Tempomat dla ubogich :)

Witam.
Pozwolilem sobie zalozyc nowy temat odnosnie tempomatu, wiem ze temat juz byl, ale chcialbym zeby ktos kto nie ma kasy, a chcialby tempomat miec zalozony, moze go miec praktycznie nie ponoszac kosztow.
Nie bede juz pisal o rozbieraniu podszybia, bo temat jest znany, chodzi mi tylko o podlaczenie sie pod kabelki na podszybiu i wyprowadzenie kabli do kabiny, oraz zalozenie malego wlacznika chwilowego, ktory mozna schowac pod mieszkiem zmiany biegow.
Jest to rozwiazanie duzo bardziej wygodne i proste.
Potrzebujemy:
Kabelek 4 zylowy - ja wykorzystalem kabel od usb, gdyz ma 4 kabelki i jest juz w oplocie. Wystarczy 1,5 metra.
Wlacznik chwilowy najlepiej jakis z urzadzen np. ze starego odtwarzacza kaset video, pilota alarmu samochodowego, itp.: http://img194.imageshack.us/img194/9422/dsc0216i.jpg
Podlaczenie kabli:
Zamieszczam odnosnik do forum Klubseata.pl autorstwa Raby.
http://img695.imageshack.us/f/081220091692.jpg/
Bedzie latwiej zlokalizowac kabelki, a wiec:
Standardowo z czarnej wtyczki na podszybiu odcinamy potrzebne kabelki, praktycznie wystarczyly by tylko 3 - czarny, bialy, niebieski, bo czerwonego nie podlaczalem, choc tez przeciagnąlem do kabiny z pozostalymi, lecz niepotrzebnie.
Najlepiej jak pisalem uzyc kabelka usb, gdyz ma praktycznie wszystkie te same kolory kabli, jakie sa we wtyczce na podszybiu.
Napisze na podstawie tego wlasnie kabelka:
Bialy kabelek z kostki na podszybiu laczymy z bialym w kabelku usb.
Czarno-bialy z kostki na podszybiu laczymy z czarnym w kabelku usb.
Niebieski z kostki na podszybiu laczymy z zielonym w kabelku usb.
Czerwony z kostki na podszybiu laczymy z czerwonym z kabelka usb
Majac pociagniety kabelek do wnetrza, najlepiej w miejscu gdzie podlaczamy sie pod kostke na podszybiu, jest tam guma, ktora mozemy sie dostac do kabiny.
Wolne konce kabelka od strony kabiny laczymy w nastepujacy sposob:
Bialy kabelek z czarnym + musimy pociagnac plusowy kabelek najlepiej od bezpiecznika 5 ze skrzynki bezpiecznikow albo od zapalniczki chyba najprosciej i podpinamy go z tymi dwoma kabelkami :Bialy+czrny+pradowy.
I teraz podlaczenie wlacznika: pod jeden koniec wlacznika lutujemy zielony kabelek, a pod drugi lutujemy kawalek kabelka i laczymy z trzeba pozostalymi kabelkami :
Bialy + czarny + pradowy + kabelek od wlacznika chwilowego.
Wlacznik trzeba pomierzyc miernikiem, gdyz ma 2 pary nozek i po naciśnieciu przyciku musi zwierac czyli powinien laczyc zielony kabelek z bialym+czarny+pradowy.
Dokladnie jest to cos takiego, tylko ze na tym zdjeciu jest zalazony wlacznik tempomatu ,ktory jest nie potrzebny.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7c724e06bb
Na koniec montujemy wlacznik pod mieszkiem zmiany biegow albo na samym lewarku od strony konsoli,tak zeby byl latwy dostep jedna reka.
Wtedy mozemy jedna reka trzymac kierownice, a drugu zmieniac biegi i przyspieszac tempomatem.
Prosze o duza wyrozumialosc, gdyz pisze taki poradnik po raz pierwszy i kazde uwagi beda mile widziane.
Pozdrawiam i życze milego montazu.
Piszac poradniki nalezy wykazywac sie nieskazitelna ortografia, umiejestnoscia opisu slownego rzeczy i czynnosci, konsekwencja opisu powtarzajacych sie rzeczy, a takze umiejetnoscia tworzenia logicznych zdan. Slowotoki myslowe, nieskladne zdania, przechodzenie ni z tego, ni z owego miedzy myslami, itp. nie nadaja sie do poradnika - Axee
Pozwolilem sobie zalozyc nowy temat odnosnie tempomatu, wiem ze temat juz byl, ale chcialbym zeby ktos kto nie ma kasy, a chcialby tempomat miec zalozony, moze go miec praktycznie nie ponoszac kosztow.
Nie bede juz pisal o rozbieraniu podszybia, bo temat jest znany, chodzi mi tylko o podlaczenie sie pod kabelki na podszybiu i wyprowadzenie kabli do kabiny, oraz zalozenie malego wlacznika chwilowego, ktory mozna schowac pod mieszkiem zmiany biegow.
Jest to rozwiazanie duzo bardziej wygodne i proste.
Potrzebujemy:
Kabelek 4 zylowy - ja wykorzystalem kabel od usb, gdyz ma 4 kabelki i jest juz w oplocie. Wystarczy 1,5 metra.
Wlacznik chwilowy najlepiej jakis z urzadzen np. ze starego odtwarzacza kaset video, pilota alarmu samochodowego, itp.: http://img194.imageshack.us/img194/9422/dsc0216i.jpg
Podlaczenie kabli:
Zamieszczam odnosnik do forum Klubseata.pl autorstwa Raby.
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
http://img695.imageshack.us/f/081220091692.jpg/
Bedzie latwiej zlokalizowac kabelki, a wiec:
Standardowo z czarnej wtyczki na podszybiu odcinamy potrzebne kabelki, praktycznie wystarczyly by tylko 3 - czarny, bialy, niebieski, bo czerwonego nie podlaczalem, choc tez przeciagnąlem do kabiny z pozostalymi, lecz niepotrzebnie.
Najlepiej jak pisalem uzyc kabelka usb, gdyz ma praktycznie wszystkie te same kolory kabli, jakie sa we wtyczce na podszybiu.
Napisze na podstawie tego wlasnie kabelka:
Bialy kabelek z kostki na podszybiu laczymy z bialym w kabelku usb.
Czarno-bialy z kostki na podszybiu laczymy z czarnym w kabelku usb.
Niebieski z kostki na podszybiu laczymy z zielonym w kabelku usb.
Czerwony z kostki na podszybiu laczymy z czerwonym z kabelka usb
![Uśmiech z =]](./images/smilies/icon_menu.gif)
Majac pociagniety kabelek do wnetrza, najlepiej w miejscu gdzie podlaczamy sie pod kostke na podszybiu, jest tam guma, ktora mozemy sie dostac do kabiny.
Wolne konce kabelka od strony kabiny laczymy w nastepujacy sposob:
Bialy kabelek z czarnym + musimy pociagnac plusowy kabelek najlepiej od bezpiecznika 5 ze skrzynki bezpiecznikow albo od zapalniczki chyba najprosciej i podpinamy go z tymi dwoma kabelkami :Bialy+czrny+pradowy.
I teraz podlaczenie wlacznika: pod jeden koniec wlacznika lutujemy zielony kabelek, a pod drugi lutujemy kawalek kabelka i laczymy z trzeba pozostalymi kabelkami :
Bialy + czarny + pradowy + kabelek od wlacznika chwilowego.
Wlacznik trzeba pomierzyc miernikiem, gdyz ma 2 pary nozek i po naciśnieciu przyciku musi zwierac czyli powinien laczyc zielony kabelek z bialym+czarny+pradowy.
Dokladnie jest to cos takiego, tylko ze na tym zdjeciu jest zalazony wlacznik tempomatu ,ktory jest nie potrzebny.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7c724e06bb
Na koniec montujemy wlacznik pod mieszkiem zmiany biegow albo na samym lewarku od strony konsoli,tak zeby byl latwy dostep jedna reka.
Wtedy mozemy jedna reka trzymac kierownice, a drugu zmieniac biegi i przyspieszac tempomatem.
Prosze o duza wyrozumialosc, gdyz pisze taki poradnik po raz pierwszy i kazde uwagi beda mile widziane.
Pozdrawiam i życze milego montazu.
Piszac poradniki nalezy wykazywac sie nieskazitelna ortografia, umiejestnoscia opisu slownego rzeczy i czynnosci, konsekwencja opisu powtarzajacych sie rzeczy, a takze umiejetnoscia tworzenia logicznych zdan. Slowotoki myslowe, nieskladne zdania, przechodzenie ni z tego, ni z owego miedzy myslami, itp. nie nadaja sie do poradnika - Axee