Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Gdzie plus po stacyjce na zapłonie pod maską?

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Gdzie plus po stacyjce na zapłonie pod maską?

Postprzez PiterEL » 13 stycznia 2012, 18:47

Witam
Gdzie najlepiej pod maska odnajde kabel na ktorym pojawia sie PLUS po przekreceniu stacyjki na zapłon a ginie gdy cofne kluczyk ale nie wyciagam(radio dalej gra)? Ewentualnie gdy pod maska nie ma to gdzie kolo zegarow lub bezpieczników znajdę. Chce dzienne światła podlaczyc jednak musi ginac jak cofne kluczyk do polozenia 0 gdyz chce aby radio gralo a swiatla dzienne nie swiecily sie...

A juz najlepsze byloby gdy plus pojawialby sie po odpaleniu silnika...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez Sammael » 13 stycznia 2012, 19:01

miernik elektryczny w dłoń i jedziesz, chyba że tu jakiś fachura powie Ci z pamięci, bo np. jeden po stacyjce jest pod ściemniaczem i takie tam... no ale ja i tak bym tego na wiarę nie przyjmował bo od takich rzeczy jest wspomniany wyżej miernik elektryczny...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez tolo » 13 stycznia 2012, 19:05

np. na zasilaniu N75
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9 czerwca 2011, 15:35
Lokalizacja: ROPCZYCE
Auto: LEON

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez PiterEL » 13 stycznia 2012, 19:31

A jest gdzies pod maska ? Aby nie przy wtyczce ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez tolo » 13 stycznia 2012, 19:39

jest to przewod ktory idzie do jednego z elektrozaworow pierwszy po prawej stronie i kazdy taki przewod konczy sie niestety
wtyczka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9 czerwca 2011, 15:35
Lokalizacja: ROPCZYCE
Auto: LEON

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez Tracer2 » 13 stycznia 2012, 19:41

PiterEL napisał(a):A jest gdzies pod maska ? Aby nie przy wtyczce ?

Na podszybiu jest sruba, ale trzeba zdjąc wycieraczki, żeby się do niej dostać.
prosciej sobie zrobić mase samemu przy pomocy blachowkręta.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez Sammael » 13 stycznia 2012, 19:50

Tracer2, ja tu nie widzę, żeby była jakakolwiek rozmowa o masie... tylko "a gdzieś pod maską" - kolega pyta gdzie ma sobie łatwo, szybko i przyjemnie znaleźć +12V po zapłonie.

PiterEL, do czego to potrzebujesz w ogóle?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez olszu » 13 stycznia 2012, 20:22

@Sammael,
PiterEL napisał(a):Chce dzienne światła podlaczyc jednak musi ginac jak cofne kluczyk do polozenia 0 gdyz chce aby radio gralo a swiatla dzienne nie swiecily sie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olszu
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 16:20
Lokalizacja: WN
Auto: 120d
Silnik: CJXA 2.0

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez PiterEL » 13 stycznia 2012, 20:30

No dokładnie chce dzienne światełka podłączyć... Tylko aby to 12V gineło w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce na zero. Bo jak pisałem sytuacja taka ze chce aby radio mi w aucie grało a światła nie świeciły. A że radio mam załączane przez stacyjke to muszę to tak zrobić jak opisuję...

A skąd idzie ten kabelek do elektrozaworu ? Czy znajde go gdzies w tym calym tunelu od wiązki pod filtrem powietrza i akumlatorem i czy nie szkodzi jak podłącze pod niego zasilanie własnie do świateł dziennych ?

Bo tak myśle czy od silniczka regulacji świateł nie ma tam gdzieś przy lampie zasilania na włączonym zapłonie ? Bo silniczek chyba chodzi tylko na zapłonie...albo jak swiatła działają... hmmm
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez carnivore836 » 13 stycznia 2012, 23:27

Można podłączyć cewkę przekaźnika pod elektrozawór pompy i + z aku przez styki do świateł.
Po przekręceniu zapłonu, światła się zaświecą na jakieś 5 sek. Gdy się nie uruchomi silnika zgasną.
Przetestowane jeżdżę na takim patencie rok i nie miałem żadnych problemów.

Obrazek
Zobacz Profil
carnivore836
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 07:36
Lokalizacja: Stare Oleszyce
Auto: Golf 6
Silnik: turbo diesel inny

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez PiterEL » 14 stycznia 2012, 08:09

A troche cos prostszego ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez carnivore836 » 14 stycznia 2012, 08:56

Prostszy to tylko może być wyłącznik którym będziesz sobie sam włączał światła
Zobacz Profil
carnivore836
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 07:36
Lokalizacja: Stare Oleszyce
Auto: Golf 6
Silnik: turbo diesel inny

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez PiterEL » 14 stycznia 2012, 12:57

Ok zrobiłem sobie. Podłączyłem się pod 12V+ od podgrzewania dyszy spryskiwaczy... i jest ok. Teraz świecą się dzienne a jak włącze pozycje to dzienne gasną...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

Postprzez motyka8 » 14 stycznia 2012, 21:00

carnivore836 napisał(a):Można podłączyć cewkę przekaźnika pod elektrozawór pompy i + z aku przez styki do świateł.
Po przekręceniu zapłonu, światła się zaświecą na jakieś 5 sek. Gdy się nie uruchomi silnika zgasną.
Przetestowane jeżdżę na takim patencie rok i nie miałem żadnych problemów.

Obrazek

Gdzie to szukac w 1.9 ASV takiego elektrozaworu :?: A moze ktos wie gdzie szukac plusa dopiero po odpaleniu silnika bo plusow po stacyjce to pod maska kilka jest.
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość