Strona 1 z 1

Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 9 października 2013, 21:13
przez anndrzej
Mam problem - moja frka rano nie chce za bardzo odpalać, trzeba pokręcić 2-3 sekundy. Dzieje się tylko np po nocy, gdy auto trochę postoi ale gdy przemieszczam się co chwile zapala natychmiast. Podejrzewam, że problem tkwi w paliwie docierającym do silnika. Żadnych błędów povagu. Jak sprawdzić czy ciśnienie jest dobre? Czy filtr paliwa ma coś z tym wspólnego, bo jeszcze go nie wymieniałem ? Jest jakiś zaworek, który trzyma ciśnienie paliwa?
Pozdrawiam

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 9 października 2013, 22:21
przez gryczu
a skąd ta pewność, że to pompa paliwa? Zacznij od prostszych rzeczy - aku sprawny? Może rozładowuję się przez noc i stąd te poranne problemy.

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 10 października 2013, 19:24
przez fulbi
Kumpel ma Fr'kę BWA i ma to samo, jego mechanik stawia na problem z ciśnieniem paliwa, ale jeszcze tego nie diagnozował.
Na forum Golfa gość miał taki sam problem i jemu pomogło:

(cytuję z http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=15&t=2569)

"No i w końcu okazało się, że źle zapalał bo był błąd nastawnika wałka rozrządu- wykasowali go i przeprowadzili adaptację kątów czy coś takiego i teraz pali na dotyk:)"

Daj znać, jak się z tym uporasz.

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 11 października 2013, 00:06
przez anndrzej
Z prądem raczej wszystko okej, nowy akumulator jest. Tylko jaka adaptacje? Kątów wtrysków?

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 11 października 2013, 18:32
przez fulbi
No właśnie, z tego postu nie wynika o jaką dokładnie adaptację chodzi, ale ktoś kumaty może skojarzy o co chodzi.

Mój kumpel też ma nowe aku, do tego nowe wszystkie filtry, oleje i świece, na vagu błędów brak, a ciągle źle odpala po dłuższym postoju.

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 14 października 2013, 10:42
przez stefdeath
Siema
fulbi napisał(a):
(cytuję z http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=15&t=2569)

"No i w końcu okazało się, że źle zapalał bo był błąd nastawnika wałka rozrządu- wykasowali go i przeprowadzili adaptację kątów czy coś takiego i teraz pali na dotyk:)"


dokładnie tak było. Możliwe, że winny był rozciągnięty łańcuszek łączący wałki i nastawnik często zwany tez wariatorem faz. Łańcuszek był rozciągnięty i strasznie klepał ( silnik chodził jak stary diesel) i może dlatego ustawienia wałków się rozjechały. Jednak te adaptacje, które przeprowadzili pomogły a sam łańcuszek z napinaczem wymieniłem kilka tygodni później i problem już nie wrócił.
Niestety wtedy nie drążyłem tematu pamiętam tylko, że wymieniona była szklanka popychacza pompy + zawór PCV + wykasowanie błędu nastawnika + te tajemnicze adaptacje :) i finalnie auto odpalało bez problemu nawet po 2 tygodniowym postoju.
Jeśli chcecie spróbować we własnym zakresie to może warto zacząć od adaptacji przepustnicy, pompy paliwa i sprawdzenia ciśnienia na pompie wg. tego:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation
Może pomoże jak nie to polecam wizytę w dobrym warsztacie, który zna się na TFSI albo w ASO.

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 19 października 2013, 19:19
przez arturxtc
hmmmmmmm

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 22 października 2013, 19:50
przez fulbi
Kumpel był na wymianie rozrządu i przy okazji zrobili mu te wszystkie adaptacje, ale to nie pomogło. Mechaniki stwierdziły, że jest jakiś problem z ciśnieniem paliwa, jednak nie wiedzą dokładnie, a nie chcą wymieniać w ślepo drogich części. Mają się skonsultować z innymi serwisami i będą szukać rozwiązania. Jak coś wymyślą, to dam znać.

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 5 listopada 2013, 10:01
przez pancys
i jak poradziłeś z tym? tez szukam pompy paliwa, a nawet jeśli jednak Tobie by była potrzebna, tu masz dobrą ofertę: http://www.autoparto.pl/pompa-paliwa-1j ... 287,p.html

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 21 lutego 2014, 15:39
przez fulbi
Trochę odgrzeję, czy poradziłeś sobie z tym anndrzej?
U mojego kumpla ciągle to samo i teraz mechaniki chcą wymieniać wariator faz rozrządu.
Na poparcie swojej teorii robili testy, tzn po nocy kręcili na krótko rozrusznikiem jakieś 30 s,
żeby zrobić ciśnienie i twierdzą, że wówczas odpala normalnie.
Ale oczywiście gwarancji nie ma i teraz zastanawiamy się, czy zaryzykować tyle kasy,
tymbardziej, że jakoś specjalnie głośno nie klepie...

A czy ten zawór PCV może mieć coś z tym wspólnego?

Macie jakieś pomysły?

-- 21 lut 2014, o 16:39 --

Właśnie wracam z serwisu, byliśmy odebrać Leona i padła następująca teoria:

3 z 4 wtrysków nie są szczelne i jak postoi auto co najmniej parę godzin,
wówczas z 3 wtrysków nakapie benzyny, a pod jednym jest sucho.
Przez to niby auto jest zalane przy odpalaniu i dlatego nie pali od szczała tylko
musi zakręcić parę razy rozrusznikiem i zadławi się zaraz po odpaleniu.
Zrobili 3 testy i po paru godzinach postoju osuszyli to co nakapało
i wówczas auto odpalało tak jak trzeba.

Generalnie jak auto jest zagrzane to chodzi jak zegarek,
tylko to odpalanie po dłuższym postoju...

A może macie kogoś kto naprawia wtryski do TFSI
i może je zdiagnozować, czy leją?
Do diesla można znaleźć pełno serwisów od regeneracji,
a do benzyny nie znamy nikogo, nawet nasze mechaniki nie znają.

Najlepiej byłoby dorwać sprawne wtryski na tydzień czasu,
założyć i sprawdzić tą teorię.

Skąd pożyczyć sprawne wtryski do BWA na tydzień czasu?
Pomożecie?

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 24 lutego 2014, 11:04
przez stashekcn
Wiem że ktoś w Bielsku zajmuje się sprzedażą i chyba naprawą wtrysków do TFSI. Używki ma po 300zł chyba za sztuke. Bede z moim fachowcem dzisiaj, to dopytam się.

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 2 maja 2014, 22:16
przez fulbi
Trochę odgrzeję, może komuś się przyda info jak udało się rozkminić problem. Winowajcą były wtryski, które przeciekały jako sito. Po założeniu sprawnych auto zaczęło odpalać jak należy.

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 3 maja 2014, 20:10
przez stashekcn
Przy jakim przebiegu Cię to dotknęło?

Re: Pompa paliwa 2.0TFSI

PostNapisane: 4 maja 2014, 17:35
przez fulbi
Akurat nie mnie tylko kumpla, a przebieg to 80tyś.