Strona 1 z 1

Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 25 września 2012, 22:35
przez Qrczaq
Dziś po odpaleniu nie mogłem znaleźć 1 biegu, problem też z wbiciem 5, Drążek od zmiany jest za mocno luźny. Moja diagnoza to podłamana linka?? Miał ktoś z tym już doczynienia?? Opis jak wymienić, albo zdemontować?? Może ktoś mi podać numer części z Etki??

Do moderatorów: już jeden kolega miał podobny problem, niestety napisał lakoniczne rozwiązanie i temat został zamknięty, dlatego założyłem nowy temat. Może trzeba to połączyć??

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 26 września 2012, 13:05
przez krz_p
trzeba było delikatniej biegi zmieniać jak wczoraj jeździliśmy
tak to już jest jak chce się nadążyć za szybszymi :mrgreen:

a na serio to może sprzęgło być na wykończeniu

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 26 września 2012, 21:19
przez AdamTower
Ja miałem problem z linką. Zaczynałem najpierw od próby ustawienia regulacji przy wybieraku, ale to nie pomagało, okazało się, że rozwalił się metalowy oplot linki. Niestety, dostać się idzie tylko od spodu auta. Trzeba wyjechać z wydechem i osłonami pod spodem. Za nową linkę płaciłem chyba coś ok 400zł + robocizna.

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 2 października 2012, 08:36
przez Qrczaq
Wczoraj udało się znaleźć przyczynę luźnego lewarka skrzyni biegów. Jak się dowiedziałem, nie jest to pierwszy taki przypadek i należy co jakiś czas sprawdzać luz na shifterze przy akumulatorze bo lubią się odkręcać śruby mocujące linki. A druga sprawa w wielu modelach do roku 2008/2009 zamontowano plastikowy uchwyt przy tym shiferze który lubi się wypiąć z obudowy powodując luz i problemy z wbijaniem biegów. Przy okazji liftingu poprawiono ten element, ja dziś postaram się zamówić tą poprawioną część podobno metalową wtedy też podam numer. Każdy w domu jest w stanie sam to wymienić i wyregulować, wystarczy wyciągnąć akumulator i macie dostęp bardzo dobry.

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciu widać czarny plastikowy element i jego mocowanie. Warto to zmienić na metalowe przy zabawie w wyścigi, gdzie jak wiemy liczy się bezproblemowa zmiana biegów. Dzięki.

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 3 października 2012, 19:24
przez Misiek
qczarq napisał(a):wystarczy wyciągnąć akumulator i macie dostęp bardzo dobry

Ja wymieniając s/s u siebie zdemontowałem obudowę filtra powietrza. Dużo szybciej, mniej roboty a dostęp do s/s i reszty bebechów bardzo dobry :)

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 6 listopada 2012, 07:59
przez lukaszekk125
Podpinam się pod temat. Parę dni temu (na szczęście blisko domu) zablokowało mi skrzynię na pierwszym biegu i na tym biegu musiałem wrócić do domu. W dniu następnym pojechałem do mechanika który powiedział, że mam do wymiany linkę sterująca skrzynią biegów. Moje pytanie brzmi czy są różne rodzaje tych linek? Dzwoniłem do serwisu seata i koleś mi powiedział że różnią się długością. Jeżdżę seatem leonem 1P 2005r. 2.0 140km. Znalazłem parę ofert na allegro ale nie wiem czy będzie pasować.
http://allegro.pl/mechanizm-zmiany-bieg ... 72077.html
http://allegro.pl/wybierak-linki-zmiany ... 96396.html
http://allegro.pl/linki-drazek-zmiany-b ... 42073.html

Kupować używaną czy lepiej dopłacić i kupić nową?
Pomoże ktoś?

-- 6 listopada 2012, 08:59 --

nikt nie pomoże ?

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 13 maja 2013, 20:02
przez LINMOT
Polecam dorabiać linki zmiany biegów w Linmot
http://www.linmot.pl/naprawa-linek

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 20:36
przez irvin
Witam.
Mam pytanie: czy problem z wyregulowaniem linek może być spowodowany przez uszkodzone poduszek skrzyni biegów/silnika?
Ostatnio jak miałem auto na postoju na pierwszym biegu, przy próbie wrzucenia na luz coś się poprzestawiało tak, że przy położeniu lewarka w miejscu biegu 4. na skrzyni był bieg neutralny, przy położeniu lewarka na biegu neutralnym na skrzyni był bieg 3., biegów 2,4 wogóle nie dało się wrzucić (brakowało zakresu na lewarku).
Próbowałem robić regulację wg tego filmiku (druga połowa - opcja z niedziałającą blokadą skrzyni, bo albo nie potrafię tego u siebie włączyć, albo jest uszkodzone):
https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
Ale jak bym nie kombinował, to albo mam biegi 1,3,5 albo 2,4, żeby wrzucić pozostałe zawsze brakuje odrobiny zakresu na lewarku.

Wcześniej, zanim tak się stało, przy szybkiej zmianie z biegu 1 na 2 albo 3 na 4 biegi 2,4 nie chciały wejść, tylko włączał się luz. Trzeba było wtedy wrzucić 1 albo 3 i spokojniej próbować przełączyć na 2 albo 4 bieg. Oprócz tego przy mocniejszym dodawaniu gazu na biegu 2,4 lewarek skakał do przodu.

-- 27 cze 2016, o 21:34 --

Okazało się, że mam uszkodzoną linkę. Pytanie: żeby ją zdemontować od strony lewarka trzeba dostać się od spodu auta do mechanizmu lewarka i zdjąć z niego tą metalową obudowę?

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 6 grudnia 2016, 12:35
przez saint1001
Hej Kolego
Ja miałem dokładnie taki problem.
Oczywiście na początku próbowałem regulacji, ale to nie pomogło :-(
Uszkodzona była jedna z dwóch linek wybieraka.
Miałem o tyle szczęście, że udało mi się kupić używkę na aledrogo.pl za ok 100-150 zł. Jest to okazja z porównaniu z salonem, gdzie za komplet dwóch linek krzyknęli mi ok 900 zł :shock:
Po wymianie wszystko ok. Radziłbym jednak żeby linki były od takiego silnika jak twój w przeciwnym razie mogą mieć inne mocowania i długości.
Pozdrawiam

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 14 maja 2019, 08:17
przez zajkos10
Panowie jeśli biegi wchodzę normalnie , wszystko dobrze działa ale po wbiciu jest lekki luz na lewarku np.jest wbita 1 i drążek przesuwa się z 1cm do przodu wystarczy regulacja linek ?

Re: Linka od wybieraka skrzyni biegów

PostNapisane: 25 maja 2019, 11:34
przez W1czek
Jeśli po dociśnięciu jakiegoś biegu z tyłu, np. 2, a następnie delikatnym wbiciu jakiegoś z przodu, np. 1,przy jego dociśnięciu linka zaskrzypi i lewarek przesunie się do przodu na stałe, to prawdopodobnie linka jest uszkodzona. Można też sprawdzić, czy ma uszkodzony pancerz.