Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[ALL] Zamek drzwi, problemy z krańcówką itp

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[ALL] Zamek drzwi, problemy z krańcówką itp

Postprzez untaztood » 23 stycznia 2012, 11:41

Ponieważ ostatnio przeszedłem drogę wymiany zamka na nowy, po roku używania zamiennika, pozwolę sobie opisać parę istotnych faktów, dla tych, którzy chcą wymienić zamek na nowy, lub mają zamiar próbować naprawić swój obecny. (zdjęcia później)

Na początku należy uzbroić się w cierpliwość przy wyciąganiu obecnego zamka. O ile nie jest to rzecz trudna, to wymaga sporo czasu.
Przydadzą się torxy, 10 nasadkowa, oraz ośmiokątny klucz do odkręcenia samego zamka.
Pamiętajmy by przed rozpoczęciem jakichkolwiek robót wyjąć szybę, wkładkę zamka, oraz odblokować klamkę zewnętrzną.

Ale przechodząc do działania samego zamka. Jeśli nasz problem polega na tym, że nie zapala nam się światło, ale ryglowanie i otwieranie drzwi działa poprawnie to problem jest nieco mniejszy, gdyż krańcówka zamka jest na zewnątrz - dochodzą do niej dwa kabelki, zresztą jedyne kable jakie widać przy zamku (niebieski i czerwony). Krańcówka jest na dole od samego mechanizmu zamykającego drzwi - przez co nie można zamka smarować WD40 i innymi preparatami. Spowoduje to śmierć krańcówki w ekspresowym tempie. Lepiej jest przeczyścić zamek szmatką, dmuchnąć sprężonym powietrzem, nałożyć trochę towotu, ale broń Boże smarować zamek WD40 i innymi preparatami.
Jeśli zamek po zamknięciu sam otwiera drzwi, nie rygluje poprawnie, zamyka się i otwiera samoczynnie, to problem jest nieco bardziej złożony i leży w płytce drukowanej z czujnikami krańcowymi. Takich czujników na płytce jest 4. Dwa odpowiadają za położenie kluczyka w zamku, a dwa za położenie całego mechanizmu, czyli między innymi rygla. To, że wydaje nam się, że padł nam mikrostyk w większości przypadków może oznaczać zimne luty, lub korozję samej płytki drukowanej. Sama płytka jest dość prosta w wykonaniu - po prostu od złącza idzie druk do mikrostyku i po zwarciu - wraca. Nie ma żadnych układów, ani nawet oporników.

Co do wymiany zamka - do przednich drzwi kierowcy nie polecam zamienników. Poniżej 5 stopni C. nie chcą otwierać drzwi za pierwszym razem... Choć powyżej tej temperatury zamek działa dobrze - nie widać różnicy z oryginałem. Co ciekawe problem z temperaturą nie występuje w zamkach tylnych drzwi.
Oryginał niestety swoje kosztuje. W ASO jego cena przekracza 600 zł, ale są sklepy gdzie można go kupić taniej, np. za 480 zł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Reklama

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości