Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Seat - News

niusy z życia klubu i wszystko co jest z nim związane -> powiazane z portalem !

Moderator: Moderator LC Team

Seat - News

Postprzez Grisza » 10 maja 2007, 19:57

Chyba już na dobre między bajki można włożyć groźbę pozbycia się marki Seat przez koncern Volkswagen. Pojawiły się pieniądze na nowe inwestycje, a w planach na najbliższe lata są już cztery nowe modele...
(więcej: Nowości Seata - motogazeta )
[źródło: motogazeta.mojeauto.pl ]
[center]Obrazek [/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: Seat - News

Postprzez colin23 » 11 maja 2007, 23:13

Ten ze zdjęcia to jakaś pomyłka :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Seat - News

Postprzez Tonny S » 12 maja 2007, 10:11

Na żywca wygląda jeszcze gorzej :roll: :roll: :roll:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Seat - News

Postprzez Grisza » 21 maja 2007, 21:08

A oto Altea Freetrack 4


[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[zdjęcia: netcarshow.com]

(więcej: Altea 4 - SEATCupra.net )
[źródło: SEATCupra.net]

ps. napewno ładniejsza niż pierwowzór :wink:
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat - News

Postprzez colin23 » 21 maja 2007, 21:28

hmmm coraz to nowsze modele i coraz bardziej beznadziejne :) Chyba chłopaki sie nudzą i wymyślają takie bzdety.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Seat - News

Postprzez Grisza » 28 maja 2007, 15:23

Wizje Seata cd...
(więcej: Wizje Seata - SeatCupra.Net oraz Wizje Seata - Dziennik.pl )

[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat - News

Postprzez mm.max » 31 maja 2007, 12:30

Bardzo ładnie ;) moze wreszcie skończy sie zła passa tolka ;)
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Seat - News

Postprzez Grisza » 9 czerwca 2007, 06:27

Pierwsze zdjęcia real Freetrack'a z Autosalonu z Brna
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
(więcej: Autosalon Brno - RoadLook.pl )
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat - News

Postprzez Grisza » 31 lipca 2007, 20:05

Seat poprawia wynik operacyjny o 54 miliony euro

W pierwszym półroczu 2007 roku Seat znacząco poprawił swój wynik operacyjny o 54 miliony euro (według IFRS – Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej).
Podczas pierwszych sześciu miesięcy roku 2007 hiszpański producent zanotował stratę operacyjną na poziomie 7 milionów euro, podczas gdy w analogicznym okresie roku 2006 strata ta wynosiła 61 milionów euro. Chociaż w pierwszym półroczu 2007 sprzedano 222.110 pojazdów hiszpańskiej marki, co jest wynikiem nieco niższym niż ten osiągnięty w tym samym okresie w ubiegłym roku, spadek te został zrekompensowany wyższym poziomem przychodów na samochód. Dlatego też, skonsolidowany dochód SEAT-a wyniósł w pierwszej połowie 2007 roku 3,11 mld euro, osiągając ten sam poziom co rok wcześniej.

Najlepiej sprzedające się modele marki Seat w pierwszym półroczu to Ibiza (90,000 zarejestrowanych pojazdów) oraz León (63,000 pojazdów). Hiszpańska marka zanotowała też bardzo dobre wyniki sprzedaży nowego modelu Altea XL, który znalazł 23.000 nabywców, oraz jego siostrzanego modelu Altea (20.000 nowo zarejestrowanych pojazdów). Lepsze wyniki finansowe pierwszej połowy roku 2007 są wynikiem wdrożenia planu naprawczego “plan de mejora” zainicjowanego przez prezesa firmy Ericha Schmitta. Plan ten zakłada, że firma będzie ponownie przynosić zyski od roku 2008.
[źródło: RoadLook.pl]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat - News

Postprzez dave » 31 lipca 2007, 23:22

Grisza'Men napisał(a):lan ten zakłada, że firma będzie ponownie przynosić zyski od roku 2008.
oby, byloby calkiem milo jakby w koncu seat sie odbil ;)
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

IAA Frankfurt 2007: Seat Tribu - SUV

Postprzez Grisza » 6 września 2007, 21:31

Według nieoficjalnych informacji Seat dołączy wkrótce do producentów samochodów terenowych. Pierwszy zwiastun Altea Freetrack otrzyma wkrótce do towarzystwa model większymi ambicjami terenowymi.
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie na stoisku Seata nie zobaczymy rewolucji w modelach produkowanych seryjnie. Atrakcją będzie jednak koncept Tribu, który potwierdza ambicje hiszpańskiego producenta wejścia do segmentu samochodów terenowych.
Ostatecznie wielka premiera światowa nowego seata Ibiza została przesunięta na marzec 2008 do Genewy i stąd we Frankfurcie znalazło sie miejsce do ukazania dalszej przyszłości marki.
Dwudrzwiowy podwyższony hatchback w żółtej metalizowanej barwie nadwozia posiada wszystkie elementy europejskiego modelu klasy SUV. Postępu w dziedzinie designu spodziewają się znawcy tej marki. Na pierwszy rzut oka widać pokrewieństwo z Volkswagenem Tiguan, do czego zapewne Seat nie bezie przyznawał się w przyszłości.

Model studyjny Seat Tribu jest pierwszym modelem, który zostanie zaprezentowany po ogłoszeniu zmiany strategii hiszpańskiego producenta. Obecnie szefem designu marki jest Luc Dokerwolke, który w przeszłości pracował dla Lamborghini.

Podczas majowej konferencji prasowej Seat poinformował dziennikarzy, że w ciągu najbliższych dwóch lat zaoferuje nowa rodzinę modeli. Od 2009 roku zaprezentowany zostanie model wielkości Volkswagena Passata, który będzie produkowany w wersji sedan i kombi. Tym samym będzie to największy model w gamie Seata. Zdaniem szefa Seata, Ericha Schmitta, każdy obecnie produkowany model powinien mieć także w przyszłości swojego następcę. W ciągu najbliższych 10 lat Seat zamierza zainwestować w wejście do nowych segmentów 4,5 mld euro.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

IAA Frankfurt 2007: Seat Ibiza - Eko

Postprzez Grisza » 9 września 2007, 05:36

Obok koncepcyjnego SUV-a Tribu, na stoisku Seata we Frankfurcie zadebiutuje również ekologiczna wersja Ibizy, której emisja CO2 została zredukowana do poziomu zaledwie 99 g/km.
Seat Ibiza Ecomotive wyposażony w 80-konny silnik 1.4 TDI to nie tylko niska emisja dwutlenku węgla, to także najoszczędniejszy pojazd w ofercie hiszpańskiej marki. Średnie zużycie oleju napędowego wynosi 3,8 l/100 km.
Wyniki te wynikają z zainstalowania modułu sterowania silnikiem z nowym oprogramowaniem, zaś emisję ogranicza dodatkowo filtr cząstek stałych DPF. Wydłużono także wszystkie przełożenia skrzyni biegów. Poprawiły się też własności aerodynamiczne pojazdu. Współczynnik Cx obniżono z 0,315 w wersji podstawowej do 0,3 w wersji Ecomotive.
Na kołach zamontowano specjalne ogumienie Dunlop SP10A 165/70 R14, które dzięki zastosowanym materiałom i technologii produkcji charakteryzuje się mniejszym tarciem w kontakcie z nawierzchnią. Kolejnym czynnikiem, który pozwolił na uzyskanie niskiego poziomu emisji CO2 jest masa pojazdu. Ważąca od 1106 do 1084 kg Ibiza ECcomotive nie tylko emituje mniej spalin, ale także zużywa mniej paliwa.
[źródło: mojeauto.pl]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

SEAT: Produkcja modelu Tribu w 2009 roku

Postprzez Grisza » 19 września 2007, 04:59

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem przedstawiciele Seata potwierdzili, że terenowy model Tribu trafi do produkcji w 2009 roku.
Ostatecznie hiszpański Seat będzie produkował SUV o nazwie Tribu. Potwierdził to w rozmowie z dziennikarzem Automotive News Europe, członek kierownictwa hiszpańskiego producenta, Berthold Krüger.

Model studyjny Tribu jest aktualnie prezentowany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Samochód ten ma wiele wspólnych cech z Volkswagenem Tiguan, ale w odróżnieniu od niemieckiego brata otrzymał znacznie nowocześniejszy i bardziej agresywny design. Ostatecznie nie wiadomo czy do produkcji trafi w wersji trzy- czy pięciodrzwiowej. Należy oczekiwać, że w tym samym okresie do rodziny małych SUW-ów producentów należących do koncernu Volkswagen, dołączy także Škoda Yeti.

Nie ma także jeszcze decyzji o lokalizacji produkcji nowego Seata Tribu. Pod uwagę brane są możliwości uruchomienia produkcji w Wolfsburgu lub Martorell.

[źródło i zdjęcia: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

SEAT będzie produkował samochody w 95% zdatne do recyklingu

Postprzez Grisza » 1 października 2007, 03:49

SEAT jest pierwszym hiszpańskim producentem samochodów, któremu udało się pomyślnie przejść wstępną procedurę oceny stosowaną przez hiszpańskie Ministerstwo Przemysłu w celu potwierdzenia efektywności firmy w zakresie recyklingu.

Oznacza to, że firma otrzymała zielone światło dla wydawania oficjalnych certyfikatów, że jej przyszłe modele, jakie zostaną zaprojektowane i wyprodukowane będą w 95% zdatne do recyklingu i tym samym zgodne z wymaganiami obowiązkowej dyrektywy europejskiej 2005/64/WE w sprawie recyklingu pojazdów. Firma SEAT osiągnęła zresztą zgodność z wymaganiami w zakresie recyklingu już na ponad rok przed wejściem w życie regulacji UE, które nastąpi w grudniu 2008 r. dla nowych modeli.

Oficjalne uroczyste nadanie certyfikatu odbyło się w Centrum Technicznym SEAT-a w Martorell, gdzie wiceprezes ds. badań i rozwoju Frank Bekermeier odebrał Certyfikat Zgodności z Załącznikiem IV do Dyrektywy z rąk Antonio Muñoza, zastępcy dyrektora ds. jakości i bezpieczeństwa w hiszpańskim Ministerstwie Przemysłu, Gospodarki i Turystyki.

Szef działu badań i rozwoju SEAT-a wyraził swoją satysfakcję z uzyskania certyfikatu, który „potwierdza zdecydowane zaangażowanie SEAT-a na rzecz poszanowania i ochrony środowiska poprzez stosowanie najnowszych technik, pozwalających projektować i produkować pojazdy, których wpływ na środowisko naturalne jest minimalny”.

Certyfikat został przyznany tuż po zakończeniu audytu obiektów i procedur SEAT-a, przeprowadzonego przez Fundację na Rzecz Innowacji w Przemyśle – oficjalny organ powołany przez hiszpańskie Ministerstwo Przemysłu, Gospodarki i Turystyki. W raporcie końcowym Fundacja uznała, że firma SEAT ma strategię recyklingu, która może zagwarantować demontaż, ponowne użycie podzespołów i recykling materiałów, a także wprowadziła specjalny, skuteczny system zarządzania.

Po uroczystości, przedstawiciele Ministerstwa Przemysłu, Gospodarki i Turystyki, zaproszeni przez szefów firmy SEAT, zwiedzili obiekty Centrum Technicznego w Martorell oraz Centrum Rozwoju Prototypów, gdzie mogli na własne oczy przekonać się, jak rygorystycznie przestrzegane są standardy jakości w procesie projektowania i produkcji pojazdów.

Certyfikat jest wyraźnym potwierdzeniem zaangażowania firmy SEAT we wszelkie działania przyczyniające się do ochrony środowiska. Przykładami takich działań są środki już podjęte przez firmę w celu ograniczenia do minimum emisji CO2 w produkowanych modelach poprzez stosowanie najnowocześniejszych technologii.

Inny przykład to zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie SEAT Ibiza ECOMOTIVE – ekologiczna wersja najpopularniejszego modelu marki, wyposażona w silnik 1.4 TDI 80 KM i zużywająca średnio 3,8 litra oleju napędowego na 100 km przy emisji CO2 poniżej 100 g/km. To kolejny krok w dążeniu SEAT-a do tego, aby produkować pojazdy bardziej zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Nic zatem dziwnego, że to właśnie modele hiszpańskiej marki mają najniższą średnią emisji CO2 w całej Grupie Volkswagena (149 g/km w 2006 r.)
[źródło i zdjęcia: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

WorldCarFans przedstawia

Postprzez Grisza » 2 października 2007, 20:33

Na WorldCarFans.com znalazłem fotki Seata bazującego na płycie A4, fotki jeszcze
nie bardzo przedstawiają obraz nowej limuzyny Seata ale należy podkreślić, iż w Maranello
nie śpią ;) [źródło: Seat limuzyna - WorldCarFans.com ]
ObrazekObrazek
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat - News

Postprzez Kozak » 2 października 2007, 21:53

tył ( lampy ) wygląda jak żywcem z aktualnego A4

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat - News

Postprzez Tonny S » 3 października 2007, 07:13

Grisza'Men napisał(a):tył ( lampy ) wygląda jak żywcem z aktualnego A4
Dokładnie, może w końcu zrobia jakies normalne fajne auto (może być i kombi) bazujące na A4 a nie GV ;-) ty tam z tyłu nawet znaczek Audi został ;-) :hmmm:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Seat - News

Postprzez mm.max » 4 października 2007, 06:52

Jak na mój gust to nie jest póki co jeszcze nowy seat ale audi A4 z pociętym i podklejonym zderzakiem z Leona (zauważcie ze odstaje nawet jego dolna część).
Samochód póki co służy do testów układu jezdnego, być może nowego silnika i skrzyni biegów (oby 2.0TDi 204KM) ale to już jest bardzo duży krok do sedana o którym już od dawna się mówi.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

SEAT stawia na innowacje i wzornictwo

Postprzez Grisza » 22 października 2007, 15:08

SEAT, uczelnia ekonomiczna ESADE (Escuela Superior de Administración y Dirección de Empresas) w Barcelonie i najbardziej licząca się w świecie akademia wzornictwa Art Centre College of Design z USA podpisały umowę o współpracy.

Przewiduje ona realizację wspólnych przedsięwzięć w dziedzinie szkolenia i podnoszenia kwalifikacji oraz badań i rozwoju, służących zaszczepianiu kultury innowacji w różnych sferach.

W uroczystym podpisaniu umowy, które odbyło się w siedzibie ESADE w Barcelonie, uczestniczyli między innymi: dyrektor Art Centre College of Design Richard Koshalek, dyrektor ESADE Carlos Losada oraz Ramón Paredes, wiceprezes ds. personalnych w firmie SEAT.

Jak powiedział Ramón Paredes, sojusz zawarty między uczelnią a branżą „stanowi przykład rosnącej potrzeby łączenia potencjałów i talentów świata biznesu oraz społeczności akademickich”.

Umowa jest jednym z przykładów realizacji nowej strategii SEAT-a, która zakłada iż w ciągu dwóch lat marka ma stać się wzorcem w zakresie jakości i wzornictwa dla większych producentów samochodów (właśnie dlatego zdecydowano się na współpracę z cieszącym się międzynarodową renomą Art Centre College of Design) oraz najbardziej atrakcyjnym pracodawcą w Hiszpanii (czemu służy współpraca z czołową hiszpańską uczelnią ekonomiczną ESADE).

Projekt jest częścią kompleksowego programu współpracy SEAT-a z różnymi instytucjami akademickimi. SEAT współpracuje z ESADE już od 2005 r., przyjmując na praktyki studentów, a także pomagając im w przygotowaniu prac dyplomowych. Do tej owocnej współpracy przyłączył się Art Centre College of Design, który wybrał ESADE i firmę SEAT jako partnerów swojego powrotu do Europy.

Kalifornijski Art Centre College of Design jest jedną z najznakomitszych na świecie szkół wyższych kształcących w dziedzinie sztuk pięknych i wzornictwa od powstania uczelni w 1930 r. W szkole prowadzone są zajęcia z zakresu sztuk pięknych, projektowania reklam, projektowania krajobrazu, kinematografii, projektowania graficznego, ilustratorstwa, fotografii i wzornictwa przemysłowego.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek [/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Nowy symulator w Centrum Technicznym

Postprzez Grisza » 29 października 2007, 17:27

Centrum Techniczne Seata kolejny raz potwierdziło swój potencjał w dziedzinie prac badawczo-rozwojowych i innowacji, instalując w dziale elektroniki podwozi nowe urządzenie do testowania systemów ESP – symulator typu „hardware in the loop” (HIL).

Symulator HIL służy do symulowania reakcji elektronicznego programu stabilizacyjnego ESP w najróżniejszych warunkach drogowych. Ponad 700 symulacji umożliwia systematyczne kontrolowanie, czy terminal ESP działa zgodnie ze specyfikacją i przekazuje kierowcy wszystkie niezbędne informacje.

Za pomocą systemu komputerowego przeprowadzającego obliczenia w czasie rzeczywistym, urządzenie może symulować dowolny scenariusz dynamicznej jazdy, przekazując do ESP sygnały praktycznie nieróżniące się od warunków eksploatacji pojazdu na prawdziwych drogach. Reakcje systemu można obserwować na panelu zainstalowanym z przodu, a wszystkie zadania symulatora HIL monitorowane są na komputerze peryferyjnym, gdzie wyniki oraz zmienne opisujące pojazd są zapisywane i prezentowane w formie graficznej.

Oprócz głównego zastosowania symulator HIL ma także inne funkcje, umożliwiające na przykład weryfikację ewolucji oprogramowania modułu ESP, pełną diagnostykę oraz kontrolę jego interakcji z innymi modułami elektronicznymi w pojeździe.

- Dzięki symulatorowi HIL SEAT rozwija swoje know-how w zakresie elektroniki, doskonaląc system ESP i rozszerzając współpracę między naszym działem a jego odpowiednikami w Audi i VW” – powiedział Joan Roig, kierownik działu rozwoju podwozi. „Znaczenie elektroniki w rozwoju podwozi stale rośnie, a symulator HIL istotnie pomaga nam sprostać tym wyzwaniom i być prekursorem we wprowadzaniu rozwiązań elektronicznych w naszym sektorze.
[źródło:RoadLook.pl - Symulator ]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Najnowocześniejszy na świecie ośrodek innowacji

Postprzez Grisza » 12 listopada 2007, 05:36

Oficjalne otwarcie nowego, światowego centrum projektowego SEAT-a w Martorell
[center]Obrazek[/center]
W ub. tygodniu odbyła się ceremonia oficjalnego otwarcia SEAT Design Center, jedynego w swoim rodzaju, zintegrowanego centrum przemysłu samochodowego w Hiszpanii. Budynek, znajdujący się na terenie Centrum Technicznego SEAT-a, jest najnowocześniejszym na świecie kompleksem innowacji w branży samochodowej. Pozwala on SEAT-owi w pełni wykorzystywać potencjał działu Badań i Rozwoju (R&D), by zapewniać modelom hiszpańskiej marki jeszcze więcej stylu, który jest jedną z głównych, definiujących je cech.

Podczas oficjalnej ceremonii otwarcia – prowadzonej przez José Montillę, premiera rządu Katalonii (Generalitat) – Prezes SEAT-a Erich Schmitt podkreślił znaczenie SEAT Design Center i nazwał obiekt inwestycją w przyszłość firmy. „Budynek ten jest jednym z wielu przykładów na nasze zaangażowanie w jakość. Samochody, które będą wytwarzane przez SEAT-a jutro, rozpoczynają swe życie jako pomysły powstające w tym budynku już dzisiaj. Są to produkty, które zapewnią marce dynamiczny rozwój i pozwolą osiągnąć wielkość produkcji na poziomie 800.000 pojazdów w roku 2018” – powiedział Schmitt.

Zajmujący powierzchnię 5.600 m2 nowy obiekt jest budynkiem zaprojektowanym przez i dla projektantów. Autorem pierwotnej koncepcji był szef projektantów SEAT-a Luc Donckerwolke, który największy nacisk położył na to, by budynek był uosobieniem funkcjonalności, oraz by oparty był na zasadzie ochrony skierowanej na zewnątrz i przejrzystości do wewnątrz.

Nowy kompleks – który jest wystarczająco duży, by być miejscem pracy dla setki wysoko wykwalifikowanych inżynierów, projektantów i modelarzy z całego świata – będzie służył jako wylęgarnia pomysłów nie tylko produktom hiszpańskiej marki; z jego usług korzystać będzie cała grupa Volkswagena.
[źródło: moto.pl]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat - News

Postprzez Grisza » 14 listopada 2007, 04:06

Główny projektant Seata: Nowe modele będą bardziej różniły się od siebie
Luc Donckerwolke, który obecnie jest szefem ośrodka designu marki Seat, w wywiadzie dla Auto Bild wskazał kierunek, w jakim podążać będzie stylistyka nowych Seatów. Potwierdził produkcję SUV-a Tribu i nowego sedana bazującego na nowej generacji Audi A4.

Škoda, Audi, Lamborghini, Seat – droga do kariery

Luc Donckerwolke jest długoletnim projektantem koncernu VW Group. W przeszłości pracował m. in. dla firmy Škoda, gdzie udzielał się przy projektowaniu popularnych modeli z lat dziewięćdziesiątych. W czasie, kiedy Belg urodzony w Peru (1965) zatrudniony był u czeskiego producenta, w Mladej Boleslavi powstał model Octavia (1996) oraz podstawy stylistyki małej Fabii (1999). W dalszych latach Donckerwolke pracował dla Audi, a od roku 1998 związany był z Lamborghini. Właśnie on zaprojektował Lamborghini Murcielago i Lamborghini Gallardo. We wrześniu 2005 został głównym projektantem hiszpańskiego Seata, gdyż dotychczasowy szef Walter de’Silva awansował. Seat w międzyczasie miał problemy ze zbytem swoich modeli, na szczęście firma poradziła sobie z kryzysem. Do końca roku hiszpański producent ma osiągnąć zysk eksploatacyjny, ale tak naprawdę dopiero sukces nowych modeli pozwoli firmie stanąć na nogi.

Zadecyduje Ibiza

Pierwszym z modeli, które mają uratować firmę, będzie nowa Ibiza. Sportowy charakter marki w stylistyce małego Seata będzie widoczny na pierwszy rzut oka, chociaż płyta podłogowa będzie wspólna z bardziej konserwatywnym Volkswagenem Polo. Premiera odbędzie się najprawdopodobniej podczas targów w Genewie lub na rodzimej wystawie kilka miesięcy później. „W przyszłości poszczególne modele posiadać będą bardziej indywidualny charakter,” powiedział dla Auto Bild Donckerwolke. Seat chce w ten sposób rozwiązać problem, który wytykają mu nawet zwolennicy marki.

Duży Seat z podzespołami Audi

W marcu 2009 na rynek trafi limuzyna klasy średniej, która zostanie zbudowana na platformie nowego Audi A4. Silnik nie będzie więc ułożony poprzecznie jak w nowym Passacie, ale podłużnie nad przednią osią. Specyficzna konstrukcja układu kierowniczego wymusiła przesunięcie silnika bardziej do tyłu, tak więc rozłożenie masy u nowego Audi jest o wiele bardziej wyważone niż dotychczas. Z precyzyjnej konstrukcji podwozia skorzysta także Seat i wydaje się bardzo prawdopodobne, że topowe wersje sedanu otrzymają ten sam system napędu na cztery koła, który znajdziemy u Audi A4 quattro. Dokładniejsze informacje zapewne będą się pojawiać w przeciągu następujących miesięcy, jest jednak pewne, że nowy model nie zostanie nazwany Toledo, gdyż aktualna generacja samochodu o tej nazwie nie cieszy się zbyt dużą popularnością.

Tribu potwierdzony, pochodnych Volkswagenów ciąg dalszy

Studium Seat Tribu – dwudrzwiowy muskularny SUV na skróconej płycie podłogowej Toledo – otrzymało już zielone światło. U dealerów marki auto powinno pojawić się w roku 2010. Na ten sam rok zapowiedziano także premierę Škody Yeti.

Najmniejszym dzieckiem Seata ma być następca modelu Arosa. Samochód, który w latach 90. odgrywał rolę bliźniaka Volkswagena Lupo, będzie odmianą seryjnej wersji Volkswagena Up!. Stylistyka obu samochodów będzie się jednak różnić bardziej niż w przeszłości. Następca MPV Alhambra będzie ponownie hiszpańską odmianą nowej generacji VW Sharan.

Nowy Leon jeszcze odważniejszy

Leon – drugi najlepiej sprzedawany model marki i najpopularniejszy z trio Altea/Toledo/Leon – w przyszłości otrzyma jeszcze bardziej drapieżny wygląd. „Nasi klienci mówią, że mamy być jeszcze odważniejsi niż dotychczas,” podkreśla Luc Donckerwolke. W nowym ośrodku stylistycznym Seata znajdziemy także ukryty pod plandeką prototyp kombi-coupe, jednak przyszłość tego modelu pozostaje niepewna.

Ibiza liderem sprzedaży, Toledo niewypałem

Chociaż Ibiza w chwili obecnej jest drugim najstarszym modelem (po modelu Alhambra), dla Seata chodzi o najważniejszy model. Rok przed ukończeniem cyklu generacyjnego auto nadal dobrze się sprzedaje. W pierwszych 8 miesiącach bieżącego roku najmniejszy model wybrało 105 tys. klientów. Dobrze sprzedaje się także Leon, który jest drugim najlepiej sprzedawanym Seatem. Wyniki modelu Altea wyraźnie się poprawiły po przedstawieniu odmiany XL. Niestety Toledo okazało się niewypałem. Do sierpnia bieżącego roku sprzedano tylko 4613 egzemplarzy, czyli o połowę mniej niż w zeszłym roku. Wiekową Alhambrę wybrało dwukrotnie więcej klientów.
[Źródło: Auto Bild, RoadLook.pl ]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat Leon 1.4 TSI i FR1

Postprzez Grisza » 24 listopada 2007, 00:27

Seat Leon, drugi najpopularniejszy model marki, zaoferuje nowy silnik 1,4 TSI (92 kW/125 KM) oraz nową nawigację. Hiszpański producent przygotował także limitowaną edycję Leon FR1.

Seat przygotował na rodzimy rynek dwie nowości w ofercie modelu Leon. Kompaktowy model zaoferuje silnik 1,4 TSI oraz limitowaną edycję FR1. Hiszpanie chcą w ten sposób poprawić podupadającą sprzedaż Leona. W pierszych ośmiu miesiącach zeszłego roku sprzedano 86 230 sztuk modelu Leon, w tym samym okresie br. było to tylko 79 286 egzemplarzy. Również dlatego można oczekiwać, że nowości za niedługo trafią także poza granice Hiszpanii.

Koncern Volkswagen w ostatnim czasie stawia na silniki o mniejszych pojemnościach, które dzięki doładowaniu oferują przyzwoitą moc. Silnik 1,4 TSI, który trafił właśnie pod maskę Leona, oferuje 92 kW (125 KM). Dla porównania obecny w Leonie silnik 1,4 MPI oferuje zaledwie 63 kW (86 KM). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi u nowego silnika 6,4 l/100 km, a emisje CO2 osiągają poziom 155 g/km. Prędkość maksymalna auta wynosi 197 km/h.

Nowością w ofercie Seatu Leon jest także nawigacja z dużym kolorowym wyświetlaczem i twardym dyskiem o pojemności 30 GB. Już wcześniej nawigacja, a raczej centrum multimedialne, dostępna była w bliźniaczych modelach Altea, Altea XL, Altea Freetrack i Toledo. Nowy system oferuje szybsze wyszukiwanie idealnej trasy oraz odtwarzanie plików audio i wideo. Dla melomanów Seat przygotował możliwość ustawienia equlizera według ułożenia wnętrza. Cena nowego centrum multimedialnego wynosi 1456 euro, czyli o wiele mniej od poprzednij generacji systemu.

Wisienka na torcie – limitowana edycja FR1

Najmocniejszy turbodiesel o pojemności 2,0 l oferujący 125 kW (170 KM) będzie dostępny teraz na hiszpańskim rynku w połączeniu z limitowaną edycją wyposażenia FR1. Pakiet obejmuje 18-calowe koła ze stopów lekkich, elektrycznie sterowany szyberdach, przyciemniane szyby i złącze USB. Wcześniej takie wyposażenie dostępne było za ok. 1500 euro, w ramach FR1 Series Limited dopłata wynosi tylko 250 euro.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek [/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat - News

Postprzez Tonny S » 24 listopada 2007, 22:36

To i tak za malo by ruszyc sprzedaz !! kogo oni zatrudniaja ?? w jaki target celuja ??bo dla mnie to wyglada celowanie na oslep ..........
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Seat wyprodukował w Martorello już 6 mln samochodów

Postprzez Grisza » 3 grudnia 2007, 05:19

Główny zakład Seata uroczyście otworzono w roku 1993. Na początku w Martorello powstawały zaledwie dwa modele – ówczesna Ibiza i Cordoba. Dziś Seat w swojej fabryce produkuje 7 modeli, które wykorzystują trzy koncernowe platformy.

Zakład Seata w Martorello z wielką pompą otwarto w roku 1993. Najpierw produkowano tu zaledwie dwa modele, ówczesna Ibiza i Cordoba. Dziś zakład produkuje 7 modeli, które stoją na trzech platformach koncernowych. W ramach grupy Volkswagen chodzi o unikatowe rozwiązanie wymuszone minimalizacją nakładów, maksymalnym wykorzystaniem zdolności produkcyjnych i małą objętością produkcji poszczególnych linii modelowych. Pierwotnie zakład w Martorello produkował 1500 samochodów dziennie, dziś powstawać tu może aż 2000 egzemplarzy.

Relatywnie młodą i technologicznie bardzo dobrze wyposażoną fabrykę odwiedzi corocznie ponad 10 tys. osób zainteresowanych ekskursją. W chwili obecnej w Martorello powstają wszystkie modele marki Seat za wyjątkiem Alhambry, która powstaje w portugalskiej Pameli, gdzie znajduje się zakład Volkwagena.

Seat w pierwszych 9 miesiącach bieżącego roku wyprodukował 310 090 samochodów (w tym samym okresie zeszłego roku 312 550 egzemplarzy), w tym 11 011 sztuk modelu Alhambra. Największa część produkcji za pierwsze trzy kwartały przypada na model Ibiza (125 341 sztuk), Leon (90 357 szt.), Altea XL (33 924 szt.), Altea (24 864 szt.), Cordoba (21 499 szt.) i Toledo (3 0004 szt.).
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Nowy SEAT Ibiza jako Leon junior

Postprzez Grisza » 20 grudnia 2007, 05:30

Mały model Seata będzie zbliżony wyglądem do Leona. Tego oczekują od producenta miłośnicy hiszpańskiej marki.

Model, który pod koniec swojej rynkowej kariery należy do najchętniej kupowanych samochodów marki Seat, otrzyma swojego następcę w marcu 2008 roku. Informacje te ujawnił serwis internetowy Autonews.com. Potwierdzają je także dilerzy hiszpańskiego producenta.

Mała Ibiza będzie konkurowała na rynku ze zmodernizowaną w tym roku Škodą Fabią. Jednak w odróżnieniu od Fabii model ten będzie dostępny w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Jego wygląd ma być zbliżony do Leona.

Sportowy design będzie widoczny już na pierwszy rzut oka. Auto to będzie się znacznie różniło od obecnie produkowanej wersji.

Inne zdjęcia prototypu nowego Seata dostępne są tutaj
[źróło: RoadLook.pl]

[center]Obrazek [/center]
[center]Fot. Lehman Photo-Syndication[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat i jego plany

Postprzez Grisza » 5 stycznia 2008, 08:19

Hiszpański Seat chce pozbyć się reputacji problemowej dywizji koncernu Volkswagen, dlatego przygotował plan naprawienia powstałej sytuacji, jego szczegóły przedstawił szef spółki Erich Schmitt.

Szef spółki Seat Erich Schmitt w rozmowie dla niemieckiego dziennika Handelsblatt oznaczył rok 2007 za udany. Miniony rok był dla niego pierwszym, w którym przez całe 12 miesięcy pełnił funkcję szefa hiszpańskiej firmy. Schmittowi marzy się spełnienie planów szefa koncernu Volkswagen, Martina Winterkorna, który wytyczył marce Seat ambitny cel sprzedania w roku 2018 aż 800 tys. samochodów. W zeszłym roku firma według nieoficjalnych informacji sprzedała 445 tys. pojazdów, a wytyczony cel chce osiągnąć m. in. przez rozpoczęcie produkcji za granicą. W związku z tym Schmitt wymienił Amerykę Północną.

Seat planuje także odmłodzenie i poszerzenie swojej gamy modelowej. W najbliższych latach na rynek trafi 13-15 nowych modeli marki Seat, w czym osiem należeć będzie do segmentów, w których firma dotychczas nie była obecna. Kluczowym modelem ma być nowy mały samochód segmentu B, który oferowany będzie w wersjach limuzyna i kombi. Rozpoczęcie produkcji tego modelu zaplanowano na tegoroczną jesień, a na rynek auto trafi pod koniec bieżącego roku lub na początku przyszłego. W roku 2009 Seat rozpocznie także produkcję kompaktowego SUV-a Tribu, który bazować będzie na modelu Volkswagen Tiguan.

Marketing chce prezentować swoje modele jako rodzinne samochody sportowe. Z resztą sam Martin Winterkorn chce z Seata w ramach koncernu Volkswagen uczynić konkurenta włoskiego Alfa Romeo.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Koncern Volkswagen po raz pierwszy sprzedał ponad 6 mln

Postprzez Grisza » 20 stycznia 2008, 06:38

Koncern Volkswagen chce być największym producentem samochód świata. I trzeba przyznać, że ma potencjał. W zeszłym roku osiągnął sprzedaż 6,189 mln pojazdów, co oznacza wzrost o 7,9 %. W tym roku chce powtórzyć sukces.

Według źródeł bliskich Volkswagen Group koncern planuje zostać w latach 2014-2015 największym światowym producentem samochodów. W chwili obecnej jest na czwartym miejscu, pierwsza Toyota produkuje rocznie ponad 9 mln samochodów. Jednak Volkswagen rośnie w siłę.

SEAT stagnuje, pozostałe marki umacniają swoją pozycję

Aczkolwiek cały koncern odnosi sukcesy, hiszpański SEAT poprawił sprzedaż zaledwie o 0,4 %, co oznacza w sumie 431 tys. pojazdów. Pozostałym markom powodziło się o wiele lepiej. Volkswagen sprzedał pod swoją marką 3,66 mln samochodów (o 7,8 % więciej niż w roku 2006), Audi poprawiło wynik o 6,5 % do 964 200 pojazdów. Doskonale radziła sobie czeska Škoda Auto, która w 2007 roku sprzedała 630 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 14,8 % w stosunku do 2006 roku.

Z premiowych marek najbardziej wzrosła sprzedaż marki Bugatti, która wbrew temu pozostaje ekskluzywnym pojazdem. W zeszłym roku sprzedano 81 samochodów francuskiej marki, jest to jednak o 80 % więcej niż rok wcześniej. Supersportowe Lamborghini odnotowało taki sam wzrost jak Škoda, czyli 14,8 %. Nowe coupe spod znaku rozwścieczonego byka zakupiło w zeszłym roku 2400 klientów. Brytyjski Bentley po raz pierwszy przekroczył granicę 10 tys. sprzedanych samochodów, a ze wzrostem sprzedaży o 6,7 % odnotował historycznie najlepszy rok.

VW odnosi sukcesy w krajach z dużym wzrostem gospodarczym

Najbardziej perspektywicznymi regionami są dla koncernu Volkswagen Brazylia, Chiny oraz Europa Środkowo-Wschodnia. W Brazylii popyt na koncernowe samochody wzrósł o 32 % (581 300 sprzedanych pojazdów), w Chinach o 28 % (910 500 aut), a w Europie Środkowo-Wschodniej sprzedano o 20,9 % samochodów więcej (w sumie 496 400).

Nie wszystkie rynki odnotowały wzrost sprzedaży. W Niemczech popyt na koncernowe samochody spadł o 4,8 %, w Ameryce Północnej o pół procenta, a o 8,7 % w Afryce Południowej.

Spadek popytu w Niemczech koncern objaśnia zwiększeniem podatków akcyzowych, które daje się we znaki wszystkim producentom.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat: znakomite wyniki sprzedaży w Polsce

Postprzez Grisza » 1 lutego 2008, 05:25

W roku 2007 marka SEAT odnotowała znakomite wyniki sprzedaży samochodów w Polsce.

W tym okresie firma Iberia Motor Company S.A. – oficjalny importer marki w Polsce - sprzedał łącznie 8 004 sztuki samochodów nowych, co w porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem wynoszącym 4 693 sztuki oznacza imponujący 71-procentowy wzrost.

- Rok 2007 to dla marki Seat w Polsce rok pełen sukcesów. Zwiększyliśmy udział w polskim rynku motoryzacyjnym do niemal 3procent co oznacza, że docenia nas coraz więcej Klientów. Zgodnie z zapowiedziami centrali w najbliższych latach należy się spodziewać ofensywy produktowej SEAT-a, czyli odświeżenia aktualnej oferty i wprowadzenia nowych modeli przygotowanych w oparciu o technikę Audi. W Polsce nasz plan zakłada dalsze zwiększenie sprzedaży do około 15 tysięcy sztuk nowych aut rocznie w roku 2010 oraz dynamiczną rozbudowę sieci salonów i punktów autoryzowanej obsługi - deklaruje Andrzej P. Kublik, prezes zarządu IMC S.A.

Analizując strukturę sprzedaży SEAT-a w 2007 roku najbardziej popularnym modelem był Leon, który stanowił blisko 34 proc. sprzedaży (2 692 szt.). Drugim najczęściej wybieranym w 2007 roku modelem Seata w Polsce był Toledo, który stanowił blisko 23proc. sprzedaży (1 809 sztuk). Na trzeciej pozycji w rankingu znalazła się Ibiza, która stanowiła 18 proc. ogółu sprzedaży (1 443 sztuki).

Podsumowując nowości SEAT-a wprowadzone do sprzedaży w 2007 roku należy wspomnieć o dwóch nowych modelach aut: Altea XL, czyli znacząco powiększona Altea adresowana do rodzin potrzebujących bardziej przestronnego wnętrza, większej ładowności oraz najwyższego w tej klasie pojazdów poziomu bezpieczeństwa oraz Altea Freetrack, czyli pierwszy pojazd Seata z napędem na 4 koła.

W styczniu model SEAT Altea XL został uznany przez grono redakcyjnych jurorów tygodnika Auto Świat w dorocznym plebiscycie Auto Nr 1 za najpiękniejsze auto roku uzyskując nagrodę specjalną w kategorii Design. Kolejną pozytywną niespodzianką dla marki SEAT w Polsce był opublikowany pod koniec przez Polską Izbę Motoryzacji raport dotyczący satysfakcji dealerów samochodowych przygotowany wspólnie z międzynarodową firmą doradczą Ernst & Young. Według raportu Seat to jedna z najbardziej cenionych przez dealerów marka samochodowa w Polsce co znalazło odzwierciedlenie w doskonałej 7. pozycji marki w rankingu.

Kolejną ważną nowością SEAT-a w 2007 roku było wprowadzenie w Polsce zintegrowanego programu sprzedaży specjalnej do flot pod nazwą SEAT Business Sales (SBS). Wprowadzenie programu było jednoznaczne z przygotowaniem sieci dealerskiej do obsługi programu i jej dostosowaniu do specyficznych wymagań Klientów flotowych. Na koniec roku do programu przystąpiło 15 dealerów w całej Polsce a udział sprzedaży flotowej wzrósł w tym okresie z 9 do 24 procent ogółu sprzedaży rocznej.
[źródło: RoadLook.pl]

[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat jak audi A4

Postprzez Grisza » 4 lutego 2008, 16:03

Seat, który zwłaszcza na rynku niemieckim przeżywa ostatnio trudne chwile nie zamierza się poddawać.

Ster władzy w zależnej od Volkswagena firmie od przeszło roku leży w rękach Erich Schmitta, wieloletniego członka zarządu Audi. W wywiadzie udzielonym dla niemieckiej gazety "Frankfurter Allgemeine Zeitung" szef Seata uchylił nieco rąbka tajemnicy co do nowej strategii marki.

Nasz problem można sformułować krótko: SEAT konstruuje piękne samochody, ale nikt tego nie dostrzega. Jednak także i to zmienimy. Będzie to priorytetowym zadaniem naszego działu zbytu i działu handlowego. Poprawa wizerunku nie jest jedynym zadaniem, które wyznaczyło sobie kierownictow hiszpańskiej firmy. Dziś Seat ma w swej ofercie siedem modeli w trzech segmentach. W ciągu trzech do czterech lat będziemy mieć 15 aut w ośmiu segmentach. Do 2018 roku będzie to 40 modeli i w tym samym roku będziemy produkować 800.000 samochodów.

Co ciekawe prezes zarządu Seata potwierdził również prasowe doniesienia o tym, że jeden z nowych modeli ma być konstrukcyjnie oparty na audi A4. Pytany o te pogłoski przez dziennikarza stwierdził: Mogę to potwierdzić. Wewnątrz firmy nazywamy to auto "Bolero". Daje to dzisiejszemu klientowi SEAT-a możliwość wejścia wraz z marką w nowy segment. Kto dzisiaj chce jeździć większym autem niż Leon, musi zmienić markę. W przyszłości chcemy zatrzymać tych klientów.

Niestety tak ambitne cele nie pozostaną bez wpływu na dotychczasowych pracowników firmy. Zredukowane zostanie aż 1600 etatów, tylko w zeszłym roku z pracą w zakładach firmy pożegnało się 900 osób.

[źródło: INTERIA.PL ]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat:ambitny projekt w dziedzinie ochrony środowiska

Postprzez Grisza » 7 lutego 2008, 04:53

Fabryka w Martorell jest jednym z największych na świecie producentów ekologicznej energii z ogniw słonecznych

Seat wybrał fabrykę w Martorell na miejsce realizacji jednego z najambitniejszych projektów firmy w dziedzinie ochrony środowiska. Kolektory słoneczne zainstalowane w zakładzie umożliwią wytwarzanie czystej energii elektrycznej i tym samym obniżenie emisji CO2 o ponad 11 700 ton.

Panele ogniw fotoelektrycznych o mocy 8,5 MW zasilane energią słoneczną, których uruchomienie planowane jest jeszcze w tym roku będą dostarczały prądu elektrycznego w ilości 11,2 GWh rocznie. Wcześniej, w marcu, kolektory słoneczne zostaną zainstalowane na dachu budynku biurowego Seata w Martorell, a także na konstrukcji wsporczej jednego z parkingów pojazdów gotowych. Cała wytworzona czysta energia będzie kierowana do głównej sieci, do dalszej dystrybucji.

W celu pełnego wykorzystania największego zasobu naturalnego Hiszpanii, jakim jest słońce, oraz dużej liczby godzin nasłonecznienia w Martorell i okolicach, w kolejnym etapie zaplanowano pełne pokrycie dwóch innych stref dystrybucji o łącznej powierzchni ponad 66 000 m2 oraz dachów budynków montażowni, co stanowi kolejne 139 000 m2. W tej fazie energię będą produkowały kolektory słoneczne o łącznej powierzchni ponad 206 000 m2.

Uruchamiając nowy projekt, Seat, jako producent samochodów, chce ograniczać oddziaływanie na środowisko naturalne nie tylko poprzez obniżanie emisji spalin w produkowanych przez firmę pojazdach, ale także we wszystkich fazach produkcji, opracowywania i recyklingu swoich produktów.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat: nowy silnik 1,4 TSI dla modeli Altea, Altea XL i Leon

Postprzez Grisza » 13 lutego 2008, 05:50

Począwszy od 11 lutego br. polska oferta modeli Altea, Altea XL i Leon została rozszerzona o wersję z silnikiem 1,4 TSI o mocy 125 KM, który wypełni lukę między jednostkami benzynowymi 1,6 102 KM i 1,8 TSI 160 KM.

Nowa jednostka napędowa montowana jest w Altei i Altei XL w wersjach Reference i Stylance oraz w Leonie Reference, Stylance również z w wersjach z pakietami Sport i Sport-up.

Moc 125 KM oraz niższe zużycie paliwa i emisję spalin w silniku 1,4 TSI uzyskano dzięki połączeniu technologii bezpośredniego wtrysku paliwa i superdoładowania. Pojazd z tym silnikiem zużywa w cyklu mieszanym tylko 6,5 litra paliwa na 100 km i emituje zaledwie 155 g CO2 na km.

Oprócz nowego silnika, do całej oferty modeli trafił nowy system nawigacyjny SEAT Mediasystem. Ponadto, Altea i Altea XL oferowane są w dwóch wersjach kolorystycznych wnętrza – dotychczasowej popielato-czarnej i nowej, z boczkami drzwi i deską rozdzielczą w jaśniejszym odcieniu.


Wyjątkowe osiągi

Zmniejszenie pojemności silnika zazwyczaj skutkuje obniżeniem zużycia paliwa, ale dzięki superdoładowaniu jednostka ma wystarczającą moc do napędzania każdego z trzech modeli, w których jest montowana.

Zastosowanie superdoładowania pozwoliło także na uzyskanie płaskiej krzywej momentu obrotowego. 200 Nm dostępne w całym zakresie obrotów silnika daje kierowcy wiele przyjemności z jazdy.

125 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego mówią same za siebie. Silnik rozwija moc maksymalną przy 5000 obr/min., co jest dość konserwatywnym rozwiązaniem, wziąwszy pod uwagę pojemność silnika oraz fakt, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest już przy 1500 obr/min. i utrzymuje się na tym poziomie aż do 4000 obr/min. Do niedawna podobne parametry miały silniki wolnossące o pojemności 2 litrów.

Cała moc dostępna w szerokim zakresie obrotów zapewnia równomierne przyspieszanie, ułatwia prowadzenie i przyczynia się do znakomitych właściwości jezdnych.

Jedną z najbardziej interesujących technicznych nowinek w silniku jest intercooler chłodzony cieczą, a nie powietrzem, dzięki czemu można go było łatwiej zmieścić pod maską i zintegrować z kolektorem dolotowym. Zastosowanie płynu chłodzącego zamiast powietrza sprawia, że intercooler pracuje bardziej efektywnie, odprowadzając znaczne ilości powstającego ciepła. Oprócz tego, w aluminiowej skrzyni korbowej silnika umieszczono czujnik temperatury oleju.

Zmieniono także konstrukcję turbosprężarki. Jej wymiary zoptymalizowano pod kątem zmniejszenia bezwładności, a dzięki nowemu elektronicznemu sterowaniu, doładowanie działa także przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Maksymalna prędkość obrotowa turbiny wynosi 220 000 obr/min., a maksymalne ciśnienie sprężania to 1,8 bara. Dzięki tym wszystkim usprawnieniom silnik charakteryzuje się znakomitą elastycznością.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek [/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat Alhambra ECOMOTIVE–MPV ze zużyciem 6,0 l/100

Postprzez Grisza » 2 czerwca 2008, 04:44

Chociaż Alhambra zbudowana jest na bazie 12-letniego MPV Volkswagen Sharan, nadal zdolna jest zadziwić. W przypadku wersji ECOMOTIVE zadziwia zużycie paliwa.

Do modeli Seat Ibiza i Leon ECOMOTIVE dołącza również Alhambra. Napęd auta zapewnia sprawdzony turbodiesel 2,0 TDI PD (103 kW/140 KM, 310 Nm) z filtrem cząstek stałych. Samochód otrzymał 6-stopniową skrzynię biegów z dłuższym czwartym i piątym przełożeniem, sportowe zawieszenie i opony z niższym oporem toczenia w rozmiarze 195/60 R 16 (minimalna szerokość opon pozostałych wersji 205 mm).

Zużycie paliwa tak zmodyfikowanego samochodu zmniejszyło się z 6,6 l/100 km do 6,0 l/100 km. Alhambra ECOMOTIVE przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 s (12,2 s dla standardowego 2,0 TDI) i rozpędza się do 195 km/h (standardowe 2,0 TDI – 192 km/h).
[center]Obrazek[/center]
[źródło: RoadLook.pl]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat: nowa limuzyna Exeo od 2009 roku

Postprzez Grisza » 20 czerwca 2008, 20:26

Nowa limuzyna marki Seat będzie nosiła nazwę “Exeo”. Jej planowane na 2009 rok wejście na rynek, oznacza nowy kamień milowy w historii marki, która poszerza rodzinę produkowanych przez siebie samochodów o modele z nowych segmentów.

Seat Exeo to elegancka, dynamiczna, doskonałej jakości limuzyna, wykorzystująca zaawansowane technologie, odzwierciedlająca ducha firmy Seat – piękną linię, sportowy charakter oraz żywotność.

Exeo to samochód nowoczesny, mocny, zaawansowany technologicznie, cechujący się doskonałością i zapewniający wiele przyjemności z jazdy.

Pozostając wiernym śródziemnomorskim korzeniom marki Seat, nazwa nowego modelu wywodzi się z języka łacińskiego, od słowa “Exire” i oznacza „wychodzić poza”, „iść dalej”. Nazwa ta różni się ona od nazw pozostałych modeli firmy i wskazuje na początek nowego okresu w jej historii, który wiąże się z wejściem w nowe segmenty rynku. Cieszące się powodzeniem nazwy pozostałych modeli, zostaną zachowane.

Seat Exeo jest modelem segmentu D i nie zastępuje modelu Toledo.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Hiszpański Passat

Postprzez Grisza » 28 czerwca 2008, 05:37

Hiszpańska marka Seat należąca do koncernu Volkswagen planuje jeszcze w 2009 roku wypuścić model Exeo, który ma być pierwszą limuzyną tej firmy w segmencie D. Do tej pory funkcję "flagowego okrętu" pełnił dość dziwaczny model Toledo, który pozostanie w produkcji. Exeo ma przyciągnąć do Seata tych, którzy do tej pory nigdy nie kupowali modeli tej marki. Na razie nie wiadomo o tym samochodzie nic więcej, choć można się spodziewać, że będzie bardziej sportowym Volkswagenem Passatem, na którego podzespołach powstanie.
[źródło: Autokrata.pl]

[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat: dwa lata ofensywy modelowej

Postprzez Grisza » 13 lipca 2008, 17:58

Lata bessy firma Seat chce ukończyć radykalnym odmłodzeniem gamy modelowej, które w dużej części przebiegnie w najbliższych dwóch latach.

Spółka Seat chce do roku 2010 ponownie opanować rodzimy rynek i w przeciągu najbliższych dziesięciu lat zwiększyć produkcję z dzisiejszego pół miliona do 800 tys. sztuk rocznie. Byłoby to trudne bez zmian w gamie modelowej, tak więc w najbliższych czterech latach dojdzie do 14 premier.

Początkiem odrodzenia marki była premiera pięciodrzwiowej Ibizy, w najbliższym czasie zadebiutuje wersja 3-drzwiowa, a niekrótko potem przedstawiony zostanie facelifting MPV Alhambra. Zupełnie nowa Alhambra zaprezentuje się w przyszłym roku, jakiś czas po lutowej premierze ostrej wersji Ibizy z przydomkiem FR. W kwietniu 2009 przedstawią się odmłodzone modele Altea, Altea XL, Toledo i Leon, a następnie zaprezentowany zostanie nowy sedan Exeo.

Na wrześniowym autosalonie we Frankfurcie zadebiutuje prawdziwy hot hatch Ibiza Cupra oraz nowe Exeo w wersji kombi. W roku 2010 przedstawi się jeszcze Ibiza Sportback, a na także historycznie pierwszy SUV hiszpańskiego producenta przygotowywany pod kodem SE356.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Seat Leon Yvan Muller

Postprzez wgi » 12 sierpnia 2008, 14:27

Seaty z silnikami wysokoprężnymi startują z sukcesami w wyścigach kategorii WTCC. Hiszpańska firma postanowiła uczcić ubiegłoroczny tytuł mistrzowski i wypuściła limitowaną serię specjalną, oznaczoną nazwiskiem mistrza tej kategorii - Yvana Mullera.
[center]Obrazek[/center][center]Obrazek[/center]
Do sprzedaży trafi 300 egzemplarzy Seata Leona z autografem Yvana Mullera. Przygortowano je głównie z myślą o rynku francuskim, skąd pochodzi zwycięzca kategorii Supertourisme.
Samochody są dostępne w kolorach bieli, czerni i szarości. Pod ich maskami pracuje silnik TDI o mocy 170 KM. Auto Mullera ma 280 KM, tutaj jednak trzeba zadowolić się sportowymi dodatkami. Są to m.in. aluminiowe pedały, sportowe fotele ze wstawkami z białej skóry, aerodynamiczne elementy karoserii, 18-calowe felgi Orion Black z oponami 225/40, imitacje włókna węglowego. Cena takiego Seata wynosi 27.665 euro.
[center]Obrazek[/center][center]Obrazek[/center]
[źródło: Autokrata.pl]
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Taki będzie nowy seat

Postprzez Grisza » 25 sierpnia 2008, 15:02

Coraz więcej wiemy na temat najnowszego pojazdu ze stajni Seata, czyli limuzyny klasy średniej-wyższej o nazwie exeo.

Samochód zbudowany będzie na płycie podłogowej audi A4 poprzedniej generacji i stylistycznie bliżej mu będzie właśnie do tego auta niż mniejszych modeli Seata. To nieco dziwne, ale chyba niezłe rozwiązanie. Wszak hiszpańska marka była ostatnio krytykowana za zbytnią unifikację swoich aut.

Exeo debiutować ma już w przyszłym roku. W ofercie znajdzie się czterodrzwiowy sedan oraz kombi. Rozwiązania techniczne oczywiście pochodzić będą z grupy VAG, stąd np. pod maskę trafią silniki TDI i TSI, czyli benzynowe z doładowaniem.
ObrazekObrazek
[źródło: Interia.pl]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat - News

Postprzez oczkolek » 25 sierpnia 2008, 16:57

Jeżeli auto będzie miało taką sylwetke jak na załączonych ilustracjach to napisze tak: kicha, wielka kicha made in korea i to stara korea.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Seat - News

Postprzez Kozak » 25 sierpnia 2008, 17:43

oczkolek, przecież to co jest na zdjęciach to jest skrzyżowanie czegoś tam z Audi A4 , od początku przednich drzwi ( nie licząc lusterka ) to jest żywcem A "czwórka"

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat - News

Postprzez oczkolek » 25 sierpnia 2008, 17:45

Kozak, to chyba nawet koło A4 nie stało nawet na zdjęciach. Ja tu widze jakiegoś Chevroleta pomieszanego z starym Hundaiem
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Seat - News

Postprzez Kozak » 26 sierpnia 2008, 02:39

reasumując - padaka i tyle

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat - News

Postprzez oczkolek » 26 sierpnia 2008, 08:46

Kozak napisał(a):reasumując - padaka i tyle



Koszmar, przynajmniej na razie.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Seat - News

Postprzez kaczy-k7 » 26 sierpnia 2008, 15:37

oczkolek napisał(a):
Kozak napisał(a):reasumując - padaka i tyle



Koszmar, przynajmniej na razie.


Masz racje jak narzie szału nie ma... miejmy nadzieje że do momentu oficjalnej premiery cos sie zmieni i na LIVE bedzie sympatyczniej!! Jak narazie 15 wrzesnia oficjalna premiera nowej ibizy...ciekawe jakie beda polskie ceny:)

[ Dodano: Wto 26 Sie, 2008 ]
A tak prezentuje sie seatowska a4 na szpiegu....
http://www.motorspain.com/wp-content/up ... 806-00.jpg
FR TDI 200 KM 430 nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaczy-k7
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 5 stycznia 2008, 15:55
Lokalizacja: PMI/PSZ
Auto: FR TDI

Re: Seat - News

Postprzez taktiken » 27 sierpnia 2008, 08:25

bardzo dziwne auto. nie ruzmiem tego design...
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Seryjny Seat Tribu będzie pięciodrzwiowym bliźniakiem Tiguan

Postprzez Grisza » 27 sierpnia 2008, 13:31

Prototyp, który zaprezentował się w zeszłym roku we Frankfurcie, był 3-drzwiowym terenowym coupe, do produkcji trafi jednak klasyczny SUV z 5-drzwiowym nadwoziem.
[center]Obrazek[/center]
Kolejnym pojazdem, którego kształty chronione są prawem międzynarodowym, jest Seat Tribu. Design samochodu, podobnie jak sedan Seat Exeo, został zarejestrowany u Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO).
W porównaniu do studium i wcześniejszej wizualizacji komputerowej samochód wyróżnia się kilkoma szczegółami. Nadkola prawdopodobnie nie będą miały prostokątnego kształtu jak w VW Tiguan, ale klasyczny kształt łuku.

Nowa maska jest przekształceniem pierwotnego projektu. Nowy jest zwłaszcza kształt pięciokątnych wlotów pod przednimi lampami i trapezoidalny wlot pośrodku zderzaka, które podkreślają klasyczny grill samochodów marki Seat. Z profilu samochód przypomina bliźniaczy Volkswagen Tiaguan, ale rozmiary całkowite mają być nieco mniejsze.

Hiszpańska prasa spekuluje, że w produkcji pojawi się tak wersja 5-, jak i 3-drzwiowa.

Seat Tribu będzie produkowany od przyszłego roku w Martorello.
[center]Obrazek[/center]
[źródło: WIPO i RoadLook.pl]
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat - News

Postprzez paramedic71 » 27 sierpnia 2008, 13:50

hmmm nie podoba mi sie absoltunie, pozatym sezon na SUVy juz chyba minal albo? ;p
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: Seat - News

Postprzez mtz » 27 sierpnia 2008, 14:43

omfg, czy ich designerzy sa ostatnio na cracku?
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: Seat - News

Postprzez roosman » 28 sierpnia 2008, 08:00

tiguan - zjechany bez ściemy!!!!!
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Seat - News

Postprzez kaczy-k7 » 29 sierpnia 2008, 08:38

No do tiguana jest podobny nniewątpliwie ale i tak bardziej się od niego rózni niż exeo od A4 :P pozostaje tylko czekać na premiery, mam nadzieje ze na LIVE będzie troszkę lepiej:)
FR TDI 200 KM 430 nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaczy-k7
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 5 stycznia 2008, 15:55
Lokalizacja: PMI/PSZ
Auto: FR TDI

Następna strona

Powrót do Forum Newsowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości