Witam serdecznie,
mam Seat Leon II (1P) z 2006 roku, kod silnika: BSE, benzyna 1.6 102 KM, założona instalacja LPG kilka miesięcy temu.
Na początku nie chciałbym nic sugerować, ale samochód ostatnio przez 2 dni stał na parkingu, cały czas padał deszcz i wilgotność była ponad 90%. W 3 dzień po przejechaniu około 10 km po zaparkowaniu i ponownym uruchomieniu zaświeciła się kontrolka ESP (świecenie ciągłe) następnie po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się na stacji zatankować LPG, po uruchomieniu dodatkowo zaświecił się także Check Engine.
Test na zwykłym czytniku program VAGEraseDTCAll pokazał kody błędów:
01314 - Engine control module (ECM) (1K0907379P)
16719 - Crankshaft Position Sensor (06A906033F)
W programie Piston pokazał tylko P0335.
Mechanicznie nie czuje żadnej różnicy, moc ta sama, spalanie bez zmian, żadnych niepokojących dźwięków, czy objawów. Auto odpala bez problemu.
Samochodem jeździłem jeszcze dwa dni, w tym była myjnia ręczna. Musiałem także na chwilę odłączyć akumulator. Po podłączeniu akumulatora i zaparkowaniu samochodu, po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i otwarciu drzwi od strony kierowcy - tak jakby samochód cały czas próbował się zamknąć lub otwierać (migały kierunkowskazy, charakterystyczny dźwięk centralki), po czym otwierają się szyby kierowcy i pasażera (w tyle są szyby na korbkę), raz do samego końca, raz na inną odległość.
Z przycisku kluczyka można otwierać i zamykać bez problemu, tak samo jak włożę kluczyk do zamka, także otwiera i zamyka wszystkie drzwi.
Dawniej pamiętam, że po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki w samochodzie zawsze odryglowywały się drzwi, teraz cisza.
Kontrola na czytniku pokazała dodatkowo błędy:
01038 - Central locking overheating protection
01030 - Central locking key button
Z dodatkowych informacji około 2 miesiące temu wymieniany był zamek do drzwi, lewy przedni od strony kierowcy, ponieważ przy otwieraniu z centralki było słychać niepokojące buczenie.
Sprawdziłem na szybko wszystkie bezpieczniki, wszystkie w porządku, napięcie akumulatora w stanie spoczynku 12,27 V.
Przeszukałem wiele postów na forum, także z innych samochodów z grupy VAG, jednakże trudno określić sposób dalszego postępowania. Jakieś sugestie, aby niepotrzebnie nie wydać mnóstwo pieniędzy na przykład na wymianę czujnika wału korbowego, wiele osób wymieniało ten czujnik (z uwagi na kod błędu), a problem pozostał, bądź zna ktoś specjalistę w Krakowie, który podjąłby się tego tematu?

