2.0 TFSI - klekotanie po odpaleniu na zimnym
Witam,
Pisze do Was ponieważ zastanawiam się co może być przyczyną klekotania (trochę jak diesel) przy odpaleniu na zimnym silniku. Nie znalazłem na forum podobnego tematu, a jeśli był to dotyczył innego silnika lub innego problemu. Pacjent to cupra 2007 r. 2.0 TFSI (BWJ). Wiele się już zdążyłem naczytać o tych silnikach w kontekście tego klekotu (zarówno w VW jak i Audi) na zimnym, ale nikt specjalnie nie daje konkretnej odpowiedzi lub klekot jest jednak troszeczkę inny. W moim przypadku tego rodzaju klekot utrzymuje się max 2 min. od odpalenia zimnego silnik (np. po nocy) i zmniejsza się wraz ze spadkiem obrotów do obrotów właściwych na biegu jałowym. Problem ten nie występuje w ogóle na ciepłym silniku, pali od strzała i słychać tylko cykanie pompy wysokiego ciśnienia.
Ogólnie wymieniony jakiś czas temu łańcuch wraz z napinaczem zmiennych faz rozrządu (wariator a.k.a. nastawnik był w porządku) + raptem tydzień temu komplet popychaczy hydraulicznych wraz z dźwigienkami zaworów oraz zderzakiem (popychaczem) pompy wysokiego ciśnienia paliwa. Samochód lata na Motulu 5W30 - od ostatniej wymiany ok. 6 mc. temu nalatane 6,5 tys. km. dolewka ok. 700 ml.
Nie bardzo wiem co może być tutaj jeszcze problemem tego klekotu. Ktoś miał z czymś takim również problem, bądź ma jakieś pomysły co tutaj jeszcze może nie grać jak powinno? W przypadku tego rodzaju silnika, były jakiś problem z pompą olejową?
Poglądowo załączam tez filmik odnośnie tego klekotu.
https://vimeo.com/user94083626/review/3 ... 6d92ff2c58
Ogromnie będę wdzięczny za każdą sugestie.
Pozdrawiam,
Bzyk
Pisze do Was ponieważ zastanawiam się co może być przyczyną klekotania (trochę jak diesel) przy odpaleniu na zimnym silniku. Nie znalazłem na forum podobnego tematu, a jeśli był to dotyczył innego silnika lub innego problemu. Pacjent to cupra 2007 r. 2.0 TFSI (BWJ). Wiele się już zdążyłem naczytać o tych silnikach w kontekście tego klekotu (zarówno w VW jak i Audi) na zimnym, ale nikt specjalnie nie daje konkretnej odpowiedzi lub klekot jest jednak troszeczkę inny. W moim przypadku tego rodzaju klekot utrzymuje się max 2 min. od odpalenia zimnego silnik (np. po nocy) i zmniejsza się wraz ze spadkiem obrotów do obrotów właściwych na biegu jałowym. Problem ten nie występuje w ogóle na ciepłym silniku, pali od strzała i słychać tylko cykanie pompy wysokiego ciśnienia.
Ogólnie wymieniony jakiś czas temu łańcuch wraz z napinaczem zmiennych faz rozrządu (wariator a.k.a. nastawnik był w porządku) + raptem tydzień temu komplet popychaczy hydraulicznych wraz z dźwigienkami zaworów oraz zderzakiem (popychaczem) pompy wysokiego ciśnienia paliwa. Samochód lata na Motulu 5W30 - od ostatniej wymiany ok. 6 mc. temu nalatane 6,5 tys. km. dolewka ok. 700 ml.
Nie bardzo wiem co może być tutaj jeszcze problemem tego klekotu. Ktoś miał z czymś takim również problem, bądź ma jakieś pomysły co tutaj jeszcze może nie grać jak powinno? W przypadku tego rodzaju silnika, były jakiś problem z pompą olejową?
Poglądowo załączam tez filmik odnośnie tego klekotu.
https://vimeo.com/user94083626/review/3 ... 6d92ff2c58
Ogromnie będę wdzięczny za każdą sugestie.
Pozdrawiam,
Bzyk

