domin3d napisał(a):VW i Skoda mają inne oznaczenia silników, zresztą pisano o tym na forum przy okazji dyskusji o 1.4 TSI. Poszukaj dobrze a znajdziesz spis wszystkich wadliwych serii.
nie jest to prawdą
czy to octavia czy a3 8p czy też leon silniki są te same
w przypadku 1.8 montowany wcześniej był BZB ( TFSI ) , potem CDAA ( TSI )
choć na niektóre rynki BZB wkładany był nawet w polifcie, aż do roku modelowego 2011, czyli 05/2010
domin3d napisał(a):Co innego silniki wyprodukowane po bodajże 2010 r. One są już bez tej wady.
nie jest to prawdą
w silnikach CDAA występuje ten sam problem co w bliźniaczym, większym 2.0TSI CCZ
jest to napinacz łańcucha, też był/jest modyfikowany
po zakupie czy to 1.8 czy 2.0 trzeba go wymienić na najnowszy dostępny, a koszt to ok 150zł w ASO ( za napinacz )
chyba że kupimy auto zaniedbane, ze znacznym przebiegiem, wtedy może dojść potrzeba wymiany łańcuchów itd.
w seacie problemy są mniej poruszane, bo mnie jest tych jednostek, w ogóle aut jest nieporównywalnie mniej niz octavii czy golfa GTI ( z silnikami CCZ )
niektóre egzemplarze niezależnie od przebiegu potrafią brać olej, nie jest to tak dramatyczne jak w przypadku 1.8/2.0TFSI ułożonych wzdłużnie, ale jednak...