Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jak powienien wyglądać płyn chłodniczy po wymianie

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Jak powienien wyglądać płyn chłodniczy po wymianie

Postprzez tomzi » 30 grudnia 2008, 18:51

Wymieniłam płyn po raz kolejny z uwagi na problemy z ogrzewaniem miałem zalany czerwony G12 jeździłem na nim ok 4 misiące po spuszczeniu płyn był bardzo mętny zero przepuszczania światła kolor daleki czerwono wpadający w brązowy
Czy to normalne czy objaw jakiejś usterki???
Pozdrawiam
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Reklama

Re: Jak powienien wyglądać płyn chłodniczy po wymianie

Postprzez peter174 » 30 grudnia 2008, 19:24

IMO to oznacza ze w układzie było troche syfu i to spowodowało zmianę barwy płynu
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 405
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Jak powienien wyglądać płyn chłodniczy po wymianie

Postprzez siara » 30 grudnia 2008, 19:42

prawda, pojeździj jeszcze chwilę na starym płynie i wymień na nowy.

A Ty masz przecież problemy z ogrzewaniem. I wg mnie jest to na pewno zatkana nagrzewnica skoro tyle syfu ci wypływa. Spróbuj z tym octem to ten syf rozpuści z nagrzewnicy.

może być gorzej. mianowicie:
poprzedni właściciel dolał uszczelniaczy do płynu bo pewnie mu płyn dostawał się do cylindra lub do oleju. wymiana płynu spowodowała, że nowy rozpuścił ten uszczelniacz.

Ale nie panikuj. Pojeździj i zobaczysz czy będzie majonez pod korkiem, czy będzie dymił na biało.
Może być też tak, że gościu dolewał wody i nadrdzewiał w środku blok silnika i stąd ten osad. Nowy płyn go wypłucze i będzie gites.

Pozdro
VW Touran 1.9TDi Highline 1T1H11 AVQ Bordowy metalic :)
_______________________________________________

Mój Leon -> http://www.dropshots.com/siara#albums/S ... L%20Syncro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
siara
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 21:22
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Touran 1T1H11

Re: Jak powienien wyglądać płyn chłodniczy po wymianie

Postprzez tomzi » 30 grudnia 2008, 20:55

płyn jest czysty ale bardzo mętny żadne farfocle w nim nie pływają
Przepuszczalność światła prawie równa zeru
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Jak powienien wyglądać płyn chłodniczy po wymianie

Postprzez kalumet » 30 grudnia 2008, 23:12

siara napisał(a):Ale nie panikuj. Pojeździj i zobaczysz czy będzie majonez pod korkiem

majonez robi się pod korkiem oleju gdy jeźdźi się po mieście
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: Jak powienien wyglądać płyn chłodniczy po wymianie

Postprzez tomzi » 30 grudnia 2008, 23:24

majonezu nie ma olej czysty nic nie kopci niby wsio gra
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Jak powienien wyglądać płyn chłodniczy po wymianie

Postprzez Rick Dangerous » 31 grudnia 2008, 11:01

kalumet napisał(a):majonez robi się pod korkiem oleju gdy jeździ się po mieście


Nie jest to w pełni zgodne z prawdą.

Majonez robi się pod korkiem jak robisz krótkie trasy, nieważne czy miasto czy nie.
Po prostu silnik jest nie dogrzany lub za krótko wygrzany.

Wracając do tematu to pomysł z octem jest dobry bo wyczyści osad zalegający w nagrzewnicy i zrobi to szybciej niż G12 tylko nie przesadź ze stężeniem tego octu w układzie bo można przedobrzyć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Rick Dangerous
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 09:03
Lokalizacja: B-B
Auto: Leon 1.9TDI ASV+

Re: Jak powienien wyglądać płyn chłodniczy po wymianie

Postprzez jacek505 » 9 stycznia 2009, 20:00

U mnie problem z plynem chlodniczym jest taki, ze trzy tygodnie temu jak zaczely sie wieksze mrozy (-5) nagle zanizyl sie poziom tego plynu (pomaranczowy). Poziom byl nieco pow. min. ale czujnik 3x pikal i zapalala sie lampka (czasem gasla podczas jazdy), ze poziom jest za niski. Gdy odkrecalem zakretke pojemnika z tym plynem powietrze bylo wsysane a poziom plynu podnosil sie i byl na gornej kresce. Kilkanascie razy tak robilem. W koncu dolalem plynu. Jednak znow jest to samo zjawisko, poziom plynu obniza sie i wytwarza sie podcisnienie. Co sie dzieje ? Czy trzeba szykowac sie na kolejne koszty ?

[ Dodano: Wto 27 Sty, 2009 ]
Po przeczytaniu postow w tym temacie zignorowalem niski poziom plynu. Dolalem litr nowego. Plyn byl ok. 2 cm pow, gornej kreski. Plyn jak zasysalo tak zasysa i zasysa coraz wiecej ! Raz zbiornik byl pusty ! Po kazdej, nawet krotkiej jezdzie odkrecam korek wlewu plynu aby plyn sie podnosl. Plyn powraca do poprzedniego stanu (nie zawsze) ale generalnie szybko go ubywa. Olej jest taki jak powinien byc, wiec nie ma przecieku do komory silnka. Czyli jest wyciek zewnetrzny. Ale co sie dzieje, ze plyn jest wsysany ? Nie bylo tego. Ostatnio temperatury na dworzu sa dodatnie :(
Zobacz Profil
jacek505
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 15 października 2008, 13:21
Lokalizacja: Redditch, UK
Auto: Seat Leon 1.9 TDI


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość