Strona 1 z 1

LOW OIL PRESSURE, niskie ciśnienie oleju

PostNapisane: 22 stycznia 2019, 18:57
przez karlosmhr
Cześć i czołem !
Potrzebuje od specjalistów w dziedzinie małej porady. Stałem się posiadaczem Leona 2.0 tfsi 185 hp z 06 roku. Przed zakupem auto było sprawdzane a ASO, podpinany był komputer - wszystko super, tylko brać. I wziąłem. Jedynym minusem o czym mi powiedziano był zapach benzyny z korka wlewu oleju, ale jako że sprzedawca zapewniał że auto przez 3 miesiące było jeżdżone na krótkich dystansach to miało prawo się stać - silnik się nawet nie nagrzewał - to samo powiedział serwis - najczęściej wina jest po stronie kierowcy, że auto nawet się nie zagrzewa.
Oczywiście najpierw wymiana oleju na Castrol 5w30 + filtr Manna, przy wymianie zauważono na starym filtrze opiłki (srebrne) - małe zaniepokojenie ale mówią "zrobisz pan 1000 km to wrócić i sprawdzimy czy są opiłki w nowym filtrze". Po 500 km trasie po zjechaniu do miasta, w korki komunikat o niskim ciśnieniu oleju, STOP. Zatrzymałem się, sprawdzanie oleju i wszystko OK. Jadę 3 km dalej, znowu to samo, sprawdzenie, jest stan i do domu.
Stąd moja prośba o podanie własnych doświadczeń, lub porady za co tu by się zabrać? Dodam, że termostat również będę wymieniał bo temp cieczy chłodzącej skaczą 70-90 stopni. Z silnika nie ma żadnych niepokojących odgłosów ani utraty mocy. Poprzedni właściciel twierdzi że "kiedyś tam" profilaktycznie czyścił smoka oleju. : :roll:

Re: LOW OIL PRESSURE, niskie ciśnienie oleju

PostNapisane: 22 stycznia 2019, 19:32
przez Bzyk
Niestety, ale w tych silnikach (2.0 TFSI) zdarzały się przypadku (nie takie rzadkie zresztą), że padała pompa oleju, a będąc bardziej precyzyjnym wałki wyrównoważające (balansujące), które miały odpowiadać za niwelowanie drgań się zacierały (silnikd ziała na suchu więc kilka/kilkanaście sekund i całość do remontu) bądź wyrabiały i spadało ciśnienie. Głównie, z tego co czytałem dotykało to Audic (a4 i a6) jak również VW golfa i podobnych - nie znalazłem udokumentowanego przypadku o seatach, jednakże te pompy w tych silniach są identyczne. Sam napęd pompy, jak też mi koledzy z forum mówili, nie jest specjalnie trwały i również pada..

Bolączką jest to, że oryginał w ASO takiej pompy to cena ok. 5 klocków... natomiast słyszałem o przekładce pompy z 1.8 TFSI, która nie ma takich wałków (prosta budowa), ale to już jest rzeźbienie w głowicy.

W związku z tym, w Twoim przypadku pierwsze co to zacząłbym od możliwie najmniej kosztownych rzeczy czyli np. padnięty czujnik. W związku z tym zweryfikowałby rzeczywiste ciśnienie oleju, poprzez wykręcenie czujnika i wkręcenie manometru - z tego co wiem na jałowym powinno być 1,2 Bara, przy 2 tys. powinno być już 4 Bary a max to 7 Barów.

Jeśli powyższe pokaże Ci, że nie ma ciśnienia, to wtedy trzeba zrzucać pompę i sprawdzać wałki. Co jest martwiące to to, że były opiłki w filtrze w związku z tym mogło już dojść do początkowego zacierania się wałków, ale równie dobrze to może być jakiś syf z miski...

Re: LOW OIL PRESSURE, niskie ciśnienie oleju

PostNapisane: 22 stycznia 2019, 19:35
przez karlosmhr
Dzięki za odpowiedź. A czy padająca pompa nie ma innych objawów? Np głośna praca silnika ?

Re: LOW OIL PRESSURE, niskie ciśnienie oleju

PostNapisane: 22 stycznia 2019, 19:39
przez Bzyk
W tym problem, że sama pompa nie daje objawów jeśli jest z nią coś nie tak, poza ewentualnym wyrzuceniem komunikantu o niskim ciśnieniu oleju... Głośniej będzie jeśli pada napęd pompy czyli łańcuch i napinacz (akurat będę to weryfikował a najbliższym czasie u siebie) ponieważ może się rozciągać i klekotać.

Re: LOW OIL PRESSURE, niskie ciśnienie oleju

PostNapisane: 22 stycznia 2019, 19:42
przez karlosmhr
Ok, dzięki. Będę weryfikował i mam nadzieję że wystarczy wymienić czujnik. Jeśli ktoś jeszcze posiada jakieś doświadczenia to zapraszam do dyskusji.