Strona 1 z 1

ZUŻYTE KOŁO DWUMASOWE

PostNapisane: 13 lipca 2012, 21:35
przez browarr
Witam
Czy ktoś może przerabiał już temat koło dwu masowego w 2.0TFSI. Ja właśnie jestem w trakcie mam pakiet ubezpieczenia excelente które obejmuje uszkodzenie tego koła ale tylko mechaniczne a rzeczoznawca stwierdził ze przy 80tys przebiegu koło się już wyeksploatowało. Zadaje sobie pytanie czy to możliwe ale auto muszę naprawić i chciał bym się dowiedzieć czy przerabiał ktoś temat przejścia z koła dwu masowego na jedno masowe np. zestaw SACHS Performance http://www.sachsperformance.com/Sprzegl ... ::155.html.

Rozważam trzy opcje albo taki zestaw albo seryjny luka(bo to oryginał ) albo sachsa zwykłego tylko mam problem ze znalezieniem nr koła dwu masowego, katalog sachsa pokazuje ze niema do mojego auta koła dwu masowego a trzecia opcja to oddać cały komplet do regeneracji

Prośba o jakąś pomoc w podjęciu decyzji

Re: ZUŻYTE KOŁO DWUMASOWE

PostNapisane: 14 lipca 2012, 08:52
przez ColdMan
Znajomy który pracował w serwisie VW mówił że można założyć jednomas ale nie poleca tego bo to ma swoje skutki uboczne jednym z nich są luzy na wale. lepiej tego nie robić i zamontować komplet LUKa który wychodzi w oryginale
A co do sachsa podaj mi parametry auta : rok , model , silnik , moc i oznakowanie silnika ( ASV , ALR itp ) to Ci znajdę

Re: ZUŻYTE KOŁO DWUMASOWE

PostNapisane: 14 lipca 2012, 09:14
przez Piotrek_tdi
Sachs Performance jest mega zestawem jeżeli planujesz jakieś większe mody w przyszlości - to sprzęglo wtedy ma sens i da rade

Re: ZUŻYTE KOŁO DWUMASOWE

PostNapisane: 14 lipca 2012, 13:13
przez browarr
SEAT LEON 2008r. 2.0 TFSI 241PS 177KW oznaczenia silnika BWJ

Właśnie boje się trochę tego jedno masa bo nie chce zaraz mieć problemu z innymi elementami pod maska i nie wiem czy komfort jazdy się nie obniży. Luk jest ogólnie słabszy niż sachs . Sachs nie produkuje koła dwu masowego do s3 ani cupry. Słyszałem ze było zbyt wiele roszczeń i do mocnych aut polecają tylko jedno masa własnie sachs performance.

-- 14 lipca 2012, 14:13 --

883089 000034 to nr tego kompletu performance.

Re: ZUŻYTE KOŁO DWUMASOWE

PostNapisane: 9 maja 2017, 09:16
przez Sober
Witam! Mam mały problem z Cuprą, też 2008r, silnik BWJ, przebieg 112 000 km. Objawia się to tym, że przy redukcji biegu na wyższych obrotach (np z 4 na 3) na pedale sprzęgła czuć przez moment wibracje. Na wolnym biegu i przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Czasem przy powolnym ruszaniu słychać lekko jakiś mechaniczny dźwięk. Mechanik stwierdził, że to na 100% koło dwumasowe. Oczywiście żeby to ostatecznie zweryfikować trzeba by rozebrać całość... na razie jeżdżę i obserwuje czy się nie pogorszy.

Koszt za sprzęgło z kołem dwumasowym (zamiennik LUK) z robocizną to ok 4000 PLN.

Co byście poradzili? Wkładać tego LUKa, czy może coś innego? Jakie są opcje? Auto używane do normalnej jazdy na codzień.

Z góry dzięki!

Re: ZUŻYTE KOŁO DWUMASOWE

PostNapisane: 9 maja 2017, 10:03
przez bzykofm
LUK jak najbardziej, polecam sprzedawcę WELMOT na allegro, ma w dobrej cenie zestawy LUK i Sachs. Podaj mu VIN to doradzi co najlepiej. Brałem u niego cały komplet. Może będzie miał do Twojego silnika.

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... 14&order=m

Re: ZUŻYTE KOŁO DWUMASOWE

PostNapisane: 26 września 2017, 21:57
przez sleeper
Sober napisał(a):Witam! Mam mały problem z Cuprą, też 2008r, silnik BWJ, przebieg 112 000 km. Objawia się to tym, że przy redukcji biegu na wyższych obrotach (np z 4 na 3) na pedale sprzęgła czuć przez moment wibracje. Na wolnym biegu i przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Czasem przy powolnym ruszaniu słychać lekko jakiś mechaniczny dźwięk. Mechanik stwierdził, że to na 100% koło dwumasowe. Oczywiście żeby to ostatecznie zweryfikować trzeba by rozebrać całość... na razie jeżdżę i obserwuje czy się nie pogorszy.

Koszt za sprzęgło z kołem dwumasowym (zamiennik LUK) z robocizną to ok 4000 PLN.

Co byście poradzili? Wkładać tego LUKa, czy może coś innego? Jakie są opcje? Auto używane do normalnej jazdy na codzień.

Z góry dzięki!

widziałem chyba ze 4 różne koła dwumasowe wyjęte z silników TFSI (po różnych przebiegach) i każde ze nich miało już naprawdę bardzo duże luzy ... Co dziwne założone na aucie nie dają żadnych objawów zużycia. Gdyby któryś z tych dwumasów włożyć do mocniejszego diesla rozpadły by się na aucie po przejechaniu 100 km !!
jeśli u Ciebie podczas jazdy wyczuwasz jakieś drgania i dziwne dźwięki to pewnie w jeszcze gorszym stanie jest ten dwumas i radziłbym wymienić go szybciej niż później, jeśli nie chcesz żeby się rozleciało na aucie. Oczywiście nie dla każdego wyrzucenie paru tysięcy, to takie hop siup, więc musisz zdecydować sam.
Co do kosztów to myślę że w kwocie około 3k pln jesteś w stanie zamknąć się z robocizną (wymiana sprzęgła to koszt około 400 zł, przez neta w sprawdzonym miejscach myślę że można wyszukać komplet za 2600 - 2700). Czy wsadzisz LUKa czy Sachsa to bez różnicy w zasadzie :cfaniak:

-- 26 wrz 2017, o 22:57 --

podbijam temat bo czeka mnie wymiana sprzęgła w moim szaraku
pytanie czy ktoś kiedyś zakładał dwumasa do BWJ (240 KM) od BWA (200 KM)?
sprzęgło, docisk, wysprzęglik w tych silnikach jest dokładnie taki sam ale koło dwumasowe już różni się katalogowo
pytam ze względu na to że do BWA LUK robi cały zestaw (sprzęgło, docisk, wysprzęglik, koło dwumasowe) i wychodzi to lepiej cenowo niż osobne paczki do Cupry. Ktoś coś może powiedzieć na ten temat?