Strona 1 z 1

Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 13:10
przez Steve
Witam

Postanowiłem zmienić olej w moim ASV ponieważ była już na to pora. Odkreciłem korek i zlałem stary. Chcąc zakręcić korek okazało się, że nie moge go wkręcić.
Oczyściłęm gwint i coż, okazało się, że jakiś kretyn tak dowalił korek, że gwint wyciągnąłęm w całości palcem. Czy ktoś ma pomysł jak moge to naprawic?
Proszę o pilną odpowiedź.

Pozdawiam

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 13:14
przez kruszyna
rozumiem, ze juz nie masz gwintu w misce czy jak ??

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 14:05
przez Leośśś
trzeba dorobić nową śrubę i będzie git

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 14:09
przez Steve
gwint jest tylko widoczny okiem a raczej jego zarys. wlasnie zauwazyłem te 2 pekniecia nad korkiem na sciance przylegajacej do korka. czy to da sie jakos pospawac albo nie wiem trzeba nowa? ma ktos pomysl?

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 14:33
przez wgi
jak możesz wrzuć jakieś foto - w końcu obraz to 1000 słów ;)

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 14:40
przez kruszyna
nie kombinowalbym i zalozyl nowa, to jest ciecz, a ona zawsze znajdzie ujscie.... stara mozesz sobie zostawic na zapas i sprobowac poczarowac, jakis klej do aluminium itp

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 14:56
przez AdamTower
Miałem tak samo w AHF. Zdjąłem miskę i zawiozłem do speca od spawania aluminium. Zrobił mi nowy gwint i dał nową śrubę. Z klejami nie się co bawić, bo i tak nie utrzyma za długo

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 16:49
przez Axee
Witaj! Proponuje wstawic nowa miske, teraz mozna ja kupic juz za 70-80pln +wysylka. Np. tu: http://www.allegro.pl/item546809190_mis ... 9_tdi.html
Sa 2 wersje: bez czujnika i z czujnikiem, sprawdz w starej czy masz czujnik. Do wymiany potrzebny jest jeszcze silikon uszczelniajacy odpowiedni do misek olejowych. Kanal i pozostaje troche srubek do odkrecenia (20 +3 o ile dobrze pamietam) klucz 10 lub imbus 6, do czesci jest utrudnionu dostep, ale sie da, potrzebny jest klucz dynamometryczny do dokrecenia srub (moment srub miski 15Nm, srub od skrzyni 45Nm).

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 17:23
przez ap05
Można nagwintować otwór o większej średnicy i wkręcić grubszą śrubę.

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 23:18
przez JanuszSz

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 13 lutego 2009, 23:43
przez Steve
no tak tylko ze na sciance do ktorej przylega sruba na gorze w tym zakolu co widac na linku mam 2 pekniecia,

coraz bardziej mysle nad nowa miska tylko ze w ASO kosztuje ona 500 zl
a nie bardzo wiem czy warto bawic sie w takie z allegro. jak peknie to mozna zarznac silnik. znacie kogos kto taka miske probowal? chyba ze ma ktos znizki albo moze orginalna zalatwic taniej?

prosilbym o pomoc

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 14 lutego 2009, 00:17
przez kruszyna
Steve napisał(a):znacie kogos kto taka miske probowal?


tak, ja znam siebie... aluminium z ktorego wykonana jest miska jest na pewno mniej odporne na potencjalne uderzenia niz ori, ale daje rade ;) zawsze mozesz poszukac uzywanej ORI...

Re: Zerwany gwint w misce olejowej PILNE

PostNapisane: 14 lutego 2009, 01:43
przez Axee
Steve, tez mam taka miche i daje rade...