Witam,
Mam następujący problem z Leonem 1.9 TDI 110 KM (2002).
Dzisiaj podczas jazdy autostrada dostał zadyszki - nagle przy prędkości ok. 130 km/h na V złapałem najprawdopodobniej notlaufa.
Auto nie chciało wchodzić na obroty (powyżej 2k RPM), straciło moc, nie było słychać turbo.
Kody, które dostałem z VAG-a (nie wiem czy wszystkie pojawiły się dzisiaj, któryś mógł być starszy):
17664 - Czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego. Przerwa lub zwarcie z potencjałem plus. Sporadycznie.
17656 - Regulacja początku wtrysku. Różnica w regulacji.
17563 - Czujnik G71 podciśnienia w kolektorze ssącym. Zwarcie z potencjałem plus.
Silnik ma nominalnie 110 KM, ale był czipowany do 136 KM (jeszcze przez poprzedniego właściciela, nie znam szczegółów).
Dodam też, że po restarcie silnika i wykasowaniu kodów pojechałem z kolegą na jazdę testową.
Podczas łapania logów błedy już się nie pojawiły i wszystko wyglądało ok.
Nie wiem czy to może mieć znaczenie, ale kilka minut przez złapaniem notlaufa musiałem ostro wyprzedzić na zimnym silniku.
Z tego co znalazłem na różnych forach przyczyn może być kilka (czujniki, zaworek N-75, gruszka, sztanga), chciałem więc zasięgnąć porady fachowców z tego forum.
Oto logi z testów:
Silnik zimny:
,Group A:,'003,,,
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
,TIME,870-950 rpm,230-370 mg/H,230-370 mg/H,40-75%
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %
,0.8,1155,545,540,38.6
,2,1365,850,725,4.8
,3.2,1659,850,1070,4.8
,4.4,2058,850,1275,4.8
,5.6,2436,850,1275,4.8
,6.8,2835,850,1270,4.8
,8,3192,850,1215,4.8
,9.2,3528,850,1120,4.8
,10.42,3717,850,1070,4.8
,Group B:,'008,,,
,,Engine speed,I.Q. Driver's req.,I.Q. via rpm(Torq),I.Q. via air mass
,TIME,rpm,40.0-42.0 mg/H,35.5-36.5 mg/H,36.0-39.0 mg/H
,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str
,0.01,1134,11.8,51,24.2
,1.2,1218,43.2,51,32.2
,2.4,1428,49.8,51,49.4
,3.6,1806,50.8,51,51
,4.8,2205,51,51,51
,6,2583,51,51,51
,7.2,2961,51,51,51
,8.4,3297,51,51,51
,9.6,3633,51,51,51
,Group C:,'011,,,
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.
,TIME,rpm,1850-1950 mbar,1700-2080 mbar,45-95%
,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.4,1134,1040.4,1111.8,19.9
,1.6,1260,1601.4,1295.4,21.1
,2.8,1554,1897.2,1938,50.2
,4,1932,2152.2,2488.8,72.1
,5.2,2331,2244,2570.4,87.3
,6.4,2709,2284.8,2570.4,94.4
,7.6,3066,2295,2570.4,94.4
,8.8,3402,2325.6,2570.4,94.4
,10,3717,2335.8,2570.4,94.4
Silnik rozgrzany:
,Group A:,'003,,,
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
,TIME,870-950 rpm,230-370 mg/H,230-370 mg/H,40-75%
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %
,0.77,1218,330,320,54.6
,1.98,1239,395,360,51
,3.18,1428,850,715,4.8
,4.37,1764,850,1135,4.8
,5.6,2184,850,1195,4.8
,6.85,2604,850,1230,4.8
,8.1,3024,850,1205,4.8
,9.33,3423,850,1135,4.8
,10.53,3738,850,1055,4.8
,11.73,4053,850,985,4.8
,12.93,4305,850,925,4.8
Group B:,'008,,,,
,Engine speed,I.Q. Driver's req.,I.Q. via rpm(Torq),I.Q. via air mass,
TIME,rpm,40.0-42.0 mg/H,35.5-36.5 mg/H,36.0-39.0 mg/H,
STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,
1.17,1239,7.8,51,21,
2.38,1302,31.6,51,28,
3.57,1512,47.4,51,50,
4.77,1911,48,51,51,
6.02,2310,50.2,51,51,
7.25,2751,51,51,51,
8.51,3150,51,51,51,
9.73,3528,51,51,51,
10.93,3864,51,51,51,
12.13,4158,51,51,51
13.33,4242,6.2,51,51
Group C:,'011,,,
,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.
TIME,rpm,1850-1950 mbar,1700-2080 mbar,45-95%
STAMP, /min, mbar, mbar, %
0.37,1218,1020,1071,26.3
1.58,1239,1020,1071,30.3
2.78,1323,1672.8,1193.4,19.9
3.97,1638,1958.4,1927.8,50.2
5.17,2016,2182.8,2458.2,68.1
6.43,2478,2264.4,2448,78.9
7.68,2877,2295,2570.4,90.8
8.93,3297,2315.4,2570.4,94.4
10.13,3654,2335.8,2570.4,94.4
11.33,3969,2335.8,2499,93.6
12.53,4242,2264.4,2417.4,94.4
Z góry dzięki za wszelkie porady i sugestie.