Strona 1 z 2

Płyn wspomagania

PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 08:10
przez Gucio
Heya

Dziś rano zaczął dziwnie buczeć przy kręceniu kierownicą. Pod autem widać plamę - pewnie płyn od wspomagania.

Prawdopodobnie juz go jest mało bo kierownica ciężko chodzi.
Czy mogę jechać do warsztatu ( 10 km) nic nie posypie się dalej ?

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 08:15
przez kamil-leon
Posypać to nic się nie posypie i do warsztatu dojedziesz jak oczywiście dasz radę operować kierownicą ;)

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 08:19
przez Marcin_TDI
Gucio, dolej płynu i jedź, nie na sucho

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 08:53
przez paul78
Miałem to samo i w warsztacie padła diagnoza:
maglownica do wymiany;/

oczywiscie ze mozesz dolewac do czasu az nie dojedziesz na warsztat, nic sie nie stanie byleby nie na sucho;/

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 09:28
przez kamil-leon
Koledze w Alfie też bardzo ciężko zaczęła chodzić kierownica jak jechaliśmy lasem i okazało się, że zerwał tylko przewód od wspomagania, bo o coś musiał zaczepić. Znajomy mechanik położył się pod samochód i w parę sekund naprawił usterkę, potem kupili i wlali płyn do wspomagania, który uciekł i fajerka chodziła jednym palcem :ok:
Więc nie straszcie chłopaka i nie przepowiadajcie odrazu najgorszych diagnoz :)

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 11:48
przez Gucio
Diagnoza maglownica KAPUT !!! ;/

Poleci ktoś w Warszawie dobry warsztat ?

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 12:28
przez bdbartek
tel. 603 666 006 , obsługa kompleksowa - na ul. Puławskiej na terenie wyścigów konnych


viewtopic.php?t=1443&start=135


Ja jestem bardzo zadowolony z tego warsztatu, wiele innych osób też :)
POLECAM

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 20:23
przez marcinenergy
Heh u mnie dokładnie to samo, w zeszły wtorek rano mi zaczęła buczeć pompka wspomagania, później patrzę plama, dolałem płynu, znowu plama. Akurat musiałem jechać w trasę, przez 700km dolałem jakieś 600ml płynu. Dziś oddałem maglownice do regeneracji. W Łomiankach za ori magiel z wymianą 2500zł. Ja zdecydowałem się na regenerację u sprawdzonej osoby za 550zł + koszty montaż/demontaż. Do tego gwarancja 12msc. Ja dałem to robić w Lubiczu, z W-wy bliżej do Łodzi na Przędzielaną czy jakoś tak ale terminy dłuuugie, mimo 5 stanowisk.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 09:24
przez Gucio
Jaki płyn wspomagania zalać ?
Czy ustawienie zbieżności jest konieczne ?
:hmmm:

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 09:41
przez kamil-leon
Gucio napisał(a):Jaki płyn wspomagania zalać ?

Płyn FEBI ori stosowany do samochodów grupy VW (zielony).

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 10:05
przez paul78
Gucio napisał(a):Jaki płyn wspomagania zalać ?


proponuję: Motul DEXRON III (czerwony)

decyzja należy do ciebie :mruga:

[ Dodano: Czw 30 Kwi, 2009 ]
Gucio napisał(a):Czy ustawienie zbieżności jest konieczne ?


Jest wskazane :mruga: :mruga:

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 10:15
przez kamil-leon
paul78 napisał(a):proponuję: Motul DEXRON III (czerwony)

Czerwony to minerał, a powinno się zalewać syntetykiem, czyli zielonym.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 10:39
przez paul78
kamil-leon napisał(a):Czerwony to minerał, a powinno się zalewać syntetykiem, czyli zielonym.

tu masz rację ale ja swoje opinie opieram na faktach tzn:
dwóch moich kumpli (vw golf i passat ) + ja zalewaliśmy właśnie tym febi zielonym po 20 tyś km mieliśmy maglownice do wymiany.(przypadek?)
po wielu zapytaniach i poradach zdecydowałem się zalac właśnie tym motulem.
kumple pozostali przy tych febi.
czas pokaże kto miał racje :mruga:

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 11:12
przez kamil-leon
paul78 napisał(a):zalewaliśmy właśnie tym febi zielonym po 20 tyś km mieliśmy maglownice do wymiany

:o
No to rzeczywiście trochę dziwne :hmmm:
FEBI to ori płyn zalecany właśnie do aut grupy VW, a tu taki numer :zdziwko:

Albo to naprawdę dziwny przypadek ;/ albo coś z płynem :x

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 11:26
przez __radmak__
bdbartek napisał(a):tel. 603 666 006 , obsługa kompleksowa - na ul. Puławskiej na terenie wyścigów konnych


viewtopic.php?t=1443&start=135


Ja jestem bardzo zadowolony z tego warsztatu, wiele innych osób też :)
POLECAM


również polecam. Jak będziesz dzwonił do nich to powołaj się na Radka z MCM :)
Od razu inaczej będzie nawijka szła :)

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 11:50
przez marcinenergy
Ja zalewałem FEBI zielonym (syntetyk) z ASO (44zł/litr), czerwonym podobno się zalewa regenerowane maglownice - wiadomo pewnie jest gęściejszy niż syntetyk. Tak więc generalnie pocić się zacznie później na czerownym, pytanie tylko co na to pompa wspomagania.
A co do mojego magla, dzisiaj miałem telefon i nie da rady zregenerować bo jest mocno skorodowana zębatka i listwa (przez to że puściła opaska ta co trzyma tą gumę i się dostawała woda).

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 13:55
przez paul78
marcinenergy napisał(a):A co do mojego magla, dzisiaj miałem telefon i nie da rady zregenerować bo jest mocno skorodowana zębatka i listwa (przez to że puściła opaska ta co trzyma tą gumę i się dostawała woda).


dałeś do regeneracji w Łodzi www.maglownice.pl ???

do mnie też dzwonili i postawili identyczną diagnoze ,czyż to nie dziwne?
chcieli również odesłać mi na mój koszt ok 50pln

dałem sobie z tym spokój i kazałem im ją wyrzucic ,a co zrobili faktycznie to tylko bóg wie :mruga:

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 17:18
przez Gucio
paul78 napisał(a):dałem sobie z tym spokój i kazałem im ją wyrzucic ,a co zrobili faktycznie to tylko bóg wie :mruga:


teraz naprawią i będą do przodu :killer:

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 1 maja 2009, 13:00
przez marcinenergy
paul78 ja dałem do hydrosystem.pl w Lubiczu, do Łodzi chciałem oddać ale mieli terminy napięte i bym musiał 2 tyg czekać. Generalnie też sobie odpuściłem i powiedziałem że mogą sobie ją zabrać ... ale okazało sie że mechanik zamulił i z maglownicą pojechała jakaś opaska jeszcze i mam auto złożone ale brak opaski do magla i auto stoi shit :(

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 1 maja 2009, 14:29
przez paul78
marcinenergy napisał(a):ja dałem do hydrosystem.pl w Lubiczu, do Łodzi chciałem oddać ale mieli terminy napięte i bym musiał 2 tyg czekać.


co nie zmienia faktu ,strategia tych firm jest taka sama :(

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 6 maja 2009, 19:33
przez Gucio
Maglownica po regeneracji ale jest małe ale, jakby ciężej się kręciło a kierownica podatna bardziej na koleiny. Musi sie coś ułożyć ? :whoeva:

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 6 maja 2009, 19:46
przez paul78
Gucio napisał(a):Musi sie coś ułożyć ?


nic się nie musi układac ,poprostu cos nie tak z ta maglownicą jest ze ci cieżej chodzi.
sprawdz też pompę od wspomagania czy masz w pełni sprawną.
Jakim płynem zalałeś?

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 7 maja 2009, 06:34
przez Gucio
paul78, kiera kreci się tak samo tak twierdzi moja kobitka, wiec może to było moje mylne odczucie.

Zalali mi czerwonym Mobilem

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 7 maja 2009, 06:36
przez belzi
Zalali mi czerwonym Mobilem

lepiej zmien olej jak najszybciej, bo do grupy VW musi byc zielony
w przeciwnym wypadku mozesz uszkodzic przekladnie

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 26 maja 2009, 12:31
przez walu
Jest jakas profilaktyczna wymiana plynu do wspomagania ?? Ja probowalem to kiedys odkrecic i sprawdzic poziom ale chyba zapieklo i sie nie dostalem. Od 2002 roku nikt tam nie zagladal... Krecic kreci, moze troszke slabiej niz na pczatku. Powinienem cos z tym zrobic czy zostawic jak jest ??

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 26 maja 2009, 12:37
przez kamil-leon
Wymiany producent nie uwzględnia, ale nie jest powiedziane, że nie wolno wymienić i zalać nowym.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 26 maja 2009, 20:43
przez belzi
walu napisał(a):Krecic kreci, moze troszke slabiej niz na pczatku

to wynik zuzycia przekladni, nowy plyn raczej nic nie pomoze

Axee edit: używać, użycie

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:13
przez Gucio
Minął miesiąc od regeneracji maglownicy, znów cieknie :killer: ;[ :zly: :(

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 2 czerwca 2009, 11:28
przez kamil-leon
Gucio napisał(a):Minął miesiąc od regeneracji maglownicy, znów cieknie

A dlaczego? Ponieważ...
Gucio napisał(a):Zalali mi czerwonym Mobilem


belzi, Cię ostrzegał

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 2 czerwca 2009, 19:59
przez marcinenergy
hmm jeśli dobrze pamietam firmy robiące regeneracje dają 1 rok gwarancji na cały układ wspomagania, więc tragedii nie ma ... jedynie auto znowu w odstawkę niestety.

Cieszę się że kupiłem nową :D
Co do czerwonego mobila - regenerowane zawsze się takim zalewa ze względu na większą gęstość.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 2 czerwca 2009, 20:08
przez belzi
marcinenergy napisał(a):firmy robiące regeneracje dają 1 rok gwarancji na cały układ wspomagania, więc tragedii nie ma

a koszty wymiany/kolejnej regeneracji kto pokryje :hmmm:

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 7 czerwca 2009, 00:06
przez Stackburn
Wszystkie magle z grupy vw czy to ori czy regenerowane powinny być zalewane zielonym płynem. czerwony jest bardziej żrący i niszczy boczne uszczelnienia w maglu. Wiem bo kiedyś jeszcze w golfie złudnie rozkodowałem kolor (zbiorniczek był stary a płyn wyglądał na brunatny - a to był mocno zjechany zielony i dolałem czerwonego. Efekt - magiel szlag trafił w miesiąc. Później założyłem magiel od 2 letniej ibizy (identyczny) i mechanior zalał mi go czerwonym. Ponownie tylko , że w niecałe 3 miechy magiel poszedł w diabły. odpukać auto sprzedałem i już 3 nie montowałem. Kilka dobrze poinformowanych źródeł potwierdziło - tylko i włącznie zielony !!! edit by Rutek na forum nie używamy wielkich liter II/13 "Zabrania używania WIELKICH LITER i wykrzykników w tytułach tematów oraz w postach na forum"- następnym razem ostrzeżenie

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 21:18
przez Tomek58
Witam. Mam seata dopiero kilka miesięcy i dzisiaj spotkała mnie przykrość bo mechanik zauważył wycieki płynu z przekładni po obydwóch stronach. Zaglądnął do zbiorniczka i stwierdził że jest tam czerwony płyn ( mineralny) i to ten płyn zniszczył mi przekładnię i spowodował wycieki. Podobno powinien być żółty, czy jasno zielony ( syntetyczny) Mam prośbę do doświadczonych użytkowników, czy to może być powodem uszkodzenia maglownicy?. Czy raczej jest to zużycie naturalne przy przebiegu 140 tysięcy w roczniku 2002.
Kierownica chodzi lekko, nic nie skrzypi i wyciek zauważyliśmy przypadkowo.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 21:43
przez Tony Hawk
Niech kolega przeczyta posty powyżej zamiast pytać :-)

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 6 listopada 2009, 20:01
przez aciu10
Witam
Wracając do płynu wspomagania
zielony febi to mineralny czy syntetyk?
U mnie jest słomkowy kolor płynu i żaden sklep nie potrafi zamówić odpowiedniego.Może cos doradzicie co dolać. Auto to Leon 1,9 tdi ALH 2003r

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 6 listopada 2009, 21:24
przez belzi
aciu10, pewnie masz zmieszane czerwony z zielonym ;/
wobec tego musisz wymienic caly + przeplukanie ukladu
nie wiem, czy 1L starczy, raczej chyba nie

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 6 listopada 2009, 21:50
przez kamil-leon
aciu10 napisał(a):zielony febi to mineralny czy syntetyk?

Syntetyk, czyli taki jaki potrzebujesz.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 11 listopada 2009, 23:01
przez aciu10
Witam
co sądzicie o tym płynie czy to możliwe że taki był zalany
http://moto.allegro.pl/item806083632_sw ... plock.html
:hmmm:

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 1 listopada 2011, 20:49
przez biuck
Odkopię trochę temat. Chcę wymienić płyn od wspomagania. Teraz pytanie jak to zrobić metodą amatorską tak aby nie zapowietrzyć układu. Zbiornik od płynu do układu kierowniczego równocześnie zasila sprzęgło? Czy kilkukrotne wyciąganie ze zbiorniczka strzykawką starego i dolewanie nowego płynu wystarczy? I ostatnie pytanie, czy mogę wlać do układu pentozynę (kolor zielony).

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 1 listopada 2011, 22:05
przez slawek_86
Witam
Pytanie pierwsze po co chcesz wymieniać płyn od wspomagania ?
O ile się nie mylę producent nie przewiduje wymiany, wiec nie wiem czy jest sens jeżeli wszystko gra, a zaznaczam ze w Leonach układ kierowniczy pracuje nieco ciężej niż np. w Corolli.
Układ sprzęgła jest zasilany płynem hamulcowym ( DOT 4 )
Do wspomagania zalecany jest płyn np.
SVAG Olej hydrauliczny centralny syntetyczny zielony
No. 99 90 6161

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 2 listopada 2011, 09:59
przez chlorek
producenci tak mówią, ale to też zaczyna się już zmieniać i wprowadzają jednak wymiany co 100tys.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 29 stycznia 2012, 12:24
przez cadet111
Olej wspomagania układu kierowniczego do Seata Leona pierwszej generacji tylko mineralny. Tani i dobry np SWAG 99 90 6162. Olejów syntetycznych się nie leje ze względu na to że jest rzadszy i wchodzi w reakcję z uszczelkami itp i rozszczelnia pompę.
Cytuję z innego forum: użytkownik Karto
"Witam serdecznie, pisze tego posta po 2 dniach spędzonych niemal non stop w garażu.
Zaczyna się groźnie;) ale już tłumacze.

Temat dotyczy układu wspomagania.


Wstęp: pompa wspomagania w moim aucie ostatnio coraz głośniej chodziła, zajrzałem więc kilka dni temu do zbiorniczka a tam lekkie bajorko. Płyn był bardzo mętny, koloru około-brązowego, czyli zmieniamy płyn.

Zanim się do tego zabrałem, jak na przykładnego forumowicza przystało przeszukałem wpierw forum wzdłuż i wszerz. Po kilkunastu minutach wiedziałem już jaki płyn zalać (Febi 6162 mineralny) oraz jak odpowietrzyć układ przed i w czasie zalewania.

W sklepie nabyłem zielony Febi o oznaczeniu 6162- butelka (etykieta) wyglądała jednak nieco inaczej niż na zdjęciu na forum- sprzedawca na to, że noo, ostatnio zmienili, cena- 37 zł. Troche drogo, ale dobra. Spojrzałem jeszcze na etykiete, a tam we wszystkich językach świata powtarza się słowo Mineral. Czyli ten jak nic.

Układ dokładnie opróżniłem, zalałem, na zgaszonym silniku kręciłem ile wlezie, odpalamy i... pompa wyje, i to konkretnie. Do tego rzuca olejem, a płyn w zbiorniczku non stop się pieni.

Jakieś 10 godzin ciągłej walki później coś mnie podkusiło, żeby dokładnie przyjrzeć się etykiecie. I oczywiście wszystko stało się jasne: po angielsku jak byk stoi: "Mineral- Based" a pod spodem mniejszym drukiem "Syntetic Oil".

Idę więc do sprzedawcy i grzecznie mówię - to nie ten olej, poproszę Febi 6162 ale mineralny. Na co sprzedawca patrzy w swoje katalogi i mówi, że nic takiego nie widzi. Poprosił, żebym podał mu numer z korka, to zaraz dobierzemy ten co trzeba. Numer na korku: G 00 2 000. Na co sprzedawca, że dokładnie, zamiennikiem jego jest dokładnie ten Febi który kupiłem. Zgłupiałem, wróciłem do domu i tak temat drążyłem aż w końcu znalazłem.

Forum golfa: http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0

Wypowiedź użytkownika Dedi_S:
"Z olejami do golfów jest dość duży problem ponieważ nawet ASO wprowadza w błąd właścicieli VW. Rzeczywiście fabryczny olej jest już nie produkowany. Intercars i inne sklepy motoryzacyjne także są źle poinformowane. Każdy z nich zaleca zielonego Febi, otóż on jest za rzadki i ma zbyt małą lepkość. Samo Febi zaleca żółty typu Dexron II więc nie wiem skąd takie informacje od polskiego dystrybutora o zielonym. Jeżeli ktoś ma już starszą pompę to raczej nie będzie czuć różnicy, siła wspomagania może być jedynie mniejsza. Problemy zaczynają się przy nowej pompie, bo po wlaniu zielonego pompa będzie wyła w niebo głosy. W większości wypadków fabryczne pompy VW to niemiecki ZF (tak się składa że znam przedstawiciela na Polskę) i to on określa rodzaj oleju dla danej pompy, a potrafiło być ich nawet kilka rodzai w jednym modelu silnika. Nie radzę też sugerować się kolorami bo to zależy od producenta. Jak ktoś wcześniej zauważył koloru zielonego może być minerał lub syntetyk, a takie oleje niesamowicie się po między sobą różnią. Większość uszczelnień i mieszanek gumy jest odporna tylko na mineralne, wleje się synt. i wycieki gotowe. Po za tym pompy promieniowe (w MKII i w większości MK III) potrzebują całkiem innego oleju niż pompy zębate (ślimakowe) stosowane obecnie w większości nowszych samochodów (są bardziej trwałe i mniej wymagające). Troszkę się rozpisałem, ale mam nadzieję że wyjaśniłem dość czytelnie tą sprawę raz na zawsze."

Cytat z tego samego tematu:
"Wczesniej byl G00200 ktorego zastąpił G004 000 i jest on syntetyczny a na dodatek ma kolor minerala czyli zielony"

I teraz moim zdaniem: Febi postąpiło tak samo- mineralny M6162 zastąpiło syntetycznym 6162 (również zielonym) który powoduje rozszczelnienie pompy i może powodować zatarcie (będzie słychać że coś jest nie tak:)
Na zakończenie - uważajcie jaki rodzaj zielonego Febi 6162 wlewacie, u mnie sprzedawca nie miał pojęcia, że one czymś się różnią- w katalogach to było to samo."

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 30 maja 2012, 21:29
przez creative1432
odgrzeje kotleta. mechanik zalał mi przekładnie (czerwonym olejem nie wiem jaka firma) regenerowana maglownice bo tamta miała skorodowana listwę i uszczelniacze puściły i mam regenerowana i mam teraz pytanie, czytając wypowiedzi, mógłbym mi ktoś wysłać na jaki olej zmienić? czy zostawić nadal ten co mam czyli kolor czerwony.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 31 maja 2012, 09:19
przez marcin7x5
Mnie po czerwonym płynie Mobil-a rozszczelniła się maglownica.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 23 lipca 2012, 22:31
przez polciu1
Koledzy jaki powinien być stan płynu do wspomagania w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku? Czy u Was słychać w środku takie lekkie buczenie kiedy kręcicie kierownicą stojąc w miejscu? U mnie słychać odkąd mam to auto czyli od jakiś 20 tyś. km, kiedyś pytałem jednego mechanika przy okazji to powiedział, że wzrasta ciśnienie jak kręcę w miejscu i tak powinno być. Może coś w tym jest bo jak włączona klima to głośniej trochę słychać. Co o tym myślicie??

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 23 lipca 2012, 22:37
przez Nogaj
polciu1 napisał(a):Koledzy jaki powinien być stan płynu do wspomagania w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku?

Jest miarka razem z korkiem zbiorniczka.
polciu1 napisał(a):Czy u Was słychać w środku takie lekkie buczenie kiedy kręcicie kierownicą stojąc w miejscu?

Może nie buczenie,ale słychać podczas kręcenia że silnik ma ciężej.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 23 lipca 2012, 22:50
przez polciu1
Wiem, że jest miarka tylko zastanawiam się jaki powinien być stan? Gdzieś czytałem, że na zimnym powinno być na min lub 2mm powyżej min? Czytałem to chyba w książce sam naprawiam passata b5 fl czy jakoś tak :-)

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 23 lipca 2012, 22:59
przez Nogaj
polciu1 napisał(a):Wiem, że jest miarka tylko zastanawiam się jaki powinien być stan?

Zalej do połowy miarki i będzie ok :wink:

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 26 lipca 2012, 09:20
przez RaDeK86
Czyli w końcu ktoś może napisać raz i jasno jaki powinien być płyn do wspomagania??

Zielony FEBI 6162 syntetyczny do ori maglownicy czy ten febi jakiś zólty Dexron II??
Czerwony do regenerowanej maglownicy czy taki jak sam jak w/w ??

Co użytkownik do inna opinia... ojciec u siebie będzie teraz zmieniał maglownicę na regenerowaną w golfie IV i nie wie jakim konkretnie płynem zalać układ?? Może ktoś raz napisać porządnie.

Re: Płyn wspomagania

PostNapisane: 26 lipca 2012, 10:10
przez eko_zgonuś
zielony syntetyczny febi 6162 powinien być.
Ja miałem regenerowaną zalaną właśnie dexronem II i po roku znów musiałem magiel wymieniać, bo ten płyn spowodował zużycie uszczelniaczy.
Uwaga 6162 można spotkać mineralny, więc trzeba czytać etykietę!