Strona 1 z 1

Kontrolka EPC, tryb awaryjny - problem z przepustnicą

PostNapisane: 18 czerwca 2014, 09:29
przez ktw
Cześć,

Mam problem ze swoim bolidem. Co jakiś czas zapala mi się kontrolka EPC i samochód przechodzi w tryb awaryjny (obroty <=2500). Czasem efektowi temu towarzyszy kontrolka silnika, niekiedy silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu.
Po wyłączeniu silnika na jakiś czas objawy znikają.

VAG pokazuje następujące błędy:
000289 - Czujnik po3o?enia przepustnicy (G69): niezrozumia3y sygna3
P0121 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 10
Przebieg: 66662 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 12:25:57

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1928 /min
Obci1?enie: 8.6 %
Predkooa: 29.0 km/h
Temperatura: 83.0*C
Temperatura: 51.0*C
Cionienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napiecie: 13.716 V

001287 - Regulacja biegu ja3owego: obroty powy?ej wymaganej wartooci
P0507 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 5
Przebieg: 66554 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 11:45:13

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 988 /min
Obci1?enie: 14.9 %
Predkooa: 0.0 km/h
Temperatura: 81.0*C
Temperatura: 24.0*C
Cionienie rzecz.: 990.0 mbar
Napiecie: 13.970 V

000545 - Czujnik 2 k1ta wychylenia przepustnicy (G188): niewiarygodny sygna3
P0221 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 6
WskaYnik czasu: 0

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1011 /min
Obci1?enie: 28.2 %
Predkooa: 0.0 km/h
Temperatura: 99.0*C
Temperatura: 64.0*C
Cionienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napiecie: 11.684 V


Samochód był już w serwisie - została sprawdzona wiązka elektryczna (podobno jest OK), później przepustnica wymieniona na nową.
Kosztowało to już sporo PLN, a błędy dalej się pojawiają. Wg. ASO następnym krokiem jest wymiana ECU, ale coś mi mówi, że będzie to kosztowało kosmiczne pieniądze, a raczej nie pomoże.

Może ktoś z Was miał podobny problem? A może ktoś z Was ma pomysł, co jeszcze może być przyczyną takich błędów?

Re: Kontrolka EPC, tryb awaryjny - problem z przepustnicą

PostNapisane: 7 lipca 2014, 13:25
przez Boxer38
Ja tez mam podobny problem. Altea 1.6 8v 2006. Auto 8 razy u elektronikow. Brand new przepustnica i EGR. Podmienione 2 ECU i pedal gazu. Czasami nie pali za pierwszym razem i pojawia się TCS. Często w czasie jazdy pojawia się EPC i to jest prawdziwy problem. Przepustnica otwiera się na 20'/, . W serwisie Seara byłem 2 razu i nic. Brak mi już sił.

Re: Kontrolka EPC, tryb awaryjny - problem z przepustnicą

PostNapisane: 17 lipca 2014, 11:11
przez ktw
Nie pocieszyłeś mnie.
Moje auto właśnie wróciło od elektryka - wymiana złączek, sprawdzenie kabli - nadal to samo.
Daj znać jak uda Ci się rozwiązać problem - być może przyczyna jest taka sama jak u mnie.

Re: Kontrolka EPC, tryb awaryjny - problem z przepustnicą

PostNapisane: 22 lipca 2014, 14:48
przez eko_zgonuś
miałem to samo w 1M. Wymieniłem przepustnicę nic nie dało. Po jakimś czasie wymieniłem wiązkę silnika i nic, na drugi dzień wymieniłem przepustnicę na kolejną i od pół roku ani razu takiej akcji nie miałem.
Ciężko powiedzieć czy tylko przepustnica czy też wiązka miała znaczenie.
ECU też rozpatrywałem nawet zakupiłem ale póki co leży w szafce. Póki co wyjmij ECU popryskaj styki spray contactem, zobacz czy woda tam nie podchodzi, bo woda w ECU też może to powodować. I myślę, że śmiało rozejrzyj się za wiązką. Ja co prawda do 1M ale z anglika za 50 zł założyłem. Przygotuj się na wiele ewentualności.