Kiedyś na forum już to było ale powtórzę dla potomnych
Układanie tarcz i klocków hamulcowych:
Procedura układania tarcz i klocków. Dzięki temu unikną Państwo takich problemów jak
falowanie i pekanie tarcz oraz piszczenie (krystalizacja) klocków. Pierwsze etapy układanie elementów układu hamulcowego zalecamy wykonać na mało ruchliwej, suchej
drodze lub na zamkniętym torze.
Układanie tarcz:
• przez pierwsze 15 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h w
seriach po 5. Na tym etapie należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej 100 km/h do zera.
• przez następne 150 km należy zwiększać siłę hamowania, ale nadal unikać hamowania do zera z dużych prędkości (np. w ruchu miejskim). Prawidłowo układane tarcze powinny nabierać ciemno-niebieskiej barwy.
• przez następne 100 km można już używać tarcz normalnie, ale unikając silnego, długiego hamowania z prędkości powyżej 150 km/h do zera.
• prawidłowo ułożone tarcze powinny mieć ciemno-stalowy lub niebieskawy kolor bez widocznych przebarwień.
• UWAGA! Podczas całego procesu układania i użytkowania tarcz nie należy trzymać nogi na hamulcu po silnym hamowaniu. Powoduje to przegrzanie fragmentu tarczy i w rezultacie jej zwichrowanie.
• przed ostatecznym ułożeniem tarcz nie należy również wjeżdżać mocno rozgrzanymi tarczami w kałużę.
• układanie tarcz należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi klockami
hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).
Układanie klocków:
• przez pierwsze 20-30 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h w seriach po 5 za każdy razem zdejmując nogę z hamulca całkowicie.
• przez kolejne 300 km należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej 100 km/h i trzymania nogi na hamulcu po hamowaniu.
• układanie klocków należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi tarczami hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).
Zanim tarcze i klocki zostaną prawidłowo ułożone nie zaleca się stosowania techniki
hamowania lewa noga.
Powyższe procedury opracowano na podstawie zaleceń firm AP Racing i TAR-OX,
renomowanych producentów tarcz i klocków hamulcowych. Niezastosowanie się do nich
może spowodować utratę gwarancji.