Strona 1 z 1
Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 10:08
przez Mega
Witam all,
Od dluzszego czasu mam problem z zaparowanymi szybami od wewnatrz w swoim Leon 1.9TDI 2002.
Poczytalem na forum i pierwsza sprawa to plywajace dywaniki. Okazalo sie, ze pod dywanikami bylo duzo wody, a przyczyna byly nieszczelne drzwi. Zrobilem to w ASO za 200 zl (pozdrowienia dla ASO w Krakowie na Armii Krajowej).
Problem z woda znikl, ale nie problem z zaparowanymi szybami

Diagnoza dwa to mozliwy zatkany filtr powietrza (przeciwpylkowy), wiec odkrecilem go i okazalo sie, ze to klapka od wlotu powietrza tuz pod filtrem jest na stale zablokowana! Gdy przyciskam przycisk do otwarcia wlotu powietrza, slysze dzwiek kolo schwoka jak cos przekaskakuje, a klapka sie nie otwiera. Chcialbym ten problem rowniez rozwiazac, ale nie wiem jak sie dostac do tego mechanizmu, szukałem na forum, ale nic o tym nie znalazłem...
Dlatego mam pytanie do Was: Jak dostac sie do mechanizmu, ktory jest odpowiedzialny za otwieranie/zamykanie klapki wlotu powietrza znajdujacego sie pod filtrem powietrza.
Dzieki za wszelka pomoc
Pozdr
Marcin
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 10:14
przez Marcin_TDI
demontaż deski niestety i pewnie cięgno spadło ...
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 10:20
przez roosman
a nie pod schowkiem???
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 10:33
przez wojciechu
można próbować coś naprawić po ściągnięciu samego schowka, silniczek zamykania i otwierania klapy wlotu powietrza jest z prawej strony niedaleko prawego słupka w nagrzewnicy. Jak się nie da to niestety demontaż nagrzewnicy....
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 10:48
przez Mega
Jak sciagnac schowek. Zauwazylem dwie sruby pod schowkiem, ale nie wiem jak sciagnac sam, schowek.
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 10:56
przez roosman
jak go otworzysz to na "suficie" nad drzwiczkami schowka sa jeszcze dwie z tego co pamietam - co trzymaja zamek od drzwiczek i jeszcze dwie tez na górze po bokach..
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 11:05
przez Marcin_TDI
spróbuj zdjąc schowek ale jak to cięgno to wątpie że tam się dostaniesz
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 11:08
przez Mega
Dzieki, sprobuje zaatakowac w wolnej chwili...
A jesli nie dojde tam przez schowek, to powienienem zrobic demontaż nagrzewnicy (jak pisze wojciech) czy raczej demontaż deski (jak pisze Marcin)?
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 11:11
przez Marcin_TDI
heh. żeby wyjąć nagrzewnicę musisz deske zdemontować
o tak nagrzewnica wygląda dal wyobrażenia sobe

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 12:01
przez wojciechu
Marcin_TDI, wcale bym się nie zdziwił że tak jest jednak spróbowałbym czy nie dałoby się tego zrobić demontując sam schowek i ewentualnie konsolę środkową?
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 12:04
przez Marcin_TDI
dlatego napisałem wyżej, spróbuj tak jak rossman pisał ściągając schowek... ja tylko napisałem że wątpie że się uda, u mnie szła cała półka jak cięgno spadło. może znajdziesz jakiś sposób lub dobre dojście.
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 14:56
przez Mega
Ok. Dzieki za info.
Sprobuje zaatakowac go przez chowek, jesli mie sie nie uda to bede myslal nad innym wyjsciem, ale obawiam sie ze dla mnie to moze byc za duzo...

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 16:22
przez krzyś
Aby wymontować schowek musisz odkręcić bodajrze 8 srubek,dwie u góry jak otworzysz schowek,dwie na dole jak jest półka,i cztery jak zdejmiesz klapkie na szczycie konsoli,cos jak od bezpieczników tylko z drugiej strony.
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
9 lutego 2009, 21:01
przez Phil
Dzisiaj tez pojawil mi sie problem z nawiewem. Tzn. wsiadam do auta, odpalam, wrzucam nawiew na szybe na maxa i ... nic. Slysze ze nadmuch chodzi,ale nie czuc powietrza na dyszach skierowanych na szybe. Dodam ze troche ciezej chodzi galka od zmiany kierunku nawiewu (chociaz moze tylko tak mi sie wydawac) a w dodatku slychac powietrze w okolicach schowka., tak jakby sie tam kotlowalo
Kiedys mialem taki sam problem jadac na uczelnie, jednak wtedy sam sie rozwiazal bo w drodze powrotnej nadmuch chodzil juz normalnie.
Wie ktos co moze byc przyczyna tej usterki?

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
10 lutego 2009, 07:50
przez roosman
Marcin_TDI napisał(a):dlatego napisałem wyżej, spróbuj tak jak rossman pisał
OT - o tego roosmana Ci chodzi

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
10 lutego 2009, 08:01
przez Marcin_TDI
Phil napisał(a):Slysze ze nadmuch chodzi,ale nie czuc powietrza na dyszach skierowanych na szybe
spróbuj jeszcze na obiegu zamkniętym tak zrobić - powinno lecieć i tym się można ratować czasem.
roosman napisał(a):OT - o tego roosmana Ci chodzi
dokładnie tak, sorki

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
10 lutego 2009, 20:58
przez Phil
Marcin_TDI napisał(a):próbuj jeszcze na obiegu zamkniętym tak zrobić - powinno lecieć i tym się można ratować czasem.
na zamknietym nie da sie wlaczyc nadmuchu na szyby. mowa caly czas o manualu

Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
11 lutego 2009, 08:35
przez Marcin_TDI
ehh, zapomniałem że to manual..
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
20 lutego 2009, 11:47
przez Mega
Witam,
Co do zamkniętego obiegu powietrza przez zablokowana klapkę znajdującą się pod filtrem powietrza. Odkręciłem schowek (i faktycznie to nic trudnego) ale jak pisaliście, nie ma jak się dostać do mechanizmu sterującego ta klapka od strony schowka
Zostaje tylko demontaż nagrzewnicy

- czy to jest trudne, macie może jakieś zdjęcia jak to się robi, pleaseeee.
Pozdr
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
7 kwietnia 2010, 19:31
przez binio
Witam
Nie chce zakładać nowego wątku, wiec pozwoliłem napisać tutaj.
Dość mocno parują szyby w leonie przy wyłączonej klimatyzacji. Jak wlacze klimę to jest ok tylko zastanawia mnie jedno:
- wyjalem filtr przeciwpylkowy i spojrzalem na tą (ruchomą) klapkę to ona jest od obiegu zamkniętego/otwartego ?
u mnie nie jest ona otwarta tzn nie przekreca sie do stanu pionowego jak jest obieg zamkniety, a jak wcisne na klimatroniku obieg zamkniety to klapka ta ani drgnie.
Klapka jest tak otwarta na 3-4cm. Czy to jest prawidłowo, czy nie jest do końca otwarty obieg?
Z gory dziekuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
7 kwietnia 2010, 19:52
przez AdamekMMz
binio, zobacz czy nie masz gdzieś wilgoci w samochodzie...
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
7 kwietnia 2010, 20:13
przez binio
Wilgoci brak. Wszystkie drzwi uszczelnione.
Zastanawia mnie ta klapka nizej filtra kabinowego czy ona powinna chodzic ?
[ Dodano: Czw 08 Kwi, 2010 ]
Ktoś wie ? Czy ta klapka powinna chodzić i czy na obiegu otwartym powinna być pionowo?
[ Dodano: Czw 08 Kwi, 2010 ]
Słuchajcie czy dojdę do tego silnicza od tego obiegu tylko zciagajac schowek czytałem ze vw golf sciagaja tylko schowek, czy trzeba sciagać całą deskę ? Pomozcie bo wnerwia mnie to parowanie szyb.
[ Dodano: Sob 10 Kwi, 2010 ]
To odpowiem sobie sam. Dzis zabrałem sie za ten obieg zamknięty. Klapka pod filtrem powinna stać pionowo i ruszac się jak zmienia sie na climatroniku obieg otwarty/zamknięty. Odkręciłem schowek oraz dmuchawę. Sprawdziłem czy silnik tych klap działa. Sam silnik działa, ale nic żadna z klap się nie rusza. Sciagnąłem białe cięgno z górnej klapy ten pod filtrem kabinowym i ustawiłem klapę pionowo. Skreciłem całość i na razie tak zostawie wazne, ze jest obieg otwarty i mam nadzieję, ze nie bedzie tak parowało. Mam tylko pytanie do osób ktore to naprawiały jak wyciagnąć ten silniczek? Mi blokuje wyjecie ta dolna klapa. Na forum VW wyczytałem, ze osoby bez żadnych problemow wyciagneli silniczek ja nie mogę męczyłem sie ponad godzinę.
Silniczek kupię raczej nowy z ASO.
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
17 maja 2010, 17:21
przez Sebool2006
Witam,
Odswieże temat. Posiadam Leona 1.8 i mam pewien problem aczkolwiek zaczeły mi parować szyby po wyłączeniu silnika. W trakcie jazdy lekko paruja mi tylne szyby natomiast od strony kierowcy i pasażera nie ma tego problemu jak nawiew dziala. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 15-20 min szyby w samochodzie mam cale zaparowane.
Wydaje mi sie ze jest to wina filtru kabinowego bo moze byc wilgotny. Jezeli jest to tego wina to może mi ktoś napisać gdzie on sie znajduje i jak go wymontować. Z góry dziekuje.
Re: Zaparowane szyby - zamkniety obieg powietrza

Napisane:
17 maja 2010, 17:48
przez Gość
SEBOOL2006 napisał(a):Jezeli jest to tego wina to może mi ktoś napisać gdzie on sie znajduje i jak go wymontować. Z góry dziekuje.
A kolega się z instrukcją zapoznał? Odsyłam do działu download, manuale i instrukcje, Leon 1M - Instrukcja obsługi (polska) - strona 3.56