Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

zawieszenie

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: zawieszenie

Postprzez PiotrekS » 23 listopada 2008, 22:20

roomcajs, musisz wymienic gumy stabilizatora, koszt chyba ok 20-30 zl/sztuke ale za wymiane w serwisach troche sie placi ze wgledu na "pracochlonnosc"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Reklama

Re: zawieszenie

Postprzez roomcajs » 23 listopada 2008, 22:27

gumy wymieniałem bo mi stukało z przodu przy prawym kole i było git, teraz właśnie jak jadę powoli to jak by jakiś grubas 300 kilowy siadał na wersalkę :p ja ważę 61 kg więc chyba aż tak delikatny Leon nie jest co :P ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roomcajs
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 30 kwietnia 2008, 20:20
Lokalizacja: Podlasie
Auto: Megane Coupe III
Silnik: CJXA 2.0

Re: zawieszenie

Postprzez belzi » 23 listopada 2008, 23:37

roomcajs, z ktorego roku kasz auto ??
Sa dwa rodzaje gum i tych obejmek:
- nowszego typu z garbem
- starego typu bez garba
Te starego typu dosyc szybko sie zuzywaja i jak nie stukaja to wlasnie skrzypia (zwlaszcza przy przejezdzaniu wolno przez progi zwalniajace)
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: zawieszenie

Postprzez roomcajs » 24 listopada 2008, 11:26

2002

[ Dodano: Pon 24 Lis, 2008 ]
Heh i już odechciało mi się naprawiać...300zł mandatu i 5 pkt karnych tak zniechęcają do naprawy, że może skrzypieć ile wlezie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roomcajs
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 30 kwietnia 2008, 20:20
Lokalizacja: Podlasie
Auto: Megane Coupe III
Silnik: CJXA 2.0

Re: zawieszenie

Postprzez marcin_kielce » 13 lutego 2009, 22:35

Witam,

czy ktoś coś słyszał na temat tej firmy?? czy to dobre zawieszenia jakościowo?? Jak się na tym jeździ??

http://moto.allegro.pl/item554230671_za ... od_fk.html

Pozdrawiam
Marcin
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: zawieszenie

Postprzez Sammael » 13 lutego 2009, 22:40

marcin_kielce napisał(a):Jak się na tym jeździ??

Jak na gwincie...zapewne...
marcin_kielce napisał(a):czy ktoś coś słyszał na temat tej firmy??

chyba Patryczko miał. Dość znane wsród "budżetowych gwintów.
marcin_kielce napisał(a):czy to dobre zawieszenia jakościowo??

Za takie ceny szału nie będzie. IMHO każdy gwint za 1000 będzie podobny co nie znaczy, że zły... ale na pewno gorszy od KW, bilsteina czy weiteca 3000 w górę. Gwarancja jest. Choćby się miał wysrać po 2 latach to wychodzi Ci 1000 na dwa lata.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zawieszenie

Postprzez marcin_kielce » 13 lutego 2009, 22:47

Dzieki.

I teraz pytanie co to znaczy, ze jeżdzi sie jak na gwincie?? Nigdy nie jeździłem wiec nie wiem...da sie to tak wystroic, zeby bylo powiedzmy gora -30mm w dół i nie tracic przy tym plomb w zebach?? zalezy mi powiedzmy na tym, zeby jezdzic w podobnym komforcie co na B6tkach i 30mm Eibacha.

Da rade ten gwint tak wystroic??

Pozdrawiam
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: zawieszenie

Postprzez Sammael » 13 lutego 2009, 23:03

marcin_kielce napisał(a):-30mm w dół

tak - gwint jest od tego żeby regulować obniżenie.
marcin_kielce napisał(a):nie tracic przy tym plomb w zebach

Nie, te gwinty za 1000 nie mają regulacji twardości a tylko wysokości.
marcin_kielce napisał(a):zeby jezdzic w podobnym komforcie co na B6tkach i 30mm Eibacha.

Raczej zapomnij. Dlatego to jest gwint. Tym twardszy im niżej auto. mam B6 i -30 weitec, jak to Patryczko stwierdził "ale u Ciebie to jest komfort" a już u mnie jest niezła taczka i wypadanie plomb jeszcze w połączeniu z poliuretanami.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zawieszenie

Postprzez marcin_kielce » 14 lutego 2009, 07:34

Sammael a ty masz te poliuretany z DS?? Jak ci się na nich jeździ??

No to lipa z tym gwintem jak nie da się regulowac twardości. A kojarzy ktoś amorki Kayaba AGX?? Je można regulowac, pytanie tylko czy nadaja sie do sprzeżyn -30mm??

Sammael a tak z ciekawosci czemu Weitec a nie Eibach Pro Kit??

Bilsteiny kupowales w dexx auto?? i mowisz ze dupa, ze sie wylal?? bo pytalem ich i komplet B6tek do 4x4 to cos kolo 1600-1700 PLN.

Pozdrawiam
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: zawieszenie

Postprzez gluszcz » 14 lutego 2009, 09:51

A kojarzy ktoś amorki Kayaba AGX?? Je można regulowac, pytanie tylko czy nadaja sie do sprzeżyn -30mm??

Orła brat w golfie kombi jeździ na takim zestawie od dłuższego czasu/agx-eibach pro/a z tego co wiem to sobie bardzo je chwalił jak rozmawiałem z nim jakis czas temu....
Z tego co twierdzi producent,dystrybutor i jeszcze pare osób to pod progresywne springi powinno sie zakładać b8,b6 to pod seryjna sprezyne .Choć wiem że wiele osób tutaj jeździ na sprezynach obniżających i b6 i sobie to baaarrrdzzzo chwalą :)
Zobacz Profil
gluszcz
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 7 stycznia 2008, 16:59
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: LEON FR

Re: zawieszenie

Postprzez Axee » 14 lutego 2009, 09:58

gluszcz, dodam, ze sprezyna z eibach pro kit jest sprezyna liniowa, nie progresywna. Ma regularne zwoje, sprezyny progresywne maja na koncu bardziej zcisniete zwoje.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: zawieszenie

Postprzez gluszcz » 14 lutego 2009, 11:13

Axee, nie napisałem w poście że pro kit to progresywna spręzyna ale ciekawa sprawa,zerknij na to....
http://www.autoanything.com/GenericPage ... uctID=2549
na moim pudełku od takich springów/pro kit/ jest napisane...progressive federungstechnik,mam stare opakowanie a teraz na nowych jest napisane progressive spring design ,hm jak to rozumieć ?nie pisac mi żebym sobie przetłumaczył :x spójrz na to jak zawijana jest sprezyna ....na moje oko to nie sa regularne zwoje na całej dlugości...ale może sprostuje mi ktos ten temat bo zaciekwiłes mnie.
Zobacz Profil
gluszcz
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 7 stycznia 2008, 16:59
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: LEON FR

Re: zawieszenie

Postprzez Sammael » 14 lutego 2009, 12:57

Sammael a ty masz te poliuretany z DS?? Jak ci się na nich jeździ??

Nie narzekam, w mojej opinii twardziej. Bardziej czuć kamyczki na drodze i ogólnie asfalt.
marcin_kielce napisał(a):A kojarzy ktoś amorki Kayaba AGX?

Bacardi ma
pytanie tylko czy nadaja sie do sprzeżyn -30mm??

Bacardi je ma chyba przy -30. Generalnie do -30 można jeszcze założyć zwykły amortyzator a nie o obniżonym skoku.
Sammael a tak z ciekawosci czemu Weitec a nie Eibach Pro Kit??

Bo jestem oryginalny 8)
marcin_kielce napisał(a):Bilsteiny kupowales w dexx auto?? i mowisz ze dupa, ze sie wylal?? bo pytalem ich i komplet B6tek do 4x4 to cos kolo 1600-1700 PLN.

Raczej nie ma znaczenia gdzie bym kupił - ale tak, w DEXX auto, płaciłem 1400 za komplet. Z tego co wiem było dużo reklamacji na B6
Sam się zastanawiam czy jak odeśle je na reklamacje i będę miał dwa nowe tyły i niezużyte przody to czy nie sprzedać tego w PiSdu i nie kupić gwinta dla ubogich.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zawieszenie

Postprzez marcin_kielce » 14 lutego 2009, 15:09

Sammael a jaki jest najtanszy gwint z tych lepszych?? z regulacja nie tylko wysokosci ale rowniez twardosci amorow??

Pozdro
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: zawieszenie

Postprzez Trolo » 15 lutego 2009, 12:34

wtrącę tylko coś na temat Bilstein B6, może komuś to pomoże
na temat Bilstein-ów nasłuchałem się już sporo, ale raczej były to pochlebne opinie, przez większość moich znajomych nazwane jako "pancerne", więc i ja takie zakupiłem z oznaczeniem właśnie B6, drugi dzień po założeniu miałem nie miłą przygodę,
jadąc sobie po jednej z pięknych dróg okalających gdańsk (nie mówię tu o obwodnicy), nie zauważyłem że, położył się tam policjant (dodam tylko że nie była to żadna droga osiedlowa itp), a że na budziku miałem coś ok 120km/h, w momencie jak się zorientowałem i kopnełem w hamulec było już trochę za późno, więc na leżącego najechałem z prędkością oscylującą w granicach 70-80 km/h, jeśli ktoś miał podobny przypadek to wie co się w tym momencie dzieje, po prostu jeden wielki huk
byłem pewny że już po amorach, a miałęm je niespełna 2 dni, po dogłebny osłuchiwaniu i wczuci się w samochód, oględzinach u mechanika i wizycie na stacji kontroli, stwierdzono amor w 100% sprawny
sumując, jak dla mnie tak są to pancerne amortyzatory
sorry za przydługie opowiadanie

pozdrawiam

edit:
aha dodam jeszcze że w momencie, najazdu, a raczej wybicia się z leżącego w głowie usłyszałem "i believe i can fly...", jak mało trzeba żeby leoniki zaczęły latać ;)
170PS 400Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Trolo
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 lutego 2009, 13:01
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1,9TDI Cupra4

Re: zawieszenie

Postprzez erol » 15 lutego 2009, 16:07

Ja miałem kupować gwint dla ubogich z serii TaTechnix, rozważałem też ten który dałeś z allegro i zastanawiałem się też nad MTS.
Generalnie już byłem zdecydowany do zakupu ale porozmawiałem z kolegą, który na takim gwincie jeździ i wyperswadował mi ten zamysł ponieważ nie miałem zamiaru schodzić niżej niż max 30 mm.
Nie jestem znawcą więc mnie tu nie karać, ale podobno na takim ustawieniu gwint zachowuje się gorzej niż zestaw amory i do tego sprężyny. Większy komfort podobno jest w momencie zejścia zdecydowanie niżej jak 30 mm.
Zostałem przy tradycyjnym zestawieniu nowe amoty KYB SN plus Eibach.

marcin_kielce druga sprawa to to że ten zestaw który podałeś zdaje mi się że do Twojego leona nie podejdzie, bo masz 4x4

Pozdr.
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: zawieszenie

Postprzez Adamek » 15 lutego 2009, 17:28

Panowie jak ma się spadek komfortu jazdy względem zmiany seryjnych sprężyn na sprężyny obniżające Eibach?
Czy idzie je zastosować w połączeniu z seryjnymi amortyzatorami?

Auto to Leon 1.9 TDI FR z 2005r
Nie obawiaj się doskonałości! Nigdy jej nie osiągniesz...
Zobacz Profil
Adamek
Sport
Sport
 
Posty: 444
Dołączył(a): 3 lipca 2007, 08:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: R36

Re: zawieszenie

Postprzez Axee » 15 lutego 2009, 18:43

gluszcz, hmm ciekawe, bo moje springi maja regularne zwoje, mam nawet zaswiadczenie z niemieckiego tuv do nich i jest tam napisane ze sa liniowe. Byc moze Eibach cos pozmienial i produkuje teraz pro-kit jako progresywne, dawniej w kazdym razie pro-kit byl liniowy. Looknij na to http://photos03.allegro.pl/photos/orygi ... /553348361 wg mnie, wygladaja na liniowe, no chyba ze to lekkie zawezenie na koncu srednicy powoduje ich progresywnosc.
Adamek, jest troche twardziej, mozna stosowac z ori amorami, Sport/TS/FR ma amorki -15mm w standarcie, wiec nie bedzie zle.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: zawieszenie

Postprzez gluszcz » 16 lutego 2009, 13:33

Axee,
właśnie dlatego spytałem,sam mam ten tuv nord gdzie wyraźnie jest napisane dla sprezyn na tyle i przodzie -charakteristk-line are.........a spręzyny wygladaja jak te co daleś foto,nie znam niemieckiego bo może by tam cos doczytał ale ciekawi mnie ten napis na pudle- progressive federungstechnik-co to ma byc sprężyna liniowa o charakterystyce progesywnej :P
na tej fotce co ja wrzuciłem wczesniej jest sprężyna typowo progresywna/na moje oko/widocznie robia różne rodzaje pro-kit........ :hmmm:
Zobacz Profil
gluszcz
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 7 stycznia 2008, 16:59
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: LEON FR

Re: zawieszenie

Postprzez Micz » 1 marca 2009, 21:31

Siema wszystkim :)

Nie chciałem zakładać nowego tematu.

Czyktoś wie coś na temat tych sprężyn? http://moto.allegro.pl/item561460611_sp ... 3_4x4.html

Wyglądają podobnie jak eibach, obniżają podobnie a cena jest minimum połowę mniejsza :whoeva:
Obrazek
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4

Re: zawieszenie

Postprzez Mateopno » 15 marca 2009, 15:04

czolem koledzy

mam kilka pytan w zwiazku z tym ze nie potrzebuje jakichs mega osiagniec postanowilem zakupic ten zawias: http://www.allegro.pl/item577826775_aud ... rtowe.html i teraz moje pytania:
1. czy zeby zalozyc ten zawias potrzebuje jeszcze cos dokupic?
2. w tamtym roku mialem glupi incydent, mianowicie rozwalilem miske olejowa. czy myslicie ze warto bylo by kupic jakas oslone metalawa? tylko ze teraz mialem olejowe amory ktore maja zupelnie inna reakcje niz gazowe...
3. moj leonek to ASV i czy nie bede mial takiego klopotu jak kolega w tym teamcie: viewtopic.php?t=12701&highlight=amortyzatory

pozdrawiam i czekam na odpowiedz

[ Dodano: Pon 16 Mar, 2009 ]
odpowie mi ktos na wyzej postawione pytania??
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: zawieszenie

Postprzez Kuman » 17 marca 2009, 11:14

czarny-000 napisał(a):czy zeby zalozyc ten zawias potrzebuje jeszcze cos dokupic?


Możesz kupić jeszcze nowe odboje i górne łożyska na przód przy okazji.
.
czarny-000 napisał(a):czy myslicie ze warto bylo by kupic jakas oslone metalawa?


Jasne że warto. Masz tutaj toledo z glebą jakieś -100 dla poglądu:

http://www.youtube.com/watch?v=FBLkiBdU ... annel_page

czarny-000 napisał(a):czy nie bede mial takiego klopotu jak kolega w tym teamcie:


Po zakupie piszesz kolesiowi jaki masz motor i on dobiera zestaw katalogowo

P.S Za 700zł to na allegro już można firmowy używany gwint kupić a nie jakiś śmieszny niby kit.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kuman
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 stycznia 2009, 12:38
Lokalizacja: Głogów
Auto: R32 Bora 1P Cupra

Re: zawieszenie

Postprzez Mateopno » 17 marca 2009, 11:48

dzieki Ci bardzo kolego!! 4you :piwko:
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: zawieszenie

Postprzez soad7 » 17 marca 2009, 14:01

Lepiej kupic używany markowy gwint KW, koni, blistein, FK, H&R (jeden z najtwardszych) niz kupowac jakies nówki shity na których pojeździ sie rok...
Na gwincie trzeba sie nauczyć, wdedy krawęznik, dziura lub spowalniacz staje sie wyzwaniem, ale co sie nie robi dla lansu i trzymania w zakrętach, nawet zimą lepiej sie prowadzi.
Żyj życiem tak jakbyś miał nazajutrz ze śmiercią twarzą w twarz stanąć
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
soad7
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 30 marca 2006, 20:59
Lokalizacja: Śrem
Auto: 3L i T4

Re: zawieszenie

Postprzez guayre » 20 marca 2009, 17:28

A co sądzicie o kicie H&R Touring? Bardzo twarde to jest? :) Bo niedaleko mnie gość za 300zł sprzedaje używany 1,5 sezonu...
Zobacz Profil
guayre
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25 lutego 2009, 12:23
Lokalizacja: Krk
Auto: Toledo

Re: zawieszenie

Postprzez futrzak » 22 marca 2009, 12:56

witajcie :)

mam do was pytanie bo muszę wymienić z tyłu amorki i tu mam pytanie bo polecacie z firmy BILSTEIN, a czy z firm Sachs albo kayaba też będą ok ? Ja nie potrzebuję żadnych sportowych, tylko zwykłe, ale dobre :)

i lepiej gazowe czy olejowe ?
Seat Leon 1.9 TDI VP
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
futrzak
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 1 marca 2009, 15:29
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon 1.9 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: zawieszenie

Postprzez Łukasz TDI » 22 marca 2009, 14:52

[quote="futrzak"]witajcie :)

mam do was pytanie bo muszę wymienić z tyłu amorki i tu mam pytanie bo polecacie z firmy BILSTEIN, a czy z firm Sachs albo kayaba też będą ok ? Ja nie potrzebuję żadnych sportowych, tylko zwykłe, ale dobre :)



Witam sam osobiście jezdze na gwincie ale jeśli miał by coś polecić z tych firm co wymieniłeś to BILSTEIN wcześniej przed wymiana sam na takich jezdziłem i byłem zadowolony :))
Łukasz Sosnowiec
Zobacz Profil
Łukasz TDI
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 lutego 2009, 19:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: SEAT TOLEDO

Re: zawieszenie

Postprzez futrzak » 22 marca 2009, 17:53

dzięki za radę, ale to olejowe czy gazowe ? BILSTEIN chyba są tylko gazowe

i czy BILSTEIN będą odpowiednie, bo w poprzednich postać jest pisane o wersjach B6, ale na allegro tylko B4 widziałem
i jest napisane także żeby od razu wymieniać odboje itp to czy taki zestaw KLIK wystarczy czy jeszcze trzeba coś dokupić ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
futrzak
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 1 marca 2009, 15:29
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon 1.9 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: zawieszenie

Postprzez leemarvin » 23 marca 2009, 13:54

Przydały by się jeszcze górne mocowania amortyzatora.
Zobacz Profil
leemarvin
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 15 lutego 2009, 19:10
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat

Re: zawieszenie

Postprzez Pancho » 30 marca 2009, 22:48

Witam,
chcialem sie Was poradzic w sprawie sprezyn. Obecnie mam zalozone b6 + sprezyny od TSa. Jak to nie najlepiej wyglada mozna przekonac sie tutaj
Wobec tego, ze wyszlo cross country, chcialem zamienic sprezyny od TSa na Eibacha pro kit. Aktualnie ktos nawet chce sprzedac takie sprezyny w forumowym dziale sprzedazy ale :

sprezyny maja numer E1545.140 wedlug katalogu Eibacha i sa do a3. Do Leona sa E8120-140. Czy ktos sie orientuje, czy tyle samo obniza mi auto?

Dodatkowo sprezyny do a3 sa w intercarsie tansze (844zl), a te od leona (931zl). Tak jakby byly to inne sprezyny. Minimalnie roznia sie tez obciazenia osi :
sprezyny do audi :
Obciążenie osi przedniej do [kg]: 990
Obciążenie osi tylnej do [kg]: 930

sprezyny do leona :
obciążenie osi przedniej do [kg]: 982
obciążenie osi tylnej do [kg]: 985

Czy te sprezyny mozna traktowac jak zamienniki? (katalog IC na to nie wskazuje). W tym temacie kilka osob pisalo ze ma Eibachy, czy mozecie napisac jakie macie oznaczenia wg katalogu Eibacha?

pozdrawiam
Czarna szczała niesie mie
Zobacz Profil
Pancho
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 6 kwietnia 2005, 23:33
Lokalizacja: Trojmiasto
Auto: Leon ALH+

Re: zawieszenie

Postprzez stefdeath » 28 czerwca 2010, 15:08

Odgrzeję trochę kotleta:)
Sory za laickie pytanie ale na amorach nie znam się ni cholery.
Kupiłem tylne amory bilstein B6 ale nie mam do nich tego zestawu zabezpieczającego ( wyczytałem na stronie bilsteina że coś takiego do nich jest, nie wiem co wchodzi w skład -odboje jakieś czy coś). Pytanie czy mogę założyć te B6 i przełożyć odboje, które mam teraz na seryjnych tylnych amorach?
2 pytanie czy jeśli przez jakiś czas pojeżdże na tylnych B6 a przód seria nie bedzie to wpływać negatywnie na prowadzenie auta? czy nie będzie myszkować itp? (przednie amory podobno są w nie wytyrane)
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: zawieszenie

Postprzez belzi » 28 czerwca 2010, 17:44

stefdeath napisał(a):Pytanie czy mogę założyć te B6 i przełożyć odboje, które mam teraz na seryjnych tylnych amorach?

nazywa sie to bodajze zestaw B1 i w sklad tego wchodza odboje i oslony
O ile oslony mozesz przelozyc (jesli sa cale) to odboje bym wymienil, a tak wogole to ten zestaw nie kosztuje jakis kosmicznych pieniedzy i wymienilbym wszystko

2 pytanie czy jeśli przez jakiś czas pojeżdże na tylnych B6 a przód seria nie bedzie to wpływać negatywnie na prowadzenie auta? czy nie będzie myszkować itp? (przednie amory podobno są w nie wytyrane)


Teoretycznie amory wymienia sie parami, wiec powinno byc OK, ale to teoria, w praktyce to roznie moze byc
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: zawieszenie

Postprzez stefdeath » 29 czerwca 2010, 09:34

Ok to jeszcze jedno pytanie - bo do amorów chcę założyć eibachy pro kit ale na stronie eibacha znalazłem dwa rodzaje różniące się obciążeniem przedniej osi:

E8120-140 - 982 kg
E8121-140- 1005 kg

które powinny być do TS w arlu?
Z góry dzięki ;)
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: zawieszenie

Postprzez erol » 29 czerwca 2010, 09:58

982 te drugie to go golfa IV i chyba z automatem
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: zawieszenie

Postprzez agin » 29 czerwca 2010, 18:35

stefdeath napisał(a):Ok to jeszcze jedno pytanie - bo do amorów chcę założyć eibachy pro kit ale na stronie eibacha znalazłem dwa rodzaje różniące się obciążeniem przedniej osi:

E8120-140 - 982 kg
E8121-140- 1005 kg

które powinny być do TS w arlu?
Z góry dzięki ;)


oba są do TS ARL różnica polega w:

E8120-140 - 982 kg < jest dla skrzyni manualnej
a
E8121-140- 1005 kg < dla skrzyni automatycznej
Eibach, KYB, ATE, Sachs, Lemforder, TRW, Millers, Motul, Knecht i inne ;)
zawieszenia, ukł.kierownicze, ukł.napędowe/hamulcowe, rozrządy, sprzęgła, filtry i inne
- sprawdź ; )

po co hamować ? jak można pomrugać długimi światłami ?
Obrazek
Zobacz Profil
agin
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 810
Dołączył(a): 2 sierpnia 2009, 11:15
Lokalizacja: DOL
Auto: leo
Silnik: ARL 1.9

Nowy posiadacz leonka i skrzypienie w zawieszeni

Postprzez papcyk » 1 lipca 2010, 09:54

Witam, byłem na ścieżce diagnostycnej amorki 75%

Jednak jadąc po nierównościach slychać wyraźne skrzypienie jakby czegos gumowego?

Czy to mam coś nasmarować czy jakieś elementy do wymiany?
Zobacz Profil
papcyk
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 09:44
Lokalizacja: Lublin
Auto: leon

Re: zawieszenie

Postprzez bono » 1 lipca 2010, 10:00

papcyk napisał(a):Jednak jadąc po nierównościach slychać wyraźne skrzypienie jakby czegos gumowego?

gumy stabilizatora
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: zawieszenie

Postprzez papcyk » 1 lipca 2010, 12:32

można to jakos nasmarowac czy tylkow wymiana?

ile taka przyjemnośc kosztuje i czy odrazu cos jeszcze sie wymienia przy okazji?

Jak wymiana to może polecacie fachure w Lublinie?
Zobacz Profil
papcyk
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 09:44
Lokalizacja: Lublin
Auto: leon

Re: zawieszenie

Postprzez Madnes » 1 lipca 2010, 23:43

papcyk napisał(a):można to jakos nasmarowac czy tylkow wymiana?



Tych elementów raczej nie nasmarujesz :whoeva: Ratuje Cię tylko wymiana...na pociesznie zabieg ten nie wymaga ponownego ustawienia zbieżności.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Madnes
Signo
Signo
 
Posty: 193
Dołączył(a): 10 listopada 2007, 22:21
Lokalizacja: opolskie
Auto: turbo R upieć

Re: zawieszenie

Postprzez papcyk » 2 lipca 2010, 14:26

oki dzieki to trzeba wymienić:)
Zobacz Profil
papcyk
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 09:44
Lokalizacja: Lublin
Auto: leon

Re: zawieszenie

Postprzez jck1 » 2 lipca 2010, 15:21

Ja płaciłem za SWAG'i jakieś 20 zł/szt. Wymienić możesz sam tylko że dostęp do tych gum jest kiepski i możesz się napocić ;]

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: zawieszenie

Postprzez papcyk » 2 lipca 2010, 21:36

a ile jest tych gum?
Zobacz Profil
papcyk
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 09:44
Lokalizacja: Lublin
Auto: leon

Re: zawieszenie

Postprzez Ohapara » 2 lipca 2010, 21:54

papcyk napisał(a):a ile jest tych gum?


sztuk 2 ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: zawieszenie

Postprzez TomekTomek » 4 lipca 2010, 17:59

Witam jakie seryjne zawieszenie jest montowane w top sportach benzyna 180km chodzi mi o zawieszenie przód tył amorki , sprężyny, drążki itd.
Zobacz Profil
TomekTomek
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 21 listopada 2009, 10:56
Lokalizacja: Podlasie
Auto: 1.8 20VT 180km APP

Re: zawieszenie

Postprzez jagood » 5 lipca 2010, 18:52

Witam
Mam pytanko, chciałem zrobić mały remont zawieszenia i co warto wymienić z gum/sworzni itp w aucie? I jakiej firmy zamontować? Lemforder?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jagood
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 2 września 2009, 15:40
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Jetta
Silnik: BLS 1.9

Re: zawieszenie

Postprzez quasimodo » 12 lutego 2013, 08:55

Cześć, nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj i odgrzeję troszkę kotleta.
Jaka jest różnica (tak, wiem- wygląd i materiał konstrukcyjny) między tymi łącznikami stabilizatorów:

Obrazek

Obrazek

Czy można je stosować zamiennie (oryginalnie mam taki jak na zdjęciu nr 1)? Ten drugi jest droższy, czy to świadczy, że wytrzymalszy?

pozdrawiam
Obrazek
Zobacz Profil
quasimodo
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 23 maja 2007, 08:19
Lokalizacja: W-wa
Auto: turbognojek

Re: zawieszenie

Postprzez m@rcin » 13 lutego 2013, 08:36

podepne sie pod temat zeby nie zakladac nowego.
dla posiadaczy 4x4 przy obnizeniu samochodu nawet 1cm czy 2cm totalnie przestawiaja sie kąty pochylenia kol tylnej osi i zbierznosc. trzeba zastosowac regulowane wahacze.ja niestety rok jezdzilem na zlej geometri w skutek czego sciely mi sie opony. pisze bo chyba nie bylo o tym na forum. wiecej szczegolow mozna znalezc na forum audi tt http://www.klubtt.pl/tuning-i-gadazety/ ... yny-3.html ja zalozylem wahacze kw i wszystko udalo sie poustawiac.
Zobacz Profil
m@rcin
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 19:17
Lokalizacja: TOS
Auto: cupra 4

Re: zawieszenie

Postprzez Tuchola_BDG » 9 września 2013, 22:46

W tym tygodniu planuje wymienić tylne tuleje przednich wahaczy oraz tuleje na tylnej osi, bo są już wyrażnie zuzyte, szczególnie przednie jak to na naszych drogach jest. I teraz pytania do tej sprawy, czy przydałoby się wymienić z tej okazji jeszcze coś, reszta elementów wizualnie, "nausznie" oraz w prowadzeniu nie wydają się byc zużyte, ale może zaleca się wymienic te tuleje jakimis innymi elementami do pary.

Duża jest róznica jakość/cena pomiędzy FEBI a LEMFORDERem?
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tuchola_BDG
Sport
Sport
 
Posty: 544
Dołączył(a): 27 czerwca 2013, 08:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEON 1M B+LPG
Silnik: BCB 1.6

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości