Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Uciekający płyn chłodniczy

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez pitero » 8 sierpnia 2013, 22:23

Chodzi o to ze bede wymienial uszczelke czyli duzy koszt. Wiatrak mam wstawiony z niskiej polki nie mam juz wiecej kasy na razie i nie bede go wymienial aale jak padnie to znowu mi sie bedzie silnik gotowal i znowu bedzie lipa....Wiec musze najpierw ten problem rozwiazac zeby wymieniac uszczelke. wszystko dziala na razie ale jak sie sie zwali to bede mial po silniku. 104 stopnie dzisiaj mialem na VAGu a wiatrak sie nie zalaczyl pomimo ,ze z tys km wczesniej czujnik zalaczania wiatraka zostal wymieniony...

-- 8 sierpnia 2013, 22:23 --

Jeszcze jak by tego bylo malo to wyskoczyly mi 3 bledy (czujnik, turbina, klima) :
17663 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem tu wiem o co chodzi-> musze oddac turbine do czyszczenia
604 Potencjometr w V71-G113
przerwa lub zwarcie do plusa

A pomozecie zdiagnozowac te 2 bledy bo szukalem i nic konkretnego nie znalazlem..
Seat Leon 2003 1.9 TDI 110 KM chip do 143 KM .NIE stella ale nie wiem gdzie to zmienic :P
Zobacz Profil
pitero
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 lutego 2013, 19:45
Auto: Leon 2003
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez LoozaQ » 9 sierpnia 2013, 07:34

Na Twoim miejscu już robiłbym do porządku: uszczelka, planowanie głowicy + sprawdzanie jej szczelności, nowe śruby do głowicy koniecznie, opcjonalnie wymieniłbym "szklanki" i wszystko co z nimi związane. Czytając to co wcześniej napisałeś, skoro już rozrząd będzie zrzucony, wymieniłbym pompę wody, termostat i czujnik temperatury, który w mojej opinii uszkodziłeś podgrzewając zapalniczką (błąd 17663).
Dodając do tego sprawne wentylatory, nic już nie może się stać... no chyba, że mechanik coś spierniczy :)

pitero napisał(a):604 Potencjometr w V71-G113
przerwa lub zwarcie do plusa

5 minut Googlowania i...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586923.html
a następnie....
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 3ca70b4cb0
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez pitero » 9 sierpnia 2013, 08:04

dzieki za pomoc, musze zminimalizowac koszty dlatego czujnika wymieniac nie bede bo "dziala". zobacze czy dam rade ten blad g 113 wyeliminowac czeszczeniem komutatora czy jakos tak :P i popytam jeszcze na temat mozliwosci podawania tej dziwnej temp powyzej 85 stopni.
Seat Leon 2003 1.9 TDI 110 KM chip do 143 KM .NIE stella ale nie wiem gdzie to zmienic :P
Zobacz Profil
pitero
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 lutego 2013, 19:45
Auto: Leon 2003
Silnik: ASV 1.9

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez sieran » 9 sierpnia 2013, 11:04

No jak działa czujnik skoro wentylator się nie włącza?
Zobacz Profil
sieran
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6 sierpnia 2013, 11:52
Lokalizacja: Warszawa / Otwock
Auto: GOLF
Silnik: BCB 1.6

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez pitero » 9 sierpnia 2013, 11:48

czujnik wlaczania wentylatora moze byc jakos walnety ale byl niedawno wymieniany... przy 104 st na VAGu wentylator sie nie wlaczyl..a chyba juz powinien.. na klimatroniku temp niby 90 st a na desce jak zwylke 85
Seat Leon 2003 1.9 TDI 110 KM chip do 143 KM .NIE stella ale nie wiem gdzie to zmienic :P
Zobacz Profil
pitero
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 lutego 2013, 19:45
Auto: Leon 2003
Silnik: ASV 1.9

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez Marcadir » 9 sierpnia 2013, 19:05

W moim Tolku wskazówka temperatury szalała (raz 90, by za kilka sekund 60 stopni) i wymiana czujnika temperatury pomogła... od ponad roku mam spokój, tyle że poza złymi wskazaniami nic się nie przegrzewało... Jeżeli silnik przegrzewa się to sprawdziłbym elementy mechaniczne czyli termostat, czy wiatrak się załącza, czy też pompa działa prawidłowo, drożność węży... ewentualnie może płyn chłodzący jest niepoprawnie rozrobiony (za dużo koncentratu)...
Zobacz Profil
Marcadir
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 9 sierpnia 2010, 16:12
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Toledo

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez pitero » 10 sierpnia 2013, 12:22

Chlopaki tu nie chodzi o to ,ze sie przegrzewa tylko o to ,ze nie pokaze mi nic jak bedzie sie przegrzewal np jak wiatrak padnie bo ma takie prawo bo byl kupiony tanio. Wydmuchalo mi uszczelke bo nie dostalem ,zadnej info na temat przegrzewania jadac nim a powinienem. Boje sie ,ze wymienie uszczelke za np kilka miesiecy wiatrak padnie i znowu to samo albo gorzej.
Seat Leon 2003 1.9 TDI 110 KM chip do 143 KM .NIE stella ale nie wiem gdzie to zmienic :P
Zobacz Profil
pitero
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 lutego 2013, 19:45
Auto: Leon 2003
Silnik: ASV 1.9

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez Marcadir » 10 sierpnia 2013, 18:14

To zawęża pole poszukiwań... wymień czujnik temperatury (najlepiej na oryginalny, bo różnica w cenie do zamiennika niewielka)... jeżeli dalej jest problem ze wskazaniami, to sprawdziłbym wiązkę elektryczną wychodzącą od czujnika... przecież tam nic więcej nie ma, w końcu to nie rakieta kosmiczna.
Zobacz Profil
Marcadir
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 9 sierpnia 2010, 16:12
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Toledo

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez adii100 » 13 sierpnia 2013, 17:15

to ja mam pytanie trochę z innej beczki Jak zrobić test zegarów vagiem ?a druga sprawa nie będę zakładać drugiego tematu bo problem też jest związany z temp na dworze plus 10 zapałam samochód po 20min pracy ma biegu jalowym lapie temp 90 a z nawiewów leci zimne powietrze dopiero po kilkakrotnym przygazowaniu zaczęło lecieć cieple powietrze ?w czym może byc problem ?
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez Marcadir » 18 sierpnia 2013, 20:10

adii100 napisał(a):to ja mam pytanie trochę z innej beczki Jak zrobić test zegarów vagiem ?a druga sprawa nie będę zakładać drugiego tematu bo problem też jest związany z temp na dworze plus 10 zapałam samochód po 20min pracy ma biegu jalowym lapie temp 90 a z nawiewów leci zimne powietrze dopiero po kilkakrotnym przygazowaniu zaczęło lecieć cieple powietrze ?w czym może byc problem ?

Rozumiem że klimę masz wyłączoną, a ogrzewanie ustawione na grzanie... w takim razie przy takich objawach to zacinający się termostat (wymień na nowy np. Wahlera), co prowadzi do przegrzewania się silnika.
Zobacz Profil
Marcadir
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 9 sierpnia 2010, 16:12
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Toledo

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez Axee » 19 sierpnia 2013, 23:24

QQmonzter napisał(a):Odnośnie wskazania temperatury zapytam o rzecz, która od jakiegoś czasu mnie interesuje.
Czy u was wskazanie temperatury działa płynnie tzn wskazówka ciągłym ruchem podnosi się przy nagrzewaniu się silnika czy raczej skokowo?
U mnie działa płynnie ale kolega, który ma skodę twierdził, że u niego wskazówka działała skokowo czyli np od 40 do 80 pokazywało "ćwiartkę", od 90 do np 105 pokazywało połowę (konkretne temperatury podaję dla przykładu bo czy tak faktycznie było to nie wiem) i dopiero po przestawieniu czegoś w vagu zaczęło wskazywać płynnie.
Normalnie jest tak, ze skala nie jest liniowa, pokazuje od 60-80 tak jak jest, od 81-chyba 115, pokazuje 90, powyzej 115 pokazuje tyle ile jest. Zrobione jest to po to by nie stresowac kierowcy, ze nie ma 90 stopni.
W Twoim liczniku Axee prawdopodobnie byl i skala jest liniowa, czyli pokazuje na wskazowce tyle ile jest w rzeczywistosci :hahaha:
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez trustworthy » 24 sierpnia 2013, 20:46

Cześć,

Koledzy, dziś zauważyłem, że drastycznie spadł mi poziom płynu chłodniczego (znacznie poniżej minimum, generalnie lekko ponad poziomem wężyka doprowadzającego płyn do chłodnicy). Ostatni raz sprawdzałem poziom płynu ze 2 tygodnie temu i wszystko było ok. Teraz byłem w trasie i po zrobieniu 2,5 tys. km. wyskoczył taki kwiatek. Teraz do Was pytanie, co należy zrobić. Po pierwsze pewnie test bulgotania płynu w zbiorniczku przy dodaniu gazu - to zrobię jutro. Ale co dalej? Dolać płynu G12 na własną rękę czy od razu jechać z tym do mechanika? Jak mogę sprawdzić sam, co może być przyczyną utraty płynu? Czy gdzieś przy wężyku może być np. jakiś osad?
Z Waszych postów doczytałem się, że najczęstszą przyczyną jest uszczelka pod głowicą, co wiąże się z wydatkiem rzędu co najmniej 500 złotych.
Skoro w warsztacie (K&K w Warszawie przy Puławskiej) będą spuszczać płyn, żeby zrobić test szczelnościowy, to pytanie czy jest sens, żebym sam się bawił w dolewanie płynu, który zaraz zostanie spuszczony? Podkreślę, że tak duży ubytek płynu miał miejsce w 2 tygodnie.

Będę Wam wdzięczny za wskazówki, co zrobić.
Zobacz Profil
trustworthy
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1 kwietnia 2013, 00:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: benzyna 1.6 8V

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez arrival » 26 sierpnia 2013, 08:42

Sprawdź sobie w pierwszej kolejności wszystkie węże, bo to najłatwiejsze do zdiagnozowania i najtańsze do naprawy. Mi w maju pękł wężyk powrotu cieczy do zbiorniczka i opróżnił mi w kilka km cały zbiornik wyrównawczy, a ostatnio znów zauważyłem, że poziom płynu mi spadł, ale już nie tak drastycznie jak wtedy. Okazało się, że sączyło się w węża który idzie od termostatu do wymiennika ciepła. Był też na nim taki różowawy osad z parującego płynu chłodniczego.

Edit: A co do dolewania płynu: ja dolałem po zwykłej wody destylowanej, później mechanik, który dopasowywał nowego węża dolał po prostu koncentratu G12 i jest ok :)
Zobacz Profil
arrival
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 października 2012, 19:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez pitero » 30 września 2013, 19:50

mozna sprawdzic spaliny w ukladnie chlodzenia...Jezeli to swieze przedmuchanie tzn w malym stopniu to wachacz nie wykaze u mnie dopiero po 2 miesiacach (ok 2 tys km) pokazal. Badanie wachaczem kosztowalo 20 zl. No i zalezy w ktora strone masz uszczelke wydmuchana bo albo spaliny w zbiorniku albo plyn chlodniczy w oleju co od razu zobaczysz po odkreceniu korka od oleju. Pozdro ;) to co bylo u mnie to niestety okazala sie UPG. I to koszt minimum 1000 zl a nie 500 jezeli chcesz miec dobrze zrobione.
Seat Leon 2003 1.9 TDI 110 KM chip do 143 KM .NIE stella ale nie wiem gdzie to zmienic :P
Zobacz Profil
pitero
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 lutego 2013, 19:45
Auto: Leon 2003
Silnik: ASV 1.9

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez Tomeon87 » 31 lipca 2019, 17:25

Witam. Ostatnio robiłem trase nad morze 2xok 500km. W tamtą stroną wywaliło gdzieś po drodze (nie wiem w którym momencie) tyle płynu, że zapaliła się kontrolka niskiego stanu. Płyn wywala bocznym zaworem przez zbiorniczek, widać ślady. Leci po całym prawym nadkolu. Ciężko mi ustalić moment kiedy to się dzieje, bo w drugą stronę jak wracałem, wywaliło już tylko trochę.Będąc tam na miejscu podjechałem do warsztatu gdzie sprawdzili mi ciśnienie w układzie i czy nie ma wycieków. Wszystko było ok.
Pytanie czy to UPG?
Płyn wygląda normalnie, nie bulgocze, węże są miękkie przy pracującym zimnym silniku. Pod korkiem oleju nic sie nie zbiera. Nie kopci na biało. Wymieniłem korek zbiorniczka - nic nie dało. Możliwe że dzieje się to od dawna ale jeżdżąc po mieście nie zauważyłem ubytku płynu. ASV.
Czy test na CO2 da jednoznaczną odpowiedź?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomeon87
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 28 lutego 2013, 20:46
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez adasbb » 1 sierpnia 2019, 09:19

Test w większości przypadków się sprawdza, być może termostat, pompa wody. Masz coś dodatkowego wpięte w układ, np. podgrzewacz postojowy? Dla mnie identyczny przypadek miał kolega w Hondzie, raz wybijało, raz nie, ale zawsze jak wybijało to temperatura na wskaźniku wędrowała na MAX. W jego przypadku było mikropęknięcie na uszczelce pod głowicą. Po wymianie ustąpiło.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez Tomeon87 » 1 sierpnia 2019, 11:19

Nic nie mam wpięte. Czy wybija czy nie temp zawsze sztywno na 90 stopniach, całą trasę. Jutro mam termin u mechanika, mają sprawdzać. Ciekawe co wyjdzie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomeon87
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 28 lutego 2013, 20:46
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez mdrajwer » 12 października 2019, 21:33

Niestety i mnie spotkał ten problem, płyn chłodniczy po prostu ubywa ze zbiorniczka :aniol:
Jakiś tydzień może dwa temu dolewałem i już było prawie, że minimum, bardzo dziwne. Co mogę posprawdzać na samym początku? Dodam, że mam instalacje LPG.

-- 12 października 2019, 22:33 --

Poczytałem jeszcze trochę i dowiedziałem się, że to może być ta słynna uszczelka pod głowicą...
Masła pod korkiem brak, na biało raczej nie kopci(jeszcze się dokładnie przyjrzę), lekkie ciśnienie ujemne pod korkiem płynu chłodniczego jest(nie jakieś syczące, ale wyczuwalne przy odkręcaniu).
Zobacz Profil
mdrajwer
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 9 lipca 2019, 23:24
Region: lubelskie
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez marcin7x5 » 13 października 2019, 11:19

Sprawdź parownik i jego przyłącze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez mdrajwer » 13 października 2019, 15:51

Parownik od LPG?
Zobacz Profil
mdrajwer
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 9 lipca 2019, 23:24
Region: lubelskie
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez marcin7x5 » 13 października 2019, 20:59

Tak. Jest on przecież ogrzewany płynem chłodzącym. Może przepuszcza już membrana lub gdzieś na przyłączach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez hugoboss2048 » 14 października 2019, 08:38

Ewentualnie możesz też sprawdzić króciec pod którym jest termostat (wchodzi do bloku od przodu) - ja u siebie obserwowałem wycieki płynu gdy były już niskie temperatury na zewnątrz. Wszystko przez uszczelkę, która robi się plastikowa po dłuższym czasie użytkowania pojazdu. Generalnie gdzie by nie ciekło to będzie widać biały lub różowy nalot. No chyba, że leje się do silnika to już gorzej.
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez mdrajwer » 15 października 2019, 16:11

@marcin7x5: gaz niedawno zakładany, więc nie ze starości.

@hugoboss2048: dzięki, posprawdzałem ale niestety nic nie widać, na razie płynu nie zauważyłem ubytku płynu. On ucieka bardzo powoli, po dwóch tyg. już widać ubytek. Zamówiłem tester szczelności, zobaczymy.
Zobacz Profil
mdrajwer
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 9 lipca 2019, 23:24
Region: lubelskie
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez marcin7x5 » 15 października 2019, 16:59

To że gaz niedawno zakładany nie znaczy że na miejscach wpięcia w układ chłodzenia nie cieknie np po rozgrzaniu silnika.
Nieraz też lubi cieknąć na uszczelce czujnika temperatury wody.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez mdrajwer » 18 października 2019, 20:33

Obejrzałem dokładnie i... cieknie przy parowniku. Pojechałem do mechanika, dokręcił rury przy parowniku i powiedział, żeby jeździć obserwować. :-) Chyba problem rozwiązany.
Zobacz Profil
mdrajwer
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 9 lipca 2019, 23:24
Region: lubelskie
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez TomekMr » 26 października 2019, 14:23

marcin7x5 napisał(a):To że gaz niedawno zakładany nie znaczy że na miejscach wpięcia w układ chłodzenia nie cieknie np po rozgrzaniu silnika.
Nieraz też lubi cieknąć na uszczelce czujnika temperatury wody.


Gdzie ten czujnik w AUS ?
Zobacz Profil
TomekMr
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 9 lutego 2016, 14:38
Auto: Leon
Silnik: AUS 1.6

Re: Uciekający płyn chłodniczy

Postprzez marcin7x5 » 26 października 2019, 18:59

Na lewo od zaworu egr gdzie się łączą węże wodne.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron