Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Bialy446 » 18 kwietnia 2019, 11:23

Witam. Od pół roku jestem posiadaczem Seata Leona 1.8tsi 160km z 2009roku. Samochód jest po kapitalnym remoncie silnika. Niestety po 12 tysiącach kilometrów pojawił się problem. Problem polega na tym że samochód na zimnym silniku chodzi idealnie nie ma problemów z odpaleniem ogólnie wszystko jest ok. Problem pojawia się kiedy silnik jest ciepły i między tysiącem a dwoma tysiącami obrotów zapalają się 2 kontrolki check engine i ikonka epc. Samochód nie traci na mocy. Podłączyłem go pod komputer pokazuje błędy położenia wałka rozrządu, błąd czujnika wałka, błąd ciśnienia oleju. Jeśli ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać bardzo bym prosił o pomoc
Zobacz Profil
Bialy446
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 kwietnia 2019, 15:49
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CGGB 1.4

Reklama

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

Postprzez bolek80 » 18 kwietnia 2019, 12:11

Ktoś zjeb... remont.Daleś sobie wcisnąć kita
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

Postprzez Bialy446 » 18 kwietnia 2019, 13:06

A można dokładniej.
Zobacz Profil
Bialy446
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 kwietnia 2019, 15:49
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CGGB 1.4

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

Postprzez bolek80 » 18 kwietnia 2019, 14:25

Sam robiłeś remont?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

Postprzez Bialy446 » 18 kwietnia 2019, 14:38

No nie. Ale dlaczego myślisz że ktoś Ch..nie zrobił. Może wiesz co jest przyczyną.
Zobacz Profil
Bialy446
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 kwietnia 2019, 15:49
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CGGB 1.4

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

Postprzez miroA3 » 18 kwietnia 2019, 14:42

podaj dokladne numery bledow z VCDS
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

Postprzez bolek80 » 18 kwietnia 2019, 14:42

Nasypało błędami w tym ciśnienie oleju.
Jeśli masz możliwość to zapytaj kogoś od którego kupiłeś auto jaki i gdzie to był remont. Może jest jakaś gwarancja.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

Postprzez Bialy446 » 20 kwietnia 2019, 17:11

Błędy to G40, 005707,000833

-- 18 kwietnia 2019, 17:24 --

Myślę że powinna być gwarancja skoro mam na to wszystko fakturę tylko problem wygląda tak że mechanik twierdzi że z wałkiem rozrządu, rozrządem i innymi elementami które były wymieniane jest wszystko ok.

-- 19 kwietnia 2019, 22:19 --

Hmm i co teraz zrobic z tą sytuacją

-- 20 kwietnia 2019, 18:11 --

Nikt nie ma żadnych pomysłów co może być przyczyną??
Zobacz Profil
Bialy446
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 kwietnia 2019, 15:49
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CGGB 1.4

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Tracer2 » 20 kwietnia 2019, 19:47

Może udaj sie do wyspecjalizowanego rzeczoznawcy ? bo tu to tyko szklanej kuli brakuje.....
Z opinią na piśmie można zacząć negocjacje lub udać sie do adwokata ......ect.
:?
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Bialy446 » 27 kwietnia 2019, 07:31

Witam ponownie wracam do tematu. Sytuacja wygląda tak że problem dalej jest. Okazało się że na niskich obrotach jest zamale ciśnienie oleju. I teraz pytanie czy może być pompa oleju do wymiany czy są jeszcze jakieś przyczyny przez które tak się dzieje.
Zobacz Profil
Bialy446
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 kwietnia 2019, 15:49
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CGGB 1.4

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez marcin7x5 » 27 kwietnia 2019, 10:08

Niskie ciśnienie oleju (zmierzone manometrem) to przeważnie kłopoty z dołem silnika czyli wszystko to co po drodze do pompy oleju. Może być to pompa a mogą być to i panewki lub sam wał korbowy. Filtr oleju też może do tego się przyczynić jak się rozleci...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3896
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Kanisz » 28 kwietnia 2019, 08:40

Bialy446 napisał(a):Witam. Od pół roku jestem posiadaczem Seata Leona 1.8tsi 160km z 2009roku. Samochód jest po kapitalnym remoncie silnika. Niestety po 12 tysiącach kilometrów pojawił się problem. Problem polega na tym że samochód na zimnym silniku chodzi idealnie nie ma problemów z odpaleniem ogólnie wszystko jest ok. Problem pojawia się kiedy silnik jest ciepły i między tysiącem a dwoma tysiącami obrotów zapalają się 2 kontrolki check engine i ikonka epc. Samochód nie traci na mocy. Podłączyłem go pod komputer pokazuje błędy położenia wałka rozrządu, błąd czujnika wałka, błąd ciśnienia oleju. Jeśli ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać bardzo bym prosił o pomoc


Tak G40 może to być problem przestawionego rozrządu, lub uszkodzonego koła zebatego na wałku, albo uszkodzony obwód zasilania czujnika lub samego czujnika.
... Może tybyć fuszera, a mogło Ci przeskoczyć na rozrządzie o ząbek np jak chciałeś odpalić zimą przy dużym mrozie, lub kiedy chciałeś wyrwać z pod świateł itd. Takie rzeczy się zdarzają a te problemy sa tego dowodem.

Masz podane, co musisz sprawdzić inajlepiej zacząć od sprawdzenia czujników oraz kabli, ktore je zasilają zanim weźmiesz się za pompę czy rozrząd.

Na początek miernik w dłoń znajdujesz czujnik Halla G40 pewnie masz 3pinowy, i w autach eurppejskich tj np VAG zew piny to zasilanie a środkowy to impuls/sygnał.

G40 sprawdzasz czy na zew pinach wtyczki jest zasilanie między 4V-6V, z reguły jest coś ok 5V.
- wtedy wiesz, że zasilanie ok lub nie i masz odp, naturalnie sprawdzasz na przekreconym kluczyku ale nie odpalonym

od razu możesz zmierzyć rezystancję miedzy pinami czujnika

jeżeli zasilanie ok to podłaczasz kostkę do czujnika bierzesz 3szpilki od tyłu wkuwasz się w kostkę, odpalasz silnik i najlepiej byłoby sprawdzić diodą albo oscyloskopem ale miernikiem też pokaże, czyli jedną sondę na zew pin tj Masę (mierzac napięcie na kostce dostałeś info ktory pin to masa) , drugą na środkowy i napiecie ma oscylować czyli ma się zmieniać, możesz też sprawdzić jak to jest z drugim pinem zew
- jeżeli się zmienia od ok 0 do 5V czy nawet 6V to można uznać czujnik za zdrowy, ale jak masz skąd to można podmienić czujnik i sprawdzić czy błąd wraca po skasowaniu

jezeli czujnik zdrowy, kable tez to wina może być w kole zebatym pod czujnikiem G40 które odpowiedzialne jest za generowanie impulsów przez obracanie się frezami prostopadle do czujnika, mogło się już wyrobić lub zniekształcić

jeżeli jest proste i prawidłowo się obraca względem czujnika To wtedy wetdyk że rozrząd jest do poprawy, pewnie przeskoczył pasek o ząbek i brak synchronizacji z czujnika Halla G40 tj czujnoka położenia wałka rozrządu z czujnikiem położenia wału, ktory jest zamontowany w okolicy koła zamachowego. Trzeba poprawić ustawienia rozrządu.

TERAZ BŁEDY OLEJU
może to być pompa, czujniki ciśnień oleju lub obstawiam, że to zawór regulacji ciśnienia oleju w Audi lubił się psuć.

Problem może być w czujnikach niskiego i wysokiego ciśnienia oleju i tak samo jak wyżej sprawdzić wtyki, zasilanie i rezystancję na czujnikach

Albo w pierwszej kolejności zająłbym się tym bo obstawiam, że problem leży w zaworze regulacji ciśnienia oleju (w Audi to -N428-)
Tu masz manual jak to wymienić w Audi podobnie jest w Seat

https://drive.google.com/file/d/0B1wQsc ... JPYzA/view

Jak to nie pomoże to dopiero obstawiałbym pompę.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Bialy446 » 30 kwietnia 2019, 17:39

A jeśli okazało się że czujniki są ok ciśnienie oleju jest ok,a na niskich obrotach wałek rozrządu nie przestawia się pod takim katem jak ma dopiero od 2 tys obrotów parametry są prawidłowe.
Zobacz Profil
Bialy446
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 kwietnia 2019, 15:49
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CGGB 1.4

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Kanisz » 30 kwietnia 2019, 18:03

Bialy446 napisał(a):A jeśli okazało się że czujniki są ok ciśnienie oleju jest ok,a na niskich obrotach wałek rozrządu nie przestawia się pod takim katem jak ma dopiero od 2 tys obrotów parametry są prawidłowe.

Co to znaczy, że wałek nie przestawia się pod katem?
Jak sprawdziłeś? Sprawdzaleś koło na wałku za czujnikiem Halla, czy jak?
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Bialy446 » 30 kwietnia 2019, 18:54

Pod komputerem sprawdzane było położenie walka rozrządu i tam była pokazana ta różnica tych parametrow

-- 30 kwietnia 2019, 19:54 --

Tak naprawdę to jestem dosyć zielony w te sprawy więc ciężko mi dokładnie opisać co i jak tymbardziej że moja przygoda z tym silnikiem dopiero się zaczęła.
Zobacz Profil
Bialy446
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 kwietnia 2019, 15:49
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CGGB 1.4

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Kanisz » 30 kwietnia 2019, 19:51

Czy dalej wyświetla błąd czujnika G40?
Jeżeli uważasz, że G40 jest OK to może być koło zebate. Jak wyżej pisałen zobacz czy koło nie ósemkuje na biegu jałowym, jak dodasz gazu i zwiekszysz prędkość obrotową to wraz z predkoscią rośnie bezwładność koła sygnałowego eliminując niektóre drgania stąd może gasnać kontrolka check przy większych obrotach.
Czasami sam czujnik może być sprawny, ale doszło do mechanicznego uszkodzenia koła sygnałowego/zebatego. Przyczyną uszkodzenia G40 bywa także skorodowanie wtyczki i zaśniedzenie styków elektrycznych.
- trzeba sprawdzić

-- 30 kwietnia 2019, 20:25 --

Jak koło sygnałowe jest skorodowane to trzeba odczyścić, ponieważ musi dobrze przenosić pole magnetyczne na czujnik.
Jeżeli koło jest krzywe to do wymiany ale na nowe.
Wcześniej sprawdziłbym napiecia i rezystancje na wtyczce oraz czujniku G40 skoro zgłasza błąd czujnika, bo chyba tego nie zrobiłeś.
... Ale jak sie nie czujesz że to zrobisz, to może podjedź do mechanika niech sprawdzi i Ci potwierdzi co jego zdaniem jest do zrobienia oraz ile to kosztuje bo to raczej symboliczne kwoty plus koszt części, wiec nie ma to tamto..., no chyba, że chcesz się nauczyć i weźmiesz spróbujesz sam naprawić, z tym, że ja nie nauczę Cię tego przez pisanie postów, mogę tylko cos podpowiedzieć zasugerować i jeżeli to wystarczy to Ok i do dzieła :)
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Bialy446 » 30 kwietnia 2019, 20:59

Na tą chwilę oddałem auto do mechanika który robił mi kapitalny remont tego silnika. Z tego co wiem sprawdzał elektryke.

-- 30 kwietnia 2019, 21:56 --

Dodam jeszcze że przy obrotach 1000 do 2000 auto wydawało taki dziwny dźwięk jakby jakieś zebatki przeskakiwaly i wtedy zapalal się check engine i epc. Przy wyższych obrotach kontrolki nie gasly dopiero po zapaleniu kilku razy auto gasly obie lecz tylko na chwilę i wszystko działo się tylko na ciepłym silniku.
Zobacz Profil
Bialy446
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 kwietnia 2019, 15:49
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CGGB 1.4

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Kanisz » 1 maja 2019, 00:48

Jak wrócisz od mechanika pochwal się co było usterką.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Bialy446 » 12 czerwca 2019, 18:18

Witam to znowu ja. Problem rozwiązany. Problem tkwił w zdeformowanej głowicy i przytartych walkach rozrządu. Mechanik nie wyjaśnił co mogło być główna przyczyną że tak się stało.
Zobacz Profil
Bialy446
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 kwietnia 2019, 15:49
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CGGB 1.4

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Kanisz » 15 czerwca 2019, 22:41

Ważne, że jeździ :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez konrad7090 » 16 czerwca 2019, 20:32

Jesli robiles kapitalke walki mogly sie przytrzec od zlego ustawienia rozrzadu lub wtryskow.. za wczesny lub pozny kąt wtryskow mogl walic po krzywkach co odbilo sie na walkach.. glowica mogla sie zdeformowac od temperatury panujacej podczas pracy silnika na zbyt duzych wartosciach. (spalania paliwa ktorego bylo za duzo i egt wynosilo nie wiem ile ale sporo) skoro nie dzialo sie to od poczatku remontu tylko po czasie znaczy to ze remont zje*any. pozdroo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
konrad7090
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 grudnia 2014, 22:29
Auto: Seat Leon Top Sport
Silnik: ARL 1.9

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

Postprzez Sathia » 1 września 2025, 09:22

Jeżeli koło jest krzywe to do wymiany ale na nowe.
Firma Skysmotor sprzedaje przez Internet następujące produkty: silniki serwo, przekładnie planetarne, silniki wrzecionowe i silniki krokowe. W razie potrzeby można je nabyć przez Internet.
Zobacz Profil
Sathia
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1 września 2025, 08:53
Region: śląskie
Auto: BMW
Silnik: DKZA 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość