Strona 1 z 1

[PB Turbo] Falowanie obrotami

PostNapisane: 9 maja 2010, 17:57
przez Błażej
Witam, mam taki mały problem a mianowicie silnik w moim 1.8t z LPG bardzo faluje na wolnych obrotach schodzi nawet do 500obr./min niekiedy nawet gaśnie nie bardzo wiem czym może to być spowodowane zaczęło tak się dziać po zmianie zaworu upustowego na głośniejszy. Jeżeli wie ktoś co to może być proszę o pomoc

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

PostNapisane: 9 maja 2010, 21:53
przez sydney
Nie znam się ale wydaje mi się że LPG to jest odpowiedź.

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

PostNapisane: 10 maja 2010, 05:13
przez Błażej
Ale na benzynie też robi tak samo

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

PostNapisane: 10 maja 2010, 06:55
przez przemest
Zawór upustowy może być odpowiedzą. Wstaw poprzedni oryginał i zobacz. 1.8T średnio toleruje blow offa (w pełni atmosferycznego).
Jeśli się mylę to koledzy poprawią ;)

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

PostNapisane: 10 maja 2010, 08:38
przez Sammael
Dobrze gadasz. Chociaż i tak w 1.8T da się lepsze blowoffy pozakładać niż w 2.0TFSI - tutaj to już w ogóle masakra.

Generalnie, chodzi o to, że:
Seryjnie jest DV, które po zamknięciu przepustnicy upuszcza doładowane powietrze do dolotu. DV jest umieszczone za przepływomierzem a sterownik silnika dodaje teoretyczną wartość powietrza, która została wpuszczona i dodaje paliwa żeby zachować AFR.
Jeśli, teraz, zamiast DV zamontowano blowoffa, który wypuszcza całe powietrze do atmosfery, system zaczyna głupieć. Fizycznie nie ma dodatkowego powietrza w układzie ssącym a teoretycznie komputer "je widzi". Przez co nie jest zachowany AFR a silnik jest zalewany paliwem (za mało powietrza, za dużo paliwa), dzieją się cuda wianki, zaczyna przymykać i otwierać przepustnice, szarpać itp. Spadają obroty i silnik czasami gaśnie.
Jeśli już zgasł to komputer na pewno już zachował błąd "mieszanka zbyt bogata".

Jeśli problem kttóry opisujesz pojawia się przy zdjęciu nogi z gazu to przyczyna jest opisana powyżej.


BTW. LPG w 1.8T nie komentuje ;)

Re: [PB Turbo] Falowanie obrotami

PostNapisane: 10 maja 2010, 20:28
przez Błażej
Problem się wyjaśnił komputer wywala błąd przepływomierza po wykasowaniu błędu silnik pracuje równo i teraz kolejne pytania:
1. czy wymiana przepływomierza coś da
2. jakby trzeba było jednak go wymienić to czy lepiej może założyć od wersji mocniejszej czy taki jak jest seryjnie
3. czy zdemontować blow offa i założyć z powrotem DV