Strona 1 z 1
Odkręcona półoś

Napisane:
27 listopada 2009, 18:23
przez pabloono
Dwa dni temu przytrafiło mi się coś dziwnego. Jechałem ok. 20 km/h, poprzeczny wybój, usłyszałem zgrzyt i samochód nie chciał jechać mimo wrzuconego biegu. Pomyślałem, że coś ze skrzynią, ale zajrzałem pod samochód i zobaczyłem wiszącą półoś. odkręciła się od strony skrzyni biegów. Przykręciłem i jeżdżę dalej, co jakiś czas sprawdzając śruby.
Czy powinienem odwiedzić mechanika? Czy ktoś się z tym już spotkał?
Jutro odkręcę półoś, wyczyszczę śruby i gniazda i chcę posmarować śruby specjalnym "klejem" (powoduje, że śruby nie wykręcają się pod wpływem wibracji). Stan podkładek oceniam na dobry. Co powinienem jeszcze sprawdzić?
Boję się co by się gdyby spotkało mnie to przy ponad 100km/h.
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
27 listopada 2009, 18:32
przez kalumet
pabloono, teściu miał taki problem w GII
brak podkładek zabezpieczających, raczej w leonie też będą, jedna podkładka na dwie śruby, takie półksiężyce
może poprzedni właściciel miał coś robione i i mechanik zapomniał/zapodział te podkładki i ich nie założył
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
27 listopada 2009, 18:40
przez pabloono
kalumet o to chodzi że są wszystkie. Może gniazda są wyrobione? A może coś jest z półosią? Może jest krzywa i powoduje wibracje?
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
27 listopada 2009, 19:20
przez Axee
pabloono, oczysc gwinty na sruby w rozecie od strony skrzyni ze smaru, rowniez pierscien wokol rozety z gwintami, oczysc dziury na sruby w przegubie ze smaru i jego zewnetrzna czesc ktora przylega do rozety, wymien korkowa uszczelke na nowa, dokrec sruby na moment kluczem dynamometrycznym, a najlepiej wymien sruby na nowe i zastosuj klej anaerobowy do srub. Monent w zaleznosci od srub M8×48: 40 Nm, M10×48: 80 Nm, prawdopodobnie beda te pierwsze.
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
27 listopada 2009, 19:30
przez pabloono
dzięki Axee
[ Dodano: Sob 28 Lis, 2009 ]
czy ktoś może zna kod tej podkładki korkowej?
Etos mi padł i nie mogę sam sprawdzić.
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
6 kwietnia 2011, 21:21
przez jucek_l17
Odswieze.
Wypadla mi polos podczas jazdy. Do tego rozsypal sie przegub, ktory byl niedawno wymieniany. Dzien wczesniej wymienilem kompletne zawieszenie, obnizenie 40-45mm.
Mechanik stwierdzil ze przegub rozsypal sie przez zbyt niskie zawieszenie. Mozliwe to?
Jednak czemu wykrecila sie polos? Pytalem czy jest tam jakas podkladka zabezpieczajaca przed wykreceniem, odpowiedzieli ze nie ma. Ze wkreca sie sama srube na kleju.
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
6 kwietnia 2011, 23:21
przez blackfly
a o ktorym mowisz przegubie? zew czy wew. zewnetrzny ma taka blaszke-sprezynke nie wiem jak to nazwac co blokuje przed wypadaniem.
niskie zawieszenie nie ma tu nic do rzeczy a tym bardziej takie 40-45, moze to i sporo ale ono ugina sie znacznie mniej niz seria wiec w efekcie przy normalnej pracy seria sie ugina do -60 a Twoje zglebowane moze do 65 wiec wg mnie to nie ma zadnego znaczenia a mechanior Ci pociska kit. u niego wymieniales ten przegub?
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
7 kwietnia 2011, 09:50
przez jucek_l17
chodzi mi o przeub wew. Wykrecila sie tez przy tym polos.
Wszystko robilem u jednego mechanika.
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
8 kwietnia 2011, 07:06
przez Marcin_TDI
miałem już taką sytuację że HR wymienialiśmy na inne springi i po założeniu przegub pierdyknął przy skrzyni - nawet z warsztatu nie zdążyłem wyjechać.
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
11 kwietnia 2011, 21:30
przez pabloono
mi odkręciła się wew. półoś. przyczyną był brak podkładki. powinna tam być korkowa podkładka (nie pamiętam już numeru, w każdym razie znalazłem ją bez problemu w etce). kosztowała mnie w ASO jakieś 15 zł. wymieniłem również śruby na nowe. od naprawy minęło 1,5 roku i jakieś 60 tyś km. wszystko gra.
Re: Odkręcona półoś

Napisane:
12 kwietnia 2011, 10:37
przez jucek_l17
bylby ktos w stanie podac nr tej podkladki i ew nr srub?