Strona 1 z 1

check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 11:23
przez Bialy446
Witam. Od pół roku jestem posiadaczem Seata Leona 1.8tsi 160km z 2009roku. Samochód jest po kapitalnym remoncie silnika. Niestety po 12 tysiącach kilometrów pojawił się problem. Problem polega na tym że samochód na zimnym silniku chodzi idealnie nie ma problemów z odpaleniem ogólnie wszystko jest ok. Problem pojawia się kiedy silnik jest ciepły i między tysiącem a dwoma tysiącami obrotów zapalają się 2 kontrolki check engine i ikonka epc. Samochód nie traci na mocy. Podłączyłem go pod komputer pokazuje błędy położenia wałka rozrządu, błąd czujnika wałka, błąd ciśnienia oleju. Jeśli ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać bardzo bym prosił o pomoc

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 12:11
przez bolek80
Ktoś zjeb... remont.Daleś sobie wcisnąć kita

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 13:06
przez Bialy446
A można dokładniej.

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 14:25
przez bolek80
Sam robiłeś remont?

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 14:38
przez Bialy446
No nie. Ale dlaczego myślisz że ktoś Ch..nie zrobił. Może wiesz co jest przyczyną.

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 14:42
przez miroA3
podaj dokladne numery bledow z VCDS

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 14:42
przez bolek80
Nasypało błędami w tym ciśnienie oleju.
Jeśli masz możliwość to zapytaj kogoś od którego kupiłeś auto jaki i gdzie to był remont. Może jest jakaś gwarancja.

Re: Problem z Seatem Leonem 1.8tsi

PostNapisane: 20 kwietnia 2019, 17:11
przez Bialy446
Błędy to G40, 005707,000833

-- 18 kwietnia 2019, 17:24 --

Myślę że powinna być gwarancja skoro mam na to wszystko fakturę tylko problem wygląda tak że mechanik twierdzi że z wałkiem rozrządu, rozrządem i innymi elementami które były wymieniane jest wszystko ok.

-- 19 kwietnia 2019, 22:19 --

Hmm i co teraz zrobic z tą sytuacją

-- 20 kwietnia 2019, 18:11 --

Nikt nie ma żadnych pomysłów co może być przyczyną??

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 20 kwietnia 2019, 19:47
przez Tracer2
Może udaj sie do wyspecjalizowanego rzeczoznawcy ? bo tu to tyko szklanej kuli brakuje.....
Z opinią na piśmie można zacząć negocjacje lub udać sie do adwokata ......ect.
:?

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 07:31
przez Bialy446
Witam ponownie wracam do tematu. Sytuacja wygląda tak że problem dalej jest. Okazało się że na niskich obrotach jest zamale ciśnienie oleju. I teraz pytanie czy może być pompa oleju do wymiany czy są jeszcze jakieś przyczyny przez które tak się dzieje.

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 10:08
przez marcin7x5
Niskie ciśnienie oleju (zmierzone manometrem) to przeważnie kłopoty z dołem silnika czyli wszystko to co po drodze do pompy oleju. Może być to pompa a mogą być to i panewki lub sam wał korbowy. Filtr oleju też może do tego się przyczynić jak się rozleci...

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 08:40
przez Kanisz
Bialy446 napisał(a):Witam. Od pół roku jestem posiadaczem Seata Leona 1.8tsi 160km z 2009roku. Samochód jest po kapitalnym remoncie silnika. Niestety po 12 tysiącach kilometrów pojawił się problem. Problem polega na tym że samochód na zimnym silniku chodzi idealnie nie ma problemów z odpaleniem ogólnie wszystko jest ok. Problem pojawia się kiedy silnik jest ciepły i między tysiącem a dwoma tysiącami obrotów zapalają się 2 kontrolki check engine i ikonka epc. Samochód nie traci na mocy. Podłączyłem go pod komputer pokazuje błędy położenia wałka rozrządu, błąd czujnika wałka, błąd ciśnienia oleju. Jeśli ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać bardzo bym prosił o pomoc


Tak G40 może to być problem przestawionego rozrządu, lub uszkodzonego koła zebatego na wałku, albo uszkodzony obwód zasilania czujnika lub samego czujnika.
... Może tybyć fuszera, a mogło Ci przeskoczyć na rozrządzie o ząbek np jak chciałeś odpalić zimą przy dużym mrozie, lub kiedy chciałeś wyrwać z pod świateł itd. Takie rzeczy się zdarzają a te problemy sa tego dowodem.

Masz podane, co musisz sprawdzić inajlepiej zacząć od sprawdzenia czujników oraz kabli, ktore je zasilają zanim weźmiesz się za pompę czy rozrząd.

Na początek miernik w dłoń znajdujesz czujnik Halla G40 pewnie masz 3pinowy, i w autach eurppejskich tj np VAG zew piny to zasilanie a środkowy to impuls/sygnał.

G40 sprawdzasz czy na zew pinach wtyczki jest zasilanie między 4V-6V, z reguły jest coś ok 5V.
- wtedy wiesz, że zasilanie ok lub nie i masz odp, naturalnie sprawdzasz na przekreconym kluczyku ale nie odpalonym

od razu możesz zmierzyć rezystancję miedzy pinami czujnika

jeżeli zasilanie ok to podłaczasz kostkę do czujnika bierzesz 3szpilki od tyłu wkuwasz się w kostkę, odpalasz silnik i najlepiej byłoby sprawdzić diodą albo oscyloskopem ale miernikiem też pokaże, czyli jedną sondę na zew pin tj Masę (mierzac napięcie na kostce dostałeś info ktory pin to masa) , drugą na środkowy i napiecie ma oscylować czyli ma się zmieniać, możesz też sprawdzić jak to jest z drugim pinem zew
- jeżeli się zmienia od ok 0 do 5V czy nawet 6V to można uznać czujnik za zdrowy, ale jak masz skąd to można podmienić czujnik i sprawdzić czy błąd wraca po skasowaniu

jezeli czujnik zdrowy, kable tez to wina może być w kole zebatym pod czujnikiem G40 które odpowiedzialne jest za generowanie impulsów przez obracanie się frezami prostopadle do czujnika, mogło się już wyrobić lub zniekształcić

jeżeli jest proste i prawidłowo się obraca względem czujnika To wtedy wetdyk że rozrząd jest do poprawy, pewnie przeskoczył pasek o ząbek i brak synchronizacji z czujnika Halla G40 tj czujnoka położenia wałka rozrządu z czujnikiem położenia wału, ktory jest zamontowany w okolicy koła zamachowego. Trzeba poprawić ustawienia rozrządu.

TERAZ BŁEDY OLEJU
może to być pompa, czujniki ciśnień oleju lub obstawiam, że to zawór regulacji ciśnienia oleju w Audi lubił się psuć.

Problem może być w czujnikach niskiego i wysokiego ciśnienia oleju i tak samo jak wyżej sprawdzić wtyki, zasilanie i rezystancję na czujnikach

Albo w pierwszej kolejności zająłbym się tym bo obstawiam, że problem leży w zaworze regulacji ciśnienia oleju (w Audi to -N428-)
Tu masz manual jak to wymienić w Audi podobnie jest w Seat

https://drive.google.com/file/d/0B1wQsc ... JPYzA/view

Jak to nie pomoże to dopiero obstawiałbym pompę.

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 30 kwietnia 2019, 17:39
przez Bialy446
A jeśli okazało się że czujniki są ok ciśnienie oleju jest ok,a na niskich obrotach wałek rozrządu nie przestawia się pod takim katem jak ma dopiero od 2 tys obrotów parametry są prawidłowe.

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 30 kwietnia 2019, 18:03
przez Kanisz
Bialy446 napisał(a):A jeśli okazało się że czujniki są ok ciśnienie oleju jest ok,a na niskich obrotach wałek rozrządu nie przestawia się pod takim katem jak ma dopiero od 2 tys obrotów parametry są prawidłowe.

Co to znaczy, że wałek nie przestawia się pod katem?
Jak sprawdziłeś? Sprawdzaleś koło na wałku za czujnikiem Halla, czy jak?

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 30 kwietnia 2019, 18:54
przez Bialy446
Pod komputerem sprawdzane było położenie walka rozrządu i tam była pokazana ta różnica tych parametrow

-- 30 kwietnia 2019, 19:54 --

Tak naprawdę to jestem dosyć zielony w te sprawy więc ciężko mi dokładnie opisać co i jak tymbardziej że moja przygoda z tym silnikiem dopiero się zaczęła.

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 30 kwietnia 2019, 19:51
przez Kanisz
Czy dalej wyświetla błąd czujnika G40?
Jeżeli uważasz, że G40 jest OK to może być koło zebate. Jak wyżej pisałen zobacz czy koło nie ósemkuje na biegu jałowym, jak dodasz gazu i zwiekszysz prędkość obrotową to wraz z predkoscią rośnie bezwładność koła sygnałowego eliminując niektóre drgania stąd może gasnać kontrolka check przy większych obrotach.
Czasami sam czujnik może być sprawny, ale doszło do mechanicznego uszkodzenia koła sygnałowego/zebatego. Przyczyną uszkodzenia G40 bywa także skorodowanie wtyczki i zaśniedzenie styków elektrycznych.
- trzeba sprawdzić

-- 30 kwietnia 2019, 20:25 --

Jak koło sygnałowe jest skorodowane to trzeba odczyścić, ponieważ musi dobrze przenosić pole magnetyczne na czujnik.
Jeżeli koło jest krzywe to do wymiany ale na nowe.
Wcześniej sprawdziłbym napiecia i rezystancje na wtyczce oraz czujniku G40 skoro zgłasza błąd czujnika, bo chyba tego nie zrobiłeś.
... Ale jak sie nie czujesz że to zrobisz, to może podjedź do mechanika niech sprawdzi i Ci potwierdzi co jego zdaniem jest do zrobienia oraz ile to kosztuje bo to raczej symboliczne kwoty plus koszt części, wiec nie ma to tamto..., no chyba, że chcesz się nauczyć i weźmiesz spróbujesz sam naprawić, z tym, że ja nie nauczę Cię tego przez pisanie postów, mogę tylko cos podpowiedzieć zasugerować i jeżeli to wystarczy to Ok i do dzieła :)

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 30 kwietnia 2019, 20:59
przez Bialy446
Na tą chwilę oddałem auto do mechanika który robił mi kapitalny remont tego silnika. Z tego co wiem sprawdzał elektryke.

-- 30 kwietnia 2019, 21:56 --

Dodam jeszcze że przy obrotach 1000 do 2000 auto wydawało taki dziwny dźwięk jakby jakieś zebatki przeskakiwaly i wtedy zapalal się check engine i epc. Przy wyższych obrotach kontrolki nie gasly dopiero po zapaleniu kilku razy auto gasly obie lecz tylko na chwilę i wszystko działo się tylko na ciepłym silniku.

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 1 maja 2019, 00:48
przez Kanisz
Jak wrócisz od mechanika pochwal się co było usterką.

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 12 czerwca 2019, 18:18
przez Bialy446
Witam to znowu ja. Problem rozwiązany. Problem tkwił w zdeformowanej głowicy i przytartych walkach rozrządu. Mechanik nie wyjaśnił co mogło być główna przyczyną że tak się stało.

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 15 czerwca 2019, 22:41
przez Kanisz
Ważne, że jeździ :)

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 16 czerwca 2019, 20:32
przez konrad7090
Jesli robiles kapitalke walki mogly sie przytrzec od zlego ustawienia rozrzadu lub wtryskow.. za wczesny lub pozny kąt wtryskow mogl walic po krzywkach co odbilo sie na walkach.. glowica mogla sie zdeformowac od temperatury panujacej podczas pracy silnika na zbyt duzych wartosciach. (spalania paliwa ktorego bylo za duzo i egt wynosilo nie wiem ile ale sporo) skoro nie dzialo sie to od poczatku remontu tylko po czasie znaczy to ze remont zje*any. pozdroo

Re: check engine i ikonka epc na ciepłym silniku

PostNapisane: 1 września 2025, 09:22
przez Sathia
Jeżeli koło jest krzywe to do wymiany ale na nowe.