Strona 1 z 1

"zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 07:58
przez Evo
Planuje u siebie wrzucić sprężyny -30/40mm, ale nie moge znaleźć nigdzie zdjęć zwykłego 1M po takim zabiegu, tylko TS/FRy/Cupry. Posiada może ktoś zdjęcie tak obniżonego auta ? Mam jakieś jedno, ale tu auto jest na hardcorowym gwinicie, takie mi niepotrzebne.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 10:01
przez wgi
evo - nie ma co się zastanawiać ;)
wal -30 w ciemno :ok:

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 10:20
przez Evo
Nigdy nie miałem do czynienia z takim zawiasem, boje się że będzie problem w zime z niższym prześwitem np. Wiem że ludzie jeżdzą na dużo niższych setupach, ale mimo wszystko...

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 10:35
przez wgi
evotuning, nie ma tragedii. W zimie owszem będziesz bardziej szorował spodem ale o śnieg więc tragedii nie ma ;)
Jedyne co może byś problemem to np różnego rodzaju wyjazdy z garaży. Jeśli są gorzej wyprofilowane to możesz spodem przyszorować. Ja parkuję teraz w garażu z dwoma wjazdami/wyjazdami i jeden z nich nie jest dla mnie ;)
Jaką masz teraz zawiechę (zwykła/sport)?

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 11:17
przez Evo
Mam Signo, zawiecha zwykła. Z garaży nie zdarza mi się korzystać. Martwi mnie jeszcze troche leśna droga dojazdowa do naszego domku na Mazurach. Ale skoro 911 sąsiada daje radę dojechać, to Leon na -30 też powinien w sumie ;)

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 12:01
przez RaDeK86
Ja mam wersje signo tak jak ty ostatnio założyłem u siebie H&R -35mm i jest bdb :). Szczeże polecam na zakrętach lepiej klei drogi :D, fak faktem że jak są jakieś wyrwy, podjazdy, zjazdy czy inne sytuacje to trzeba redukowac do 1. Zakładaj i nie zastanawiaj sie ;)

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 12:08
przez Evo
RaDeK86, to w takim razie bądź tak miły i zrób jedno foto z profilu,ok ?:) jakie masz kołą ?

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 12:19
przez RaDeK86
Okej tylko musze jakies wygrzebac, powiem Ci szczeże że ten zawias -35 na kołach ori 15' (195/65/15) Seata wygląda jeszcze słabo i wydaje się że wysoko stoi... muszę zmienić koła na jakieś 17' ale na razie kasy brak :(.

Obrazek

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 12:20
przez Evo
E,nie ma tragedii. I pod taki krawężnik jak na foto nie ma problemu z podjazdjem ?

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 12:25
przez RaDeK86
Akurat to z tym kraweznikiem jest taki myk ze troche dalej jest zjazd :) wiec akurat w tym przypadku nie ma problemu :D, ale z ukosa to juz nie ryzykuje... raz probowalem to zaczełem szorować spodem i to jeszcze przy zdjętej osłonie silnika... więc odpowiedź brzmi nie :no:

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 12:30
przez Evo
Hmmm. Jeśli to nie byłby kłopot,byłbym bardzo wdzięczny gdybyś dał radę zmierzyć odległość od ziemii do np. progu albo zderzaka ?

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 12:34
przez the_rahzel
RaDeK86 napisał(a):Akurat to z tym kraweznikiem jest taki myk ze troche dalej jest zjazd :) wiec akurat w tym przypadku nie ma problemu :D, ale z ukosa to juz nie ryzykuje... raz probowalem to zaczełem szorować spodem i to jeszcze przy zdjętej osłonie silnika... więc odpowiedź brzmi nie :no:



eee,no Panowie,pod taki krawężnik to ja podjeżdżam ori TS czyli jakieś -15mm z dokładką przedniego zderzaka od Cupry i jakoś daje radę i nic nie haruje... Wiem że tu -35mm,a u mnie -15mm,ale wizualnie siedzi równie nisko co ten na zdjęciu(inne zderzaki,progi) i 17' kółka... A na tygodniach chce się przesiąść na eibachy -30/35mm i też będzie trzeba jakoś tym jeździć... ;) Może nie wszystko się da,ale dużo tylko trzeba sobie technikę opracować.Pierwszego dnia to zahaczałem zderzakiem o krawężniki mniejsze dwukrotnie od tych na które teraz się pcham... :P

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 12:59
przez RaDeK86
Zmierzylem przed chwila... do zderzaka przedniego 13 cm do progow ok. 15 cm, kraweznik 15.5 cm

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 16:43
przez Evo
Dzięki za info,masz u mnie piwo :) Czy można spokojnie kupować używane springi, czy powinny być nowe ?

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 19:05
przez Tworek
Spokojnie możesz kupować używane.

Ja ostatnio zakupiłem używkę Wietec -50/-30 za 200 zł. Lekko je oszlifowałem papierem ściernym, nałożyłem nową farbę chlorokauczukową i wyglądają jak nowe :D . Dziś zawitały na aucie i powiem że twardość jest umiarkowana. Na drogach 4 rzędu nie jest ciekawie, szoruję osłoną silnika, a na reszcie dróg bezproblemowo. Body FR + dokładka Cupra R i 17 " felunek.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 21:15
przez wgi
evo, zobacz do działu K/S/Z - kolega agin ma całkiem przyjemne ceny na nowe eibachy.
Z używanymi to wiesz - jak z autami.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 21:24
przez Evo
wgi, wiem, agin już się ze mną kontatkował. Wiem że cena świetna, ale chwilowo mam inne wydatki,więc budżet mam troche ograniczony :(

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 21:33
przez bawol120
witam.ja mam sprezyny apexi - 40 i trzeba uwazac na spiacych:)

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 21 sierpnia 2010, 22:20
przez Sammael
chłopaki coś kombinujecie... przecież takie krawężniki atakuje się skręconym kołem a nie frontem auta czy z boku/wyskoku ;)

z -30 jeszcze na seryjnych zderzakach to praktycznie wszystko jest Twoje.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 13:57
przez lasotek
Koledzy krawężniki, krawężnikami, jeden nie równy drugiemu...:( niestety. Mam pytanie do Tych, którzy obniżyli o -30 swoje leonki czy mając na pokładzie 5 dorosłych osób jadąc lokalną wiejską ( nierówną) drogą asfaltową, to czy na "chopkach" nie dobija wam zawieszenie do końca?? czy nie ma tragedii. bo to mnie najbarziej interesuje.
Krawężniki to omijam z daleka chyba że muszę to szukam najniższego, dziur też unikam ale te nierówne drogi. Zdaża mi się takimi jeździć do znajomych i to mnie przeraża że będę słyszał co chwila jak mi dobija zawieszenie do końca. A wtedy to zmuszony będę do prędkości patrolowej i :( :( :olaboga:

Jeszcze zadam pytanie czy ktoś zakładał sprężyne eibach do leona 1.8 bez turbo z silnikiem APG. Chodzi mi o to czy uzyskał zamierzony efekt czy może dziwnym trafem podniosło autko. Bo były podobne przypadki na forum.

Jeszcze myślałem o 18" felgach ale to już inny temat, ale wszyscy mi odradzają bo prędkość patrolową będę miał praktycznie zawsze. Na razie na 17" z ibizy FR i zauważyłem że jeżdżę ostrożniej i spokojniej. Na nierównych drogach rzecz jasna.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 14:04
przez Sammael
lasotek napisał(a):zmuszony będę do prędkości patrolowej

będziesz zmuszony do prędkości patrolowej.

Jak wiesz, że będziesz ładował 5 osób to umyj auto i udawaj, że się lansujesz.

Tak jak z krawężnikami - droga, drodze nie równa... ja jeszcze miałem spore dystanse z przodu i z tyłu, więc już przy 3 osobach na mocniejszych hopkach tylne koła obcierały o nadkola.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 22:52
przez lasotek
Sammael napisał(a):Jak wiesz, że będziesz ładował 5 osób to umyj auto i udawaj, że się lansujesz.

:hmmm: Trafna uwaga... :peace:
Generalnie chodzi o wyjazdy na imprezy czy jakieś małe wycieczki w weekendy bo na codzień to sam lub z "koleżanką" jeżdżę a wtedy auto aż takich obciążeń nie ma. :P

Opony jakie mam to 205/50 w przyszłym roku to może 225/45 oczywiście 17" bez dystansów.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 23:42
przez Sammael
lasotek napisał(a):codzień to sam lub z "koleżanką" jeżdżę a wtedy auto aż takich obciążeń nie ma. :P


myśle, że obciążenia zależą od tego jak bliska to jest koleżanka :) :]

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 11:22
przez Evo
Ok,springi kupione, teraz trwają poszukiwania amorków.

Dziękuje peter250 za transkacje :)

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 14:37
przez bawol120
ja musze uwazac na koleiny bo mi belka trze ale kwestia przyzwyczajenia ;]

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 19:22
przez RaDeK86
Evo od siebie polecam kyb excel-g :ok:, coś takiego...

Obrazek

mam u siebie takie z przodu i z tyłu jak dla mnie rewelka :yes:, z przodu nawet sam zmieniałem :P

pzdr.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 19:29
przez Evo
I nada się to do zawiasu -35mm ?

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 19:34
przez RaDeK86
mam u siebie takie z przodu i z tyłu
:)

Mam taki zestaw u siebie te sprezyny + H&R -35mm i jest gitara :peace:

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 09:15
przez agin
od excel-g są lepsze Ultra SN i takie też powinny być założone dla dobrego efektu ;]
no ale na excel-g też da się pojeździć.... tylko jak długo ? :)

ale cena też i większa
mniej więcej, przykładowo na tył
excel-g - 145zł
ultra SN - 220zł

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 11:22
przez Ohapara
JA tez mam włożone excel-G razem ze sprezynami Eibach, po przesiadce z seryjnego wybitego zawieszenia - rewelka i polecam taki zestawik! ;)

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 12:49
przez RaDeK86
Mam te amory od stycznia jak narazie jest bdb, zużycie na poziomie 5-10 %.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 11:47
przez Evo
No więc wjechał dzisiaj HR -35mm, niestety przez tydzień na seryjnych amorach, przesyłka B8 się opóźniła. Na szczęście wymiane mam za darmo wiec nie ma tragedii. Po krótkiej przejażdżce stwierdzam że wcale nie jest tak twardo, jedynie dużo bardziej sprężyście, ale bardzo fajnie. I auto też chyba nie usiadło tak mocno, pewnie się to zmieni po zamontowaniu B8.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 11:59
przez jagood
podaj jak możesz koszty zestawu, może być pw

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 12:10
przez Evo
Sprężyny kupowałem u usera tego forum, używki. B8 - 400 euro.

Tak wygląda auto po zamontowaniu sprężyn:

Obrazek

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 14:56
przez IroN_87
evotuning, Wygląda to jakby to były od TSa -15mm

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 15:04
przez Evo
IroN_87, i nawet pomiary wskazują na to, robione centymetrem.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 16:08
przez Arek_
Kurczę ja mam niby seryjny zawias i tak samo nisko sto, jak rozpoznać czy zawias w signo jest zwykły to sobie oblukam i fotę wrzucę jak wygląda.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 16:14
przez Evo
Zobacz jakiego koloru masz kropki na sprężynach. Albo prościej, stań na równej drodze i zmierz centymetrem odległośći od ziemi do błotnika.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 16:39
przez IroN_87
evotuning, Sprawdzałeś nr ze sprężyn czy to faktycznie -35mm?

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 16:46
przez Evo
edit: sprawdziłem, nr. to 29526 2VAF,czyli -35mm do aut z naciskiem na przednią oś pow.910kg,wszystko się zgadza.

Czy to że auto stoi wyżej niz powinno może być winą seryjnych amorów ?

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 17:31
przez jagood
no stoi jak mój sport, -15mm od serii, może po zmianie amorków zejdzie na dół

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 22:14
przez lasotek
A to nie jest tak że sprężyny muszą się ułożyć i po kilkuset kilometrach siadą bardziej i ustanie efekt "sprężystości" zawieszenia?? czy jest to złudne myślenie.
evotuning mógłbyś napisać ile usiadło Ci auto po zamontowaniu samych sprężyn??

I jeszcze pytanie czy efekt końcowy w zestawie amortyzatory z wersji stella+ sprężyny -30mm będzie taki sam jak w zestawie amortyzatory ts+ sprężyny -30mm.
Czy będzie to różnica 15mm czy może mniej i czy będzie jakaś rużnica w twardości, odczuwaniu "sprężystości" jak napisał evotuning. Bo nie umiem tego zrozumieć.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 22:34
przez Evo
lasotek, tylko sprawa wygląda tak że te spręzyny które mam założone nie sa nowe i teoretycznie powinny być już "uklepane". Chociaż ZTCW to były dłuższy czas zdjęte z auta i może przez to się rozciągneły, teraz znowu się musza ubić. Nie wiem, tak gdybam ;)

Mierzyłem dzisiaj, dla porównania zmierze jutro po przejechaniu 100km, zobaczymy czy będzie różnica.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 23:18
przez bart99
Arek_, sądząc po Twoim profilu to w ASZ zawsze jest -15 ( poprawcie jeżeli się mylę)

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 06:11
przez peter250
Evotuning widzę, że zdecydowałeś się na B8 - bardzo dobry wybór :ok: Będą idealnie współgrać z H&R. Co do wysokości, to jak założysz B8 autko powinno usiąść do oczekiwanej wysokości.

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 11:24
przez RaDeK86
Evo autko się świeci jak psu jajca :D, nice work :brawo:. Ja to bym musial u siebie chyba juz polerke zrobic żeby tak wyglądał :P. Co do wysokości to peter ma racje, zmienisz amory i inaczej będzie siedział ;). A jak jazda po łukach? już tak nie wyrzuca co? :)

Re: "zwykły" 1M na niskim zawiasie

PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 11:43
przez Evo
No na zakrętach jest super, zwłaszcza jak jest równo. Na nierównościach nie jest źle, jedyne na kilku występujących po sobie wybojach w jezdni auto zaczyna pływać, ale to wina seryjnych amorków.