Strona 1 z 6

[PB All] Skacząca temperatura płynu chłodzenia

PostNapisane: 25 stycznia 2007, 15:13
przez cebulka
Witam
Zauważyłem, że w moim leonie 16. 16V po rozgrzaniu do 90*C zaczyna spadać temperatura do około 70*C (pomimo tego że jadę). Klimatronic włączony na auto. Wydaje mi się że spadek o 20 *C jest za duży. Byłem u znajomego majstra z vagiem, który wszystko posprawdzał. Przetestował zegary sprawdził wskazania i porównał z tymi na vagu. Wygląda że wszystko jest OK. Z jego relacji wygląda to tak: Gdy klimatronic jest na auto, po rozgrzaniu silnika do 90*C załacza się klima i wtedy temperatura spada do ok.70*C. Kiedy przęłaczy się na manual, to spadek jest zaledwie kilka stopni .Czy tak ma być ?? Czy jest wszystko OK? W poprzednim leonie nie zauważyłem aby tak spadała temperatura. Termostat mam wymieniony - nowy. A może to jest uszkodzony czujnik temperatury ?
dzięki za wszelkie rady

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2007, 15:19
przez michalm
cebulka, dziwna sprawa.
Mam taki sam silniczek jak u Ciebie - u mnie jak sie rozgrzeje do tych ok. 90*C to juz tak zostaje, nic nie spada (nie ma znaczenia czy wlaczona klima czy wylaczona)

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2007, 15:37
przez cebulka
No właśnie :-(
A może zapowietrzony układ chłodzenia ??

Jeszcze jedno. W klimatronicu jak zmienie siłę nawiewu, to pokazuje man, ale nie ginie auto. Auto ginie tylko wtedy gdy zmienię mu na przyciskach po prawej stronie skąd ma dmuchać. Wydaje mi się, że już po zmianie siły nawiewu powinno zniknąć auto.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2007, 17:50
przez DWitek
Przy obecnych temeperaturach NIE MA PRAWA tak się dziać. Powyższe zjawisko może wystąpić kiedy się nam samochód zagrzeje (90C) i włączymy "na full" ogrzewanie samochodu, a jedziemy na niskich obrotach silnika, ale tak przy mniej/więcej -20, może -25C. Wtedy jest to realne.
Pradwopodobnie masz coś z układem chłodzenia lub być może nie wyłącza się wentylator ("klei" się styk przekaźnika) albo źle działa termostat.

Jak Ci spadnie ....... :-D temperatura podczas jazdy, zatrzymaj natychmiast samochód, podnieś maskę i sprawdź wentylatory, nie powinny się kręcić - oczwiście nie gaś silnika.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2007, 18:34
przez Tonny S
Mialem kiedys podobnie i jesli nie jest to wina, tego ze staniesz na swiatlach itp auto sie nie porusza silnik pracuje ruszasz to sie podnosi to wina czujnika temp., do kompa podaje dobrze na zegary juz nie - na vagu rozumiem temp nie spadala.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2007, 22:36
przez saszi
obstawiam walniety czujnik temperatury :? przerabialem to u siebie :wink:

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 26 stycznia 2007, 00:30
przez DWitek
Tonny S napisał(a):Mialem kiedys podobnie i jesli nie jest to wina, tego ze staniesz na swiatlach itp auto sie nie porusza silnik pracuje ruszasz to sie podnosi to wina czujnika temp., do kompa podaje dobrze na zegary juz nie - na vagu rozumiem temp nie spadala.


No fakt, to też może być, że z układem chłodzenia wszystko jest OK, a tylko spada temperatura na desce. Ale ta usterka jest logowana jako błąd. Podłącz VAG'a i wejdź w 17-Instruments, jeśli to jest to, to będzie zgłoszony fault.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 26 stycznia 2007, 08:12
przez cebulka
Tonny S napisał(a):na vagu rozumiem temp nie spadala

No okazuje się że na vagu temperatura też spada ! A chłodnica jest zimna (czyli powietrze się nie pcha).
Sam vag nie zgłasza żadnych błędów.
Jeszcze jedno gdzie jest fizycznie zamontowany ten czujnik i ile to może kosztować?
pozdr

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 26 stycznia 2007, 08:31
przez saszi
czujnik temp ok 100PLN

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 27 stycznia 2007, 18:38
przez cebulka
Wygląda na to że jest to związane z klimatyzacją. Jak na klimatronicu przełaczę w tryb manualny (np.nawiew na szybę), to temperatura nie spada. Czyzby załaczająca się klima w trybie auto (właściwie to chyba kompresor) tak schładzała silnik ?? Jeśli czujnik i vag wskazują to samo, to chyba nie jest to wina czujnika. Jeśli się mylę to poprawcie mnie.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 28 stycznia 2007, 00:10
przez DWitek
Nie wiem jak to jest w przypadku climatronic'a, bo nie ma, ale w przypadku zwykłej klimy, kiedy się ją załączy to automatycznie, załącza się wentylator na wolne obroty. Jeśli już chodził z wolnymi obrotami, to wtedy załącza się na wyższe obroty. Co powoduje szybsze też wychładzanie chłodnicy. Ale w tej temperaturze przecież nie powinna Ci się załączać klima. Poza tym chyba sam wiesz, że diagnoza na odległość wcale nie jest łatwa, można tylko podpowiadać co można sprawdzić.
Ja tak jak już obstawiałem, dalej typuję problem z wentylatorami ogólnie, szczegóły powyżej. Bo rozumiem, że czujnika temperatury jesteś na 100% pewien - to samo pokazuje dla silnika (Engine) i dla deski rozdzielczej (Instruments) - jeśli tak i nie ma od niego żadnych błędów, to można go wyluczyć. Temperaturę tego czujnika SPRAWDZA SIĘ w dwóch sterownikach, jest to w zasadzie podwójny czujnik, dwa niezależne pomiary, dla dwóch sterowników

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 17 października 2009, 11:58
przez vehicle
Silnik BCB, 1.6 16V. Po włączeniu ogrzewania temperatura wg wskaźnika spada poniżej 90 stopni. Wskazówka wskaźnika cofa się do połowy wartości pomiędzy 90, a 80 stopni. Natomiast gdy wyłączę ogrzewanie, wskazanie wraca na 90 stopni. Czy to jest normalne ?

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 17 października 2009, 14:45
przez the_driver
Silnik BCB, 1.6 16V. Po włączeniu ogrzewania temperatura wg wskaźnika spada poniżej 90 stopni. Wskazówka wskaźnika cofa się do połowy wartości pomiędzy 90, a 80 stopni. Natomiast gdy wyłączę ogrzewanie, wskazanie wraca na 90 stopni. Czy to jest normalne ?

nagrzewnica też odbiera silnikowi trochę ciepła = wskaźnik to pokaże. to ma miejsce w czasie jazdy na krótkich odcinkach? jeśli tak, to normalny objaw, jak silnik się całkiem ugrzeje nic takiego nie powinno mieć miejsca albo wskazówka szybko wróci

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 17 października 2009, 15:03
przez vehicle
Właśnie nie, po włączeniu ogrzewania wskazówka cofa się pomiędzy 90, a 80 stopni i tak pozostaje bez względu czy na krótkich, czy długich odcinkach. Natomiast po wyłączeniu ogrzewania wraca do normalności - 90 stopni. Telefonicznie rozmawiałem z pracownikiem ASO VW Audii, to stwierdził, iż tak nie powinno być. Pracownik w ASO Seata powiedział, że takie odchylenie mieści się w normie. Przedtem posiadałem 7 innych samochodów osobowych i nie spotkałem się z taką sytuacją. Tutaj jestem w dylemacie i dlatego zwróciłem się o informacje innych użytkowników Leonów z takim silnikiem. Pozdrawiam.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 18 października 2009, 16:19
przez marcinkosky
u mnie rowniez jest podobny objaw... tyle ze temperatura spada znacznie wiecej... ogolnie auto na wlaczonej dmuchawie ciezko bardzo sie nagrzewa i przy nawet dlugiej bardzo dlugiej jezdzie (trasa) wskaznik byl maksymalnie na 1/4 wskaznika... obstawiam ze to termostat odmowil wspolpracy i zacial sie na tzw. duzym obiegu... mam racje??

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 18 października 2009, 17:39
przez the_driver
marcinkosky napisał(a):obstawiam ze to termostat odmowil wspolpracy i zacial sie na tzw. duzym obiegu... mam racje??

bardzo prawdopodobne.
w waszych przypadkach warto sprawdzić termostaty (np. wymontować i wrzucić do garnka z gorącą wodą).

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 18 października 2009, 21:00
przez vehicle
marcinkosky napisał(a):u mnie rowniez jest podobny objaw... tyle ze temperatura spada znacznie wiecej... ogolnie auto na wlaczonej dmuchawie ciezko bardzo sie nagrzewa i przy nawet dlugiej bardzo dlugiej jezdzie (trasa) wskaznik byl maksymalnie na 1/4 wskaznika... obstawiam ze to termostat odmowil wspolpracy i zacial sie na tzw. duzym obiegu... mam racje??

Wszystko na to wskazuje. Zgadzam się. Kto ma inne zdanie ? Pozdrawiam.

[ Dodano: Nie 18 Paź, 2009 ]
Dodam jeszcze, że u mnie jest taki objaw, iż po przejechaniu 10-12 km temperatura dochodzi do 85, czasami do 90 stopni. Natomiast po włączeniu ogrzewania wskazówka cofa się pomiedzy 85, a 80 st. Gdy wyłączę ogrzewanie to temp. wzrasta z powrotem w pierwotne wyzej podane miejsce (85-90 st.).

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 19 października 2009, 18:54
przez wojtekmir
Miałem podobny objaw w swoim BCB. Podczas postoju silnik się nagrzewał, a podczas jazdy temperatura spadała do 60-70C. VAG nie pokazywał żadnych błędów. Pomogła wymiana wkładu termostatu (koszt wkładu około 120zł w ASO)

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 19 października 2009, 20:07
przez vehicle
wojtekmir napisał(a):Miałem podobny objaw w swoim BCB. Podczas postoju silnik się nagrzewał, a podczas jazdy temperatura spadała do 60-70C. VAG nie pokazywał żadnych błędów. Pomogła wymiana wkładu termostatu (koszt wkładu około 120zł w ASO)


Wymiana wkładu termostatu, czy po prostu termostatu ? Jak mam to rozumieć ? Pozdrawiam.

[ Dodano: Sro 21 Paź, 2009 ]
marcinkosky napisał(a):u mnie rowniez jest podobny objaw... tyle ze temperatura spada znacznie wiecej... ogolnie auto na wlaczonej dmuchawie ciezko bardzo sie nagrzewa i przy nawet dlugiej bardzo dlugiej jezdzie (trasa) wskaznik byl maksymalnie na 1/4 wskaznika... obstawiam ze to termostat odmowil wspolpracy i zacial sie na tzw. duzym obiegu... mam racje??


Wymieniłem termostat. W wyniku tej wymiany dzieje się tak, że na postoju silnik osiąga temperaturę 90 st., lecz podczas jazdy, po przejechaniu 1-2 km temperatura zaczyna spadać i na wskaźniku dochodzi do 0. W czasie jazdy nie podnosi się, jest cały czas na 0. Dopiero po zatrzymaniu, na postoju wskaźnik stopniowo, powoli wraca do 90 st. Nadmieniam, że po sprawdzeniu temperatury silnika - jest właściwa i działa ogrzewanie, ale wolne obroty są o około 100 rpm wyższe, niż w tym czasie, kiedy wskaźnik pokazuje temperaturę 90 st. Nie mam pojęcia o co tu chodzi. Czy ktoś może coś w tym temacie podpowiedzieć ? Pozdrawiam.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 22 października 2009, 17:11
przez marcinkosky
dobra a czy ktos sie orientuje w ktorym miejscy jest termostat w Leonie APG 1.8 20V??

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 23 października 2009, 18:59
przez Arek84
Termostat jest na wejściu do bloku z chłodnicy, przy samym alternatorze.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 24 października 2009, 11:36
przez Runner79
Hej!

Stawiam na walniety czujnik temp cieczy chlodzacej. Mialem podobna sytuacje. Podjechalem do ASO, podpieli do kompa i krotka jazda po okolicy. Okazalo sie, ze czujnik pokazuje dwie rozne temp (silnik/wskazanie na zegary). Roznica wynosila 15 stopni. Kupilem u nich czujnik - wymiana i teraz jest juz wszystko OK.

Pozdr
Runner79

[All] Spadek temperatury w trakcie jazdy

PostNapisane: 25 października 2009, 09:12
przez untaztood
Wymieniłem czujnik temp bo puszczał wodę.
Wymieniłem na oryginał - Teraz gdy jadę spokojnie to temperatura na blacie potrafi spadać do ok. 82 stopni. Jak wejdę na obroty i np. wyprzedzam to po chwili robi się 90 stopni. Sprawdziłem termostat przy tych 82 stopniach i jest zamknięty.
Czy to możliwe, że przy dużej wilgotności powietrza są takie efekty?

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 października 2009, 10:18
przez vehicle
Trochę wyjaśnień po kilkudniowych zmaganiach z opisanym problemem :
1. Wymieniony termostat był niewłaściwy.
2. Powróciłem do oryginalnego i okazało się, że problem nie tkwi w termostacie.
2. Czujnik temperatury jest ok.
3. Problem jest w tym, iż nie działa I-szy bieg dużego wentylatora i prawdopodobnie uległ awarii sterownik wentylatorów -(sterowanie dużego wentylatora).
4. Dzieje się tak, że po przekroczeniu 90 stopni włącza się wentylator od klimatronika.
5. Po włączeniu klimy nie załącza się duży wentylator, a jedynie mały.
Przedtem po włączeniu klimy załączały się oba wentylatory.
Elektromechanik zasugerował wymianę dużego wentylatora z uwagi na niesprawność I-szego biegu oraz stwierdził, że obniżanie się temperatury po włączeniu ogrzewania jest spowodowane niesprawnością wentylatora, a być może sterownika wentylatorów.
w związku z tym mam w tym temacie kolejne pytanie : Czy istnieje możliwość naprawy takiego wentylatora? Czy ktoś przerabiał ten temat ? Pozdrawiam.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 października 2009, 11:43
przez Arek84
Podłącz wentylator na krótko do prądu i sprawdź by działa pierwszy bieg, jeśli jest spalony to wentylator nadaje się tylko do wymiany.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 października 2009, 14:06
przez vehicle
Arek84 napisał(a):Podłącz wentylator na krótko do prądu i sprawdź by działa pierwszy bieg, jeśli jest spalony to wentylator nadaje się tylko do wymiany.


Jak podłączamy na krótko ?

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 października 2009, 15:36
przez Arek84
Trzeba wypiąć kostke wentylatora (przy samym wentylatorze) i pod piny podłączyć 12v

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 25 października 2009, 15:54
przez Yagi2
Sprawdź kable przy czujniku i wtyczkę.Mi też tak się dzieje,ale wiem,że to wina kabli,bo jak nimi ruszę to wszystko wraca do normy.

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 25 października 2009, 18:44
przez untaztood
A jak ta wtyczka jest włożona? Na wcisk? Czujnik wymieniał mi znajomy podczas regeneracji rozrusznika i nie było mnie przy tym :/

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 25 października 2009, 19:11
przez vehicle
Arek84 napisał(a):Trzeba wypiąć kostke wentylatora (przy samym wentylatorze) i pod piny podłączyć 12v


Kostkę mogę wypiąć przy sterowniku wentylatorów. Kostka posiada 3 piny : obroty I-ego biegu, II biegu i brązowy przewód masa. Teraz w celu podlączenia na "krótko", które przewody podpinamy pod plus, a gdzie masę ? Sorry, ale w tych sprawach jestem laikiem i stąd takie pytania. Za odpowiedź z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 25 października 2009, 23:00
przez Yagi2
Nie powiem Ci kolega jak wygląda wtyczka,bo nigdy nie wyjmowałem jej.Może pomoże ktoś,kto ją ruszał.

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 26 października 2009, 15:53
przez untaztood
Niestety u mnie to nie jest kwestia kostki...

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 26 października 2009, 18:06
przez vehicle
Oryginał, a gdzie został zakupiony oraz ile kosztował ? Z tymi oryginałami to różnie, a szczególnie na Allegro. W ASO oryginał kosztuje 109 zł. Sprawdź jeszcze czy duży wentylator chłodnicy chodzi Ci na obu biegach. Jeśli pierwszy jest walnięty, to ma to wpływ na takie zachowania jak opisujesz. Jeśli wentylator jest ok, to ten Twój oryginał czujnik coś nie tak. Pozdrawiam.

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 26 października 2009, 18:34
przez untaztood
Myślę, że to będzie wina czujnika... W końcu ten przed wymianą trzymał sztywno wskazówkę w pionie ;) Jednak czemu ten nowy utrzymuje czasem wskazówkę w 90st? Zaczyna ostro spadać po tym jak włączę klimatyzację, lub jadę wolniej.

Jak ten czujnik wypiąć? Wiem, że jak go wyciągnę to poleci płyn, jednak jak on jest zablokowany w tym krućcu?

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 26 października 2009, 21:17
przez vehicle
untaztood napisał(a):Myślę, że to będzie wina czujnika... W końcu ten przed wymianą trzymał sztywno wskazówkę w pionie ;) Jednak czemu ten nowy utrzymuje czasem wskazówkę w 90st? Zaczyna ostro spadać po tym jak włączę klimatyzację, lub jadę wolniej.

Jak ten czujnik wypiąć? Wiem, że jak go wyciągnę to poleci płyn, jednak jak on jest zablokowany w tym krućcu?

Nie odpowiedziałeś czy wymieniony czujnik faktycznie był oryginalny....? Jeśli nie, to w takim razie czujnik. Czujnik oraz termostat muszą być oryginalne, bo jak nie to tak się dzieje ze wskazaniami temperatury. Napisz co w sumie zrobiłeś i sprawa powróciła do normalności. Jeśli nie za bardzo wiesz jak się zabrać za wyjęcie czujnika to się nie bierz. Udaj się do takiego mechanika, który jednak ma o tym pojęcie. Pozdrawiam.

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 27 października 2009, 13:48
przez untaztood
Czujnik jest oryginalny, zamówiony był przez znajomego, który prowadzi warsztat samochodowy - źródła dokładnie nie znam, ale napewno nie jest to Allegro ;)
Jak wymienić czujnik wiem, tylko pytam w którym miejscu jest ta "zawleczka"...

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 27 października 2009, 14:09
przez bono
untaztood napisał(a):Jak wymienić czujnik wiem, tylko pytam w którym miejscu jest ta "zawleczka"...


korzystajcie z szukajki
viewtopic.php?t=7341

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 27 października 2009, 23:17
przez untaztood
bono napisał(a):
untaztood napisał(a):Jak wymienić czujnik wiem, tylko pytam w którym miejscu jest ta "zawleczka"...


korzystajcie z szukajki
viewtopic.php?t=7341


Dzięki... Aż wstyd się przyznać, że tydzień temu czytałem cały ten wątek...

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 28 października 2009, 14:10
przez vehicle
untaztood , czy po wymianie czujnika są jakieś zmiany ?

Re: [TDI VP] Falowanie temp. przy spokojnej jeździe

PostNapisane: 28 października 2009, 18:46
przez untaztood
Jestem pół godziny po wymianie, ale dziś się nigdzie nie wybieram, więc nie stwierdzę... Jutro dam znać, czy pomogła.

[ Dodano: Sob 31 Paź, 2009 ]
Drugi czujnik to też był niewypał. Pojechałem do Skody, by chociaż pokazali mi oryginalny czujnik. Jakością bardzo odbiegał od tych dwóch co miałem. Kupiłem go więc, ryzykując utratę 115zł. Zainstalowałem i wszystkie problemy ustąpiły.

[ Dodano: Sob 31 Paź, 2009 ]
PODRÓBKA:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

ORYGINAŁ:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: Sob 31 Paź, 2009 ]
Jak widać podróbka nie ma naniesionego napisu korpusie. Do tego jest czarna, z jakiegoś typowo chińskiego plastiku. Co ciekawe ma napisane VW i AUDI, więc chińczycy trochę cfaniakują. Widać różnice w pinach - podróbka ma jakoś dziwnie rozprowadzone, a oryginał wchodzi w obudowe.

Dodam, że wymieniałem czujnik na rozgrzanym silniku - Nie trzeba czekać aż wystygnie. Założyłem na rękę dwie długie rękawice gumowe + dwie foliowe na to. Nie przepuściły ani trochę wrzątku.

Przed wymianą należy odkręcić kurek od zbiorniczka - Uwaga na ciśnienie jak silnik jest ciepły. Po odkręceniu zakręcamy go spowrotem - pozbyliśmy się ciśnienia w układzie i woda będzie wolniej uciekała, a do tego łatwiej będzie wyjąć czujnik.

Co ciekawe znalazłem na Allego czujniki odpowiadające wyglądem 100% temu co kupiłem w ASO Skody. Na Allegro są po 30zł... W sumie pieniądze nie duże i warto zaryzykować. Ja jednak miałem już dosyć ciągłej wymiany czujników :peace:

[PB Turbo] Spadająca temperatura przy zjeździe z górki

PostNapisane: 31 października 2009, 10:53
przez Leonik85
Tak jak w temacie. Wyjeżdzam pod górę, temp. 90 st. C zjeżdzam na biegu, w zalężności od długości górki bez gazu to temp potrafi spaść do 60 st. C.

Wymienić termostat i czujnik temp. czy jeszcze coś?

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 31 października 2009, 23:27
przez Arek84
Jak odpalasz zimny silnik, chwile pochodzi i nabierze ok 60-70 st temperatury to sprawdź czy przewód od termostatu do chłodnicy robi się ciepły. Jeśli tak to masz termostat do wymiany.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 1 listopada 2009, 11:43
przez untaztood
Nie wiem jak to w benzynie jest, ale u mnie w TDI miałem takie same objawy i do wymiany był czujnik tempertury. Kupuj tylko oryginał. Oczywiście najpierw wyklucz termostat.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 9 listopada 2009, 21:43
przez Leonik85
Sprawdziłem termostat - jest dobry :).

Więc do wymiany zapewne będzie czujnik temp., ale przeszukałem Alledrogo i znalazłem 2 czujniki, które pasują do mojego 1,8T, a różnią się ilością pinów (jeden ma 2, drugi 3), więc który mam kupić lub gdzie jest ten czujnik w aucie żebym mógł sprawdzić, bo troszke jestem laikiem w sprawach mechanicznych.

Poniżej linki do obu aukcji

http://www.allegro.pl/item801128740_czu ... 59481.html

http://www.allegro.pl/item801845080_czu ... 9481a.html

Z góry dziękuję.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 9 listopada 2009, 22:51
przez Arek84
To są czujniki załączające wentylator chłodnicy i znajdują się w chłodnicy, czujnik temperatury silnika jest przy silniku.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 10 listopada 2009, 08:06
przez Leonik85
Arek84 napisał(a):To są czujniki załączające wentylator chłodnicy i znajdują się w chłodnicy, czujnik temperatury silnika jest przy silniku.


To gdzie on przy silniku i jakie ma numery.
To jest ten sam czujnik co do temp. wody i czy tam jest jeszcze jeden?

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 10 listopada 2009, 14:47
przez kamil-leon
Leonik85 napisał(a):To jest ten sam czujnik co do temp. wody

Tak
Leonik85 napisał(a):To gdzie on

Nr.5 na rysunku
Obrazek


Tu masz jeszcze podobny temat z czujnikiem temperatury w 1.8 20VT
:arrow: viewtopic.php?t=8851&highlight=czujnik+temperatury

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 10 listopada 2009, 18:18
przez Leonik85
Dzięki kamil-leon za odpowiedź.

Byłem dzisiaj u znajomego podpiąć autko do VAG-a i zaniepokoiło mnie, że na VAG-u pokazywało temp w okolicach 80 st. C, a na desce było 90. Mechanik powiedział, że do wymiany będzie czujnik temp i termostat, Możliwe to?

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 10 listopada 2009, 18:26
przez Arek84
Takie wskazanie jest normalne, wskaźnik na desce nie wskazuje liniowo i pokazuję 90st nawet jeśli silnik nie ma jeszcze 80. Tak samo jak silnik trochę przekroczy 90 to na wskaźniku dalej jest 90.

Re: Spada temperatura silnika

PostNapisane: 11 listopada 2009, 20:34
przez vehicle
Żaden termostat. Miałem to samo. Różni elektromechanicy różnie diagnozowali. U mnie było również różnicy 10 stopni pomiędzy wskazaniami na deskę (wskaźnik), a faktyczną temperaturą silnika - ( róznica pomiedzy G2, a G62). Jest niesprawny czujnik cieczy, nic więcej. Wymieniłem czujnik na oryginał z ASO i jak ręką odjął. Sugerowali mi nawet przysłanianie chłodnicy tekturą i inne paranoje. Bez względu na temperaturę otoczenia - ( ujemną lub dodatnią), wskazania mają być 90 stopni i ani mniej, ani więcej i to jest najprawdziwsza prawda w tym temacie. Pamiętaj tylko o oryginalnym czujniku, ale nie z Allegro lub innego podobnego źródła. Pozdrawiam.