq),I.Q. via air mass
,TIME,rpm,40.0-42.0 mg/H,35.5-36.5 mg/H,36.0-39.0 mg/H
,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str
,0.01,1134,11.8,51,24.2
,1.2,1218,43.2,51,32.2
,2.4,1428,49.8,51,49.4
,3.6,1806,50.8,51,51
,4.8,2205,51,51,51
,6,2583,51,51,51
,7.2,2961,51,51,51
,8.4,3297,51,51,51
,9.6,3633,51,51,51

,Group C:,'011,,,
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.
,TIME,rpm,1850-1950 mbar,1700-2080 mbar,45-95%
,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.4,1134,1040.4,1111.8,19.9
,1.6,1260,1601.4,1295.4,21.1
,2.8,1554,1897.2,1938,50.2
,4,1932,2152.2,2488.8,72.1
,5.2,2331,2244,2570.4,87.3
,6.4,2709,2284.8,2570.4,94.4
,7.6,3066,2295,2570.4,94.4
,8.8,3402,2325.6,2570.4,94.4
,10,3717,2335.8,2570.4,94.4

Silnik rozgrzany:

,Group A:,'003,,,
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
,TIME,870-950 rpm,230-370 mg/H,230-370 mg/H,40-75%
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %
,0.77,1218,330,320,54.6
,1.98,1239,395,360,51
,3.18,1428,850,715,4.8
,4.37,1764,850,1135,4.8
,5.6,2184,850,1195,4.8
,6.85,2604,850,1230,4.8
,8.1,3024,850,1205,4.8
,9.33,3423,850,1135,4.8
,10.53,3738,850,1055,4.8
,11.73,4053,850,985,4.8
,12.93,4305,850,925,4.8

Group B:,'008,,,,
,Engine speed,I.Q. Driver's req.,I.Q. via rpm(Torq),I.Q. via air mass,
TIME,rpm,40.0-42.0 mg/H,35.5-36.5 mg/H,36.0-39.0 mg/H,
STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,
1.17,1239,7.8,51,21,
2.38,1302,31.6,51,28,
3.57,1512,47.4,51,50,
4.77,1911,48,51,51,
6.02,2310,50.2,51,51,
7.25,2751,51,51,51,
8.51,3150,51,51,51,
9.73,3528,51,51,51,
10.93,3864,51,51,51,
12.13,4158,51,51,51
13.33,4242,6.2,51,51

Group C:,'011,,,
,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.
TIME,rpm,1850-1950 mbar,1700-2080 mbar,45-95%
STAMP, /min, mbar, mbar, %
0.37,1218,1020,1071,26.3
1.58,1239,1020,1071,30.3
2.78,1323,1672.8,1193.4,19.9
3.97,1638,1958.4,1927.8,50.2
5.17,2016,2182.8,2458.2,68.1
6.43,2478,2264.4,2448,78.9
7.68,2877,2295,2570.4,90.8
8.93,3297,2315.4,2570.4,94.4
10.13,3654,2335.8,2570.4,94.4
11.33,3969,2335.8,2499,93.6
12.53,4242,2264.4,2417.4,94.4

Z góry dzięki za wszelkie porady i sugestie.
Zobacz Profil
nico911
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lutego 2009, 20:25
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez Miro » 17 czerwca 2009, 08:59

Turbina sporo przeładowuje,ale wygląda na źle napisany program.
U mnie Ali ustawił doładowanie na 1,2bara max,a u ciebie jest 1,3.
Jak tak dalej pojeździsz to turbo się wysypie.

PS-NIGDY nie robimy logów na zimnym silniku!
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garb od roboty.
Zobacz Profil
Miro
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 kwietnia 2006, 10:07
Lokalizacja: Kraków
Auto: BMW E91 LCI

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez nico911 » 17 czerwca 2009, 09:41

Dzięki za wyjaśnienie.
Czyli trzeba zmniejszyć max doładowanie? Jeśli tak, to jak to można zrobic - tylko w warsztacie czy można inaczej (VAG-iem)?
Z tego co wiem, to silnik był czipowany w profesjonalnym warsztacie w Niemczech, więc raczej nie podejrzewałbym tego, że z programem jest coś nie tak.

PS. Silnik nie był całkiem zimny - miałem przejechane kilka km żeby go trochę zagrzać, ale będę pamietał.
nico
Zobacz Profil
nico911
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lutego 2009, 20:25
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez mierzejino » 18 czerwca 2009, 19:16

Zrób jeszcze raz logi porządnie. Masz manuala na forum a4. Kanały loguje się osobno
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez Sammael » 18 czerwca 2009, 20:55

mierzejino napisał(a):Kanały loguje się osobno

przecież tak zrobił.
EDIT: chociaż zaczynam mieć co do tego wątpliwości...

soft z koziej....
turbo przeładowuje.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez nico911 » 19 czerwca 2009, 11:38

Logi robiłem na 3-ce w zakresie obrotów mniej więcej 1200-4500.
VAG miał możliwość logowania 3 kanałów naraz, więc tak zrobiłem. Ale skoro piszecie, że trzeba 1 kanał naraz to powtórzę pomiary i wrzuce wyniki. Spróbuje w najbliższych dniach.

Tak jak pisałem, te pierwsze nie były na całkiem zimnym silniku - przejechałem wcześniej ok 5-6 km jadąc raczej delikatnie.

Piszecie, że turbo przeładowywuje - może to być powodowane tym czipem? Tzn. czy właśnie cały ten tuning nie polegał na zwiększeniu ciśnienia doładowania? Możemy przyjąć, że soft jest spaprany, ale może jest też inna przyczyna?
nico
Zobacz Profil
nico911
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lutego 2009, 20:25
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez Sammael » 19 czerwca 2009, 13:25

nico911 napisał(a):Tzn. czy właśnie cały ten tuning nie polegał na zwiększeniu ciśnienia doładowania

nie do takich wartości jakie są zadane - nie na tej sprężarce.

nico911 napisał(a):ale może jest też inna przyczyna?

Zapieczone kierownice spalin w turbinie. Milion tematów na tym forum o tym jest. Wystarczyło wpisać w wszysukiwarce "notlauf"
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez nico911 » 19 czerwca 2009, 17:32

Czyli jakie jest maksymalne ciśnienie doładowania na tej sprężarce? I czy da się je ustawić inaczej niż w serwisie (np. VAG-iem)?

Tak jak pisałem w pierwszym poście - szukałem na różnych forach (tutaj też) i parę potencjalnych przyczyn znalazłem.
Wrzuciłem posta głównie dlatego, że byłem ciekaw, czy da się coś bardziej konkretnego powiedzieć na podstawie moich logów.
nico
Zobacz Profil
nico911
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lutego 2009, 20:25
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez rutek-wat » 19 czerwca 2009, 18:10

nico911, przeczytaj co napisał Sammael, i postaraj się poczytać na ten temat :nauka:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Leon TDI 110 KM - notlauf

Postprzez ares » 20 czerwca 2009, 17:19

rzuc loga z przeplywki bo to tez moze byc przyczyna, gratuluje palowania auta na zimnym silniku byc moze wlasnie to jest przyczyna 8) 1,35 powinna jeszcze dzwignac ta sprezarka bez wiekszych piskow
Zobacz Profil
ares
 


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron