Strona 1 z 1

Powracające błędy pomimo wymiany wentylatorów i N75.

PostNapisane: 14 listopada 2011, 11:09
przez PrzemoPL
Witam, po kupnie auta nie działała mi klima i stwierdzono 3 błędy, wymieniano mi w samochodzie wentylatory chłodnicy w aucie Seat Leon 1.9 TDI wersja Top Sport z roku 2004r gdyż uszkodzone miały 1-szy bieg (dlatego nie załączała się klima), wymieniony został również zawór N75 na nowy oryginalny. Błędy zostały skasowane. Jednak od tego momentu co jakiś czas zapala mi się kontrolka "check engine" (nawet po wykasowaniu tych błędów), po podpięciu VAGa zawsze wyskakują tylko 3 poniższe błędy:

3 Faults Found:
18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
P1672 - 35-10 - - - Intermittent
17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground
P1524 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent

1. Pierwszy bieg działa gdyż są nowe wentylatory oraz po włączeniu klimy obydwa działają na 1 biegu.
2. W czasie jazdy żadnej przerwy w dostarczaniu paliwa nie ma, auto odpala bez problemu, żadnych objawów
3. Faktem jest że turbina łapie notlauf, przy ok 2000 .br/min (sporadycznie), ale tutaj może ten błąd być spowodowany tym że trzeba rozruszać kierownice albo sprawdzić szczelność układu doładowania.

Jednak może ktoś z kolegów spotkał się z takim zestawem błędów, pomimo działających elementów ? Udało mi się znaleźć na zagranicznym forum iż ktoś miał identyczną sytuację w tym aucie jednak temat się urywa.

Re: Powracające błędy pomimo wymiany wentylatorów i N75.

PostNapisane: 15 listopada 2011, 09:31
przez Troll
Kolego miałem identyczne problemy, eliminowałem po kolei wszystko,czyli sprawdzanie i ewentualna wymiana. Pomogła dopiero wymiana sterownika/komputera silnika. Notlauf to wina zasyfionej turbiny, wystarczy wyczyścić i po problemie.

Re: Powracające błędy pomimo wymiany wentylatorów i N75.

PostNapisane: 16 listopada 2011, 17:13
przez PrzemoPL
To nie fajnie :( Wiesz generalnie u mnie to objawia się tylko tym, że co jakiś czas te błędy wyskakują, ale wszystko działa. Więc z wymianą śpieszył się nie będę. W weekend mam zamiar zdjąć podszybie i spróbuję prysnąć styki do sterownika sprayem kontakt. Takiej informacji udzielono mi na elektrodzie i gdzieś w necie znalazłem na obcojęzycznym forum że czyszczenie styków może pomóc. Zastanawiam się tylko jaki jest dostęp do złączy przy sterowniku po zdjęciu tego plastykowego podszybia ? Ktoś go wypinał już może? Oraz czy ktoś posiada może dane z AutoDaty gdzie w Leonie są rozmieszczone punkty masowe ? Może gdzieś nie ma dobrego kontaktu z masą.

Re: Powracające błędy pomimo wymiany wentylatorów i N75.

PostNapisane: 18 listopada 2011, 09:42
przez Troll
Dostęp do kompa jest banalny,znajduje się on od strony kierowcy, po prostu sobie tam leży :-) Miejsce to jest o tyle niefortunne gdy tam znajduja sie odplywy oraz czesto gęsto gromadza sie liscie,snieg i woda.