Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez mm.max » 10 sierpnia 2005, 08:54

Projekt zwiększenia skuteczności hamowania zrodził sie w mojej głowie wczesną wiosnę, gdy po jednym z opisanych na forum killów okazało się że new Audi A4 ma hamulce a mój leon to zwalniacze jedynie.

Od mniej więcej kwietnia/maja pomysł przerodził się w chęci i rozpocząłem wywiad celem uzyskania informacji czy i jak można operację zmiany hamulców przeprowadzić.

I tak z tego co wiem: upgrade hamulców można przeprowadzić jedynie posiadając hamulce o rozmiarze 288mm, które występują w silnikach TDi PD 130 i 150KM oraz w niektórych turbobenzynach.
Hamulce występujące w innych tdi oraz wolniejszych ssakach benzyowych to 256mm oraz 280 mm i upgrade przeprowadzić jest ciężko ze względu na to iż jarzmo podtrzymujące zacisk hamulcowy jest jednolitym odlewem wraz ze zwrotnicą wiec wymianie podlegają następujące elementy: zwrotnice, jarzma, zaciski, klocki, tarcze i co jeszcze sam nie wiem gdyż to są rozważania czysto teoretyczne.

Wracając do mojego projektu..... po przeanalizowaniu wszelkich za i przeciew wybór padł na tarcze firmy ATE model Powerdisk....kolejnym potrzebnym kompotentem były jarzma do dużych tarcz, które występują w szerokiej palecie samochodów koncernu VAG jednakże są nieosiągalne na rynku wtórnym, po kilkumiesięcznym oczekiwaniu na obiecane jarzma podjąłem decyzję zakupu nowych jarzm w ASO....nie wnikając w szczegóły powiem krótko w Skodzie jest najtaniej ;)
Ostatnim potrzebnym do całości wymiany elementem były klocki... tu miałem wielką burzę w mózgu i nie wiedziałem na co sie zdecydować, wszystko przemawiało na korzyść klocków typowo sportowych jednakże klocki te mają jedną maleńką wadę że ich skuteczność jest najwyższa w momencie odpowiedniego ich podgrzania a to było dość trudne do zaakceptowania dla mnie zważywszy również na fakt, iż miałem w poprzednim samochodzie klocki Ferrodo których nagrzewanie do osiągnięcia skuteczności denerwowało mnie. Nie wiem czy zrobiłem dobrze czy źle .... czas to okaże ale zdecydowałem sie na ori klocki tym bardziej że kupiłem je w super promocyjnej cenie.

A tak wyglądają wymagane do przeróbki komponenty.

Obrazek

Jarzma wg katalogu (ETOSa) miały mieć kolor: miętowy, jednakże po rozpakowaniu pudełka okazało się że z miętą ten kolor ma tyle wspólnego co mój leon z porsche i kolor żabiasto-trawiastej zieleni nie bardzo był przeze mnie akceptowalny.
Obrazek
Szkoda że zdjęcie nie oddaje w pełni głebi tego koloru :(

Hameride Twoim przyjacielem.....
Obrazek

Następnie przystąpiłem do wymiany i tu skrócona instukcja dla chcących pójść w moje ślady:
1. Podnośmy samochód, zdejmujemy koło itp itd
2. Postępujemy tak jak przy wymianie klocków: zdejmujemy sprężynę zabezpieczającą, odkręcamy 2 śruby trzymające zacisk, zdejmujemy zacisk, wywalamy klocki i zostaje nam goła tarcza z jarzmami.
3. Odkręcamy jarzma zgodnie z instrukcją na zdjęciu :D
Obrazek
4. Odkręcamy śrubę cenrtującą tarczę hamulcową - i tu uwaga mają tendencję do zapiekania się i dzięki ich chęci do współpracy straciłem ok. 1,5 godziny.
5. Stuk puk młotkiem i tarcza zostane nam na rękach

a oto golasek
Obrazek

No i warto porównać to na czym jeździłem i na czym będę jeździł :PPPP

Obrazek

7. Następnie oczyszczamy wszystkie powierznie przylegające szczoteczką drucianą i zakładamy w odwrotnej kolejności: wiec na początku tarczę (tym razem bez śrubki centrującej :evil: ), następnie przykręcamy jarzemko
Obrazek

jeszcze tylko sprawdzimy czy klocki, tarcza i jarzemka pasują do siebie

Obrazek
8. Zakładamy new klocki, zacisk hamulcowy i skręcamy wszystko porządnie.

Efekt :arrow:
Obrazek

No i okazuje sie ze felga 16" jest bezwzględnym minimum ważne też aby ciężarki na feldze były z tych "płaskich" gdyż inaczej mógłby być problem

Obrazek

a tak na koniec przedstawię wam bohaterkę całej hamulcowej konwersji która skutecznie zadbała o odpowieni poziom adrenaliny oraz literackie słownictwo rzucane w jej kierunku
Obrazek

No i po wszystkim, szybko sprawnie i ładnie..... Teraz tylko zastanawiam sie nad pomalowaniem zacisków na czerwono choć sam mam mieszane odczucia tego dotyczące... po dotarciu całości za kilkaset km przedstawię moje odczucia z jazdy.


Przy tej okazji chciałbym podziękowąć tym którzy przyczynili sie do ukończenia tego projektu.
Serdeczne dzięki dla
- Silver_leona za: on wie za co oraz za miejsce narzędzia i support techniczny.
- MiśkaWaw z klubu octawii za rewelacyjną pomoc w załatwieniu jarzemek i klocuchów
- GruchyARL za nastrój podczas hamulcowej konwersji......

:x Już wiecej nic nie powiem bo widze ze trochę długaśne to wyszło :-|
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Reklama

Re: Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez oczkolek » 10 sierpnia 2005, 09:11

mm.max napisał(a):a tak na koniec przedstawię wam bohaterkę całej hamulcowej konwersji która skutecznie zadbała o odpowieni poziom adrenaliny oraz literackie słownictwo rzucane w jej kierunku



Pięknie czekamy na efekty z poligonu doświadczalnego. No własnie cio to jest?
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Monika » 10 sierpnia 2005, 09:13

Mi to wygląda na tą zapieczoną śrubę centrującą, ale przecież mogę się mylić :D
Grzeczne dziewczynki pójdą do nieba, niegrzeczne dostaną się wszędzie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Monika
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1686
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 08:00
Lokalizacja: Polska
Auto: :)

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez mm.max » 10 sierpnia 2005, 09:15

Monika napisał(a):Mi to wygląda na tą zapieczoną śrubę centrującą, ale przecież mogę się mylić

Na jedną z dwóch zapieczonych tej nie poszło............. w łeb dostała przecinakiem.........
:aniol: pokój jej rdzeniowi :aniol:
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Monika » 10 sierpnia 2005, 09:23

Czuję się dumna z tego powodu że wiedziałam co to jest :mrgreen:

[ Dodano: Sro 10 Sie, 2005 ]
Bezpieczeństwo (czytaj - dobre hamulce) to podstawa w samochodzie. Teraz będziesz musiał uważać co by ci nikt tej pięknej pupy nie pokiereszował jak użyjesz tych żyletek ;-)
Grzeczne dziewczynki pójdą do nieba, niegrzeczne dostaną się wszędzie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Monika
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1686
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 08:00
Lokalizacja: Polska
Auto: :)

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez hubert » 10 sierpnia 2005, 10:06

Gratuluje udanego upgrade'u. Pomyśl jeszcze nad przewodami w metalowych oplotach - to naprawde działa i daje namacalny efekt.
Zobacz Profil
hubert
 

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez mm.max » 10 sierpnia 2005, 10:15

hubert napisał(a):Pomyśl jeszcze nad przewodami w metalowych oplotach - to naprawde działa i daje namacalny efekt.

Oczywiście że będą przewody wszystko w swoim czasie ;).....

Mysle też nad upgradem tylnych hamulców czy ktoś taką operację robił ??
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Tonny S » 10 sierpnia 2005, 10:44

hubert napisał(a):Pomyśl jeszcze nad przewodami w metalowych oplotach - to naprawde działa i daje namacalny efekt.
Gdzie proponujesz się udac po te przewody ?? masz jakieś namiary ??

mm.max, ta trawiasta zieleń mnie rozwala :shock:
Obrazek
takiego g.... koloru to juz dawno nie widziałem :evil:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Monika » 10 sierpnia 2005, 10:52

A mi się ten kolor z częściami do traktoru kojarzy ;-)
Grzeczne dziewczynki pójdą do nieba, niegrzeczne dostaną się wszędzie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Monika
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1686
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 08:00
Lokalizacja: Polska
Auto: :)

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez prospect » 10 sierpnia 2005, 11:03

nie czepiajcie sie :P
Naprawda bardzo udana modyfikacja :)
Zobacz Profil
prospect
 

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez MACIEKKK » 10 sierpnia 2005, 11:22

Przewody i płyn bardzo dużo dają wiem bo sam sie przekonałem. Można dorobic GOODRIGA (nie wiem czy dobrze napisąalem) na ul Jagielońskeij w wawie lub kupic gotowe np w FOSABIE
TURBO
Zobacz Profil
MACIEKKK
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 17 czerwca 2004, 11:16
Lokalizacja: WAWA

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bacardi » 10 sierpnia 2005, 11:24

fajny fotoreportaz, gratulacje moda :)
teraz jeszcze zaciski wypadalo by pomalowac, bo dziwnie to wyglada ;)
btw szkoda ze przemalowales zielen, bo czerwony to taki oklepany kolor, ja bym od niego uciekal ;D :wink:
Ciekawi mnie tez, czy te ori klocki nie bede Ci zbytnio "pylily" na powerdisc'ach, chetnie przeczytam jak to wyglada w praktyce...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez mm.max » 10 sierpnia 2005, 11:28

bacardi napisał(a):szkoda ze przemalowales zielen, bo czerwony to taki oklepany kolor,

Zieleń była okropna uwierz mi zdjęcia tego nie oddają po prostu "wieś tańczy i śpiewa" a czerwony był jedynym normalnym kolorem na półce z farbami jaki znalazłem a co do pomalowania reszty czyli zacisku właśnie się zastanawiam i bije sie miedzy TAK a NIE
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Monika » 10 sierpnia 2005, 11:36

Nie bij się, tylko zrób ankietę - pomożemy ci podjąć decyzję ;-)
Grzeczne dziewczynki pójdą do nieba, niegrzeczne dostaną się wszędzie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Monika
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1686
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 08:00
Lokalizacja: Polska
Auto: :)

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bacardi » 10 sierpnia 2005, 11:36

mm.max napisał(a):Zieleń była okropna uwierz mi zdjęcia tego nie oddają po prostu "wieś tańczy i śpiewa" a czerwony był jedynym normalnym kolorem na półce z farbami jaki znalazłem a co do pomalowania reszty czyli zacisku właśnie się zastanawiam i bije sie miedzy TAK a NIE


Wim jak wyglada ta zielen, bo ogladalem takie jarzma z zaciskami od octavi rs u Daniela, faktycznie kolor "troche" dziwny :)
Co do malowania zaciskow, to mysle ze jak juz poleciales jarzma to i reszte by sie przydalo... tylko zaciski to juz raczej nie hameride...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez oczkolek » 10 sierpnia 2005, 12:14

mm.max, a nie rozgladałeś sie za klockami ferrodo sa tańsze od ori.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez mm.max » 10 sierpnia 2005, 12:17

oczkolek napisał(a):a nie rozgladałeś sie za klockami ferrodo sa tańsze od ori.

Oczkolek przysypia sie na lekcjach czy tylko obrazki się ogląda ?? :D:D:D

Tak na poważnie to poczytaj w tekście przed zdjęciami wyjaśnione jest dlaczego są takie klocki a nie inne i traktuje to jako swoisty eksperyment wiec zobaczymy jakie klocki będą next
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez oczkolek » 10 sierpnia 2005, 12:20

Czytałem, że ori dostałes po okazyjnej cenie.
Wszystko zalezy jaka to jest okazyjna cena.
Wydaje mi sie jednak, że Ferodo sa lepsze od ori i jezeli ceny tych klocków byłyby bardzo zblizone to warto byłoby dołozyc pare złotych i kupic ferrodo.

No chyba, że to była naprawdę okazyjna cena to wtedy nie ma dyskusji.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez mm.max » 10 sierpnia 2005, 12:24

Oprócz ceny do Ferrodo zniechęciło mnie to ze to że miałem juz premium w poprzednim samochodzie i ich skuteczność maksymalna była po tym jak sie je podgrzały i troszkę mi to nie odpowiadało mam nadzieje ze jak z ori nie wyjdzie to coś innego założę...
Czasami oprócz pieniązków liczą się jakieś mniej lub bardziej chore upodobania zobaczymy czy moje skrzywienie w myśleniu nt klocków jest duże czy małe ??
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez oczkolek » 10 sierpnia 2005, 12:32

A nie miałeś czasem ferodo DS-ów zamiast Premium (Premier), że musiałeś je rozgrzewać
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez orzech » 10 sierpnia 2005, 12:38

mm.max napisał(a):Zieleń była okropna uwierz mi zdjęcia tego nie oddają po prostu "wieś tańczy i śpiewa" a czerwony był jedynym normalnym kolorem na półce z farbami jaki znalazłem a co do pomalowania reszty czyli zacisku właśnie się zastanawiam i bije sie miedzy TAK a NIE


co racja to racja, moje byly pordzewiale i tez pomalowalem a potem troche zalowalem ale sie przywyczailem i w sumie nie jest tak zle. Z wlasnego doswiadczenia zeby ok wygladalo proponuje przedmalowaniem dobrze wypiaskowac i nie nanosic pendzelkiem :)
Zobacz Profil
orzech
 

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bacardi » 10 sierpnia 2005, 12:59

orzech napisał(a):co racja to racja, moje byly pordzewiale i tez pomalowalem a potem troche zalowalem ale sie przywyczailem i w sumie nie jest tak zle. Z wlasnego doswiadczenia zeby ok wygladalo proponuje przedmalowaniem dobrze wypiaskowac i nie nanosic pendzelkiem

ja moje tylko wyszczotkowalem, potem przemylem pedzelkiem benzyna ekstrakcyjna, prysnalem 3 warstwy sprayem motipa do zaciskow i na razie odpukac jeszcze sie trzyma.. ale sam jestem ciekaw jak dlugo, bo jezdze tak dopiero jakies 3 tyg. To byl eksperyment, bo nie chcialem odpinac przewodow, moze wytrzyma...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez AdamTower » 10 sierpnia 2005, 13:02

Gratulacje moda, przy Twojej mocy i tak dość późno się za to zabrałeś ( nie mówię tego złośliwie :wink: ) Czekamy na test długodystansowy.

BTW pomaluj wszystko na niebiesko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez zenitram » 10 sierpnia 2005, 13:25

oczkolek napisał(a):Czytałem, że ori dostałes po okazyjnej cenie.
Wszystko zalezy jaka to jest okazyjna cena.
.


No własnie, czy mozna sie cos dowiedziec na temat kosztow twojego moda ?



pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zenitram
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 23 maja 2005, 13:56
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leonidas TDI ASV

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez mm.max » 10 sierpnia 2005, 13:47

zenitram napisał(a):No własnie, czy mozna sie cos dowiedziec na temat kosztow twojego moda ?

Proszę nie zadawać mi takich pytań bo sam nie potrafie na nie odpowiedzieć gdyż nie wszystko było załatwiane wg cen sklepowych i pewne znajomości i układy umożliwiły mi naprawdę niskie koszty tego moda.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Fawor » 10 sierpnia 2005, 15:12

Mógłbym prosic o jakies zdjecie "z bardziej daleka", zeby porównac jak to sie ma w porównaniu do serii? Wiem, ze nie o wygląd tu chodzilo, ale tylko tak po prostu chciałbym zobaczyc :wink: Czekam z niecierpliwoscia jak sie bedzie sprawować seryjny klocek z ciętą tarczą!! Tez sie zastanawiam nad takim modem. Niestety nie w leonie, ale chodzi mi o samą teorie.
pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez hubert » 10 sierpnia 2005, 17:17

Tonny S napisał(a):
hubert napisał(a):Pomyśl jeszcze nad przewodami w metalowych oplotach - to naprawde działa i daje namacalny efekt.
Gdzie proponujesz się udac po te przewody ?? masz jakieś namiary ??

W Wawie np JC Auto :x , Fosab, Tomson ( kolejność alfabetyczna) ale w każdej szanującej się firmie sprzedającej akcesoria tuningowe znajdziesz. Komplet do Leona to coś ok 340 pln - upusty :wink: Komplet rozumie oczywiście przewody + te wszystkie zaciski i inne pierdółki.

[ Dodano: Sro 10 Sie, 2005 ]
mm.max napisał(a):Mysle też nad upgradem tylnych hamulców czy ktoś taką operację robił ??

Przymierzałem się do tego , ale jedynym rozsądnym rozwiązaniem to są 256 wentylowane. A takie występują jedynie w Cuprze i z napedem na 4 kapcie. Ogólnie rozchodzi się o koszt tylnych zacisków i jarzm - jest za duży. Spróbuj najpierw stalowych oplotów, a poźniej o ile $$$ wystarczy szukaj tyłu. Najlepiej chyba używane jarzma i zaciski no i nówki tarcze z klocuszkami. To by tanio wyszło. Gdybyć znalazł jakieś zamienniki z innych aut to jestem zainteresowany od czego pasują.
Zobacz Profil
hubert
 

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez marti » 10 sierpnia 2005, 20:41

a tak apropo malowania zacisków hamulcowych jaka farba jest najlepsza ??? i gdzie ją dostanę,

hmmmmm bo też przymierzam się do gruntownego czyszczenia hamulcy, to czemu by

odrazu zacisków nie pomalować :D :D

co do farby to jaka bo na sieci znalazłem jakąś Jacky - pewnie straszne gówno :bije:

a wiecie może gdzie mogę kupić farbę marki FOLIATEC kurde chyba nigdzie nie mają ????


ps

i przy okazji pochwalę się że u mnie w Leonku wylądował komplet (przód i tył) tarcz EBC TurboGroove + klocuszki EBC Green stuff :mrgreen: :mrgreen:
pozdrawiam
Marti :)
Zobacz Profil
marti
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 lipca 2004, 20:20
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Leon TDI swap ARL+

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Michał_TDi » 10 sierpnia 2005, 22:04

No nareszcie udalo Ci sie Michal skompletowac hebelki :-D :brawo:
Zdaj relacje po testach

Pozdrawiam :)
Był ASV 139,9/314,4, jest ciężarówka ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Michał_TDi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 540
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:55
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: turbognojek

Re: Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez MisiekWAW » 10 sierpnia 2005, 22:27

mm.max napisał(a):Jarzma wg katalogu (ETOSa) miały mieć kolor: miętowy, jednakże po rozpakowaniu pudełka okazało się że z miętą ten kolor ma tyle wspólnego co mój leon z porsche i kolor żabiasto-trawiastej zieleni nie bardzo był przeze mnie akceptowalny.


przesadzasz :mrgreen: ja się już do RSowej zieleni przyzwyczajam powoli 8)

mm.max napisał(a):Przy tej okazji chciałbym podziękowąć tym którzy przyczynili sie do ukończenia tego projektu.
Serdeczne dzięki dla
- Silver_leona za: on wie za co oraz za miejsce narzędzia i support techniczny.
- MiśkaWaw z klubu octaVii za rewelacyjną pomoc w załatwieniu jarzemek i klocuchów
- GruchyARL za nastrój podczas hamulcowej konwersji......


nie za ma co :oops: polecam się na przyszłość :D

[ Dodano: Sro 10 Sie, 2005 ]
Tonny S napisał(a):mm.max, ta trawiasta zieleń mnie rozwala :shock:
takiego g.... koloru to juz dawno nie widziałem :evil:


zacznij się z nią oswajać :cojest: :mrgreen: :wink:
Mazda 3 jest jak zwykły banan a MPS jak Chiquita! :diabel: :cfaniak: :spoko2:
Obrazek
- = Octavia Club Polska = -
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MisiekWAW
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 stycznia 2005, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mazda 3 MPS

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Tonny S » 11 sierpnia 2005, 06:32

MisiekWAW napisał(a):zacznij się z nią oswajać
Juz szukam odpowiedniej farby by to zamalować :mrgreen:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez mm.max » 11 sierpnia 2005, 06:54

hubert napisał(a):Gdybyć znalazł jakieś zamienniki z innych aut to jestem zainteresowany od czego pasują.

Skoda Octawia RS :mrgreen: :mrgreen: i ceny są lepsze niż w seacie ;)
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Tonny S » 27 sierpnia 2005, 15:18

Kolor mam - pozostaje przy srebrnym - produkt motip do zaciskow - jarzma sa teraz czas by zdecydowac jakie tarcze i klocki wybrac.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Zmiana hamulców 288mm =>344mm?Czy tylko opcja 312mm

Postprzez luki-tdi » 10 stycznia 2006, 19:23

Niebawem muszę zmienić hamulce obecnie 288mm EBC TurboGroove+GreenStuff => rok jeżdżenia i sa trochę popękane :-x (1,5 miesiąca jeździłem na RedStuff :twisted: ).

Najprawdopodobniej kupie coś z 312mm, jednak mam możliwość dostania hamulców pochodzących od GolfaIV R32 (czyli 344mm). Pytam czy może ktoś już przerabiał ten wątek założenia tarcz 344mm. Jak jest z montażem zacisków, jaki rozmiar koła można założyć min (chyba minimum 17cali). W Golfie R32 te hamulce spisują się w miarę dobrze wiec w aucie o 180kg lżejszym powinny działać jeszcze lepiej. Czy ciśnienie w układzie hamulcowym obecnie byłoby wystarczające do prawidłowego działania zacisków od rKI.
Nie wiem o co więcej się zapytać wiec chętnie zobacze każde dodatkowe info.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
luki-tdi
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 sierpnia 2005, 07:31
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Golf IV

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Barth » 10 stycznia 2006, 19:45

luki-tdi, a moze od cupry R gdzies dorwiesz hamulce ?? coprawda mniejsze bo 323 bodajrze ale baardzo wydajne
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Bolo » 10 stycznia 2006, 20:39

Oj wydaje mi się że na hamulce z R32 to jednak minimum 18".... :wink: .Bo na hamulce od Leona Cupry R już nie wchodzą 17" i trzeba 18" zkładać :wink:
A jak Ci się sprawowały ogólnie te EBC Turbo Grove z klockami GreenStuff :?: Zestaw godny polecenia :?: :wink:
Zobacz Profil
Bolo
 

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Asgaard » 10 stycznia 2006, 21:14

hamulce pasują bez problemu z tego co wiem i się dowiadywałem, na 80% wchodzą 17" na nie...
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez jaro4444 » 4 lutego 2006, 16:55

Nie będę zakładał nowego wątku. Tutaj zapytam:

- czy hamulce 288 mm wlezą do alu 15"? (alu oryginalne Spirit i Sport)???

Tak poczytałem i żeby wywalić te padła 280 mm trzeba zmienić :
- zwrotnice,
- tarcze,
- jarzma.
Klocki ponoc te same w 288 i 280?

Jak cholera nie wlezą mi 288 to idę na maxa i daję 312 :|

Wolałbym jednak skończyć na kołach, które mam i innym systemie zacisków bo te z 280mm mnie do pasji doprowadzają. :evil:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Tonny S » 4 lutego 2006, 17:41

jaro4444 napisał(a):- czy hamulce 288 mm wlezą do alu 15"? (alu oryginalne Spirit i Sport)Pytajnik

Wleza bez problemu ale jak juz zmieniasz to idz w 312 tyle ze tam napewno 15' nie wejdzie.
Klocki ponoc te same w 288 i 280?
To samo.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez jaro4444 » 4 lutego 2006, 17:45

Dzięki Tonny.


Tonny S napisał(a):Wleza bez problemu ale jak juz zmieniasz to idz w 312 tyle ze tam napewno 15' nie wejdzie.


Wiem, że 312 lepiej ale musiałbym 8 kół zmienić dodatkowo :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Grześ » 4 lutego 2006, 21:02

zaciski od cupry w polsce sa nie do dostania albo kiepsko szukałem i mam kiepskie dojscia
Asgaard, ma racje na brembo naciagniesz fele od top sporta

nie wiem czy nie łatwiej jest kupic zaciski od porsche boxtera (podobno pasuja ) jeden leon z SN na nich jezdzi, ktos mogłby mi podesłac dodatkowe informacje( czy jarzmo od cupry bedzie pasowało do tych zaciskow ) ?

no i kwestia ceny klockow nie naleza do tanich a sa stosunkowo miekkie i szybko znikaja ( mi osobiscie to nie przeszkadza)

http://motors.search.ebay.de/brembo_Bre ... QQsbrsrtZl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Tonny S » 4 lutego 2006, 21:49

Grześ, Zapytaj Marcina bo to w jego Leonie byly te zaciski zamontowane http://www.Seat-Napinator.pl/forum/profile ... ofile&u=11
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Grześ » 4 lutego 2006, 23:02

dzięki Tonny S, ale narazie zgłebiam temat powoli bo moje hamulce sa jeszcze w dobrym stanie odwrotnie do mojego portfela :-D , w pierwszej kolejnosci musze odwiedzic EX ale na to fundusz operacyjny juz jest :twisted:

PS pisałem do Bartka z SN on zakładał ( brembo co gdzie za ile i wogle ) ale odpowiedzi nie uzyskałem :-(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Tonny S » 4 lutego 2006, 23:46

Grześ, robil to w ASO - o kosztach sie nie wypowiadam.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Bartek » 5 lutego 2006, 19:13

Grześ napisał(a):
PS pisałem do Bartka z SN on zakładał ( brembo co gdzie za ile i wogle ) ale odpowiedzi nie uzyskałem :-(


siema, sorki dopiero teraz zobaczyłem że mam od Ciebie PW.

Co do hamulców to zaciski i tarcze sobie załatwiłem bezkosztowo ;) natomiast kolcki 600 zł i przewody razem z jarzma,i w ASo ok 900 (2 jarzma, jakies śruby, mocowania, uchwyty, 2 przewody elastycznei 2 sztywne). Zamontowali mi za free.
Tak więc mnie kosztowało to ok 1500 zł wszystko z montażem.. ale to była mega promocja więc raczej sie nie sugeruj taki kosztami.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bartek
Sport
Sport
 
Posty: 243
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Auto: evo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Grześ » 7 lutego 2006, 18:56

Bartek, czy mogłbys mi na prv napisac z kad zalatwiłes sobie zaciski (gdzie tego szukac) bo to onie chodzi najbardziej moze mogłbys cos takiego załatwic jeszcze raz i za ile ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Skotniol » 18 lutego 2006, 17:23

niechce tworzyc nowego tematu , ale mam pytanie czy tyłne hamulce z r32 tez da sie wsadzic bez wiekszych problemów do leona ?

Pozdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skotniol
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:14
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon TDI

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Tonny S » 18 lutego 2006, 17:29

Skotniol, jak masz zaciski, jarzma to da rade.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Skotniol » 18 lutego 2006, 17:43

tak to jest cały komplet , ok dzieki za odp :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skotniol
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:14
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon TDI

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez jaro4444 » 16 marca 2006, 09:03

Juz mnie chu... strzela :evil:
Założyłem kolejny komplet tarcz ORI + ORI klocki. 1000 km jeździłem jak dziewica, ostrożnie docierałem tarcze i klocki. Co z tego skoro już nie jest idealnie. Znów potrafią zawibrować przy hamowaniu. We wtorek pójdą jeszcze do Bodexa na sprawdzenie a jak okaże się wszystko ok to szukam układu 288mm. Mam uzasadnione podejrzenia, że wine za zjawisko ponosi zla konstrukcja zacisku 280 mm i nie odchodzące od tarczy klocki.
Mam w związku z tym jedno pytanie - czy jeśli kupie kompletnego McPersona od np Golfa IV lub Octavii I 130 PD to amory, spręzyny i łożyska McPersona są takie same jak w Leonie :?:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości