Strona 1 z 1

Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 07:46
przez tomekh7
Witam,
wczoraj po kilkugodzinnej męczarni z tylnymi klockami udało mi się je wymienić (oczywiście porady na forum były bezcenne :)). Pojawił się jednak problem gdy zacząłem dokręcać lewe tylne koło. Okazało się, że na zaciągniętym ręcznym tarcza nadal się obraca. Problem nie występował przy prawym kole. Czy macie jakieś podejrzenia co może być nie tak? Z tego co widziałem to linka działa i "podciąga" się gdy zaciągnę ręczny, ale tarcza nie jest blokowana :/

Pozdrawiam
Tomek

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 12:02
przez lec
regulacje linek ręcznego masz w srodkowym tunelu w kabinie. Nie wiem dokladnie gdzie w Seacie sie do nich dostac, w Octavii wyjmuje sie tylnia popielniczke i wtedy mamy dostep do linek i mozna regulowac jak szybko lapią

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 12:45
przez Kozak
lec, w Leonie dokładnie tak samo

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 19:33
przez tomekh7
lec, to to wiem, ale dlaczego się to rozregulowało podczas wymiany klocków, skoro wcale linek nie ruszałem!?

Pozdrawiam
Tomek

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 20:29
przez JanuszSz
tomekh7, Przy wymianie klocków wkręciłeś tłoczki,więc zmieniłeś wszystkie nastawy.

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 13:16
przez kalumet
JanuszSz napisał(a):Przy wymianie klocków wkręciłeś tłoczki,więc zmieniłeś wszystkie nastawy.
:hmmm:
przy wymianie trzeba popuścić linki, inaczej ich nie założysz na zacisk
tomekh7 prawdopodobnie rozbierz zacisk bo prawdopodobnie tłoczek nie wykręca się tak jak powinien

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 21:32
przez tomekh7
kalumet ale ja linek nie ściągałem:) A nie jest tak, że klocki od tarcz są w mniej więcej jednakowym odstępie i jak się zaciągnie ręczny to powinny tak samo dociskać? Tak jak pisałem linka się naciąga tylko tak jakby tłoczek nie reagował, ale hamulec nożny raczej działa bo po jeździe tarcze są ciepłe.

Pozdrawiam
Tomek

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 06:50
przez kalumet
tomekh7 rozmawiałem z mechanikiem, na szybko ale tłumaczył że właśnie coś w zacisku spadło czy jakoś tak
w głównym ham to płyn wypycha tłoczek
w ręcznym jest tam jakaś wajcha i ona prawdopodobnie spadła

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 07:57
przez tomekh7
kalumet, no dokładnie jest taka wajcha co się podnosi i napina linkę i ona się rusza jak się ręczny zaciąga, ale tak jakby ten tłoczek nie reagował:( Może rzeczywiście coś z tą linką trzeba pokombinować?? :zniesmaczony:

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 19 maja 2010, 13:03
przez tomek138
Witam... nie chcę zakładać nowego tematu więc podepnę się pod ten... mam takie pytanie...


Co dokładnie musze zrobić, żeby mój ręczny był mocniejszy??? Podczas ostatniej wizyty w stacji kontroli na przeglądzie diagnosta powiedział, że ręczny mam słaby, ale jeszcze w normie. Napięcie linek wystarczy>?? Prosze o pomoc :)

Re: Hamulec ręczny nie łapie po wymianie klocków

PostNapisane: 19 maja 2010, 13:15
przez Silver
tomekh7 napisał(a):dokładnie jest taka wajcha co się podnosi i napina linkę i ona się rusza jak się ręczny zaciąga, ale tak jakby ten tłoczek nie reagował:(


Uszkodozny masz mechanizm wysuwania tłoczyska przez dzwignie ręcznego. Hamulec zykły ( nożny ) będzie działał a ręczny nie , a czasami będzie sie jeszcze culinderek blokował ( nie bedzie wracał po nacisnieciu hamulca nożnego) .
Czy wymianiając klocki wciskałeś i jednoczenie kręciłeś tłoczyskiem ? Czy tylko wciskałeś go ?
Regulacja napięcia linek mało kiedy jest potrzebna przy wymianie klocków , tym bardziej ,ze nowe klocki nawet do nowej tarczy ( już o używanej nie wspomnę ) musza sie dołożyć wiec jeśli już takiej regulacji linek dokonywac to po jakiś 300-500 km od wymiany .