Witam, chciałem ustawić geometrię i zbieżność kół w Leonie i diagnosta nie był w stanie prawidłowo tego zrobić twierdząc, że auto jest po szlifie i ma krzywą belkę z tyłu. Ustawił przód względem tyłu i kierownica podczas jazdy na wprost jest lekko w lewo. Zbieżność z przodu wyszła na 0, ale z tyłu jest 0°17'. Nie znam przeszłości auta ale nic nie wskazuje na to aby seat był po jakimś strzale.
Z pomiaru na geometrii 3D wyszło:
Zbieżność:
LP: 0°00' PP: 0°00' Całkowita: 0°00'
LT: -0°01' PT: +0°18' Całkowita: +0°17'
Pochylenie kół:
LP:-0°49' PP: -1°15' Delta: -0°26' (Nominalne: -1°00' do -0°00', delta: +0°30')
LT:-1°38' PT: -1°28' Delta: +0°10' (Nominalne: -1°37' do -1°17', delta: +0°30')
Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy (Wartości nominalne: +7°10' do +8°10', delta: +0°30'):
Lewa strona: +6°36
Prawa strona: +7°10'
Delta: +0°34'
Z danych wynika, że tylna belka jest lekko przekoszona. Przednie prawe i tylne lewe koło mają złe kąty pochylenia. Auto prowadzi się w miarę poprawnie, ale lekko ciągnie w prawo. Najbardziej martwią mnie zły kąt wyprzedzenia sworznia z przodu i ta przekoszona tylna belka. Diagnosta twierdził, że w tym aucie z tyłu nie ma żadnej regulacji, ale ELSA mówi o możliwości przesunięcia tylnej belki przy ustawianiu geometrii.
-- 7 grudnia 2020, 21:03 --
Warto pojechać jeszcze raz na zbieżność i geometrię kół w inne miejsce (może diagnosta coś skopał i kierownica jest teraz krzywo)? Mamy na forum kogoś ogarniętego w temacie, kto rzuciłby okiem na pomiary? Jest sens wymieniać belkę / wahacz w tym przypadku, czy dać sobie spokój i jeździć tak jak jest?