Strona 1 z 1

2.0 FSI (150 KM) błąd silnika Nox sensor

PostNapisane: 16 stycznia 2017, 10:41
przez lukaszlukasz
oglądałem wczoraj Golfa 5 (2005r) 2.0 FSI nad którego kupnem się zastanawiam. Sprowadzany z luksemburgu, 121 000 przebiegu książka serwisowa - raczej oryginalny. Zczytałem błędy VCDS - em. To co mnie zastanawia to:
Address 01: Engine Labels: None
Part No SW: 06F 906 056 DE HW: Hardware No
Component: MED9.5.10 G00 7002
Revision: 00000000 Serial number: VWZ7Z0E1710835
Coding: 0000072
Shop #: WSC 00046 412 00000
VCID: 6FE9D78F02B9
Part No: 06F 907 807 F
Component: NOX 0501210175 002 0409
06F907807F NOX 0501210175 002 0409

1 Fault Found:
17478 - NOx Sensor (G295) Heater Control: Short to Plus
P1070 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000

I stąd moja prośba o poradę użytkowników tych silników 2.0 fsi i ewentualnie 1.6 fsi . Czy to jest typowa usterka. Czy da się programowo odpowiednim wsadem ecu wywalić to coś. Czujnik kosztuje 2500zł :shock:
Proszę o nie usuwanie tematu - wiem że to golf v ale jestem zarejestrowany na tym forum - a to przecież bliźniak naszych leonów.

Re: 2.0 FSI (150 KM) błąd silnika Nox sensor

PostNapisane: 16 stycznia 2017, 17:10
przez tatian
Tak to typowa usterka dla tego silnika.
Miałem to samo w 1.4 FSI. Ograniczyliśmy się do kasowania błędu, bo wymiana tego czujnika na nowy nie gwarantuje wcale sukcesu jak się dowiedziałem. Podobno problem z tym czujnikiem skutkuje większym spalaniem, ale nie wiem ten silnik tak czy tak palił mi więcej niż 1.8 tsi, a wrażenia z jazdy żadne. Przed sprzedażą interesowałem się tematem wyłączenia tego. Można to zrobić i za 200-300, ale jak ktoś się nie zna to ponoć może narobić większego bałaganu. Znalazłem jakiegoś magika z Łowicza, właśnie na forum Golfa V, ale kasuje za to sporo. Już nie pamiętam, ale chciał chyba 800 czy 900 zł. Miałem się nawet zdecydować, ale gość mało przyjemny w gadce, znalazł się kupiec, a więc temat odpuściłem. Sprzedałem tak auto obniżając cenę. Co zrobił z tym nowy właściciel już nie wiem :).

PS. W golfie V psuły nam się jeszcze zamek kierowcy (tutaj lepiej wymianę zrobić samemu, bo trzeba wiedzieć jak zdjąć blachę), amortyzatory tylnej klapy, lampa oświetlenia wnętrza i najważniejsze sprawdź czy dobrze auto się ogrzewa, bo teraz klimy nie sprawdzisz. U nas był z tym problem. Trzeba było wymienić pierdołę za 30 zł, ale dostanie się do tego to masakra.

Re: 2.0 FSI (150 KM) błąd silnika Nox sensor

PostNapisane: 16 stycznia 2017, 19:46
przez d87mat
Programowe wyłączenie Sondy NOX - w dobry warsztacie koszt od ok. 500 zł w zależności od modelu samochodu. Przedzwoń w kilka miejsc i powiedzą Ci dokładnie jaka frosa za to. Identyczna sytuacja mojego brata w BWM 3 z 2010 roku - wyłączenie sondy i po problemie. I potwierdzam - spalanie prawie dwa litry w dół po wyłączeniu sondy.