Strona 1 z 1

halogeny

PostNapisane: 12 lutego 2005, 20:50
przez rossi
mam pytanie, czy w leonach/toledo wersja stella są wyposażone w instalacje do halogenów, czy wystarczy kupic halogeny i zaslepki w zderzak, czy cała instalację???

pozdrawiam

Re: halogeny

PostNapisane: 12 lutego 2005, 23:31
przez bacardi
obawiam się, że wiązkę też bezie trzeba pociągnąć (tak było w ibizie o ile pamiętam), ale może niech ktoś to potwierdzi...

Re: halogeny

PostNapisane: 13 lutego 2005, 10:16
przez leo
nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze kable powinny juz byc, trzeba tylko wylacznik zmienic no halogeny podpiac...

Re: halogeny

PostNapisane: 13 lutego 2005, 10:21
przez MW
Rossi jak auto fabrycznie nie miało halogenów to na 100% nie ma instalacji.

Re: halogeny

PostNapisane: 13 lutego 2005, 10:29
przez rossi
mw1978 napisał(a):Rossi jak auto fabrycznie nie miało halogenów to na 100% nie ma instalacji.


:-( tak myślałem, potwierdze to jeszcze w pn w ASO
nie orientujecie sie c ile moze kosztwać taką wiązka i gdzie ja nabyć, bo halegeny juz mam.

drugie pytanie, czy montaz wiąze sie z duża rzeżba w aucie, czy da sie samemu to wszystko założyć.

Kwestą sporną jest tez przełacznik świateł w aucie, nie ma na nim onaczenia/pozycji....swiateł przednich przeciwmgilenych :-(

Re: halogeny

PostNapisane: 13 lutego 2005, 10:53
przez leo
dlatego musisz zmienic caly wylacznik. wiazki raczej nie polecam zmieniac ze wzgledu na koszty, za to mozesz pociagnac osobna, dodatkowa instalacje do halogenow, i podpiac ja pod nowy oryginalny wlacznik swiatel

Re: halogeny

PostNapisane: 13 lutego 2005, 11:45
przez PiotrekS
no ja bym sie nie bawil w kupno ori wiazki tylko samemu to zrobic, jezeli obie strony maja miec osobny bezpiecznik to pociagnij sobie dwa przewody (+) od skrzynki bezpiecznikow do miejsca halogenow, mase mozesz wziac z komory silnika, wylacznik albo zamienic na ori (ponoc bardzo drogi) albo zalozyc inny, kto co woli i po zawodach, a jak chcesz na jednym bezpieczniku podpiac obie strony to jeden przewod wystarczy ze skrzynki bezpiecnzikow

Re: halogeny

PostNapisane: 13 lutego 2005, 19:40
przez DWitek
Ten temat właśnie przerabiałem tydzień temu. Też nie miałem fabrycznych halogenów i dokładałem.

Sytacja wygląda następująco. Jeśli chce się mieć full original, to trzeba zmienić przełącznik oraz dorobić fragment instalacji.
Fragment instalcji, bo część jej już jest, a mianowicie od przełącznika do tablicy przekaźników oraz sam przekaźnik oraz prawdopodobnie wychodzi ona do wiązki na podszybiu - tego nie chciało mi się już sprawdzać.
Ważne jest - to mam nadzieje, że wiecie, żeby nie podpinać halogenów bezpośrednio na przełącznik (chyba, że ktoś chce go szybko uwalić) tylko koniecznie przez przekaźnik. Ja z racji na minimalne koszty podpiąłem tak, że jak włączę tylne przeciwmgielne, to równocześnie załącza mi się przekaźnik, który załącza halogeny. Nie mam w takiej sytuacji niezależnego włączania przód/tyl przeciwmgielnych, ale za to koszt wykonania instalacji to parę złotych.

Jeszcze jedno, nie potrzeba żadnego dodatkowego bezpiecznika, trzeba się podpiąć pod kabel tylnych przeciwmgielnych, przed przełącznikiem (tak jest oryginalnie zrobione). Zresztą to wszystko jest w ELSAWIN, więc się nie będę powtarzał :-D

Re: halogeny

PostNapisane: 13 lutego 2005, 23:11
przez PiotrekS
no o przekazniku nie wspomnialem ale to podstawowa rzecz, Darku a jezeli kolega nie chcialby pod tyl podpinac? zeby osobno mogl wlaczac przod i tyl? wtedy chyba wskazany bezpiecznik ?

Re: halogeny

PostNapisane: 15 lutego 2005, 09:31
przez DWitek
PiotrekS napisał(a):no o przekazniku nie wspomnialem ale to podstawowa rzecz, Darku a jezeli kolega nie chcialby pod tyl podpinac? zeby osobno mogl wlaczac przod i tyl? wtedy chyba wskazany bezpiecznik ?


Nie. Bezpiecznikiem są oba zabezpieczane: przód i tył, a jako tako rozdziela zapalanie przełącznik, także nie trzeba instalować dodatkowego bezpiecznika, można się podpiąc pod istniejący i tylko właściwie połączyć. Ale jak chcesz to możesz i dołożyć bezpiecznik, aczkolwiek jest zbędny.

Re: halogeny

PostNapisane: 15 marca 2012, 16:57
przez ql89
podepnę się pod temat, mianowicie kupiłem Seata Leona w którym były halogeny lecz skardziono je poprzedniej właścicielce. Teraz dokupiłem lampy,podłączam i nie świecą... Od czego zacząć ? Orientuje się ktoś, który bezpiecznik odpowiada za halogeny ? Uszkodzony przełącznik (przy włączeniu przednich halogenów powinna zapalać się zielona kontrolka przy pokrętle ? ). Dodam, że przeciwmgielny z tyłu działa normalnie.

Re: halogeny

PostNapisane: 15 marca 2012, 19:35
przez olszu
ql89 napisał(a):podepnę się pod temat, mianowicie kupiłem Seata Leona w którym były halogeny lecz skardziono je poprzedniej właścicielce. Teraz dokupiłem lampy,podłączam i nie świecą... Od czego zacząć ? Orientuje się ktoś, który bezpiecznik odpowiada za halogeny ? Uszkodzony przełącznik (przy włączeniu przednich halogenów powinna zapalać się zielona kontrolka przy pokrętle ? ). Dodam, że przeciwmgielny z tyłu działa normalnie.

Tak kolego, kontrolka przy pokretle powinna zapalic sie na zielono.

Re: halogeny

PostNapisane: 15 marca 2012, 20:03
przez ql89
Jeśli się nie zapala to przełącznik do wymiany ? Czy odpowiada za to jakiś bezpiecznik, w rozpisce nie znalazłem takiego... Da radę jakoś rozebrać ten przełącznik żeby zobaczyć styki ?:)

Re: halogeny

PostNapisane: 15 marca 2012, 20:25
przez adii100
u mnie się nie zapala a światła działaja 8)

Re: halogeny

PostNapisane: 15 marca 2012, 20:30
przez ql89
adii100 napisał(a):u mnie się nie zapala a światła działaja 8)

czyli trzeba na spokojnie w weekend obadać sprawę, sprawdzić czy jest napięcie na kostkach od halogenów i wtedy myśleć :)