Strona 1 z 1

2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 21 marca 2016, 21:32
przez slawek1918
Hej

Mam do was pytanie, a mianowicie. Czasem zdarzy mi się, że jak jadę autem szybko lub wolniej i wrzucę bieg na luz t obroty spadną do 1,5tys potem trzymają się tak przez kilka sekund potem znowu spadną lekko do 1,2tys też chwile tak będą stać i dopiero finalnie spadną do tych 800obr.
Czasami się też tak zdarzy, ale to już rzadko, że obroty spadną do jałowych potem podskoczą do 1,5tys i znowu spadną i znowu podskoczą i tak kilka razy. Dzieje się tak tylko po wrzucniu na luz jak auto normalnie jedzie.

I jeszcze też jest taki problem że jak np. gwałtownie przyspieszę na jedynce i nagle zahamuję ze sprzęgłem do zera to obroty staną na 2tys i tak stoją przez 5-10sekund zanim spadną do jałowych 800obr.

Ogólnie to po podłączeniu pod komputer wykryło błąd silnika jeden związany z Odmą. I teraz moje pytanie, czy jak wymienię zawór pcv (odma) 06F 129 101 N , to rozwiaże to ten problem. Czy przyczyną tych wahań obrotów moze być coś innego. Bo ogólnie nie czuć żeby autu brakowało mocy, albo żeby coś przerywało, nic z tych rzeczy mu nie dolega.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie ;)

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 21 marca 2016, 21:55
przez sleeper
slawek1918, jak wywala Ci błąd odmy na kompie to ja bym się nie zastanawiał i od razu ją wymienił - bez względu na to czy jest to bezpośredni powód falujących obrotów czy nie.
w silniku 2.0 tfsi jest kilka elementów które powinno się wymienić zaraz po kupnie używanego auta - dla świętego spokoju - i odma zdecydowanie do nich należy.
w linku poniżej masz wymienione te elementy i ich orientacyjne ceny w ASO
viewtopic.php?f=40&t=50764

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 22 marca 2016, 12:56
przez slawek1918
Hej, dzieki za odpowiedź. W takim razie jutro zamawiam odme i wymieniam.

-- 22 marca 2016, 13:56 --

To jeszcze jedno pytanie mam. Bo znalazłem na internecie stronkę, gdzie jest pokazane jak wymienić ten zawór PCV (Odmę) tylko, że tam jeszcze koleś dodatkowo przy tym wymienia:
06F 103 483 E - uszczelka i dwie rurki
06F 103 221 E - Breather Hose
06F 103 235

Czy te rzeczy też są wymagane przy wymianie, czy można się bez tego obejść?

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 22 marca 2016, 13:37
przez Sebool2006
Nie musisz tego wymieniać.
Wymieniasz podstawowe rzeczy z linku który dostałeś czyli zawór PCV,popychacz pompy,oring i zawór DV

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 25 marca 2016, 16:51
przez slawek1918
Hej

Jestem kilka dni po wymianie Odmy i dzisiaj podłączyłem komputer do autka, wykasowałem błędy i przejechałem się kawałek. Po ponownym skanie wyskoczył znów ten sam błąd co przed wymianą Odmy, a mianowicie: 001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected
P0507 - 001 - Upper Limit Exdeeded - Intermittent

Ogólnie autko nic nie przerywa, gładko przyspiesza. Na wolnych obroty nie skaczą. Miałby ktoś propozycję co dalej jest nie tak, że ten błąd się pojawia?

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 26 marca 2016, 23:05
przez winner4
Norma, masz zasyfiony dolot, u mnie też czasami wywalało ten błąd, po czyszczeniu dolotu jest igła.

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 1 września 2016, 14:46
przez slawek1918
No niestety, przyszła pora na najgorsze :D Jak się trafi jakiś wolny weekend to się zabiorę za to. Ogólnie to dzięki za pomoc ;)

-- 1 września 2016, 14:54 --

Hej

Odświeżę trochę temat. Otóż 2 tyg temu wyczyściłem dolot z tego nagaru (było go trochę, ale nie aż tak mega dużo, najbardziej oblepione zawory były). Po tym zabiegu obroty przestały już falować na biegu jałowym aż do dziś. Po odpaleniu ciepłego auta obroty zaczęły falowac w zakresie 1.5-2tys obrotów i tak w kółko. Przed czyszczeniem problem ten także występował.

Po czyszczeniu często się także zdarza, że jak np. jadę sobie 80km/h lub z inną prędkością i wrzucam na luz to obroty normalnie spadają i na 1.5tys zatrzymują się na chwileczkę i potem bardzo powoli zaczynają spadać w dół i np. znowu zatrzymają się na 1000 obrotów stoją tak z 5s i dopiero potem spadną na te 800 obrotów. Czasem od razu spadną na 800, a czasem bardzo długo trzeba czekać zanim to się stanie.

Czy to może być silniczek krokowy? Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam jeszcze, że jestem po wymianie PCV, i Odmy

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 1 września 2016, 18:37
przez TeddyBB
1) Sprawdz czy nie masz gdzieś dziury w dolocie (lewe powietrze). Najlepiej to widać po korektach sondy lambda (long term fuel trim powinno się utrzymywać poniżej 3%, jeśli jest więcej to pewnie jest gdzieś dziura).
2) Skoro robiłeś czyszczenie dolotu to pewnie wyczyściłeś też przepustnicę, tak? Zrobiłeś po wszystkim adaptację przepustnicy?
3) Patrzyłeś jak wygląda czujnik ciśnienia powietrza w rurze dochodzącej do przepustnicy? Mój był cały uwalony olejem więc wyczyściłem go zmywaczem do przepustnic.
4) Jak już miałeś zdjęty dolot to wyciągnąłeś wtryskiwacze? Przeczyściłeś końcówki albo dałeś do czyszczenia na ultradźwięki?

Co to znaczy że jesteś po wymianie "PCV, i Odmy" przecież to jest to samo. Chodziło Ci może o DV ?

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 1 września 2016, 19:49
przez slawek1918
Tak chodziło mi o Odme i DV. Dzięki za wskazówki odnośnie tych obrotów. Jeśli chodzi o wtryskiwacze to niestety w żaden sposób tego nie wyczyściłem.

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 3 września 2016, 12:09
przez winner4
Wtryski warto wyczyścić przy każdej możliwej okazji, najlepsze są do tego ultradźwięki lub mocny roztwór czyszczący na bazie benzyny.

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 4 września 2016, 07:59
przez TeddyBB
slawek1918, gdyby to jednak okazało się że któryś z wtryskiwaczy leje/popuszcza to spróbuj jeszcze zastosować ten dodatek do benzyny:
http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-benzy ... -api-355ml
możesz od razu kupić też ten:
http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-benzy ... 5153-500ml

Gdybyś nie chciał kupować obu to wtedy tylko Amsoil.
Może przeczyści na tyle że nie będzie konieczne ponowne robieranie dolotu.

Re: 2.0 TFSI Cupra Wariujące obroty

PostNapisane: 11 grudnia 2016, 17:47
przez slawek1918
Hej, dzięki za rady TeddyBB, okazało się, że podczas składania naderwała mi się rurka plastikowa idąca do odmy. Już zamontowałem nową i póki co obroty już nie falują.

-- 11 grudnia 2016, 18:44 --

Hej

Panowie, mam prośbę. Mógłby ktoś rzucić okiem na sporządzone logi z mojej Cupry 1P? Bo znowu borykam się z problemem falujących obrotów biegu jałowego i chciałbym mieć, czy mam rzeczywiście gdzieś nieszczelności w dolocie. Logi wykonane, na rozgrzanym aucie (ciecz 90stopni). Z tego co mi podpowiadał kolega z postu wyżej, to wartość(long term fuel trim powinno się utrzymywać poniżej 3%, w tych logach jest kolumna "sonda" i są tam pomiary w "%", ale czy to jest na pewno to? Tak dla upewnienia prosibym żeby ktoś na to spojrzał, bo czasami ta wartość skacze nawet do 11%, co by wskazywało na jakąś nieszczelność. Pomiary były wykonane na pewno dla sondy przed katalizatorem.
(Jak się klimę włączy to czasami obroty często przestają falować(silnik obciążenia dostaje).
Pod tym linkiem są logi dostępne:
http://vaglog.pl/log-001_003_031_H7NW4.html