Różnica między silnikiem 2,0 TFSI w wersjach 200 a 240

Napisane:
20 stycznia 2008, 23:12
przez biloowa
Tak jak napisałem w temacie, jaka jest róznica w silniku i osprzecie miedzy leonem II FR 2,0 TFSI 200 konnym a silnikiem w Leonie 2 Cupra 2,0 TFSI 240 konnym. Wiem ,że turbiny są inne i nic wiecej nie wiem. Jeżeli ktos posiada takie info to prosze o napisanie na forum.
Re: Różnica między silnikiem 2,0 TFSI w wersjach 200 a 240

Napisane:
21 stycznia 2008, 08:51
przez krz_p
z tego co wiem, jedyne różnice to turbo i oprogramowanie nie jestem pewien jak jest z IC
poszukaj na
www.golf5gti.com to b. duże forum, powinieneś wszystko znaleźć
Re: Różnica między silnikiem 2,0 TFSI w wersjach 200 a 240

Napisane:
21 stycznia 2008, 10:48
przez Grześ
silniki sa jeszcze dosc nowe wiec malo jest na ich temat info , dobra opcja bedzie etos i sprawdzanie po numerach czesci , roznica powinna byc takze we wtryskiwaczach ktore podobno sa bardzo drogie bo mamy doczynienia z bezposrednim wtryskiem
Re: Różnica między silnikiem 2,0 TFSI w wersjach 200 a 240

Napisane:
22 stycznia 2008, 22:23
przez adam_red
WITAM. PODAJĘ INFORMACJĘ ZA CENTRUM PRASOWYM SEAT POLSKA. ZGODNIE Z TYM CO JEST TUTAJ NAPISANE MODYFIKACJI JEST SPORO, NIE WIEM JEDNAK JAK TO WYGLĄDA W PRAKTYCE. POZDRAWIAM
"Dzięki specjalnym zabiegom konstruktorów silnik montowany w Leonie CUPRA jest jedynym silnikiem 2.0 TFSI w Grupie Volkswagena rozwijającym moc 240 KM. Starając się poprawić osiągi jednostki do tak imponujących wartości Centrum Techniczne SEAT skupiło się na dwóch technologiach: bezpośrednim wtrysku paliwa i turbodoładowaniu. W nowej turbosprężarce zastosowano większą turbinę wytwarzającą wyższe ciśnienie doładowania, które wynosi 0,8 bara.
Chłodnica powietrza doładowanego pozwala znacznie obniżyć temperaturę sprężonego powietrza, a tym samym masę powietrza potrzebnego w procesie spalania paliwa.
W nowym silniku TFSI zastosowano bardziej wytrzymałe czopy tłokowe i wzmocnione korbowody z nowymi łożyskami, mogące przenieść większe siły na wał korbowy. Wzmocniono także blok silnika, a głowicę wykonano z nowego odpornego na wysoką temperaturę stopu.
Zmodyfikowano ustawienia wałka sterującego zaworami wydechowymi uwzględniając wzrost mocy silnika. Paliwo podawane jest bezpośrednio do komory spalania przez wysokociśnieniowe dysze o większym przekroju.
W wyniku tych zabiegów 240 KM pozwala Leonowi Cupra rozwinąć prędkość maksymalną 244) km/h i przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy. Pierwsze 1.000 metrów ze startu zatrzymanego samochód pokonuje już po 26,4 sekundy. Znakomita jest także elastyczność: Leon CUPRA przyspiesza z 80 do 120 km/h w 6,4 sekundy na V biegu i w 8,2 sekundy na VI.
Pełnię możliwości jednostki napędowej Leona CUPRA pozwala wykorzystać sześciobiegowa przekładnia manualna, w której skoki dźwigni i przełożenia zostały specjalnie dobrane do charakterystyki silnika. Ze względu na większą wartość momentu obrotowego w silniku CUPRA powiększono także rozmiary trybów przekładni. Zważywszy moc i osiągi Leona CUPRA, wizyta na stacji benzynowej nie potwierdza obaw co do sporego apetytu samochodu na paliwo. Dzięki zaawansowanej technologii TFSI Leon CUPRA zużywa średnio zaledwie 8,6 litra benzyny na 100 kilometrów – co jest wyjątkowym osiągnięciem jak na sportowy samochód z 240-konnym silnikiem. "
Re: Różnica między silnikiem 2,0 TFSI w wersjach 200 a 240

Napisane:
22 stycznia 2008, 23:34
przez Streat
adam_red, a to chłodnica powietrza to jakaś nowość jest

Daj spokój tu nie ma nic mowy o różnicach między tymi silnikami tu jest radosna marketingowa twórczość

Re: Różnica między silnikiem 2,0 TFSI w wersjach 200 a 240

Napisane:
22 stycznia 2008, 23:52
przez Grześ
to prawda ze jest marketingowa tworczosc ale to jest ciekawe
adam_red napisał(a):W nowym silniku TFSI zastosowano bardziej wytrzymałe czopy tłokowe i wzmocnione korbowody z nowymi łożyskami, mogące przenieść większe siły na wał korbowy
czyli podobne jak w 1.8T 180 na 225
tak naprawde zmainy moze nie duze ale sa , dla laika nie maja znaczenia dla ludzi podnoszacych moc maja znaczenie , wszytsko wyjdzie w praniu czym te silniki sie jeszcze roznia
Re: Różnica między silnikiem 2,0 TFSI w wersjach 200 a 240

Napisane:
23 stycznia 2008, 00:37
przez biloowa
Dzieki chłopaki , czyli wychodzi na to ,że jednak są sporawe róznice, tak samo mi powiedział Patryk z CS ,że TFSI 200 konne róznią sie od tych 230 , 240 i 265 dosc znacznie, ale co nie zmienia fakty ,że z 200 konnego mozna programem i wydechem okolo 260 koni wydumac

.