Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Mega » 9 lutego 2009, 10:08

Witam all,

Od dluzszego czasu mam problem z zaparowanymi szybami od wewnatrz w swoim Leon 1.9TDI 2002.

Poczytalem na forum i pierwsza sprawa to plywajace dywaniki. Okazalo sie, ze pod dywanikami bylo duzo wody, a przyczyna byly nieszczelne drzwi. Zrobilem to w ASO za 200 zl (pozdrowienia dla ASO w Krakowie na Armii Krajowej).
Problem z woda znikl, ale nie problem z zaparowanymi szybami :hmmm: Diagnoza dwa to mozliwy zatkany filtr powietrza (przeciwpylkowy), wiec odkrecilem go i okazalo sie, ze to klapka od wlotu powietrza tuz pod filtrem jest na stale zablokowana! Gdy przyciskam przycisk do otwarcia wlotu powietrza, slysze dzwiek kolo schwoka jak cos przekaskakuje, a klapka sie nie otwiera. Chcialbym ten problem rowniez rozwiazac, ale nie wiem jak sie dostac do tego mechanizmu, szukałem na forum, ale nic o tym nie znalazłem...

Dlatego mam pytanie do Was: Jak dostac sie do mechanizmu, ktory jest odpowiedzialny za otwieranie/zamykanie klapki wlotu powietrza znajdujacego sie pod filtrem powietrza.
Dzieki za wszelka pomoc

Pozdr
Marcin
Zobacz Profil
Mega
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 czerwca 2008, 11:55
Lokalizacja: Krakow
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Marcin_TDI » 9 lutego 2009, 10:14

demontaż deski niestety i pewnie cięgno spadło ...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez roosman » 9 lutego 2009, 10:20

a nie pod schowkiem???
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez wojciechu » 9 lutego 2009, 10:33

można próbować coś naprawić po ściągnięciu samego schowka, silniczek zamykania i otwierania klapy wlotu powietrza jest z prawej strony niedaleko prawego słupka w nagrzewnicy. Jak się nie da to niestety demontaż nagrzewnicy....
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojciechu
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 23 stycznia 2007, 03:34
Lokalizacja: Płd-Wsch
Auto: Seat Leon FR

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Mega » 9 lutego 2009, 10:48

Jak sciagnac schowek. Zauwazylem dwie sruby pod schowkiem, ale nie wiem jak sciagnac sam, schowek.
Zobacz Profil
Mega
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 czerwca 2008, 11:55
Lokalizacja: Krakow
Auto: Seat Leon

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez roosman » 9 lutego 2009, 10:56

jak go otworzysz to na "suficie" nad drzwiczkami schowka sa jeszcze dwie z tego co pamietam - co trzymaja zamek od drzwiczek i jeszcze dwie tez na górze po bokach..
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Marcin_TDI » 9 lutego 2009, 11:05

spróbuj zdjąc schowek ale jak to cięgno to wątpie że tam się dostaniesz
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Mega » 9 lutego 2009, 11:08

Dzieki, sprobuje zaatakowac w wolnej chwili...

A jesli nie dojde tam przez schowek, to powienienem zrobic demontaż nagrzewnicy (jak pisze wojciech) czy raczej demontaż deski (jak pisze Marcin)?
Zobacz Profil
Mega
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 czerwca 2008, 11:55
Lokalizacja: Krakow
Auto: Seat Leon

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Marcin_TDI » 9 lutego 2009, 11:11

heh. żeby wyjąć nagrzewnicę musisz deske zdemontować
o tak nagrzewnica wygląda dal wyobrażenia sobe
Obrazek
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez wojciechu » 9 lutego 2009, 12:01

Marcin_TDI, wcale bym się nie zdziwił że tak jest jednak spróbowałbym czy nie dałoby się tego zrobić demontując sam schowek i ewentualnie konsolę środkową?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojciechu
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 23 stycznia 2007, 03:34
Lokalizacja: Płd-Wsch
Auto: Seat Leon FR

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Marcin_TDI » 9 lutego 2009, 12:04

dlatego napisałem wyżej, spróbuj tak jak rossman pisał ściągając schowek... ja tylko napisałem że wątpie że się uda, u mnie szła cała półka jak cięgno spadło. może znajdziesz jakiś sposób lub dobre dojście.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Mega » 9 lutego 2009, 14:56

Ok. Dzieki za info.

Sprobuje zaatakowac go przez chowek, jesli mie sie nie uda to bede myslal nad innym wyjsciem, ale obawiam sie ze dla mnie to moze byc za duzo... :olaboga:
Zobacz Profil
Mega
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 czerwca 2008, 11:55
Lokalizacja: Krakow
Auto: Seat Leon

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez krzyś » 9 lutego 2009, 16:22

Aby wymontować schowek musisz odkręcić bodajrze 8 srubek,dwie u góry jak otworzysz schowek,dwie na dole jak jest półka,i cztery jak zdejmiesz klapkie na szczycie konsoli,cos jak od bezpieczników tylko z drugiej strony.
Zobacz Profil
krzyś
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 października 2007, 07:29
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: toledo II,2,3 benzyn

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Phil » 9 lutego 2009, 21:01

Dzisiaj tez pojawil mi sie problem z nawiewem. Tzn. wsiadam do auta, odpalam, wrzucam nawiew na szybe na maxa i ... nic. Slysze ze nadmuch chodzi,ale nie czuc powietrza na dyszach skierowanych na szybe. Dodam ze troche ciezej chodzi galka od zmiany kierunku nawiewu (chociaz moze tylko tak mi sie wydawac) a w dodatku slychac powietrze w okolicach schowka., tak jakby sie tam kotlowalo

Kiedys mialem taki sam problem jadac na uczelnie, jednak wtedy sam sie rozwiazal bo w drodze powrotnej nadmuch chodzil juz normalnie.


Wie ktos co moze byc przyczyna tej usterki? :(
Piłeś nie jedź!
Nie jedziesz? Napij się !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Phil
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 19 lipca 2007, 17:01
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Superb Sportline 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez roosman » 10 lutego 2009, 07:50

Marcin_TDI napisał(a):dlatego napisałem wyżej, spróbuj tak jak rossman pisał


OT - o tego roosmana Ci chodzi :P
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Marcin_TDI » 10 lutego 2009, 08:01

Phil napisał(a):Slysze ze nadmuch chodzi,ale nie czuc powietrza na dyszach skierowanych na szybe

spróbuj jeszcze na obiegu zamkniętym tak zrobić - powinno lecieć i tym się można ratować czasem.

roosman napisał(a):OT - o tego roosmana Ci chodzi

dokładnie tak, sorki :)
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Phil » 10 lutego 2009, 20:58

Marcin_TDI napisał(a):próbuj jeszcze na obiegu zamkniętym tak zrobić - powinno lecieć i tym się można ratować czasem.


na zamknietym nie da sie wlaczyc nadmuchu na szyby. mowa caly czas o manualu ;)
Piłeś nie jedź!
Nie jedziesz? Napij się !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Phil
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 19 lipca 2007, 17:01
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Superb Sportline 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Marcin_TDI » 11 lutego 2009, 08:35

ehh, zapomniałem że to manual..
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Mega » 20 lutego 2009, 11:47

Witam,

Co do zamkniętego obiegu powietrza przez zablokowana klapkę znajdującą się pod filtrem powietrza. Odkręciłem schowek (i faktycznie to nic trudnego) ale jak pisaliście, nie ma jak się dostać do mechanizmu sterującego ta klapka od strony schowka :(

Zostaje tylko demontaż nagrzewnicy :nauka: - czy to jest trudne, macie może jakieś zdjęcia jak to się robi, pleaseeee.

Pozdr
Zobacz Profil
Mega
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 czerwca 2008, 11:55
Lokalizacja: Krakow
Auto: Seat Leon

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez binio » 7 kwietnia 2010, 19:31

Witam
Nie chce zakładać nowego wątku, wiec pozwoliłem napisać tutaj.
Dość mocno parują szyby w leonie przy wyłączonej klimatyzacji. Jak wlacze klimę to jest ok tylko zastanawia mnie jedno:
- wyjalem filtr przeciwpylkowy i spojrzalem na tą (ruchomą) klapkę to ona jest od obiegu zamkniętego/otwartego ?
u mnie nie jest ona otwarta tzn nie przekreca sie do stanu pionowego jak jest obieg zamkniety, a jak wcisne na klimatroniku obieg zamkniety to klapka ta ani drgnie.
Klapka jest tak otwarta na 3-4cm. Czy to jest prawidłowo, czy nie jest do końca otwarty obieg?
Z gory dziekuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
binio
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 16 lutego 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Auto: Seat Leon ASV

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez AdamekMMz » 7 kwietnia 2010, 19:52

binio, zobacz czy nie masz gdzieś wilgoci w samochodzie...
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców...
Obrazek
Zobacz Profil
AdamekMMz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2354
Dołączył(a): 12 sierpnia 2009, 11:06
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi S4
Silnik: benzyna inny

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez binio » 7 kwietnia 2010, 20:13

Wilgoci brak. Wszystkie drzwi uszczelnione.
Zastanawia mnie ta klapka nizej filtra kabinowego czy ona powinna chodzic ?

[ Dodano: Czw 08 Kwi, 2010 ]
Ktoś wie ? Czy ta klapka powinna chodzić i czy na obiegu otwartym powinna być pionowo?

[ Dodano: Czw 08 Kwi, 2010 ]
Słuchajcie czy dojdę do tego silnicza od tego obiegu tylko zciagajac schowek czytałem ze vw golf sciagaja tylko schowek, czy trzeba sciagać całą deskę ? Pomozcie bo wnerwia mnie to parowanie szyb.

[ Dodano: Sob 10 Kwi, 2010 ]
To odpowiem sobie sam. Dzis zabrałem sie za ten obieg zamknięty. Klapka pod filtrem powinna stać pionowo i ruszac się jak zmienia sie na climatroniku obieg otwarty/zamknięty. Odkręciłem schowek oraz dmuchawę. Sprawdziłem czy silnik tych klap działa. Sam silnik działa, ale nic żadna z klap się nie rusza. Sciagnąłem białe cięgno z górnej klapy ten pod filtrem kabinowym i ustawiłem klapę pionowo. Skreciłem całość i na razie tak zostawie wazne, ze jest obieg otwarty i mam nadzieję, ze nie bedzie tak parowało. Mam tylko pytanie do osób ktore to naprawiały jak wyciagnąć ten silniczek? Mi blokuje wyjecie ta dolna klapa. Na forum VW wyczytałem, ze osoby bez żadnych problemow wyciagneli silniczek ja nie mogę męczyłem sie ponad godzinę.
Silniczek kupię raczej nowy z ASO.
Zobacz Profil
binio
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 16 lutego 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Auto: Seat Leon ASV

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Sebool2006 » 17 maja 2010, 17:21

Witam,
Odswieże temat. Posiadam Leona 1.8 i mam pewien problem aczkolwiek zaczeły mi parować szyby po wyłączeniu silnika. W trakcie jazdy lekko paruja mi tylne szyby natomiast od strony kierowcy i pasażera nie ma tego problemu jak nawiew dziala. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 15-20 min szyby w samochodzie mam cale zaparowane.
Wydaje mi sie ze jest to wina filtru kabinowego bo moze byc wilgotny. Jezeli jest to tego wina to może mi ktoś napisać gdzie on sie znajduje i jak go wymontować. Z góry dziekuje.
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Postprzez Gość » 17 maja 2010, 17:48

SEBOOL2006 napisał(a):Jezeli jest to tego wina to może mi ktoś napisać gdzie on sie znajduje i jak go wymontować. Z góry dziekuje.


A kolega się z instrukcją zapoznał? Odsyłam do działu download, manuale i instrukcje, Leon 1M - Instrukcja obsługi (polska) - strona 3.56
Zobacz Profil
Gość
 


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości