Problem z odpalaniem 2.0 TFSI
Witam szanowne grono,
Mam problema i mam nadzieje, ze ktos juz sie z takim czyms spotkal i mi podpowie
Otoz od kilkunastu dni mam problemy z odpalaniem auta. Objawia sie to tak, ze auto bardzo dlugo odpala na zimnym. Tj. uruchamiam zaplon, czekam standardowo az zgasnie co ma zgasnac, przekrecam kluczyk do konca i... i rozrusznik mieli 4-5 sekund po czym odpala lub tez najpierw zadlawi sie 2,3 razy i wtedy odpala. Jak juz odpali to jest ok. Pelna moc, zasuwa jak powinien. Raz jeden zdazylo sie od razu po odpaleniu, ze jak odpuszczalem sprzeglo zeby cofajnac z parkingu to zaczal przerywac, ale dodalem gazu na sucho i mu przeszlo. Pozostale 20 razy, bo zalozmy, ze dzieje sie tak od 10 dni, po odpaleniu jechal normalnie.
Co zostalo sprawdzone:
- Bylem w ASO i podlaczylem auto pod kompa - zero bledow, zadnych niepokojacych wpisow
- swiece wygladaja dobrze - suche i nie wyjarane
- pcv wyglada ok - membrana cala i mechanik w ASO powiedzial, ze wszystko z nia ok
- filtr powietrza ok
- zadnego lewego paliwa nie lalem. Zawsze tylko Statoil, BP, shell nitro plus, EWENTUALNIE aczkolwiek bardzo rzadko Orlen - bezwzglednie 98 zawsze
- akumulator wymieniony, bo wskazywal nadmierne zuzycie na testerze
W ASO kolega powiedzial, ze czujnik temperatury plynu chlodniczego mozna jeszcze podejrzewac, ze przeklamuje i podaje zla mieszanke - calkiem logiczne, ale przed wymiana wole spytac, bo wywalac kase w bloto to troche bezsens.
Wiec jeszcze raz pytanie czy ktos sie z tym spotkal i co moze byc przyczyna.
Nie chce wyjsc na niewdziecznego itd. ale blagam o nie wypowiadanie sie osob ktore chca pisac bzdury typu wylacz radio podczas odpalania bo sciaga prad albo 'nie wazne, ze swieca wyglada dobrze, wymien' - wszystko bylo sprawdzane z kolega ktory jest bardzo dobrym mechanikiem w ASO, na przyrzadach ASO, niestety jednak w HCV Elsy nikt nie opisuje takiego problemu, a jak komp nic nie wyrzuca, a wszystko wyglada ok to ciezko nawet dla wprawionej osoby strzelac.
PS. przypominam, ze po dlugim kreceniu jak juz odpali to chodzi zupelnie normalnie i jezdzi jak powinno. Nie gubi zaplonow i ma pelna moc wiec swiece/cewki bym odrzucil.
PLIZ HELP
Mam problema i mam nadzieje, ze ktos juz sie z takim czyms spotkal i mi podpowie
Otoz od kilkunastu dni mam problemy z odpalaniem auta. Objawia sie to tak, ze auto bardzo dlugo odpala na zimnym. Tj. uruchamiam zaplon, czekam standardowo az zgasnie co ma zgasnac, przekrecam kluczyk do konca i... i rozrusznik mieli 4-5 sekund po czym odpala lub tez najpierw zadlawi sie 2,3 razy i wtedy odpala. Jak juz odpali to jest ok. Pelna moc, zasuwa jak powinien. Raz jeden zdazylo sie od razu po odpaleniu, ze jak odpuszczalem sprzeglo zeby cofajnac z parkingu to zaczal przerywac, ale dodalem gazu na sucho i mu przeszlo. Pozostale 20 razy, bo zalozmy, ze dzieje sie tak od 10 dni, po odpaleniu jechal normalnie.
Co zostalo sprawdzone:
- Bylem w ASO i podlaczylem auto pod kompa - zero bledow, zadnych niepokojacych wpisow
- swiece wygladaja dobrze - suche i nie wyjarane
- pcv wyglada ok - membrana cala i mechanik w ASO powiedzial, ze wszystko z nia ok
- filtr powietrza ok
- zadnego lewego paliwa nie lalem. Zawsze tylko Statoil, BP, shell nitro plus, EWENTUALNIE aczkolwiek bardzo rzadko Orlen - bezwzglednie 98 zawsze
- akumulator wymieniony, bo wskazywal nadmierne zuzycie na testerze
W ASO kolega powiedzial, ze czujnik temperatury plynu chlodniczego mozna jeszcze podejrzewac, ze przeklamuje i podaje zla mieszanke - calkiem logiczne, ale przed wymiana wole spytac, bo wywalac kase w bloto to troche bezsens.
Wiec jeszcze raz pytanie czy ktos sie z tym spotkal i co moze byc przyczyna.
Nie chce wyjsc na niewdziecznego itd. ale blagam o nie wypowiadanie sie osob ktore chca pisac bzdury typu wylacz radio podczas odpalania bo sciaga prad albo 'nie wazne, ze swieca wyglada dobrze, wymien' - wszystko bylo sprawdzane z kolega ktory jest bardzo dobrym mechanikiem w ASO, na przyrzadach ASO, niestety jednak w HCV Elsy nikt nie opisuje takiego problemu, a jak komp nic nie wyrzuca, a wszystko wyglada ok to ciezko nawet dla wprawionej osoby strzelac.
PS. przypominam, ze po dlugim kreceniu jak juz odpali to chodzi zupelnie normalnie i jezdzi jak powinno. Nie gubi zaplonow i ma pelna moc wiec swiece/cewki bym odrzucil.
PLIZ HELP