Strona 1 z 1
Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
28 czerwca 2011, 17:56
przez ehyre
witam,
mam problem z przegrzewającym się LEONem. Powodem prawdopodobnie jest walnięty czujnik temperatury w chodnicy, gdyż nie włączają się wentylatory. (Same wiatraki oraz termostat wydają się ok).
Chciałem zweryfikować swoją teorię sprawdzając vagiem blok numer 130 a tu ZONK - mam N/A. Czy ktoś z orientuje się czy pod jakimś innym blokiem da się odczytać wartość z tego czujnika

Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
28 czerwca 2011, 19:08
przez Piotrek1983
Sprawdź bezpiecznik nad akumulatorem, on jest odpowiedzialny za obydwa wiatraki.
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
28 czerwca 2011, 21:04
przez ehyre
Wiatraki działają bo jak włącze klime to się krecą, wiec wg mnie to odpada...
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
14 sierpnia 2011, 09:17
przez vwteamkal
Dołączę się do tematu. U mnie w Leonie 1.6 16 V ponad 1 rok temu był wymieniany w ASO czujnik temperatury chłodnicy.
Od jakiegoś czasu zauważyłem niepokojące zjawiska, a może jestem przewrażliwiony?
Otóż na wskaźnikach temp cieczy chłodzącej bardzo szybko osiąga 90 stopni - juz po około 2km jazdy czy to normalne? Wydaje mi się , że kiedyś było inaczej
Ponadto nie słyszę aby np po krótkiej jeździe czy nawet długiej i wjechaniu do garażu odpalały się wentylatory.
Fachowcy udzielcie odpowiedzi
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
14 sierpnia 2011, 09:33
przez Sebool2006
vwteamkal napisał(a):Otóż na wskaźnikach temp cieczy chłodzącej bardzo szybko osiąga 90 stopni - juz po około 2km jazdy czy to normalne? Wydaje mi się , że kiedyś było inaczej
Uważam,że jest to normalne zjawisko bo temperatura silnika nagrzewa się szybciej w benzynie niż w dieslu. Było inaczej i dłużej się grzał z tego względu bo był uszkodzony czujnik.
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
14 sierpnia 2011, 09:53
przez vwteamkal
OK Ale co z wentylatorami? Nie włączają się - nawet po długiej jeździe latem przy 30 stopniach na zewnątrz?
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
15 sierpnia 2011, 01:25
przez transit_master
Jeśli silnik nie złapie za wysokiej temp to nie ma potrzeby włączania wiatraków. Wszystko w normie.
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
22 sierpnia 2012, 14:53
przez cyc999
Witam
Takie szybkie pytanie ile przewodów dochodzi do czujnika temperatury umieszczonego w chłodnicy? U mnie jest jakaś rzeźba zrobiona, ktoś coś kombinował przy nim. Z tego co patrzyłem na allegro na fotkach to te czujniki mają trzy piny. U siebie sprawdziłem jest jeden duży i dwa małe. Przewody dochodzą tylko dwa. Nie posiadam na nim kostki, są tylko zarobione wsuwki.
Z góry dziękuję za pomoc.
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
23 sierpnia 2012, 09:16
przez marcin7x5
Czujnik jest 3 pinowy. Kostka tez ma 3 przewody.
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
23 sierpnia 2012, 09:45
przez cyc999
To u mnie jest już jakiś mix zrobiony. Rozebrałem trochę wczoraj instalacji i do czujnika dochodzą dwa przewody. W wiązce jest jakiś mix zrobiony. Patrzyłem też w ETCE i teoretycznie były też czujniki 2 pinowe. Problem polega na tym, że nie działa pierwszy bieg wentylatorów. Wentylatory są ok sprawdzałem podając bezpośrednio napięcie na kostkę. Duży wentylator ma dwa biegi, mały o dziwo tylko jeden (do kostki wentylatora od sterownika dochodzą trzy przewody lecz sam wentylator ma tylko dwa).
I tu nasuwa się pytanie jak działa czujnik 2 pinowy, czy sterownik wentylatorów na podstawie odczytu np rezystancji z czujnika reguluje biegi wentylatorów? Ma ktoś jakiś schemat zasilania i czujnika wentylatorów (czytelniejszy od tego co jest w dziale download)?
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
23 sierpnia 2012, 10:01
przez hornet15re1
Ktos Ci namieszał w instalacji,były czujniki 2pinowe i takie tez jedno biegowe wentylatory,ale występowały chyba tylko w pewnych wersjach bez klimatyzacji
Re: Czujnik temperatury w chłodnicy i vag

Napisane:
23 sierpnia 2012, 10:21
przez cyc999
Też tak podejrzewam, są na krótko połączone przewody które idą z czujnika do wiązki wchodzi ich tam według mego mniemania za dużo chyba 5 z czego tylko jeden dalej wychodzi do czujnika. Całość jest zabezpieczona koszulką termokurczliwą.
Dlatego zależałoby mi na jakimś schemacie to bym naprostował naprawy pana Waldka.