Witam wszystkich po raz kolejny. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc i dalsze wskazówki w następującym temacie, miałem w silniku 1.8 TSI 118kw wraz remontem prawie całego silnika po przeskoczeniu rozrządu na luźnym łańcuchu (planowanie głowicy, nowe zawory, uszczelka pod głowicą) był też oczywiście wymieniany rozrząd (części zakupione w ASO: ślizg górny, dwie prowadnice, łańcuch i napinacz) Oprócz rozrządu wymieniane były jeszcze pierścienie.
Po wymianie wszystkiego i odpaleniu samochodu wyrzuca CHECK ENGINE, po odczytaniu na VCDS ujawnia się jeden błąd:
000022 - Bank 1: CMP Sensor (g40)/Engine Speed Sensor (G28)
P0016 - 000 Incorrect Correlation - MIL ON
Zaznaczam, że przy uruchamianiu samochód ciężej pali. Trzeba go kręcić 5-7 sekund zanim zaskoczy. Po zimnym odpaleniu wydaje się chodzić trochę jak silnik diesla z charakterystycznym klekotem, ale w miarę rozgrzania dźwięk ustaje. W trakcie jazdy wszystko wydaje się być normalnie, nie ma trybu awaryjnego, wchodzi na obroty powyżej 2tys. Długie kręcenie rozrusznikiem jest zawsze, bez względu czy silnik odpalany jest na ciepłym czy zimnym. Po "sztucznym" wykasowaniu błędu z komputera silnik odpala "od strzała", ale zaraz potem znów wywala błąd nawet bez jazdy po samym uruchomieniu, wtedy koło się zamyka i znów długo kręci przed odpaleniem.
Ja osobiście podejrzewam źle ustawiony rozrząd, może to być niewielkie przestawienie nawet o "pół zęba"? Czy stawiacie na coś innego? Czy silnik z rozrządem przestawionym o ząb uruchomi się i będzie pracował? Mechanik w pierwszej wersji osądził, że do wymiany cały wałek z wariatorem, bo to on jest przyczyną tego błędu. Ale przed wymianą rozrządu wszystko było ok, nie było z nim problemu. Z obserwacji wałka i wariatora nie wynika żeby były na nim jakieś rysy czy był wytarty jak to czasami w tych silnikach się zdarza.
Proszę o jakieś sugestie jak dalej walczyć z tą sprawą i jak ją rozwiązać?





