Strona 1 z 1

1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 28 listopada 2018, 21:06
przez apollos
Cześć! Jako że przymierzam się do zakupu Leona FR z DSG stanąłem przed dylematem - 1.5 150 KM czy 2.0 190 KM. W jednym z salonów dostałem ofertę na te dwie wersje silnika praktycznie w tych samych pieniądzach, bo ~104 000 PLN (różnica kilku stówek pomiędzy mocniejszą a słabszą wersją). Oprócz wyposażenia podstawowego, które jest praktycznie takie samo w obu wersjach, dodatkowo znajdują się:

Leon 1.5 150 KM:
  • 18-calowe felgi aluminiowe PERFORMANCE MACHINED 30/2
  • Alarm z funkcją SAFE
  • Full Link dla Navi System
  • Pakiet Comfort+
  • Pakiet wspomagania jazdy Comfort Assistant Plus
  • Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału
  • Wirtualny kokpit: cyfrowa tablica przyrządów z kolorowym ekranem TFT 10,25"

Leon 2.0 190 KM:
  • Mapy Europy dla Navi System
  • Pakiet Comfort+
  • Pakiet diodowego oświetlenia wnętrza
  • Wirtualny kokpit: cyfrowa tablica przyrządów z kolorowym ekranem TFT 10,25"
  • Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy dla DSG

No i teraz zagwozdka - z jednej strony 2.0 mnie kusi bo na pewno byłaby znacznie lepsza frajda z jazdy, ale niestety przełoży się to na spalanie (mieszkam w Krakowie, więc mimo wszystko cykl miejski jest dość istotny). W przypadku 1.5 wyposażenie dodatkowe jest nieco lepsze, spalanie mniejsze, ale obawiam się, że silnik ten nie będzie wystarczająco dynamiczny. Aktualnie jeżdżę Astrą J GTC, która mimo 180 KM jest nieco klocowata z uwagi na masę. Porównując dane np. momentu obrotowego czy czasu do setki nawet Leon w 1.5 wypada lepiej, ale ciekaw jestem jak Wy się na to zapatrujecie. Czy będzie naprawdę ogromna przepaść między 1.5 a 2.0? Pozdrawiam.

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 28 listopada 2018, 21:16
przez miroA3
dla mnie za wersja 2.0 190PS przemawia np zastosowana w nich skrzynia

w przypadku 1.5 jest to DQ200, w przypadku 2.0 jest to DQ381 ( taka jak w s3 czy dopiero teraz w cuprze )

podejrzewam ze roznic jest wiecej, 2.0 ma zapewne z przodu hamulce 312, a 1.5 tylko 288
ale to do sprawdzenia po VIN-ach takich aut

no i mozliwosci podniesienia mocy nieporownywalne.

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 28 listopada 2018, 21:48
przez mirek_p11
zdecydowanie wybrałbym 2.0 190 KM. Lepsza skrzynia i znany zmodernizowany silnik. Lepsza baza do modzenia w przyszłości :)

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 28 listopada 2018, 23:25
przez apollos
Mocy nie planuję zwiększać, będzie to auto na najbliższe 4 lata. ;) Zależy mi przede wszystkim na sensownym wyposażeniu i fajnym "kopie" bez chorego spalania, stąd dylemat. :mrgreen:

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 29 listopada 2018, 02:15
przez trixtin
A nie masz możliwości odbyć jazdy próbnej?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 29 listopada 2018, 07:08
przez johnson
Przy takiej ofercie tylko 2.0
Potem bedzie niedosyt.
Jezeli koszt paliwa jest istotny to dolicz sobie 1.5-2l srednio do 190 konnego i zobacz czy jestes w stanie to zaakceptowac.

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 3 grudnia 2018, 16:08
przez freak13
2.0 190KM w sumie jest dość "oszczędny". Przy normalnej jeździe skrzynia dba, aby obroty były dość niskie. Odebrałem ostatnio swojego 2.0 i muszę się trochę do niego przyzwyczaić, głównie do zrzucania na tak niskie obroty ;) A w trasie przy normalnej jeździe do 110 km/h można zejść do 5.4l/100 km.

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 3 grudnia 2018, 16:22
przez wierzba
przy praktycznie tej samej cenie imo wybór jest prosty 2.0

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 3 grudnia 2018, 20:10
przez freak13
W sumie ja miałem podobny dylemat: do wyboru 1.5 czy 2.0 oba z dsg. Ostatecznie padło na 2.0 i nie żałuje. O wyborze zapewne zaważyło również to, że miałem jakiś czas temu Cupre 290 :) Jedynie do czego muszę się przyzwyczaić, to zrzucania na dość niskie obroty ;)

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 3 grudnia 2018, 20:14
przez mm3ddesign
Bierz 2.0!!! Jak wspominają koledzy i mają rację, większa moc i moment, mocniejsza skrzynia, a spalanie niewiele wyższe niż w 1.5. Niedawno jeździłem 2.0 bo chciałem porównać z wycofanym już 1.8. Stary 1.8 mnie nie zachwycił. 2.0 jest jak dla mnie wystarczający i już byłem zdecydowany by go brać, ale niestety żona z córką mnie przegłosowały. Po jeździe testowej co prawda stwierdziły że jest ok, ale ma być CUPRA :D

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 4 grudnia 2018, 07:32
przez freak13
Cupra, no tak sam zastanawiałem się czy nie wziąć ponownie nowej... ale summarum padło na coś trochę słabszego ;) Tak jak większość kolegów, potwierdzam bierz 2.0, więcej plusów.

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 4 grudnia 2018, 19:11
przez flito
to są oferty na zamówienie? Czy gotowe auta do odebrania?

Bo jeśli na zamówienie, to bierz 2.0 i dorzuć sobie :

Pakiet wspomagania jazdy Comfort Assistant Plus (AKTYWNY TEMPOMAT ROBI ROBOTĘ!!!!!!)
Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału (ZAJEBIŚCIE przydatne).
Jak brałem mojego 1.4 150 KM, nie było w ofercie 2.0 :(

Teraz bym się nie zastanawiał i brał 2.0

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 7 grudnia 2018, 17:26
przez losiolak
flito napisał(a):Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału (ZAJEBIŚCIE przydatne).

Tutaj bardziej masz na myśli możliwość ładowania czy wzmacniacz sygnału?

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 7 grudnia 2018, 18:37
przez dragonflymr
losiolak napisał(a):Tutaj bardziej masz na myśli możliwość ładowania czy wzmacniacz sygnału?


Też jestem ciekaw, ładowanie indukcyjne łatwo sobie za parę złotych zorganizować :-) Pytanie czy ten wzmacniacz sygnału faktycznie znacząco poprawia zasięg?

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 8 grudnia 2018, 07:47
przez iacoski
Miałem podobny dylemat tylko sprawa dotyczyła 1.4 150 i 1.8 180. Wybrałem w końcu 150 - wnioski takie, że jest to bardzo fajny silniczek, dynamiczny i przy normalnej, spokojnej jeździe pali tyle co diesel. Brakuje natomiast wielowahacza i mocy powiedzmy przy wyższych autostradowych (niemieckich) prędkościach (160+). Stojąc przed wyborem drugi raz chyba bym poszedł w większą jednostkę.

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 8 grudnia 2018, 17:25
przez sensei
Orientujecie się dlaczego w żadnym konfiguratorze w grupie VAG nie można wybrać tego silnika 2.0 ?

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 8 grudnia 2018, 17:48
przez mczelny2401
sensei napisał(a):Orientujecie się dlaczego w żadnym konfiguratorze w grupie VAG nie można wybrać tego silnika 2.0 ?

Zapewne przez WLTP. W seacie można wybrać normalnie ten silnik

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 11 grudnia 2018, 11:25
przez kamatosek
Bazowałem na tym źródle i sam też jeździłem Golfem po FL z tym silnikiem

https://youtu.be/dFGC9GTGGFo?t=218

Dodatkowo na forum Octavi płakali, że w kurze zostaje stare suche DSG

Oczywiście jeśli się myśle to zwracam honor ale w Golfie ta skrzynia ma zupełnie inne przełożenia niż stare DQ200

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 11 grudnia 2018, 16:49
przez miroA3
rozumiem ze odpowiedziales na moj post w innym temacie ( tym z dylematami nad wyborem 1.5 vs 2.0 )

viewtopic.php?f=87&t=65957

jak mi podasz vin nowej octavii z takim silnikiem to Ci powiem jaka ma skrzynie,
tu bezdyskusyjnie jak pokazalem po VIN, seat ma taka sama skrzynie jak audi i wlasnie golf

przynajmniej te teraz, poliftowe, my 2019..
moze byc podobnie jak z Cupra, ktora tez nie miala tak jak golfR czy s3 skrzyn DQ381 a teraz ma..
tu już tylko konkretny numer nadwozia

tak jak widzisz, w skrzynie DQ381 przy zwyklym 2.0 190PS ośka też nikt nie wierzyl..

-- 11 gru 2018, o 17:49 --

sprawdzilem teraz po VIN nową octavie 1.5TSI 150PS, z tego ogloszenia :

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-oct ... 0c286be8de

Brand SKODA
Model OCTAVIA
VIN TMBJR7NE0J0344582
Check digit Ok
Sales id 5E54ND
Production date 2018-05-18
Model year 2018
Engine code DADA
Engine volume, L 1.50
Number of cylinders 4
Power, KW 110
Power, PS 150
Colour of body 8E (SILVER: reflexsilver metallic)
Trim HA
Gearbox code SSP (7A)

tak samo silnik DADA, tak samo skrzynia SSP 7A

to samo jest w A3, tak samo jak pokazalem juz wyzej, w leonie

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 15 grudnia 2018, 20:20
przez Podkopnik
Bierz mocniejszego myślę że dużej różnicy w spalaniu nie odczujesz chyba, jeszcze zależy w jaki sposób auto ma być użytkowane miasto czy autostrada.

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 26 grudnia 2018, 16:35
przez wujekcybul
Ja bym uwazal jesli chodzi o 2.0TSI 190KM plus DSG on jest dziwnie wykastrowany. Mam firmowego Troc z tym silnikiem i jezdzi slabo. Mysle, ze chip rozwiaze sprawe.

Obejrzycie sobie test. Nie da sie osiagnac przyspieszenia deklarowanego przez producenta bez trikow.

https://www.youtube.com/watch?v=gk44KFJta8Y

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 26 grudnia 2018, 16:45
przez sdss
wujekcybul napisał(a):Ja bym uwazal jesli chodzi o 2.0TSI 190KM plus DSG on jest dziwnie wykastrowany. Mam firmowego Troc z tym silnikiem i jezdzi slabo. Mysle, ze chip rozwiaze sprawe.

Obejrzycie sobie test. Nie da sie osiagnac przyspieszenia deklarowanego przez producenta bez trikow.

https://www.youtube.com/watch?v=gk44KFJta8Y


1.8 z DSG miał nizszy moment 250NM, 2.0 190KM ma 320, dokładnie tyle ile 1.8 z manualną.

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 27 grudnia 2018, 08:34
przez kamatosek
1.8 TSI mial 320NM w Passacie i Superbie w Leonie/Octavii 1.8 TSI ma tyle samo 250NM ;) w Leonie Xpierience bylo wiecej 280NM ale inna skrzynia byla ;)

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 27 grudnia 2018, 14:58
przez dudek_jd
A czy przez przypadek nie ma jakichś większych różnic w konfiguracjach bo z tego co piszesz to 1.5 w stosunku do 2.0 ma jedynie 18 zamiast 17nastek, asystenta plus i nie ma nawigacji i jest ta sama cena?
Różnica w spalaniu jest DUŻA przy normalnym użytkowaniu. Znajomy ma Arteona (wiadomo, trochę większy i przede wszystkim cięższy od Leona) i okazuje się że jego 2.0 pali tyle co moje 1.8 i jest taki bezpłuciowy jeśli chodzi o przyspieszenie. 1.5 też przyzwoicie jeździ i jeśli nie planujesz modyfikacji mocy i nie zależy Ci żeby zawsze być pierwszym ze świateł to 1.5 to wystarczający wybór a 1-2 litry na setkę mniejsze spalanie.
Istotna różnica to też zawieszenie. Kiedyś było tak że wszystko powyżej 150 koni miało wielowahacz a poniżej belkę. Z tego by wynikało że 1.5 ma belkę?
Z tym schowkiem z ładowaniem indukcyjnym to bym nie przesadzał. Jedyny jego plus jest taki że jest dłuższy i wchodzi do niego bez problemu każdy, nawet te wielgachne smartfony typu S9+, ale to kosztuje 800zł :P za zwykłą ładowarkę i większy schowek- nie nazwałbym tego "zajebiście przydatne".
W przypadku 2.0 może być niższa strata wartości. Natomiast jeżeli zależy Ci na lepszym wyposażeniu to zejdź z silnika który i tak będzie dynamiczny w wydaniu 1.5 a dołóż sobie bajerów. Co do "niedosytu mocy"- ja wybieram 1.4 150 vs. 1.8 180 - wziąłem 1.8 i i tak jest niedosyt...

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 27 grudnia 2018, 22:35
przez kamatosek
Schowek z Ładowarka QI to nie badziewny bajer ale wzmacniacz sygnału GSM,
Za te pieniadze warte swojej Ceny kiedyś w Passacie B7 takie cudo wolali ponad 3K

Mam 2 auta z grupy VAG jedno ze wzmacniaczem i ładowarka QI drugie bez wzmacniacza "Leon FR".
Różnica jest kolosalna.

Auto ze wzmacniaczem spokojnie mogę rozmawiać i wjechać do swojego garażu podziemnego.
Na Trasach np całość drogi do Gdańsk A2/A1 albo całość drogi WAWA==>Rzeszów niema miejsca w którym niemam zasięgu ;)
Komfort rozmów z klientami też jest na wyższym poziomie, nie przerywa nie irytuje ;)

Samo ładowanie bezprzewodowe jest do dupy trwa 2 razy dłużej i nagrzewa Telefon mój aparat to iPhone X

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 2 stycznia 2019, 07:39
przez freak13
Do autora wątku, odnośne spalania w 2.0 TSI 190 KM - mam od niedawna taką wersje. Parę dni temu zatankowałem i wyzerowałem. Poruszając się wyłącznie po mieście (dojazdy do/z pracy i załatwianie spraw) i zrobiłem przez 3 dni 120 km. Średnie spalanie jakie pokazuje komputer to 9.2l/100km. W 1.5 zapewne wyszłoby trochę (1l) mniej, ale nie wypowiem się, ponieważ nie miałem przyjemności nawet testować.

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 2 stycznia 2019, 12:56
przez brzooza
Pytanie jak jeździsz. Bo ja na pewno nie osoiagnal bym takiego spalania w mieście tym 2,0 190hp moim stylem jazdy. Ja mam 1,4 125hp i w Warszawie mam spalanie 9l przeważnie (dystans 16km przez centrum), dzisiaj natomiast ta sama trasa ale spokojniej to 7,2.
Stricte miasto żadna obwodnica itp

Re: 1.5 150KM vs 2.0 190KM

PostNapisane: 2 stycznia 2019, 14:04
przez freak13
Hej, emerytem nie jestem i wg mnie jeżdżę normalnie. Do pracy mam z 5 km przez Centrum, a w czasie o którym piszę powyżej poruszałem się po mieście (załatwianie spraw w urzędach, sklepy itp). Powiem więcej, bo akurat niedawno zrobiłem trasę 500 km i przy w miarę stałych prędkościach w okolicach 110 km/h komputer pokazuje średnią 6. Skrzynia jest trochę "dziwnie" zestopniowana. W trybie Normal wrzuca wyższe biegi w taki sposób, aby obroty były jak najniższe - do tego trzeba się przyzwyczaić, ale ogólnie jakoś jest to tak zrobione, że jestem zaskoczony trochę spalaniem (chociaż w Cuprze, nie miałem nie wiele więcej w spalaniu). Tak dla ciekawostki, oprócz Leona mam jeszcze C4 RS Trophy i mogę śmiało stwierdzić, że ono (przy takim samym stylu jazdy) pali więcej...