Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Nagar w dolocie FSI/TFSI

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez ksl » 31 lipca 2017, 09:05

Mam i ja - weekendowe czyszczenie mojego dolotu u winner4'a . Bardzo dziękuję z góry za tak fachowe podejście do tematu. Jak wszyscy widzimy poniżej. Kolektor dolotowy przed i po . Przypominam przebieg 54 000 :D. Takie oto efekty widzimy...


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

8)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jak widać efekt po to nic nie trzeba dodawać!
dodatkowo wpadł delete kit odmy.

Jeszcze raz dziękuję i polecam na 100%.
Pelen profesjonalizm. Kto jeszcze tego u siebie nie robił niech o tym myśli bo szkoda czekac patrząc jakim brudaskiem jest ta konstrukcja silnika :wink:

pozdr Ksl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Auto: LCR+
Silnik: CDLA 2.0

Reklama

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez sleeper » 31 lipca 2017, 09:33

ksl napisał(a):jak widać efekt po to nic nie trzeba dodawać!
dodatkowo wpadł delete kit odmy.

czy czyszczenie + zestaw rozwiązują definitywnie problem czy tylko ograniczają zbieranie się nagaru?
jak wrażenia z dupohamowni po czyszczeniu ??
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Różowy Miś
 
Posty: 1612
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez ksl » 31 lipca 2017, 09:41

sleeper napisał(a):
ksl napisał(a):jak widać efekt po to nic nie trzeba dodawać!
dodatkowo wpadł delete kit odmy.

czy czyszczenie + zestaw rozwiązują definitywnie problem czy tylko ograniczają zbieranie się nagaru?
jak wrażenia z dupohamowni po czyszczeniu ??

tak , wrazenia ciezko powiedziec bo wczoraj w trasie jakos sie nie napinałem ale pierwsze odczucie to szybsza reakcja na wcisniecie gazu. pozatym dosc gorace jest teraz a ori intercooler slabo daje rade w takich temp ;)
napewno warto to zrobic .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Auto: LCR+
Silnik: CDLA 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez sleeper » 31 lipca 2017, 09:45

ksl napisał(a):napewno warto to zrobic

czytając ten wątek już dawno do tego wniosku doszedłem, tylko wycieczka do kolegi winner4 przez pół Polski mnie trochę przeraża :roll:
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Różowy Miś
 
Posty: 1612
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez ksl » 31 lipca 2017, 09:56

sleeper napisał(a):
ksl napisał(a):napewno warto to zrobic

czytając ten wątek już dawno do tego wniosku doszedłem, tylko wycieczka do kolegi winner4 przez pół Polski mnie trochę przeraża :roll:

tez mialem troche KMów ale warto było - łącznie strzeliłem 1000km przez weekend :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Auto: LCR+
Silnik: CDLA 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Sebool2006 » 31 lipca 2017, 10:50

Delete kit odmy --->
sleeper napisał(a):tylko ograniczają zbieranie się nagaru?
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
jest czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5363
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez winner4 » 31 lipca 2017, 12:07

sleeper napisał(a):
ksl napisał(a):jak widać efekt po to nic nie trzeba dodawać!
dodatkowo wpadł delete kit odmy.

czy czyszczenie + zestaw rozwiązują definitywnie problem czy tylko ograniczają zbieranie się nagaru?
jak wrażenia z dupohamowni po czyszczeniu ??


Z własnych (i klientów) obserwacji mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że pozbycie się połączenia pokrywy głowicy z kolektorem dolotowym praktycznie eliminuje problem z odkładającym się nagarem. Pozostaje jedynie drobny nalot generowany przez opary wrzucane w układ przez turbosprężarkę, które szczerze mówiąc można w ogóle pominąć podczas rozważań o nagarze w dolocie EA113.

Efekt szybszej reakcji na gaz oraz płynności przy zmianach biegów czuć przede wszystkim w samochodach po programie gdy zapłon wysterowany jest dość agresywnie. Robiąc logi przed i po zabiegu widać dokładnie jak przestawiony jest zapłon podczas gwałtownego wciskania pedału gazu więc po czyszczeniu i dobrym strojeniu gdzie zapłon jest odpowiednio poprowadzony widać różnicę w postaci reakcji na gaz, braku opóźnienia doładowaniu przy przebiciach biegów oraz płynne opadanie obrotów bez obciążenia silnika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: S4 B8
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez lechu_stg » 31 lipca 2017, 12:08

Kurde tak czytam ten temat i jestem w szoku ile nagaru się zbiera w tych naszych TSI :shock: Prawie jak w starszych dieslach. U mnie pewnie przy 50 tys będzie podobnie to wyglądało. Na razie co jakiś czas tylko czyszczę końcówki wydechu z czarnego nalotu :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lechu_stg
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 grudnia 2016, 11:28
Auto: Szybkie
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez rafik123455 » 2 sierpnia 2017, 09:56

Jakie koszta i czas takiej operacji?
Zobacz Profil
rafik123455
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 16 lipca 2017, 19:09
Auto: Seat leon 1p
Silnik: CDAA 1.8

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez winner4 » 2 sierpnia 2017, 12:07

rafik123455 napisał(a):Jakie koszta i czas takiej operacji?


Wysłałem wiadomość.
O wszystkie szczegóły prosiłbym pytać na PW, podam wtedy numer telefonu do siebie i można ustalić wszystko telefonicznie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: S4 B8
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Brony777 » 24 sierpnia 2017, 07:52

Podepnę się pod temat może ktoś korzystał z usług z tej stronki? Jakieś za lub przeciw? W opisie jest że czyszczone jest piaskowaniem drobinkami z orzecha włoskiego http://www.czyszczeniezaworow.pl/
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez winner4 » 24 sierpnia 2017, 21:53

Metoda jeśli wykonywana odpowiednio to jak najbardziej się sprawdza, niestety często zakłady piaskujące orzechem nieodpowiednio dobierają wielkość łupiny dlatego efekt nie zawsze jest odpowiedni (wynika to z oszczędności), ale sama metoda jest w porządku - oczywiście jeśli chodzi o same kanały i zawory w głowicy. Pozostałe elementy interesującej nas "układanki" czyli kolektor dolotowy, klapy wirowe, przepustnice, EGRy, kierownice powietrza czy choćby wtryskiwacze - to wszystko wymaga innej, odpowiedniej do każdego materiału/tworzywa metody :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: S4 B8
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez tomek-waw » 8 września 2017, 19:20

pablito napisał(a): Nadal nie wiem wszystkiego ale ustąpiło "sadzenie" jak odpiąłem PCV. W zeszłym roku 7 tys km pod mega obciążeniem autostradowym i tłumik był ledwo przybrudzony. Czyli chyba temat się klei z tym PCV.

Z jednej strony racja, ale

winner4 napisał(a):Zauważ, że wszystko ma swoje plusy i minusy i po coś ta odma jest zrobiona. Oprócz wyrównania ciśnienia ma przede wszystkim za zadanie cyrkulacji oleju do smarowania wtórnego, którego przy "open air'ze" nie ma z wiadomych powodów. Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie separatora ze specjalnym filtrem z odstojnikiem, co prawda takie rozwiązanie swoje kosztuje i wymaga dodatkowego "serwisu" od czasu do czasu, ale efekt jest najlepszy. Wtórne smarowanie jest dla TFSI bardzo istotną kwestią, zwłaszcza w modzonych TFSI gdzie osprzęt podlega większemu obciążeniu niż przy seryjnych parametrach. Mało ludzi zdaje sobie z tego sprawę i bagatelizuje tę kwestię.


Teraz sam już nie wiem, czy lepiej mieć odmę ( sprawną ) czy nie. :roll:
PCV FIX 2.0 TFSI
ponieważ jest to rozwiązane w taki sposób że wszystkie opary oraz olej po zamontowaniu tego zestawu trafiają w układ dolotowy w okolice turbiny co w dalszym ciągu równa się z zasyfieniem zaworów, kolektora i dochodzi jeszcze do tego intercooler i turbo.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 490
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CDLA 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez winner4 » 8 września 2017, 22:09

Po przetestowaniu już chyba wszystkiego co się da zostałem przy opcji PCV delete z tych powodów: bezobsługowość, bezawaryjność oraz czystość układu. Sprawdzałem tez stan czystości orurowania i intercoolera i nie było żadnych problemów ze zwiększonym zanieczyszczeniem względem seryjnej odmy. Widocznie układ odpowietrzania został tak skonstruowany, że check valve niezależnie od tego czy odma jest czy jej nie ma działa poprawnie, z podobną przepustowością.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: S4 B8
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Konrad20vt » 14 września 2017, 16:10

Panowie potrzebuje pomocy, pacjent Cupra 2.0 TFSI BWJ zrobiona na 320km 95tys przebiegu realnego, wczesniej ZERO PROBLEMÓW az do czasu aż poprosiłem o zmiane termostatu i odmy na nowy typ bo miałem stary, i od razu po odebraniu z wydechu/nawiewów czuć spalony olej/opary z odmy/spaliny nie wiem jak to nazwać bo to wydaje mi sie że wszystko po trochu, jak tylko auto sie mocniej nagrzeje i jade w korku i ruszam to smierdzi niemiłosiernie a czasem delikatnie czuć. Oleju nie ubywa, auto nie kopci chociaz raz tak zasmierdziało mega mocno i kolega mówił że minimalny dymek jasny poszedł z wydechu, zmienilismy uszczelke pod deklem bo ciekło na kolektor wydechowy i nadal to samo :/ Czy nowa odma za zadanie wypalanie syfu z zaworów czy jakoś tak? CZy może jest uszkodzona nowa odma lub jak zmieniali termostat, odkrecali kolektor itp coś zle dokrecali czy mogli tam gdzieś dać ciała :/ Zrobiłem 1k od wymiany i cały czas tak samo smierdzi, olej w normie bez zmian dodam że obroty nie falują auto, moc jest taka sama jak wczesniej
Zobacz Profil
Konrad20vt
Sport
Sport
 
Posty: 675
Dołączył(a): 19 marca 2010, 15:50
Lokalizacja: Płońsk
Region: mazowieckie
Auto: 535d+
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez tomek-waw » 14 września 2017, 16:19

Jeśli masz niedaleko to wróć do magików co Ci to robili.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 490
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CDLA 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Konrad20vt » 14 września 2017, 16:26

Czekam na info kolega ma sie dowiedzieć czy to odma może powodować, ale chciałem sie tu dowiedzieć czy nowa odma może takie wypalanie syfu powodować? Czy może nowa odma być uszkodzona :/
Zobacz Profil
Konrad20vt
Sport
Sport
 
Posty: 675
Dołączył(a): 19 marca 2010, 15:50
Lokalizacja: Płońsk
Region: mazowieckie
Auto: 535d+
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez tomek-waw » 14 września 2017, 16:44

Odma-układ zamknięty. Jeśli czujesz spaliny to raczej na nią bym nie stawiał-chyba że pęknięty lub nieszczelna. Ale na pracującym silniku powinieneś to zauważyć.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek-waw
Sport
Sport
 
Posty: 490
Dołączył(a): 21 kwietnia 2015, 11:56
Lokalizacja: Warszawa, Mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CDLA 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez winner4 » 15 września 2017, 07:15

Wydaje mi się, że mogli oblać silnik płynem przy wymianie i teraz paruje jak się zagrzeje, ewentualnie mogli przy ściąganiu kolektora uszkodzić przewód idący ze skrzyni korbowej odmy i jest jakaś nieszczelność w tym miejscu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: S4 B8
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Konrad20vt » 15 września 2017, 11:54

W Poniedziałek maja rozebrać wszystko od nowa i składać to jeszcze raz, bo musieli gdzieś bląd popełnić ,przed tą robotą nic nie czułem ani nic. Kolego, a powiedz czy gdyby jakas nieszczelność tam była obroty by nie falowały czy coś? Bo zero zmian pod tym względem.
Zobacz Profil
Konrad20vt
Sport
Sport
 
Posty: 675
Dołączył(a): 19 marca 2010, 15:50
Lokalizacja: Płońsk
Region: mazowieckie
Auto: 535d+
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez winner4 » 20 września 2017, 21:15

To zależy od tego gdzie i jaka ta nieszczelność by była. Daj znać jak się dowiesz co było ewentualną przyczyną.

-- 20 września 2017, 21:15 --

Wracając do tematu - odwiedziło mnie ostatnio kilka kolejnych klubowiczy.
Tak jak u każdego, wpadł pełen pakiecik czyszczenia (kanały i zawory ssące, kierownice powietrza, klapy kolektora, dysze wtryskiwaczy, przepustnica).

Premo i jego żółta Cupra BWJ:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przemek nawet nie wiedział, że jego seryjna Cupra, nie jest do końca seryjna :) Małe czary mary i silnik odzyskał należyty wigor :twisted:

Kolega Tomek również postanowił mnie odwiedzić więc...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


A tutaj jeszcze tradycyjnie - pamiątkowa fotka jak po wizycie każdego kolegi z forum :)

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: S4 B8
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez redwater » 26 września 2017, 10:27

Ja odpialem odme jakis rok temu, przejechane jakies 10k km i zadnych skutkow ubocznych, z rurki odmy puszczonej w atmosfere o dziwo nie ma ani jednej kropli oleju, a zaraz po odlaczeniu od kolektora cala rurka byla zaolejona, no i auto przesalo "brac" olej gdzie wczesniej musialem miedzy wymianami 15k km dolewac ponad litr. Padla mi natomiast pompa wodna i bede przy okazji wymiany robil czyszczenie dolotu. W zwiazku z tym pytanie jakiej chemii uzyc do plastiku kolektora, czy wogole nie uzywac tam chemii ? A do glowicy moze by uzyc preparatu do czyszczenia szyb w kominku ?
EDIT: Dobra juz wiem ze te preparaty sie nie nadaja, bo sa oparte na wodorotlenku potasu, a ten silnie reaguje z aluminum.
EDIT2: Widze , ze te preparaty polecane to sa wlasnie na bazie wodorotlenkow sodu lub potasu. :shock:
Zobacz Profil
redwater
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 stycznia 2017, 14:19
Auto: audi
Silnik: AJQ 1.8

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez arons666 » 26 września 2017, 18:24

redwater napisał(a):... odpialem odme ... no i auto przesalo "brac" olej gdzie wczesniej musialem miedzy wymianami 15k km dolewac ponad litr.


to pozbycie się odmy może wpłynąć na branie oleju ? Mogę prosić ekspertów o jakąś opinie ? A czy zastosowanie "PCV delete kit" też wpłynie na zmniejszenie brania oleju ?
Zobacz Profil
arons666
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25 czerwca 2016, 08:58
Region: dolnośląskie
Auto: Leon
Silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez redwater » 26 września 2017, 19:03

Nagar na dolocie bierze sie wlasnie z oleju z odmy. A skoro w kolektorze ssacym po odjeciu gazu mamy duze podcisnienie, to moja teoria jest taka, ze wrecz zasysalo tam ta mgle olejowa na chama. Taraz silnik oddycha bez zadnych nadcisnien i podcisnien , wiec nie wyciaga juz tej mgly olejowej jak przedtem. Znikniecie brania oleju napewno nie pojawilo sie przypadkiem z odpieciem odmy. Inna sprawa, ze u mnie juz siedzi silnik z poprawionymi tlokami i tamtedy nie ucieka olej, a jak ktos ma ta wade, to wtedy zadne odpinanie odmy nie pomoze, ale widze , ze masz silnik 2,0 i ten problem Cie nie dotyczy..
Zobacz Profil
redwater
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 stycznia 2017, 14:19
Auto: audi
Silnik: AJQ 1.8

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez winner4 » 27 września 2017, 18:16

W 2.0TFSI EA113 nie ma problemu wadliwych pierścieni olejowych (zgarniających) dlatego przyjęło się, że ich problem zwiększonego poboru oleju nie dotyczy, aczkolwiek z doświadczenia wiem, że wszystko zależy od stylu jazdy i tego w jakich warunkach auto jest użytkowane. Na pewno więcej oleju będzie brało w warunkach miejskich, gdzie jazda nie jest płynna, częste ruszanie, hamowanie, włączanie i wyłączanie silnika wpłynie na pobór oleju. Auta, które jeżdżą na trasie spalą tego oleju o wiele mniej. Ogólnie PCV Delete wpłynie pozytywnie na pobór oleju, bo tak jak kolega wyżej wspomniał, nie będzie zasysać oparów olejowych bezpośrednio do kolektora, a co za tym idzie, nie będzie tego spalać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: S4 B8
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez redwater » 30 września 2017, 21:57

Panowie u mnie jest tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjecia od lewej strony do prawej, im blizej prawej czyli wlotu odmy tym robi sie tłuściej i paskudniej. Czyli potwierdzenie na to, ze syf olejowy idzie z odmy, przepustnica czysciutka suchutka.
Dodatkowo pociekla mi pompa wodna i co sie okazalo ? Ano zobaczcie:

Obrazek

Obrazek

Masakra, nowa taka z obudową najtaniej znalazlem za 710 pln. Co ciewkawe czesc mechaniczna z wirnikiem super stan. Coraz bardziej nie lubię tego silnika, Stary poczciwy 1,8t jednak mniej niezawodny.

-- 29 września 2017, 20:58 --

Na dziś poszly do czyszczenia blaszki z kolektora:

Obrazek

-- 30 września 2017, 15:28 --

Foto z czesci zrobionych robót. (strasznie powoli sie ten syf rozpuszcza)

Obrazek

-- 30 września 2017, 18:17 --

Obrazek

-- 30 września 2017, 21:57 --

Wszysto wyczyszczone, przygotowane do poskładania, w oczekiwaniu na pompe wodną za tylko 720 pln. :mrgreen:
Zobacz Profil
redwater
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 stycznia 2017, 14:19
Auto: audi
Silnik: AJQ 1.8

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez kaCuCh » 2 października 2017, 10:53

W ASO pompa z wymianą bez upustów 1800PLN... do tego jest plastikowa. Mi na szczęście udało się załapać na gest dobrej woli, więc było taniej. I tak nowa po tygodniu pękła i wymieniali ją po raz drugi ;)
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Jest Altea XL 5P 1.8 TSI@197 DSG7 MY2011
Jest Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 623
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez SzakaL » 11 października 2017, 20:24

też tam byłem chyba rekordzistą 278500km, Pozdrawiam, ale spalanie coś nie spadło :wink:
Obrazek
CHCESZ MIEĆ DOBRZE ZRÓB TO SAM!!!!!!!!!!!!!!!
Golf MK II (100PS); Audi 80 B4 (140PS); Audi A4(B5) (110PS)
LEON ARL190PS------> było
Octavia Vrs 263PS---> jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SzakaL
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 2 lipca 2013, 16:14
Auto: Octavia RS
Silnik: BWA 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez HAKSIU » 30 listopada 2017, 10:16

TeddyBB napisał(a):MOPAR 04318001AD - do kupienia w Voyager Club Poznań
kolega od 1.8 tsi poleca http://www.wesco.pl/pl/produkty/kosmety ... a-silnikow
Nie używałem, ale po filmikach na YT widzę że robotę może robić TUNAP 926 (do kupienia na allegro)

Słyszałem że ludzie używają też nafty czy płynu hamulcowego.

Chemia to jedna rzecz, ale bez szczoty na wkrętarce się nie obejdzie. Widziałeś film jaki mirek_p11 wrzucił?



Film Mirka_p11 (mojej produkcji) to jego była Octavia, a aktualnie Moja :) Robotę robiłem przy 160k km, a Mirek robił przy 116k km...jak widać po niecałych 50k km syf nazbierał się ładny.....z tą chemią nie ma co wymyślać, ja użyłem preparatu do czyszczenia silników K2 i efekt widać...grunt to wkrętarka ze szczotkami i pedzlami do zgarniania nagaru i koniecznie jakiś ssak żeby sprawnie to wyciągać w kolejnych etapach czyszczenia :) chemia to kilkanaście zł, uszczelka kolektora 90zł, zestawy naprawczę na wtryskiwacze ok 200 komplet na 4szt i obowiązkowi OCT po robocie, u mnie od wymiany do wymiany oleju (10k) zlewam ok 100ml oleju z OCT....który trafił by w kolektor...więc progres jest :)
Był Golf III 1.9 TD
Była Fabia I 1.2 HTP
Był Leon 1.9 ASV

Jest Octavia IIFL 1.8 TSI


Obrazek
Zobacz Profil
HAKSIU
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23 listopada 2016, 22:01
Lokalizacja: TriCIty
Auto: Szkodnik
Silnik: CDAA 1.8

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez primanus » 20 grudnia 2017, 23:29

Ja też sobie poradziłem.
Moje rozwiązanie:
System otwarty: dwa węże i 2 zaślepki.
Trochę "sheake-a" w kolorze capuccino wypływało z tych węży na dolną osłonę silnika i mnie to wkurzało (bo zaczęłoby w końcu kapać z tej osłony na kostkę przed domem), więc zapodałem: 2 x buteleczka plastikowa po małym Tymbarku (2 x 2,49 pln) :-D - zamiast tych OCT zza oceanu za kilkaset $ :-P
Zobacz Profil
primanus
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 grudnia 2017, 15:34
Auto: Seat
Silnik: CDAA 1.8

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Robertos23 » 15 stycznia 2018, 13:36

Witam kolegów
Chciałem spytać czy warto kupować ten zawór pcv (odmy) nowy, aby podmienić stary, poprawi to coś w ogóle, czy wystaczy przeczyścić go trochę. Ogólnie z silnikiem nie mam problemów, jazda głównie po mieście i oliwy coś tam łyka trochę oraz wykazuje minimalne szarpanie na wolnych obrotach. Przy okazji chciałem wymienić zawór dv na turbinie i słynny popychacz pompy paliwa. Co warto zrobić w tym silniku. Czyszczenie dolotu na wiosnę zostawiam. Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Robertos23
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lipca 2016, 17:46
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez winner4 » 16 stycznia 2018, 21:04

Napisz do mnie na PW to wszystko Ci ładnie objaśnię.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: S4 B8
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Robertos23 » 21 stycznia 2018, 18:03

Zmieniłem wczoraj popychacz pompy i zawór dv na nowy z rewizją "D", zamiast zaworu z rewizją "C" zresztą w dobrym stanie, zawór szukałem koło turbiny, a znalazł się koło dolotu :D Po wymianie nie widzę, żadnej różnicy, a może nawet jest gorzej z przyśpieszaniem, przeczyściłem świece przy okazji.
Może trzeba trochę pojeździć :co:
Zastanawiam się, bo jest możliwość zwrócić ten zawór do sklepu
Zobacz Profil
Robertos23
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lipca 2016, 17:46
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez winner4 » 22 stycznia 2018, 10:23

Gorzej na pewno nie będzie. Przy turbosprężarce jest DV w przypadku K03, w K04 masz relokację pod kolektorem dolotowym.

Świec się nie czyści tylko wymienia, na odpowiednie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 437
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: S4 B8
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Robertos23 » 10 kwietnia 2018, 13:07

Zainstalowałem ten zestaw do zaślepiania odmy (delete kit pcv) jakieś 3 miesiące temu i odczuwam od czasu do czasu smród oleju w aucie, raz mocniej raz słabiej. Ktoś tu wcześniej pisał o tym, ale nie było odezwu jak się sytuacja zakończyła. Z czego może się brać ten smród.

Przymierzam się do czyszczenia kolektora ssącego w najbliższym czasie. Co warto kupić przy okazji czyszczenia (uszczelki nowe, opaski). Podzielcie sie spostreżeniami, oczywiście najbardziej liczę na dobre słowo kolegi Winner ;)
Zobacz Profil
Robertos23
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lipca 2016, 17:46
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez luki530 » 15 czerwca 2018, 10:33

Witajcie, powoli zbieram się do czyszczenia dolotu, myślę że naparu będzie sporo bo oleju w dolocie nie brakuje. Co najlepiej polecacie zrobić aby pozbyć się oleju z dolotu raz na zawsze?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
luki530
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 16 lutego 2017, 22:20
Auto: Insignia
Silnik: inny

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez wojtassdl » 2 lipca 2018, 21:30

Witam,

Panowie odgrzebię temat bo chciałem się dowiedzieć czy ktoś z Was czyścił dolot gdzieś w okolicach Warszawy i mógłby polecić jakiś warsztat? Niestety nie mam możliwości zrobienia tego we własnym zakresie.
Zobacz Profil
wojtassdl
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2 lipca 2018, 19:09
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1P
Silnik: CAX 1.4

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Sebool2006 » 3 lipca 2018, 03:33

Jesli chodzi o okolice Warszawy to moge polecic Ci Grześka z greenwoodgarage
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
jest czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5363
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Brony777 » 3 lipca 2018, 08:13

Też mogę polecić Grześka fachowa robota
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez wojtassdl » 3 lipca 2018, 11:14

Brony777 napisał(a):Też mogę polecić Grześka fachowa robota

Sebool2006 napisał(a):Jesli chodzi o okolice Warszawy to moge polecic Ci Grześka z greenwoodgarage


Dzięki za namiar i szybką odpowiedź.
Wiecie może jak to wygląda czasowo i kosztowo? Pacjent to 1.4 tsi i 144kkm na budziku.

Edit
Dostałem info prosto z warsztatu, silnik 4cyl 500zl i czas 1-2 dni.
Zobacz Profil
wojtassdl
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2 lipca 2018, 19:09
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1P
Silnik: CAX 1.4

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Sebool2006 » 3 lipca 2018, 17:55

Jak czasowo nie powiem bo jak wyjeżdżałem na majówkę to grzeskowi zostawiłem fure
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
jest czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5363
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Brony777 » 4 lipca 2018, 10:43

Z moją V8 walczył 2-3 dni jeżeli dobrze pamiętam pamiętam że jestem zadowolony :)
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez krz_p » 13 lipca 2018, 07:13

może ktoś podpowiedzieć jakie uszczelki itp trzeba przy czyszczeniu wymienić? szykuję się do czyszczenia dolotu i chciałbym sobie wszystko na spokojnie przygotować
Golf V GTI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krz_p
Sport
Sport
 
Posty: 430
Dołączył(a): 22 marca 2006, 16:45
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf V GTI

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Robertos23 » 14 lipca 2018, 16:55

Ja wymieniałem tylko uszczelkę kolektora ssącego. Warto poszukać kogoś z myjką ultradźwiękową, bo moje wtryski po wyjęciu były zawalone nagarem, mycie benzyną itp środkami nic nie dawało.
Zobacz Profil
Robertos23
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lipca 2016, 17:46
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez hubi2000 » 25 lipca 2018, 13:49

Panowie czy będzie widać przy pomocy kamery endoskopowej czy jest nalot na dolocie bez rozbierania ?

Obrazek
Zobacz Profil
hubi2000
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 24 września 2006, 19:11
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez mroziak » 25 lipca 2018, 14:13

Jest ktoś godny polecenia po lewej stronie Warszawy?
Zobacz Profil
mroziak
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 września 2017, 20:51
Auto: Leon
Silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez Sebool2006 » 25 lipca 2018, 19:42

mroziak napisał(a):Jest ktoś godny polecenia po lewej stronie Warszawy?


Czytaj wyżej
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
jest czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5363
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez wojtassdl » 26 lipca 2018, 11:19

hubi2000 napisał(a):Panowie czy będzie widać przy pomocy kamery endoskopowej czy jest nalot na dolocie bez rozbierania ?

Podbijam bo też jestem ciekawy.
Zobacz Profil
wojtassdl
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2 lipca 2018, 19:09
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1P
Silnik: CAX 1.4

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez TeddyBB » 26 lipca 2018, 14:24

Mam 2 endoskopy, w tym 1 dokładnie taki jak na zdjęciu wyżej (kompatybilny z Androidem) z portalu aukcyjnego. Wsadzane przez dziurę po czujniku temperatury (ten pierwszy endoskop jest większy i nie mieści się tam). Lipnie to widać, nie zrobiłem niestety zdjęcia. Po dłuższym gmeraniu zobaczyłem że na "słupku" zaworu znowu zebrał się syf (jak nawijanie waty cukrowej) ale samego gniazda nie udało mi się zaobserwować. W dodatku nie wiem nawet który to był kanał dolotowy. Może jakby od strony przepustnicy wsadzać to by się lepiej tą kamerką "sterowało". Majątku ta kamerka nie kosztowała, spróbujcie sami, taką kamerkę warto mieć tak czy inaczej.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 398
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez wojtassdl » 26 lipca 2018, 20:30

A możesz zaznaczyć na schemacie z Etki którędy próbowałeś się dostać tym endoskopem?
Zobacz Profil
wojtassdl
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2 lipca 2018, 19:09
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1P
Silnik: CAX 1.4

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość