Kontrolka EPC, tryb awaryjny - problem z przepustnicą
Cześć,
Mam problem ze swoim bolidem. Co jakiś czas zapala mi się kontrolka EPC i samochód przechodzi w tryb awaryjny (obroty <=2500). Czasem efektowi temu towarzyszy kontrolka silnika, niekiedy silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu.
Po wyłączeniu silnika na jakiś czas objawy znikają.
VAG pokazuje następujące błędy:
000289 - Czujnik po3o?enia przepustnicy (G69): niezrozumia3y sygna3
P0121 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 10
Przebieg: 66662 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 12:25:57
Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1928 /min
Obci1?enie: 8.6 %
Predkooa: 29.0 km/h
Temperatura: 83.0*C
Temperatura: 51.0*C
Cionienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napiecie: 13.716 V
001287 - Regulacja biegu ja3owego: obroty powy?ej wymaganej wartooci
P0507 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 5
Przebieg: 66554 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 11:45:13
Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 988 /min
Obci1?enie: 14.9 %
Predkooa: 0.0 km/h
Temperatura: 81.0*C
Temperatura: 24.0*C
Cionienie rzecz.: 990.0 mbar
Napiecie: 13.970 V
000545 - Czujnik 2 k1ta wychylenia przepustnicy (G188): niewiarygodny sygna3
P0221 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 6
WskaYnik czasu: 0
Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1011 /min
Obci1?enie: 28.2 %
Predkooa: 0.0 km/h
Temperatura: 99.0*C
Temperatura: 64.0*C
Cionienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napiecie: 11.684 V
Samochód był już w serwisie - została sprawdzona wiązka elektryczna (podobno jest OK), później przepustnica wymieniona na nową.
Kosztowało to już sporo PLN, a błędy dalej się pojawiają. Wg. ASO następnym krokiem jest wymiana ECU, ale coś mi mówi, że będzie to kosztowało kosmiczne pieniądze, a raczej nie pomoże.
Może ktoś z Was miał podobny problem? A może ktoś z Was ma pomysł, co jeszcze może być przyczyną takich błędów?
Mam problem ze swoim bolidem. Co jakiś czas zapala mi się kontrolka EPC i samochód przechodzi w tryb awaryjny (obroty <=2500). Czasem efektowi temu towarzyszy kontrolka silnika, niekiedy silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu.
Po wyłączeniu silnika na jakiś czas objawy znikają.
VAG pokazuje następujące błędy:
000289 - Czujnik po3o?enia przepustnicy (G69): niezrozumia3y sygna3
P0121 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 10
Przebieg: 66662 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 12:25:57
Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1928 /min
Obci1?enie: 8.6 %
Predkooa: 29.0 km/h
Temperatura: 83.0*C
Temperatura: 51.0*C
Cionienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napiecie: 13.716 V
001287 - Regulacja biegu ja3owego: obroty powy?ej wymaganej wartooci
P0507 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 5
Przebieg: 66554 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 11:45:13
Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 988 /min
Obci1?enie: 14.9 %
Predkooa: 0.0 km/h
Temperatura: 81.0*C
Temperatura: 24.0*C
Cionienie rzecz.: 990.0 mbar
Napiecie: 13.970 V
000545 - Czujnik 2 k1ta wychylenia przepustnicy (G188): niewiarygodny sygna3
P0221 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 6
WskaYnik czasu: 0
Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1011 /min
Obci1?enie: 28.2 %
Predkooa: 0.0 km/h
Temperatura: 99.0*C
Temperatura: 64.0*C
Cionienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napiecie: 11.684 V
Samochód był już w serwisie - została sprawdzona wiązka elektryczna (podobno jest OK), później przepustnica wymieniona na nową.
Kosztowało to już sporo PLN, a błędy dalej się pojawiają. Wg. ASO następnym krokiem jest wymiana ECU, ale coś mi mówi, że będzie to kosztowało kosmiczne pieniądze, a raczej nie pomoże.
Może ktoś z Was miał podobny problem? A może ktoś z Was ma pomysł, co jeszcze może być przyczyną takich błędów?