Strona 1 z 1

[ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 19:31
przez Runner79
Witam!

Zima ustawialem zbieznosc i bylo wszystko OK. Teraz po zmianie opon na letnie (alusy) lekko zaczelo sciagac w lewo. Opony nowe - Continental Premium Contact 2. Dzis bylem z autkiem w tym samym warsztacie, ale w sumie nic lepiej nie jest... Jesli znacie jakiegos fachowca, ktory potrafi spokojnie i dobrze ustawic zbieznosc prosze o pomoc.
W zasadzie moze byc to warsztat od Cieszyna, przez Bielsko, Pszczyne, Tychy az do Katowic.
Zastanawialem sie nad ASO Komot w BB, ale nie wiem czy tam sie tym zajmuja? No i jesli tak to jak im to wychodzi?

Dzieki wielkie!
Runner79

PS. Czy kierownice zawsze blokuje sie takim metalowym "gów....". Skora to mimo wszystko raczej delikatny material...

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 19:49
przez -Krzyś-

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 19:52
przez paul78
Spróbuj w "Norauto" ja tam robiłem i jestem zadowolony:)

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 20:30
przez vielooh
Ja ustawiałem w Perfect Service w Gliwicach i również jestem zadowolony
http://www.lista.e-sieci.pl/place53047, ... ntrum.html

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 21:02
przez airzocho
Leona powinno się ustawiać na 0 więc ciężko jest zrobić to źle.
Kierownicę możesz sobie trzymać ręką, musi być prosto i tyle.

Generalnie zmiana kół nie wpływa na ustawienie zbieżności więc jeśli nie przywaliłeś zimą w jakiś krawężnik to podejrzewałbym opony.

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 21:40
przez wojtekmir
Zacznij od zamiany przednich kół miejscami (lewe z prawym). Może masz uszkodzoną oponę- będzie wtedy ściągać w prawo. Ja miałem tak jak Ty tylko na używanych oponach. Problem został rozwiązany przez wymianę opon na nowe.

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 21:49
przez Runner79
Juz zamienilem kolami lewe z prawym i sytucja co do kierunku sciagania sie odwrocila. Wiec moze jednak opona. Jesli tak to co robic - dac na tylna os - czy reklamowac, ze cos z nia nie tak... Zeby bylo jasne - nie wyrywa mi kierownicy z rak, ale lekko sciaga... No i mimo wszystko nie udalo sie dzis tego wyeliminowac przez korekcje zbieznosci - gosc ustawil ja na -5 i +4 czyli prawie 0. Najdziwniejsze, ze kiera byla prosto, bo sam sobie to korygowalem podczas blokowania a teraz jest lekko w prawo.

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 15:50
przez wit3k
Panowie podepnę się pod temat... czy złe ustawienie zbieżnośći również może być przyczyną ściągania w bok?

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 16:10
przez wojtekmir
Jeżeli masz co założyć zamiast tych opon to reklamuj. Znając życie kupiłeś leżaki magazynowe i oddanie ich na gwarancję będzie drogą przez mękę, a wymiana na nowe będzie graniczyła z cudem. Jeżeli natomiast nówki to i tak 14 dni bez opon. Życzę powodzenia

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 16:14
przez Runner79
Nie podoba mi sie pomysl z reklamowaniem. Opony nie sa jakimis lezakami - koncowka roku 2009. Kupione w najwiekszym sklepie internetowym w kraju... Podjade jeszcze i zmianie przod - tył. A pozniej raz jeszcze w innym warsztacie zbieznosc. Moze cos z tego wyjdzie...

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 20:41
przez Sebool2006
wit3k ściąganie samochodu w bok może być przyczyną ustawienia złej geometrii zawieszenia, zużyciem opony,luzy w zawieszeniu, blokujące hamulce lub źle wykonana naprawa blacharska.
Różne są jak widzisz przyczyny.

Re: Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 20:48
przez IroN_87
Jaka metoda ustawienia zbieżności lepsza? Lampowa czy laserowa?
Tak się zastanawiam bo dużo opinii słyszę, że lepsza stara lampowa metoda, a w okolicy jest pewnie dziadek co robi taką metodą i jeżdżą do niego nieprzeciętne auta...

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 21:20
przez Axee
IroN_87, tylko porzadny sprzet np. na podczerwien firmy Beissbarth, masz dokladnie pomierzone wszystkie parametry np. katy pochylen, obroty kierownicy itp. na wjezdzie i po regulacji, wydrukowane na papierze do wgladu. Warto przy okazji sprawdzic znacznik na kierze i osi kiery, oraz wycentrowac kierownice.

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 22:21
przez Runner79
Axee a te znaczniki na kieronicy i kolumnie to da sie sprawdzic, bez rozbierania czegokolwiek ??? Moze jakies foto sie znajdzie pogladowe ?

Re: [ALL] Ustawienie zbieznosci - gdzie na Slasku dobry warsztat

PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 22:24
przez Axee
Runner79, nie. Trzeba sciagnac poduszke i odkrecic srube kiery, dopiero wtedy widac znaczniki.