Strona 1 z 1

Gdzie plus po stacyjce na zapłonie pod maską?

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 18:47
przez PiterEL
Witam
Gdzie najlepiej pod maska odnajde kabel na ktorym pojawia sie PLUS po przekreceniu stacyjki na zapłon a ginie gdy cofne kluczyk ale nie wyciagam(radio dalej gra)? Ewentualnie gdy pod maska nie ma to gdzie kolo zegarow lub bezpieczników znajdę. Chce dzienne światła podlaczyc jednak musi ginac jak cofne kluczyk do polozenia 0 gdyz chce aby radio gralo a swiatla dzienne nie swiecily sie...

A juz najlepsze byloby gdy plus pojawialby sie po odpaleniu silnika...

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 19:01
przez Sammael
miernik elektryczny w dłoń i jedziesz, chyba że tu jakiś fachura powie Ci z pamięci, bo np. jeden po stacyjce jest pod ściemniaczem i takie tam... no ale ja i tak bym tego na wiarę nie przyjmował bo od takich rzeczy jest wspomniany wyżej miernik elektryczny...

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 19:05
przez tolo
np. na zasilaniu N75

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 19:31
przez PiterEL
A jest gdzies pod maska ? Aby nie przy wtyczce ?

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 19:39
przez tolo
jest to przewod ktory idzie do jednego z elektrozaworow pierwszy po prawej stronie i kazdy taki przewod konczy sie niestety
wtyczka

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 19:41
przez Tracer2
PiterEL napisał(a):A jest gdzies pod maska ? Aby nie przy wtyczce ?

Na podszybiu jest sruba, ale trzeba zdjąc wycieraczki, żeby się do niej dostać.
prosciej sobie zrobić mase samemu przy pomocy blachowkręta.

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 19:50
przez Sammael
Tracer2, ja tu nie widzę, żeby była jakakolwiek rozmowa o masie... tylko "a gdzieś pod maską" - kolega pyta gdzie ma sobie łatwo, szybko i przyjemnie znaleźć +12V po zapłonie.

PiterEL, do czego to potrzebujesz w ogóle?

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 20:22
przez olszu
@Sammael,
PiterEL napisał(a):Chce dzienne światła podlaczyc jednak musi ginac jak cofne kluczyk do polozenia 0 gdyz chce aby radio gralo a swiatla dzienne nie swiecily sie...

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 20:30
przez PiterEL
No dokładnie chce dzienne światełka podłączyć... Tylko aby to 12V gineło w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce na zero. Bo jak pisałem sytuacja taka ze chce aby radio mi w aucie grało a światła nie świeciły. A że radio mam załączane przez stacyjke to muszę to tak zrobić jak opisuję...

A skąd idzie ten kabelek do elektrozaworu ? Czy znajde go gdzies w tym calym tunelu od wiązki pod filtrem powietrza i akumlatorem i czy nie szkodzi jak podłącze pod niego zasilanie własnie do świateł dziennych ?

Bo tak myśle czy od silniczka regulacji świateł nie ma tam gdzieś przy lampie zasilania na włączonym zapłonie ? Bo silniczek chyba chodzi tylko na zapłonie...albo jak swiatła działają... hmmm

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 13 stycznia 2012, 23:27
przez carnivore836
Można podłączyć cewkę przekaźnika pod elektrozawór pompy i + z aku przez styki do świateł.
Po przekręceniu zapłonu, światła się zaświecą na jakieś 5 sek. Gdy się nie uruchomi silnika zgasną.
Przetestowane jeżdżę na takim patencie rok i nie miałem żadnych problemów.

Obrazek

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 14 stycznia 2012, 08:09
przez PiterEL
A troche cos prostszego ?

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 14 stycznia 2012, 08:56
przez carnivore836
Prostszy to tylko może być wyłącznik którym będziesz sobie sam włączał światła

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 14 stycznia 2012, 12:57
przez PiterEL
Ok zrobiłem sobie. Podłączyłem się pod 12V+ od podgrzewania dyszy spryskiwaczy... i jest ok. Teraz świecą się dzienne a jak włącze pozycje to dzienne gasną...

Re: Gdzie plus po stacyjce na zapłonie...

PostNapisane: 14 stycznia 2012, 21:00
przez motyka8
carnivore836 napisał(a):Można podłączyć cewkę przekaźnika pod elektrozawór pompy i + z aku przez styki do świateł.
Po przekręceniu zapłonu, światła się zaświecą na jakieś 5 sek. Gdy się nie uruchomi silnika zgasną.
Przetestowane jeżdżę na takim patencie rok i nie miałem żadnych problemów.

Obrazek

Gdzie to szukac w 1.9 ASV takiego elektrozaworu :?: A moze ktos wie gdzie szukac plusa dopiero po odpaleniu silnika bo plusow po stacyjce to pod maska kilka jest.