Cygan napisał(a):może ktoś pomożę, jestem nowym nabywcą seata leona II FR 2.0 TFSI 200KM
Ja też, tylko mój ma obecnie ok 280KM

Cygan napisał(a):moje pytanie jaki powienien być akumulator do takiego auta, w sklepach z aku mówią że 62/64 Ah pasuje, inni że 55Ah w zupełności wystarczy, a w serwisie powiedzieli 73Ah także rozrzut straszny.
Jest dokładnie tak jak piszesz. Ja do mojego kupiłem akumulator o parametrach zalecanych przez producenta. Wybór padł na BOSCH S5 74Ah 750A i jestem mega zadowolony. Mogę Ci go polecić z czystym sumieniem. W zeszłą zimę która każdy wie jaka była samochód stał na dworze kilka dni i nigdy nie było żadnych problemów z odpaleniem. Ważne jest też, abyś "+" miał z prawej strony, zwróć na to uwagę przy zakupie akumulatora.
Cygan napisał(a): Co się stanie jak będzie za małej albo za dużej mocy ?
Jeżeli będzie za słaby to szybciej się zużyje. Może też się zdarzyć, że pewnego pięknego mroźnego zimowego poranka samochód nie zapali. W drugą stronę to raczej nie będzie żadnych negatywnych skutków. Jeżeli będzie o wiele za duży to alternator może go nie doładowywać co spowoduje szybsze zużycie jednego i drugiego ustrojstwa.
Cygan napisał(a): I zasadnicze pytanie czy po odpięciu aku zresetuje mi ustawienia w samochodzie, typu szyby radio itd.
Pod odpięciu akumulatora nie zresetuje Ci ustawień w samochodzie, no może poza godziną i zapamiętanymi wartościami w komputerze pokładowym jak np. średnie spalanie, średnia prędkość, przebieg na zerowalnym liczniku. Nie wiem natomiast co miałoby się zresetować w szybach

Możesz sprecyzować co miałeś na myśli

niq napisał(a):Kup serwisówke

niq, według mnie to kiepski pomysł. Chłopak przepłaci 30% ceny, a tak naprawdę akumulatory dla grupy VAG robi Varta o ile dobrze pamiętam.
Cygan, ja na Twoim miejscu kupiłbym dobry markowy akumulator (niekoniecznie Bosch) w przedziale między 70 a 77 Ah i wymiarach 278x175x190. Będzie idealny do Twojej FRki i masz spokój gwarantowany na kilka dobrych lat
