Strona 1 z 1

Pierwsza sonda pokazuje błędy - 2.0 TFSI BWA

PostNapisane: 16 grudnia 2013, 11:18
przez szyszek7
Witam

niedawno zdecydowałem się wymienić cały wydech w mojej altei, gdyż był już (delikatnie mówiąc) dziurawy.

zdecydowałem się na zamówienie u znajomego mechanika 2 tłumików przelotowych (ponoć obliczonych do 2.0 tfsi) oraz na średnicę 2,5 cala, autko stało się żwawsze przy niższych obrotach lecz po około dwóch dniach od montażu pojawił się Check Engine. Auto czasem po odpaleniu momentalnie gaśnie i dopiero za którymś razem udaje się odpalić normalnie, i czasem po odpaleniu po przegazowaniu nie chcą obroty wyjść powyżej 3k i falują przy braku ruszania gazem. Po zczytaniu okazało się iż błąd pojawił się na pierwszej sondzie. Kata oba oczywiście już w bagażniku a druga sonda w tulejce (brak błędów).

Co może być powodem i dlaczego pierwsza sonda wywala błąd, wydawało by się że prędzej druga coś się zbuntuje.
(Świece nowe)

Z góry dzięki za pomoc bardziej doświadczonym
PS. postaram się zgrać filmik i zamieścić link jak tylko do domu dotrę
Pozdrawiam

Re: 2.0 tfsi BWA Problem z odpalaniem błędami i obrotami Prz

PostNapisane: 16 grudnia 2013, 16:08
przez pkonrad
szyszek7, po wymianie wydechu należy zrobić korektę programu sterującego pracą silnika. Jeśli tego nie zrobiłeś no to nie dziw się, że z autem dzieją się takie rzeczy.

Re: 2.0 tfsi BWA Problem z odpalaniem błędami i obrotami Prz

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 10:47
przez szyszek7
czyli gdzie z tym jechać? naprzykład do compsportu? i od razu zchipowac czy jak?

sugerowałem się tym iż przy moim starym aucie ( golf mk4) jak zrobiliśmy przelot to nie działo się nic :-P

Re: 2.0 tfsi BWA Problem z odpalaniem błędami i obrotami Prz

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 13:06
przez pkonrad
szyszek7, no w Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie od razu programu. CompSport to bardzo dobry wybór. Leon 1P/Altea 5P to odpowiednik Golfa MK5, a nie MK4.

Re: 2.0 tfsi BWA Problem z odpalaniem błędami i obrotami Prz

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 14:14
przez szyszek7
wiem wiem aż takim laikiem nie jestem :wink:
chodzi o to że nie myślałem że przy tfsi będzie wymagany nowy soft

myślałem jeszcze o dynosofcie z katowic, muszę zadzwonić do nich, a w compsporcie ile kosztuje? bo z tego co widzę podpis to korzystałeś.
a czy korekta o której wspomniałeś w pierwszym poście to taka sama usługa jak virus, tak orientacyjnie czy to koszt podobny i czy taką usługę można nabyć jedynie w firmach podobnych do compsportu?

Re: 2.0 tfsi BWA Problem z odpalaniem błędami i obrotami Prz

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 14:41
przez pkonrad
szyszek7, dzwoń i pytaj. Ja robiłem program 3 lata temu. Od tego czasu ceny na pewno zmieniły się, podejrzewam że w dół. Dynosoft Katowice to też dobry wybór, jednak ja osobiście polecam CompSport jeśli chodzi o silniki TFSI/TSI. Kiedyś w CS za korektę brali mniej więcej tyle ile za normalny program. Nie wiem jak jest teraz, ale jeśli nie bedziesz robił programu to po co w ogóle ruszałeś ten wydech ?? Przecież bez odpowiednio napisanego softu nic Ci to nie dało poza tym, że masz w aucie 3x głośniej i kłopoty o którch pisałeś wyżej ;)

Re: 2.0 tfsi BWA Problem z odpalaniem błędami i obrotami Prz

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 15:09
przez szyszek7
masz racje, robiłem to z myślą o nowym sofcie ale nie myślałem że będę musiał to robić teraz (chciałem stopniowo nie nadwyrężać budżetu)

dzwoniłem do Katowic i powiedziano mi że przy przelocie do BWA nie powinno być błędów, a zwłaszcza na pierwszej sondzie, conajwyżej na drugiej... powiedział mi również że nie ruszy mi softu z tymi błędami jak przyjadę :|

chyba będę zmuszony wcielić w życie plan awaryjny i wsadzić w tulejkę pierwszą sonde tak jak zrobiliśmy z drugą a jeśli nie pomoże to chyba sonda. Dodam jeszcze że błąd po wykasowaniu po 2 dniach się zapala i oczywiście objawy z problemami przy zapłonie nie występują. :-x

Re: 2.0 tfsi BWA Problem z odpalaniem błędami i obrotami Prz

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 16:49
przez pkonrad
szyszek7, CompSport najpierw "ogarnie" Ci auto jeśli coś jest nie tak jak powinno.

Re: 2.0 tfsi BWA Problem z odpalaniem błędami i obrotami Prz

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 17:59
przez miroA3
Ogarnąć ogarnie, tyle ze Patryk raczej nie bedzie chcial tego stroic
CS dla swietego swojego spokoju robi tylko auta z wydechami markowymi
oczywiscie trzeba zapytac, potwierdzic 696 030 910

Wojtek ( Dynosoft ) wystroi, auto tez do ladu doprowadzi, tylko trzeba sie umawiac konkretnie, przez telefon to...

Re: 2.0 tfsi BWA Problem z odpalaniem błędami i obrotami Prz

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 13:52
przez szyszek7
po co cytujesz poprzedni post? /pkonrad

powiedziano mi telefonicznie (dynosoft) żebym to ogarnął i wtedy mogę się umówić, więc nie wiem sam :P