Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez Runner79 » 3 września 2009, 05:24

Witam!

Wczoraj wymienilem czujnik temp cieczy i mam pytanie odnosnie stezenia plynu. Podczas wymiany troche go ucieklo, wiec ubytek uzupelnilem samym koncentratem. Zreszta w tym roku zaatakowaly moje weze kuny i tez braki w plynie uzupelnilem G12. Mniej wiecej dolalem do ukladu jakis 1L samego koncentratu. I moje pytanie, czy po przekroczeniu jakiegos stezenie moge miec problem z dogrzeniem silnika ??? Od wczorajszej wymiany temp oscyluje wokol 90 stopni. Przed wymiana jak sie zagrzalo auto to wskazowka zawsze wychylala sie min za kreske 90. Teraz albo jesc ciut przed dnia albo na rowno, bardzo rzadko za. No i caly czas sobie tak plywa w tym malym zakresie... Mam plan spuscic ze zbiorniczka plyn i dolac samej wody i zobaczyc co sie bedzie dzialo.

Pozdr
Runner79
Zobacz Profil
Runner79
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 kwietnia 2008, 23:44
Lokalizacja: Skoczów/Pszczyna
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez peter174 » 3 września 2009, 07:26

nie kombinuj skoro jest dobrze ... wskazówka siedzi w pionie na 90 i jest ok ... nie spuszczaj płynu i nie dolewaj wody bo zrobisz popeline i zimą bedzie problem
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 405
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez Runner79 » 3 września 2009, 07:58

No wlasnie, ze nie siedzi dobrze, bo sie przesuwa. Nic bym sie nie przejmowal jakby caly czas byla w tym samym polozeniu. A nie bujala mi sie wkolo 90 stopni. Poza tym silnik mi sie o wiele dluzej nagrzewa - chyba ze to jest zasluga nowego czujnika i on inaczej pokazuje temp...
Ja pamietam tylko tyle, ze jak poprzedni byl sprawny to na zagrzanym silniku mialem caly czas delikatnie wiecej niz 90 i ani wskazowka drgnela...

Pozdr
Runner79

PS. a dolewanie i spuszczanie to zaden problem mysle, przed zima mozna podjechac na diagnostyke i sprawdzic plyt i jego temp zamarzania
Zobacz Profil
Runner79
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 kwietnia 2008, 23:44
Lokalizacja: Skoczów/Pszczyna
Auto: Seat Leon

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez Ogi » 4 września 2009, 12:53

Mi przy wymianie czujnika też się ulało. Dolałem samego koncentratu i jest ok. Tak samo staje wskazówka, Dwa węże są gorące (no jeden może troche póżniej się nagrzewa) czyli jest duży obieg.
Jak dolejsz samego koncentratu to poprotu będzie bardziej odpowrny w zimę.
Ale u nas nie ma znów takich mrozów żeby lać sam koncentrat.
Nie dolewaj już wody skoro poziom jest ok. I nie spuszczaj płynu po to żeby zalać nowego rozcieńczonego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ogi
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 18 stycznia 2009, 19:55
Lokalizacja: 19 południk
Auto: Seat Leon 1M

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez Runner79 » 4 września 2009, 22:10

Dzieki!

Dzis bylo jeszcze gorzej jesli chodzi o temp. Na zewnatrz 17 stopni a wskazowka u mnie miedzy 60 a 90 w polowie (przejechane ladnych pare kilometrow ze stala predkoscia kolo 100). Jak dluzej postalem w korku to 90 bylo, ale tylko na chwilke...
Nie podejrzewal termostatu, bo wczesnie bylo wszystko OK. No i zeby sie popsul dokladnie w dniu wymiany czujnika to za duze szczescie :) Moze jednak kupilem walniety czujnik???

Pozdr
Runner79
Zobacz Profil
Runner79
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 kwietnia 2008, 23:44
Lokalizacja: Skoczów/Pszczyna
Auto: Seat Leon

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez koti » 4 września 2009, 22:26

Runner79 jak dla mnie to masz walnięty termostat, też to przerabiałem.
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez Runner79 » 5 września 2009, 08:43

No nieszczescia chodza parami - pytanie tylko jak to sprawdzic by byc pewnym termostatu. No i czy duzo zabawy z wymiana?

[ Dodano: Nie 06 Wrz, 2009 ]
Wracajac do czujnika - czy jest jakis prosty sposob na sprawdzenie czy dziala prawidlowo ??? Nie wiem - moze VAG'iem albo zmierzyc temp cieczy w zbiorniczku wyrownawczym ??? Co do termostatu to doszukalem sie gdzie jest i wyglada, ze wymiana jest latwiejsza nic wymiana samego czujnika. Nastawilem sie na Wahlera i jesli tylko bedzie koniecznosc to wymianie na taki wlasnie - czytalem, ze to jeden z porzadniejszych...
Jesli chodzi o spuszczenie plynu to czy musze odpinac dolny waz chlodnicy, czy moze jest jakis kranik - silbnik BCB 1.6 16V

Dzieki!!!

Runner79
Zobacz Profil
Runner79
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 kwietnia 2008, 23:44
Lokalizacja: Skoczów/Pszczyna
Auto: Seat Leon

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez PaVLo » 29 stycznia 2015, 10:38

Wczoraj byłem u mechanika z jedną małą robotą i przy okazji sprawdziłem temperaturę zamarzania płynu chłodniczego i wyszło -55st :shock:

Czy ten roztwór nie jest za mocny (G12)?, nie grozi to przy dłuższej eksploatacji zniszczeniem jakiś uszczelek czy części aluminiowych ?. Może odessać trochę i zalać destylowanej wody aby go rozrzedzić ?.

Płyn jest czysty (przejrzysty).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez sebulba1 » 29 stycznia 2015, 11:44

[quote="PaVLo"]Wczoraj byłem u mechanika z jedną małą robotą i przy okazji sprawdziłem temperaturę zamarzania płynu chłodniczego i wyszło -55st :shock:

Czy ten roztwór nie jest za mocny (G12)?, nie grozi to przy dłuższej eksploatacji zniszczeniem jakiś uszczelek czy części aluminiowych ?. Może odessać trochę i zalać destylowanej wody aby go rozrzedzić ?.

Płyn jest czysty (przejrzysty).[/quote
troche za mocny masz ten płyn
kiedys czytałem że za mocny roztwór jest szkodliwy dla elementów
seat toledo3 bxe 1.9 TDI 140km
Zobacz Profil
sebulba1
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 4 czerwca 2013, 19:28
Lokalizacja: Będzin
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez PaVLo » 29 stycznia 2015, 12:28

Też o tym słyszałem, więc ile proponujecie odlać tego płynu ?, ile go w ogóle wchodzi do ARL-a ?, będzie z 6 litrów ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez Szymko » 29 stycznia 2015, 13:00

Wchodzi ok. 6l.

Specyfika płynu G12 jest taka, że powyżej pewne stężenia temperatura zamarzania wzrasta.

http://eautonaprawa.nazwa.pl/html/i/0911091533.jpg

Na podstawie tego wykresu wynika, że masz albo stężenie ok. 60% albo ok. 75%.
Jak odlejesz ok. 1l i dolejesz wody to otrzymasz stężenie ok. 52% albo ok. 67% więc powinno być w sam raz.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: Stezenie plynu chlodzacego - G12 a temp???

Postprzez PaVLo » 3 lutego 2015, 19:46

Dzięki za szybką odpowiedź, człowiek uczy się całe życie :)

-- 3 lut 2015, o 19:45 --

Ostatnio odlałem 0.8L (prawie pół zbiornika wyrównawczego) i tyle samo zalałem destylowanej, sprawdzać już nie będe ale na pewno jest lepiej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości