Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

jak rozpoznac przeglub?

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

jak rozpoznac przeglub?

Postprzez kadamki » 16 lutego 2011, 18:16

Jakie są objawy stukającego wewnętrznego przegubu?(co to jest "przeglubu?") mam taki problem przy skręcie w prawą stronę stuka mi przegub ( mam wrażenie, że lewy). jest taki problem, że nie wiem, który przegub należy wymienić, wewnętrzny czy zewnętrzny, bo nie potrafię tego zlokalizować.

A ja nie potrafiłem tego przeczytać. Następnym razem śmietnik - zostawiłem, abyś widział nad czym popracować. IroN_87
Zobacz Profil
kadamki
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 9 stycznia 2009, 00:02
Lokalizacja: ddz
Auto: leon

Reklama

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Tony Hawk » 16 lutego 2011, 22:08

Jeśli już stuka, to po prostu wjedź na kanał i zajrzyj, bankowo guma jest popękana i do środka dostał się piasek i woda. Zrób to jak najszybciej, zanim spotka Cię przykra niespodzianka w czasie jazdy...
--
Tony Hawk
Skoda Octavia 5E
2.0TDI CKFC
2014 r.
110kW / 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tony Hawk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 1 sierpnia 2009, 21:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon 1M Sport

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez kadamki » 16 lutego 2011, 22:29

ok, dzięki i sorki za błędy, poprawie się:)
Zobacz Profil
kadamki
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 9 stycznia 2009, 00:02
Lokalizacja: ddz
Auto: leon

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez konstant » 16 lutego 2011, 22:49

kadamki napisał(a):Jakie są objawy stukającego wewnętrznego przegubu?(co to jest "przeglubu?") mam taki problem przy skręcie w prawą stronę stuka mi przegub ( mam wrażenie, że lewy). jest taki problem, że nie wiem, który przegub należy wymienić, wewnętrzny czy zewnętrzny, bo nie potrafię tego zlokalizować.

A ja nie potrafiłem tego przeczytać. Następnym razem śmietnik - zostawiłem, abyś widział nad czym popracować. IroN_87


Zuzycie przegubu wewnetrznego objawia sie drzeniem auta tylko i wylacznie podczas przyspieszania (wraz z puszczeniem gazu ustaje).
Zezwnetrzy objawia sie stukami podczas ruszenia na skreconych kolach.
ps. modl jest zeby nie wewnetrzne, bo kosztuja w pierony.
Obrazek
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Tony Hawk » 17 lutego 2011, 05:45

konstant, niekoniecznie, ja miałem właśnie i stukanie i drżenie, ale przeguby zewnętrzne miałem całe, wymieniłem jeden wewnętrzny i gitara :okulary:
--
Tony Hawk
Skoda Octavia 5E
2.0TDI CKFC
2014 r.
110kW / 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tony Hawk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 1 sierpnia 2009, 21:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon 1M Sport

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez shurikan » 28 lutego 2011, 11:35

oprocz stukania przy przyspieszaniu objawem moze byc rytmiczne pukanie i stukanie przy rozpedzaniu sie powyzej 120km/h na nierownej drodze.
Zobacz Profil
shurikan
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 grudnia 2010, 12:39
Lokalizacja: wrocław
Auto: seat leon

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez raptor » 28 lutego 2011, 11:59

Witam. U mnie tez dziwna sprawa, jak załozyłem stalowe felgi na zimową porę, kierownica powyzej 120km/h zaczęła drgac. Natomiast w porę letnią jak jezdziłem na alu felgach żadnego drgania nie było. Co to może byc? Jak czytałem wyżej, to raczej przeguby wewnetrzne. Ale dziwnie ze na felgach nie czułem drgan. Chyba że, wina jest po stronie stalowek. Bo kupilem je uzywane, i mozliwe jest ze sa minimalne krzywe, i taki powód wystepuje?Co wy na to?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raptor
Sport
Sport
 
Posty: 443
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, 14:36
Lokalizacja: Racibórz/Głubczyce
Auto: seat

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez konstant » 28 lutego 2011, 13:16

raptor napisał(a):Witam. U mnie tez dziwna sprawa, jak załozyłem stalowe felgi na zimową porę, kierownica powyzej 120km/h zaczęła drgac. Natomiast w porę letnią jak jezdziłem na alu felgach żadnego drgania nie było. Co to może byc? Jak czytałem wyżej, to raczej przeguby wewnetrzne. Ale dziwnie ze na felgach nie czułem drgan. Chyba że, wina jest po stronie stalowek. Bo kupilem je uzywane, i mozliwe jest ze sa minimalne krzywe, i taki powód wystepuje?Co wy na to?


Jasne, ze tak. Moga byc tez po prostu zle wywazone.
Obrazek
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez raptor » 28 lutego 2011, 14:40

Zle wywazone to wykluczam. Bo robilem juz dwa razy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raptor
Sport
Sport
 
Posty: 443
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, 14:36
Lokalizacja: Racibórz/Głubczyce
Auto: seat

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez michal_duda6 » 28 lutego 2011, 18:07

raptor napisał(a):Zle wywazone to wykluczam. Bo robilem juz dwa razy.


Sprawdź też opony, czy nie mają bulwy- mój znajomy tak miał w swoim golfiku, wszystko sprawdzał i na koniec wyszły opony.
Zobacz Profil
michal_duda6
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 lutego 2009, 19:24
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Leon FR

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez butcherDG » 1 marca 2011, 17:04

Witam Ja mam podobny problem z tym, że u mnie zgrzytnie coś jak skręcam w prawo na wciśniętym sprzęgle i puszcze je w połowie skrętu Dzieje się to tylko na 2 gim biegu w prawo. Niekiedy występuje też przy skręcie w prawo na 2 biegu bez lub po delikatnym dodaniu gazu. Proszę o jakieś porady.
Seat Leon 1,9 TDI ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
butcherDG
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 listopada 2009, 17:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez michal_duda6 » 1 marca 2011, 20:11

butcherDG napisał(a):Witam Ja mam podobny problem z tym, że u mnie zgrzytnie coś jak skręcam w prawo na wciśniętym sprzęgle i puszcze je w połowie skrętu Dzieje się to tylko na 2 gim biegu w prawo. Niekiedy występuje też przy skręcie w prawo na 2 biegu bez lub po delikatnym dodaniu gazu. Proszę o jakieś porady.


Z rób pełny skręt kołami w prawo i na jedynce jedź jak zgrzyta ;/ to na pewno przegub, to samo w lewo i wszystko jasne. :peace:
Zobacz Profil
michal_duda6
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 lutego 2009, 19:24
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Leon FR

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez DJ-Attack » 7 kwietnia 2011, 08:39

pytanie za 100pkt

stoje, bieg 'luz', silnik włączony, lekki malutki skręt kiery w lewo i prawo, nawet bez ruszania z miejsca - odczuwalne wibracje na kierze, na pedale sprzegła no i lekko 'buczy'

przeguby zewnetrzne czy wewnętrzny czy też coś innego (jakies łożyska?)

?
Obrazek
Zobacz Profil
DJ-Attack
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Seat Leon 1M Sport

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez roosman » 7 kwietnia 2011, 09:21

pytanie za 100pkt

stoje, bieg 'luz', silnik włączony, lekki malutki skręt kiery w lewo i prawo, nawet bez ruszania z miejsca - odczuwalne wibracje na kierze, na pedale sprzegła no i lekko 'buczy'

przeguby zewnetrzne czy wewnętrzny czy też coś innego (jakies łożyska?)
raczej pompa od wspomagania.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez orlen » 7 kwietnia 2011, 09:49

tak jak roosman, napisal, cos ze wspomaganiem. Przegub bys slyszal pod czas jazdy
dziś lepszy niż wczoraj, jutro lepszy niż dziś Obrazek
Zobacz Profil
orlen
Sport
Sport
 
Posty: 435
Dołączył(a): 25 maja 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez DJ-Attack » 7 kwietnia 2011, 10:10

ok dzięki za szybkie info !

ps. lama ze mnie ale pewnie komuś kiedyś ten wpis się przyda ;P

w zbiorniku z płynem wspom. - susza :x
Obrazek
Zobacz Profil
DJ-Attack
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Seat Leon 1M Sport

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Arek84 » 9 kwietnia 2011, 00:56

Podłącze się pod temat. Jaki klucz do nakrętki przegubu zewnętrznego? Spline 30 czy 32?
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez blazejek83 » 29 września 2011, 17:30

Witam
Odgrzeje temat gdyż borykam się z pewnym problem dotyczącym dziwnych dźwieków dochodzących spod auta. Wyraźnie są słyszalne gdy siedzę w kabinie.
Najczęściej słyszę je gdy wykonuje parkingowe manewry(wyjazd tyłem z miejsca parkingowego najczęściej kończy się po jednym obrocie kierownicą pojedyńczym, głośnym walnięciem), oraz gdy przenosi się środek ciężkości auta (jazda po rondzie w lewo, następnie gdy z niego zjeżdżam następuje pojedyńczy trzask). Podczas jazdy na wprost objawów zero. Nadmienię, że wymienione mam łożyska, sworznie, drążki, tuleje wahacza.Wyciągano mi amortyzatory, które okazały się że żadnych luzów nie mają.
Mechanik rozłożył ręcę i powiedział ze faktycznie objawy są i słyszy co się dzieje ale nie wie co to może być. Kazał jeździć aż się coś bardziej rozluźni, aby można było to zidentyfikować.
Czy macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
blazejek83
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 października 2010, 12:56
Lokalizacja: Słupsk
Auto: seat Leon 2001r

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Kołek » 29 września 2011, 22:10

blazejek83 napisał(a): oraz gdy przenosi się środek ciężkości auta (jazda po rondzie w lewo, następnie gdy z niego zjeżdżam następuje pojedyńczy trzask

to może łączniki stabilizatora???
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez dziubek6 » 29 września 2011, 22:20

blazejek83 napisał(a):Witam
Odgrzeje temat gdyż borykam się z pewnym problem dotyczącym dziwnych dźwieków dochodzących spod auta. Wyraźnie są słyszalne gdy siedzę w kabinie.
Najczęściej słyszę je gdy wykonuje parkingowe manewry(wyjazd tyłem z miejsca parkingowego najczęściej kończy się po jednym obrocie kierownicą pojedyńczym, głośnym walnięciem), oraz gdy przenosi się środek ciężkości auta (jazda po rondzie w lewo, następnie gdy z niego zjeżdżam następuje pojedyńczy trzask). Podczas jazdy na wprost objawów zero. Nadmienię, że wymienione mam łożyska, sworznie, drążki, tuleje wahacza.Wyciągano mi amortyzatory, które okazały się że żadnych luzów nie mają.


A może to łożyska na poduchach amorka?
Zobacz Profil
dziubek6
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15 maja 2011, 21:28
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: Seat Toledo

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez chlorek » 30 września 2011, 10:33

często pękają łączniki stabilizatora, skręć kierownicą koło tak abyś go widział i zobacz czy nie lata.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez blazejek83 » 30 września 2011, 17:53

Poszedłem skręciłem kolami, poszarpałem te łączniki jednak tam nic nie lata. Luzu żadnego według mnie nie ma. Podjadę jutro do mechanika i każe mu to sprawdzić (odkręcić, ocenić stan i to skręcić od nowa lub wymienić na nowe). Tak samo zrobię z tymi łożyskami poduch amortyzatora na które zwrócił uwagę kolega dziubek6. Jesli jutro zakład będzie zamknięty postaram się zrealizować to w tygodniu. Napisze co i jak, pozdrawiam.

[ Dodano: 13 Październik 2011, 19:46 ]
[quote="blazejek83"]Poszedłem skręciłem kolami, poszarpałem te łączniki jednak tam nic nie lata. Luzu żadnego według mnie nie ma. Podjadę jutro do mechanika i każe mu to sprawdzić (odkręcić, ocenić stan i to skręcić od nowa lub wymienić na nowe). Tak samo zrobię z tymi łożyskami poduch amortyzatora na które zwrócił uwagę kolega dziubek6. Jesli jutro zakład będzie zamknięty postaram się zrealizować to w tygodniu. Napisze co i jak, pozdrawiam.[/quot

Wizyta u mechanika zakończyła się diagnozą uszkodzonej maglownicy. Zawieszenie jest jak nowe podobno, bez najmniejszych luzów jednak przy oględzinach Maglownicy wyleciała z niej woda. Mechanik zaproponował mi poszukać maglownicy na szrocie lub zregenerować tą uszkodzoną. Zdecyduję się na zakup używki z jakąś gwarancją rozruchową.
Swoją robocizne za wymianą maglownicy+geometria wycenił na 200zł.
Gdy dokonam wymiany napiszę czy diagnoza była właściwa, pozdrawiam
Zobacz Profil
blazejek83
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 października 2010, 12:56
Lokalizacja: Słupsk
Auto: seat Leon 2001r

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez skiba » 2 lutego 2012, 08:29

Koledzy odgrzeję kotleta-pacjent to 1M,przy pokonywaniu dośc ostrych łuków w prawo i dodawaniu i odpuszczaniu gazu,słysze pojedyńcze stuki-dodanie gazu stuk,odjęcie gazu stuk,co ciekawe nie ma tego przy jezdzie na wprost czy pokonywaniu łuków w lewo...którys przegub się kończy ? co dziwnie,jeżeli ruszam z miejsca z kołami skręconymi do oporu w prawo-bez znaczenia czy delikatnie,czy szarpnę itd-żadnego dźwięku nie ma,dopiero jak już ruszę,odpuszczę sprzegło i jadąc po łuku w prawo,dodaję i odpuszczam gaz to te stuki wracają ,i słychac jakby lekkie chrobotanie :roll: .
W sobotę jadę do mechaniora,ale macie jakieś sugestie na co się nastawiać ?
Pozdrawiam
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez smoky7 » 2 lutego 2012, 08:44

ja obstawiam poduszkę skrzyni biegów
Nie czas na płacz i zgrzyt zębów trzeba znów ciąć metal i krzesać iskry.
Zobacz Profil
smoky7
Sport
Sport
 
Posty: 288
Dołączył(a): 22 listopada 2005, 18:40
Lokalizacja: Poznań/Śrem
Auto: Seat Leon

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez borowa » 2 lutego 2012, 09:05

skiba, czytając posta stwierdziłem, że opowiedziałeś w skrócie moją ostatnią przypadłość, 2 osoby słuchały, mówiły, że raczej nie przegub, a jednak... :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez skiba » 2 lutego 2012, 09:23

który Ci padł i jakie koszta?może byc PW
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Arek84 » 2 lutego 2012, 14:58

Prawdopodobnie przegub wewnętrzny.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez borowa » 2 lutego 2012, 15:31

Tak jak pisałem dla skiby na pw, u mnie takie objawy były przy zewnętrznym ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez skiba » 2 lutego 2012, 15:33

chyba wszystko na to wskazuje...zasięgnąłem już języka i polecają mi przegub firmy GSP,podobno bdb i na moja kieszeń,bo na Lobro to mnie chyba nie stać,chyba że macie jakieś inne propozycje,sprawdzone ?
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez PaVLo » 2 lutego 2012, 16:13

Ja bym się też przyjrzał łożysku skrętnemu amortyzatora przedniego i łożysku amortyzatora tylnego. U mnie tez stukało przy skręcie i tak samo sądziłem, że to przegub a okazało się, że stukało łożysko tylnego amortyzatora prawego. Przegub sprawdziłeś dobrze (skręcone koła), zrób to samo ze skręconymi kołami w lewo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez skiba » 2 lutego 2012, 16:15

w lewo jest cisza,a słyszę to spod nóg,choć wiadomo ze buda może przenosić....
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez zoltaibiza » 4 lutego 2013, 15:34

Mam ten sam objaw co skiba, okazuje sie, że u mnie pada przegub wewnetrzny. Ma ktoś symbol takiego przegubu do ARL'a ?

Zadałem pytanie o nr.przegubu w temacie o osłonach, ale chyba tu bardziej on pasi.

-- 4 lut 2013, o 16:34 --

Wymienilem przegub wewnetrzny prawy ( długa polos ) a problem nie zniknał ;/ Co prawda przegub byl bez zabezpieczenia i mial jednak luzy. Mechanik mowil ze mogl on sie przemieszczac i powodowac to co mi sie dzieje.
Otoz, dzieje sie to zazwyczaj dopiero na trasie np. jade sobie 100km i zaczyna mi kierownica bic. Kiedy odpuszcze gaz problem znika, dodam gazu zaczyna znow telepac. Dodatkowo kiedy skrecam w prawo to sa slyszalne stuki z lewego kola i narastaja kiedy jede szybciej. ale tylko przy skrecie w prawo. Najgorsze ze to nie zawsze sie dzieje. Auto moze postac chwile, jade dalej i problem moze nie wystapic.
Co najciekawsze nie mialem tego na kolach letnich - zimowe sa oczywiscie wywazone. Z reszta gdyby nie byly to problem by byl od razu a nie po przejechaniu jakiegos dystansu. Najgorsze ze to nie wystepuje zawsze - ot tak jak mu odwali.
Czy moze to byc przegub zewnetrzny ? Dziwi tylko to, ze raz jest dobrze a raz nie - chyba ze sie konczy ? Moze tak byc ze juz cos w nim sie wyrobilo i jak "wypadnie to cos" ze swojego miejsca to mi tak wlasnie telepie ?
Obstawiam na naped, bo po odpuszczeniu gazu jest ok, nic kiera nie telepie - jesli sie myle to poprawcie mnie.
Juz nie wiem do czego sie przyczepic.. ;/
Obrazek

Z O L T A I B I Z A
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoltaibiza
Sport
Sport
 
Posty: 951
Dołączył(a): 10 października 2010, 07:53
Lokalizacja: śląskie
Region: śląskie
Auto: Leon + Versys 1000
Silnik: turbo diesel inny

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez smoky7 » 4 lutego 2013, 15:40

Miałem to samo przeguby zewnętrzne do wymiany, jechałem kawałek wszystko było ok a po chwili zaczęło tak trząś budą jakbym na laczku jechał.Jeden mechanik stwierdził że to mechanizm różnicowy, pojechałem do drugiego, auto na podnośnik dotknął przegubu a on cały gorący, wymieniłem dwa, lewy i prawy i problem ustąpił.
Nie czas na płacz i zgrzyt zębów trzeba znów ciąć metal i krzesać iskry.
Zobacz Profil
smoky7
Sport
Sport
 
Posty: 288
Dołączył(a): 22 listopada 2005, 18:40
Lokalizacja: Poznań/Śrem
Auto: Seat Leon

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez zoltaibiza » 4 lutego 2013, 15:48

smoky7 napisał(a):jechałem kawałek wszystko było ok a po chwili zaczęło tak trząś budą jakbym na laczku jechał

Takie dokladnie mam odczucie tez. Bede musial sie przyssac do przegubow..
Obrazek

Z O L T A I B I Z A
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoltaibiza
Sport
Sport
 
Posty: 951
Dołączył(a): 10 października 2010, 07:53
Lokalizacja: śląskie
Region: śląskie
Auto: Leon + Versys 1000
Silnik: turbo diesel inny

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Maniek871 » 25 lutego 2014, 16:09

Witam Panowie mam taki problem jak większość od niedawna coś mi tak jakby puka z prawej strony dzieje się to tylko przy szybszej jeździe i odzywa się przy delikatnych skrętach w prawo ruszę kierownicą ok odpuszczę gaz .Dodam że łożyska wszystkie 4 sprawdzone górne mocowania amorów wymienione mechanik mówi że to jest przegub wewnętrzny ale luzu na nim nie czuć osłona jest cała. Więc co to może być .... ? Pozdrawiam
Zobacz Profil
Maniek871
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 15 sierpnia 2013, 19:34
Lokalizacja: Giżycko
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ARL 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez arrival » 12 października 2014, 20:14

Odświeżę trochę temat. Zacznijmy od początku:
- 2-3 miesiące temu pojawił się problem, że dosyć często albo przy puszczaniu gazu albo wciśnięciu było słychać pojedynczy stuk. Obstawiałem albo przeguby albo może któraś z poduszek. Podjechałem do mechanika, podniósł auto na podnośnik, ale żadnego luzu na przegubach nie stwierdził, wizualnie też ok. Co do poduszek - też ok. Mówił, że jeśli już to jedna jest trochę podejrzana, ale nie jest pewny i nie chce niepotrzebnie ładować w koszta, więc kazał jeździć dalej i jak się pogorszy to przyjechać znowu. Ale w sumie nic się nie zmieniało przez klika tygodni.
- dzisiaj jadąc w trasie pojawiło się lekkie bicie na kierownicy i ciche stuki, podobne jakby koło było źle wyważone, ale nie było to zależne od prędkości - czy jechało się 70 km/h czy 110 to raz się pojawiało, raz znikało. Pojawiało się zazwyczaj podczas lekkiego skrętu w prawo.
Przy wolniejszej jeździe, do 50 żadnych takich efektów. Przy skręcaniu też raczej żadnych niepokojących efektów - jedynie raz usłyszałem szuranie przy skręcie w prawo z ronda (potem próbując jeszcze raz ten efekt wywołać to już tego nie było).

Któryś z przegubów, jakieś łożysko?
Ktoś ma jakiś pomysł co by to mogło być i jak to ewentualnie prosto sprawdzić?
Zobacz Profil
arrival
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 października 2012, 19:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez adam1.9TDI » 12 października 2014, 20:24

u mnie kiedys takie pojedynczy stuk wystepowal przy dodawaniu i puszczaniu gazu. Okazalo sie ze jedna ze śrub poduszki (nad skrzynią) była poluzowana i poduszka uderzala o swój korpus.
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez arrival » 16 października 2014, 08:06

Dzisiaj do objawów doszedł taki zgrzyt, szuranie przy skręcaniu w prawo. Wygląda to tak, że skręcając kierownicą ok 45 stopni w prawo pojawia się odgłos szurania. Gdy zmniejszę skręt, lub go zwiększę to szuranie zanika.
Czy coś innego niż przegub może dawać taki efekt?
Pod uwagę biorę jeszcze łożysko koła, łącznik wahacza ze stabilizatorem i mechanizm różnicowy.
Będę wdzięczny za rady.

-- 16 października 2014, 09:06 --

Problem rozwiązany. Przyczyną była jakaś blaszka przy amortyzatorze w prawym kole. Dokładnie nie jestem w stanie określić, ale wszystkie wcześniej opisywane przeze mnie objawy ustąpiły :)
Zobacz Profil
arrival
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 października 2012, 19:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez adam1.9TDI » 16 października 2014, 19:54

arrival, jaka blaszka? dowiedz sie konkretniej bo jedyna blaszka, która mi przychodzi na myśl to osłona od tarczy hamulcowej ale żeby stuki powodowała...?
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez PaVLo » 17 października 2014, 14:01

Możliwe, że to od łożyska skrętnego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez arrival » 17 października 2014, 17:34

Teraz sam już trochę zgłupiałem, co mogłoby być przyczyną, bo rzeczywiście żadna blaszka mi tam nie pasuje. Jak oglądałem nadkole, to tam nie widziałem nic co by mogło obcierać, a skoro obcierało to musiało to być albo o felgę, albo tarcze, albo półoś. Osłona hamulca to nie była, bo by raczej nie było takiego pojedynczego stuku przy dodaniu albo puszczeniu gazu.

Po weekendzie podskoczę do mechanika i go wypytam dokładnie. Na pewno nie było to czasochłonne, bo za naprawę nie chciał wziąć żadnych pieniędzy.
Zobacz Profil
arrival
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 października 2012, 19:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Pako_1988 » 2 marca 2015, 17:32

Witam. Odgrzeje temat

Mam problem z terkotaniem, chrobotaniem,stukaniem (nie wiem jak to nazwac) jak przy rozwalonym przegubie. Dziś wymieniłem przegub zewnętrzny SKF ( stary terkotał i miał luzy) + do tego sworznie i wszystkie tuleje, końcówki drążków są ok i łączniki również.

Wsiadam do auta myślałem ze będzie cisza ale skręcam w prawo na zakręcie tak przy prędkości 20-30km/h dodaje gazu i słyszę z lewego koła że dalej terkota, chrobota jak przy rozwalonym przegubie :-( Dodam ze przy jeździe na wprost tego nie ma ani jak skręcam w miejscu i ruszam, jest to tylko słyszalne podczas skręcania w prawo przy prędkości 20-40km/h gdy Leon się przechyla.

Chodzi mi po głowie przegub wewnętrzny ale nie spotkałem się z opinia ze on stuka, chrobota, tylko że podczas przyspieszania na wprost auto dostaje wibracji.

Ale szperając w google znalazłem tematy jak ludzie wymieniali przeguby i dalej im terkotało a okazało się że rozwalone było łożysko koła ( nie huczało, wibrowało tylko właśnie przy skręcie stukało,chrobotało) Czy spotkaliście się z takimi objawami ?

Koła są dokręcone, poduszki na amorach nowe, sprężyna nie przeskakuje itd... ewidentnie to słychać na dole auta

Bardzo proszę o pomoc :cry: :cry:
Seat Leon FR SuperCopa ARL

Obrazek
Zobacz Profil
Pako_1988
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 listopada 2013, 09:41
Lokalizacja: ........
Auto: Leon FR SuperCopa
Silnik: ARL 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez transit_master » 2 marca 2015, 17:40

Jak skręcasz w prawo to jak najbardziej lewe łożysko. Tylko nie wiem jakie ono musi być by nie huczało.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Pako_1988 » 2 marca 2015, 17:47

No właśnie też mnie to zastanawia co tam musi być ze to nie huczy w ogóle... Typowo mam objaw (dzwięk) strzelajacego przegubu ale 2h temu został wymieniony na nowy wiec odpada, dzieje się to tylko przy skręcie podczas jazdy i jak dodam gazu to typowo strzela z lewego koła :-(

Chyba zostaje mi wymienić łożysko a jak dalej będzie strzelać to przegub wewnętrzny a potem to już nie mam zielonego pojęcia ... :cry:
Seat Leon FR SuperCopa ARL

Obrazek
Zobacz Profil
Pako_1988
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 listopada 2013, 09:41
Lokalizacja: ........
Auto: Leon FR SuperCopa
Silnik: ARL 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez transit_master » 2 marca 2015, 17:49

Jak macher podniesie auto i zakręci kołem od razu powinien wiedzieć czy łożysko oki czy nie :wink:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Pako_1988 » 2 marca 2015, 17:57

No ale w tym problem ze właśnie na prostych kolach tego nie słychać dopiero jak Leon jest przechylony i dociążona jest lewa strona podczas dodawania gazu, a jakby było słychać łożysko na podnośniku to i na prostych kolach tez by coś strzelało... Nie wiem czy dobrze myślę ale tak mi się wydaje :-P
Seat Leon FR SuperCopa ARL

Obrazek
Zobacz Profil
Pako_1988
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 listopada 2013, 09:41
Lokalizacja: ........
Auto: Leon FR SuperCopa
Silnik: ARL 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez bledow » 2 marca 2015, 18:08

Pako_1988 podnieś auto do góry, skręć kierownicą w lewo do oporu i słuchaj. Jeśli przegub jest walnięty będziesz słyszał strzelanie . Możesz też zobaczyć czy nie masz luzu w miejscu przykręcania przegubu wewnętrznego do skrzyni.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez Pako_1988 » 2 marca 2015, 18:21

bledow napisał(a):Jeśli przegub jest walnięty będziesz słyszał strzelanie


Przegub był walnięty bo strzelało na prostych kołach i jak ruszałem z miejsca ale wymieniłem go dziś na nowy SKF, dalej strzela ale tak jak pisałem w zakręcie przy prędkości 20-40km/h.

Ustało strzelanie na prostych kolach i przy ruszaniu. Więc z rzeczy które się kręcą ( bo tylko to wchodzi w grę) zostało łożysko i przegub wewnętrzny.
Seat Leon FR SuperCopa ARL

Obrazek
Zobacz Profil
Pako_1988
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 listopada 2013, 09:41
Lokalizacja: ........
Auto: Leon FR SuperCopa
Silnik: ARL 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez bledow » 2 marca 2015, 18:28

Ale mnie chodzi o przegub wewnętrzny a ty wymieniałeś zewnętrzny. SKF jest dobrym przegubem i raczej rzadko się zdarza, że nowy jest padnięty więc jego bym nie podejrzewał.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: jak rozpoznac przeglub?

Postprzez LeoMil » 2 marca 2015, 21:01

Miałem podobny objaw tzn. terkotanie z dużą częstotliwością przy skręcie w prawo. Na początku też diagnozowałem któryś z przegubów ale po wizycie u mechanika padło na łożysko (lewa strona). Po wymianie - cisza. Jeśli dobrze pamiętam to nietypowy objaw padniętego łożyska (nie było huczenia) był związany z pękniętą w kilku miejscach bieżnią. Może mój przypadek pomoże rozwiązać Twój problem.
Zobacz Profil
LeoMil
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 7 lipca 2011, 13:05
Lokalizacja:
Auto: E46
Silnik: CJXA 2.0

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości