Strona 1 z 1

Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 9 lipca 2018, 19:19
przez krzychu373
Witam wiem że temat był wałkowany już nie raz , ale od dłuższego czasu poszukuję informacji na temat wymiany rozrządu w 1,4TSI .Od jakiegoś czasu słyszę na zimnym silniku po odpaleniu łańcuch trwa to przez chwilę gdy napinacz już go napnie jest cisza tak samo na ciepłym silniku . Mam pytanie gdyż ilu mechaników tyle jest teorii na temat wymiany rozrządu jeden mechanik twierdzi że należy wymienić dwa koła zębate dwa ślizgi napinacz i łańcuch koszt części jakieś 600zł robocizny 250zł , inny mechanik twierdzi że trzeba wymieniać całość wraz z kołem które napędza pompę oleju wtedy koszt części 1000zł robocizny 500zł w serwisie mówią że to oceni mechanik jakie części są zużyte jakie nie i wtedy podejmie decyzję oczywiście wiem że w serwisie i tak padnie decyzja że trzeba wymieniać komplet i bekne jakieś 5000zł...Może ktoś miał doświadczenie w tej sprawie bo już nie wiem jak na to patrzeć wiem że musze to zrobić ale nie mam pojęcia co wymienić całość czy nie...

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 9 lipca 2018, 20:14
przez mczelny2401
Zobacz kanał tego speca tam napewno uzyskasz odpowiedź https://youtu.be/932JPnQeI7A

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 6 listopada 2018, 12:10
przez krzychu373
Widziałem już nie jeden jego filmik ale nie uzyskałem w nim konkretnej odpowiedzi co tak naprawdę trzeba w tym rozrządzie wymienić chyba niestety będę musiał zrobić wszystko czy jest to potrzebne może przestane się nad tym zagłębiać ale szkoda mi tylko może niepotrzebnych kosztów ….

-- 4 listopada 2018, 17:36 --

Witam czy ktoś może już doszedł do tego co należy zrobić w tym silniku by zniwelować dziwne dźwięki "terkotania" na zimnym silniku?Od napisania pierwszego postu w tym temacie już troszkę czasu zleciało ja nadal borykam się z tym i zastanawiam się co dalej robić .Czy wymiana całego rozrządu coś tu zmieni znalazłem mechanika który zrobi rozrząd z częściami i robocizną za 1300zł .Ale zastanawiam się czy to coś pomoże do dziś dnia leon śmiga i po za tym dziwnym dźwiękiem przy zimnym rozruchu nic się nie dzieje błędów na silniku nie ma i cały czas szukam odpowiedzi może wypowiedzą się inni użytkownicy leona z 1,4TSI 125km z 2009r. po lifcie (przebieg 179tyś.)?

-- 6 listopada 2018, 12:10 --

Rozumiem że nikt nie ma 1,4tsi albo nie ma z nim żadnych problemów?

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 10 listopada 2018, 12:17
przez Grotor46
Chyba niestety unikają tu na grupie wypowiedzi odnośnie tego silnika. Zadałem tu pewne pytanie już sporo czasu temu i dalej brak odpowiedzi a problem wciąż jest. Mogę jedynie poradzić, że jeśli słychać terkotanie rozrządu to znaczy że już zbliża się ku końcowi, bynajmniej tak twierdzi wielu mechaników, a nawet ASO mi tak powiedziało.Także ja bym radził to zrobić zanim będzie za późno.
1.4 TSI to bardzo fajny silnik z wyjątkiem tego rozrządu.

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 13 listopada 2018, 14:20
przez wojtassdl
Czołem,

Mam dokładnie ten sam objaw, głośne terkotanie przez kilka sekund po odpaleniu silnika na zimnym, atuko ma 150k km. W ASO powiedzieli, że smialo moge jeszcze 50k km na tym zrobić ale jak pogrzebałem troszkę w necie to znalazłem informacje że ten rozrząd (wadliwy napinacz) potrafił się sypnąć po 30-40k km. Biorąc to pod uwagę i ewntualny kosz naprawy po przeskoczeniu rozrządu zdecydowałem, że zrobię kompletną wymianę, kompletny zestaw można teraz dostać za 900zł. W najbliższy czwartek odstawiam auto do mechanika, jak tylk odbiorę to dam znać czy objaw ustąpił a jak da radę to poproszę mechaniora żeby nagrał filmik pokazujący jak luźny był łańcuch przed wymianą.

Swoją drogą mam wrażenie, że razem ze spadkiem temperatury to terkotanie/dzwonienie jest dużo głośniejsze i trwa coraz dłużej.

Pozdrawiam

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 14 listopada 2018, 08:56
przez radekrp90
Co do odgłosów - najlepiej nagrać to i pokazać na przykładzie, bo dla każdego "terkotanie" lub "stukanie" to co innego.
W przypadku CAXA i CAXC dochodzi jeszcze rozgrzewanie katalizatora, które przez wielu jest odczytywane jako awaria.
Ja ze swojego przykładu mogę powiedzieć, że o ile cykanie (odgłos typowy dla wtrysków i popychaczy) jest normalny i nie ma się nim co przejmować o tyle odgłos klekotu już może zastanawiać:
- według mnie normalny dźwięk odpalania - https://youtu.be/4AJAzaQKMT4
- odgłosy uszkodzonego rozrządu - https://youtu.be/4Y66devJ-gg lub https://youtu.be/CoFeIy3xAGc oraz https://youtu.be/_2SkF_t_nXU
- odgłos normalny, związany z dogrzewaniem katalizatora: https://youtu.be/NzSjXKEliow.

Ja swój rozrząd wymieniałem przy przebiegu ponad 130.000 km. Raz na jakiś czas było słychać klekot, a popychacze tylko gdy olej był "stary" (tj. po przejechaniu około 8000 km od wymiany było słychać cykanie, olej to 0W40 Motula).
Obecnie mam zestaw naprawczy w wersji "C" i jest ok.

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 14 listopada 2018, 10:27
przez wojtassdl
W moim przypadku dźwięk raczej przypomina klekot z filmików z uszkodzonym rozrządem. Jutro rano spróbuję nagrać przy odpalaniu a później po wymianie rozrządu.
Pierwszy filmik to jak dla mnie też klekoczący łańcuch z tym, że ciszej niż na kolejnych.

Pozdrawiam

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 15 listopada 2018, 17:46
przez krzychu373
Wszystko się zgadza ale u mnie obecnie pojawiła się dziwna sprawa. A mianowicie po wymianie oleju silnik zimny odpala super nie ma "terkotania" cisza ale po rozgrzaniu silnika do 90 stopni i po zgaszeniu i odpalenie następne po około 1h terkot słychać przez dosłownie 1lub 2 sekundy i już sam nie wiem czy pakować się w koszta a może po prostu polatam na tym oleju ok. miesiąca zobaczę co będzie a jeśli dalej nie będzie żadnych zmian to wymieniam rozrząd tylko musze znaleść kumatego mechanika w okolicach wrocławia.Czekam na jakieś Wasze info co dalej po wymianach czy są jakieś pozytywy....

-- 15 listopada 2018, 17:46 --

Witam wydaje mi się że już wiem w czym leży mój problem. A mianowicie po wymianie oleju założeniu nowego oryginalnego filtra oleju silnik odpala na zimna idealnie na ciepło również ale jest jedno ale. Po przejechaniu trasy lub na przykład odcinka około 10km z prędkością około 160km/h pojawia się taki problem ze gdy silnik ostygnie troszeczkę np do 60stopni i odpali się auto pojawia się delikatny turkot znacznie mniejszy niż przed wymiana oleju ale gdy odczekam do ostygnięcia silnika do "zera" i go odpalę jest ok. Czytałem na forum alfy że to objawy popsutego wariatora alfa walczyła z nim długie lata...Tylko zastanawiające jest to ze wariator odzywa się w moim przypadku po delikatnym ostygnięciu a po nocy jest cisza. Muszę teraz dowiedzieć się jak dokładnie działa ten wariator bo za bardzo nie rozumiem dlaczego tylko w takich konkretnych warunkach się on odzywa.

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 15 listopada 2018, 19:20
przez wojtassdl
Nagrałem filmik z zimnym odpaleniem po całej nocy:

https://youtu.be/kUDooMpVZ2U

Mówiąc szczerze z perspektywy kierowcy ten dźwięk jest duuużo bardziej słyszalny niż na filmiku.

Co do historii z wariatorem z Alfy to rozumiem że chodzi o mechamizm zmiennych faz, zgadza się? W przypadku zakupu kompletnego zestawu rozrządu do naszego auta dostajemy też nowy wariator, nie tylko napinacz, slizgi, łańcuch itd. W sobotę po odbiorze auta nagram drugi filmik dla porównania.

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 15 listopada 2018, 20:33
przez krzychu373
Tak chodzi o mechanizm zmiennych faz i u mnie na 99% to z nim jest coś nie tak .Muszę dowiedzieć się jak on działa bo tak jak napisałem wyżej na zimnym silniku wszystko ładnie pięknie jest . Z resztą jak będę miał czas nagram filmik jak odpala zimny silnik u mnie. Na chwile obecną poczekam do końca roku zobaczę co będzie się działo i po nowym roku podejmę decyzję co robić. W ostateczności zamówię komplet znajomy oryginalny zestaw z wariatorem oferuje mi w cenie 950zł mechanika mam który to zrobi za 550 zł. Tylko dziwi mnie to że moje auto ma przebieg 170tyś na 100% sam przywiozłem je od Niemca i według książki i serwisu w rozrządzie nic nie było grzebane czyli o dziwo wytrzymał długo.

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 15 listopada 2018, 22:16
przez wojtassdl
Obejrzyj sobie wywód Profesora Chrisa na temat wariatora z Alfy. Ogólnie mechanizm sterowany olejem także może coś nie tak u Ciebie z ciśnieniem oleju. Co do przebiegu który zrobił na oryginalnym rozrządzie to widocznie trafiłeś na zadbany egzemplarz zalewany dobrym jakościowo olejem.

Link do filmu:
https://youtu.be/yFBPCe8y7zg

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 15 listopada 2018, 22:27
przez krzychu373
[b]wojtassdl, [/b] cos może być z tym ciśnieniem oleju .Przed wymiana oleju zapalała mi się kontrolka od ciśnienia oleju na zimnym silniku jeżeli przekroczyłem 1500obrotów ale tylko na zimnym . Obecnie nie ma to miejsca po wymianie oleju , jak na razie...Może u mnie winą też był filtr wcześniej był filtrona obecnie o ile mnie pamięć nie myli jest man z tego co wiem taki jak na pierwszy montaż .Jak na razie będę obserwował co się dzieje i zobaczymy... puki co przygotowuje się finansowo na wymianę rozrządu .

Re: Wymiana rozrządu 1,4TSI 2009r.

PostNapisane: 20 listopada 2018, 22:24
przez wojtassdl
Dobra jestem już po wymianie rozrządu i muszę powiedzieć, że różnica jest ogromna. Silnik odpalony na zimno i cichutko jak makiem zasiał :mrgreen: . Stan starego rozrządu był tragiczny, łańcuch rozciągnięty, zęby na wariatorze i kole zębatym z mocno widocznymi śladami zużycia, cytując mechanika "napinacza prawie nie było". Łańcuch luźny na tyle, że groził przeskoczeniem także na wymianę pojawiłem się w ostatniej chwili. Przebieg auta, jeżeli wierzyć wskazaniom licznika to 149k a poprzedni właściciel z tego co kojarzę z rozrządem nic nie robił, możliwe, że siedział od nowości.

Nie obyło się bez niespodzianek, okazało się, że mój silnik jest z jakiegoś krótkiego okresu producji podczas którego montowano jakiś inny typ napędu pompy oleju, przy wymianie rozrządu na taki najnowszej generacji trzeba było również zmodyfikować napęd pompy - dodatkowy wydatek rzędu 440zł. Do tego wymiany wymagała pompa wody i jedna rolka osprzętu. W związku z modyfikacją napędu pompy oleju trzeba było zrzucić miskę olejową. Całość wyszła 2500 zł :shock: (części i robocizna) także nie jest to mały wydatek ale i tak jestem zadowolony bo remont silnika wyszedł by dużo drożej.

Przy okazji pan mechanik wyregulował mi cięgna od lewarka biegów, coś czego panowie w ASO Auto Blak na Farbiarskiej w Warszawie nie potrafili lub nie chcieli zrobić twierdząc, że luzy są w normie. Teraz lewarek chodzi precyzyjnie jak po sznurku, różnica kosmiczna. Mała rzecz a cieszy :mrgreen: .

Jak będę miał chwilę to nagram filmik z odpalania po wymianie dla porównania z tym co wrzuciłem wcześniej.

Pozdro!