Strona 1 z 1

[ALL] Problem ze wskazaniami poziomu paliwa i temperatury si

PostNapisane: 20 marca 2011, 14:44
przez tominiak
Witam i proszę o pomoc .
Jak już napisałem w temacie mam problem ze wskaźnikami pomiaru poziomu paliwa i temperatury silnika. Mimo pełnego zbiornika i rozgrzanego silnika wskazówki w/w wskaźników pokazują zero. Co ciekawe potrafią co jakiś czas pokazać prawidłowy pomiar. Nie ma przy tym reguły, że wskakują obydwa pomiary naraz, często pokazuje się na chwilę np. poziom by po kilkunastu sek. zniknąć, później pojawią się np. dwa pomiary naraz itp. itd.
Jeśli ktoś spotkał się z takimi usterkami i być może poradził sobie z nimi i będzie chciał podzielić się uwagami na ten temat będę b. wdzięczny.
Pozdrawiam.

Re: [ALL] Problem ze wskazaniami poziomu paliwa i temperatury si

PostNapisane: 21 marca 2011, 22:05
przez azja111
Nie jestem pewien i powinien to potwierdzić ktoś kto się z czymś takim spodkał. Ogólnie połączenia lutowane które występują także w zegarach mają tendencje do przechodzenia w tak zwane "zimne luty". Cyna którą używa się do lutowania traci swoje właściwości elektryczne (przestaje przewodzić prąd). Dzieje się tak za sprawą błędu w procesie technologicznym (przegrzewanie spoiwa), lub poprostu od podwyższonej temp pracy lub wieku takiego połączenia. Rozwiązanie może być bardzo proste, należy jeszcze raz przelutować takie połączenie.

Re: [ALL] Problem ze wskazaniami poziomu paliwa i temperatury si

PostNapisane: 22 marca 2011, 22:08
przez tominiak
Dzięki za prawie naukowy wywód ale temat jest mi znany i też biorę pod uwagę taką ewentualność. Rzecz w tym, że dostanie się do tych wskaźników nie jest chyba sprawą prostą. Szkoda że nie pisze na ten temat ktoś kto miał podobny przypadek i zdołał go pomyślnie rozwiązać. Ale oczywiście dziękuję za każdą radę.

Re: [ALL] Problem ze wskazaniami poziomu paliwa i temperatury si

PostNapisane: 22 marca 2011, 22:14
przez belzi
tominiak, kosz zakupu nowych zegarow (czyt. sprawnych uzywanych) nie jest jakis kosmiczny, a raczej tutaj dopatrywalbym sie przyczyny
zeby wyeliminowac inne przyczyny mozesz na VAGu sprawdzic, jakie sa wskazanie odnosnie temp. silnika i ilosci paliwa w baku
wtedy bedziesz mial pewnosc, ze to wina zegarow

Re: [ALL] Problem ze wskazaniami poziomu paliwa i temperatury si

PostNapisane: 23 marca 2011, 00:46
przez Tom_s
Albo można podpiąć VAG;a i zrobić testy wyjściowe wszystkich elementów. Choć możliwe że to właśnie zimne luty. Kilka tematów niżej jest opisany mój problem z żarzeniem kontrolki airbag. Dziś po przelutowaniu większości styków problem ustąpił. Zamiast zmieniać zegary (co wiąże się z kodowaniem, dopasowaniem immo, wprogramowania kluczyków a więc kosztami) spróbował bym na kolegi miejscu właśnie przelutować zegary te które są. Stacja lutownicza będzie raczej potrzebna z cienkim grotem, lub zanieść do jakiegoś elektronika/naprawy rtv.

Re: [ALL] Problem ze wskazaniami poziomu paliwa i temperatury si

PostNapisane: 23 marca 2011, 21:29
przez tominiak
Dzisiaj byłem u fachowca, który wyjmował mi licznik poprawiał lutowania i nie pomogło.
Widziałem jak podpiął się swoim komunikatorem i robił test wskaźników. Wskazówki wychylały się a więc problem leży gdzie indziej. Nie są to też czujniki. Umówiony jestem w przyszłym tygodniu na usunięcie tej usterki. Facet jest naprawdę dobry tylko ciągle brakuje mu czasu. Jak rozwiążę problem spróbóję podzielić się swoimi obserwacjami z przebiegu naprawy. Aha dziś głównym celem wizyty u fachowca było wyciągnięcie PIN-u i zakodowanie kluczyka.